Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Corolla Gt:n jota ohjasti vanhempi herrasmies, näytti olevan pitkälti alkuperäiskunnossa. Aiheutti jo hieman omistamisen halua.

    Comment


      Taas kerran useita epäuskoisia ilmeitä suojateillä kun nätisti pysähtyy siihen eteen antamaan tilaa ylittää tie tai katu. Näillä tienoilla sitä varmaan tapahtuu vieläkin liian harvoin.

      Comment


      • Saisi olla yleisempää. Itse meinasin eilen jäädä lippispojan ohjastaman Porsche Macanin alle suojatiellä. Sälli painoi jarrun sijasta kaasua. Olin jo kerennyt n. metrin kävellä suojatiellä.

        Comment


          Keskellä kaistaa ajavan pyöräilijän. Sanomattakin lienee selvää että pyörässä oli kippurasarvet, pyöräilijällä ihonmyötäiset housut ja Mojavet päässä. Myös sen että vieressä oli pyörätie kaikki varmaan arvasivat. Pyöräilijöitähän ei edelleenkään liikennesäännöt koske. Ruutukaavalle päästyään nämä pyöräilijät siirtyvät jalkakäytävälle koska sekään ei ole heille oikea paikka ja on kiva olla hurrrjan kapinallinen.

          Comment


            Ohi vaan, ite olen huomannut että toisinaan alkaa oikein epäilemään auton tuulilasin ja lamppujen puhtautta, ehkä ne olisi syytä pestä vaikka per nyt.

            Comment


            • Idiootteja liikenteessä..
              Maanantaina ei osata kiihdyttää kiihdytyskaistalla ja liittyä turvallisesti moottoritielle. Jouduin itse tekemään väistöliikkeitä kuormurilla, ettei osu...

              Tiistaina käännyin pihasta hyvällä turvavälillä henkilöauton eteen. Tämä tuli ihan kuorkin puskuriin kiinni Noin kilometrin päästä olin kääntymässä vasemmalle ja jouduin odottamaan vastaantulijat alta pois, joista yksi kääntyy rattivilkulla. Kun itse pääsin kääntymään niin tämä takana tullut foordikuski on käsi ikkunasta ulkona ja sentteri pystyssä osoittaa mieltään.

              Keskiviikkona joku mamma on sitikalla pysähdyksissä motarin poistumisrampissa. Päättää tulla eteen ilman vilkkua. Seuraavaksi päättää pysähtyä oikeelle kääntyvien kastalle. Oli kolmio juu, mutta jatkuu 2-kaistasena niin periaatteessa kolmiolla ei merkitystä. Ajaa oikeaa kaistaa (kaista kääntyy oikealle ja vasen vie liikenneympyrään) Sulkuviivan alkamisen jälkeen pysähtyy yllättäen ja joudun testaamaan kuormurin jarruja tosissaan. Jatkaa matkaansa reilu 10m ja pysähtyy uudestaa ja jää arpomaan. Tekee hiiiiiiitaan U-käännöksen sulkuviivan yli ja jatkaa kohti liikenneympyrää.. Vilkkuahan ei käyttäny missään kohtaa eikä varmaan katsonut peiliinkään ja puhelin oli koko ajan korvalla. 4 Vaaratilannetta alle 0,5km matkalla..

              Comment


              • Kerrankin, kun on sattuneesta syystä pitänyt vähän hiljentää tuota menopuolta, niin yhtään vatipäätä en ole senjälkeen liikenteessä huomannut. Toki kaikenlaista kohellusta, mutta eipä niistä jaksa olla kiinnostunut.
                Lienee asennekysymyksiä nämä liikennebongaukset?

                Comment


                  Karin kanssa samaa mieltä, että monesti oma asenne vaikuttaa näihin, ja tietty minä minä minä asenne. Itsestänikin ikäväkseni huomaan välillä liian helposti syttyvän liikenneharmituksen. Onneksi pääsääntöisesti olen onnistunut välttämään liikennekilvanajon :)

                  Comment


                    +1.

                    Olen huomannut seestyneeni ja mielelläni ajelen muun liikenteen rytmissä tai suurinta sallittua nopeutta. Toki niitä harmituksia tulee ja ne menee kyllä ohi kun miettii, ettei tumpuloijia kannata alkaa tien päällä opettamaan. Ne joko eivät tajua, tai riiheentyvät hiiteen jolloin itsekin provosoituu vielä enemmän. Joskus sitä tulee muututtua ihmisperseeksi tavalla, joka hetken päästä hävettää. Olisi tuokin saanut jäädä tekemättä.

                    Comment


                      Tuo on kyllä Jannelta kovaa puhetta kun miettii että samoja latuja ajellaan päivittäin. Siinä ohitustiellä tulee naama niin kovin kipeäksi jos aina vaan kääntää toisen posken. Tänä aamuna viimeksi maasturitojota roikkuu vasemmalla kaistalla vaikka ketään ei ole oikealla. Rajoitus vaihtuu 80->100 mutta tojokuski ei tätä noteeraa. Ensimmäinen auto lähtee oikeanpuoleisella kaistalla kiihdyttämään ja menee ohi. Minä perässä ja kun olen siinä takanurkan kohdalla niin tojossa löytyy vilkku ja lähtee vaihtamaan oikealle kaistalle suoraan päälle.

                      En tiedä sitten mitä tuossa tilanteessa pitäisi tehdä koska omalla asenteella ei olisi tilannetta voinut välttää millään muulla kuin ajamalla kahdeksaakymppiä turvallisen matkan päässä ihan vaan siltä varalta että edessäajava tekee jotain odottamatonta. Minä painoin torvea. Kai siitäkin tojokuski sai traumat, voisi silti seurata liikennettä vähän enemmän.

                      Comment


                        Paitsi että ei ajella samoja latuja. Minä olen koko kesän ajellut rantatien kautta. Olen saanut kyllän ohitustiellä päivittäin tapahtuvasta perseilystä, joten ajattelin jatkaa rantareittiä toistaiseksi. Tunneli lyhentää matka-ajan samaan kuin mitä reitti VT3/VT9 on ja on vielä muutaman kilometrin lyhyempikin.

                        Comment


                          No niin, tuo selittää kaiken :)

                          Comment


                          • Provosoituminen ja tekopyhyys, siinäpä yhdistelmä :)

                            Comment


                            • Tieliikenteen syöpä on ihmiset,jotka silloin kun edellä menee esim työkone, tms hitaasti ajava ajoneuvo, ja ei sitten millään uskalleta ohittaa. On yhtäkuin 9 auton jono, jossa kaikki liikkuvat persiissä kiinni.
                              Siinä kun itse pujottelet suoralla tiellä, tuleekin jo pitkäävaloa sun muuta.

                              Liikenne on sujuvaa siihen asti, kunnes tälläinen ylivarovainen kubbe saa sen niittokoneen suoralla tiellä kiinni ja jää nauttimaan matkasta...

                              Ja en ole työkseni ajava. Vain 50000km/vuosi

                              Comment


                                Mikko, niin selittää :) Tunnelin myötä katosi viidet liikennevalot ja samalla pahimmat ruuhkapaikat. Enää ei saa oikein mitään etua ajamalla ohitustietä pitkin.

                                Comment


                                  No ohitustiellä pärjää kun ottaa kaiken tilan pois ja pysyy koko ajan vasemmalla. Jos edelläajavaan edes yrittää pitää yli 5m turvaväliä niin siihen vaihtaa heti joku eteen, yleensä 20km/h nopeuserolla kun on ensin ajanut itsensä sinne rekan taakse pussiin.

                                  Comment


                                    Se on juuri noin.

                                    Comment


                                      Juu, Nascar on ihan nöösipoikien hommaa verrattuna Tampereen ruuhka-ajoihin. Vauhtia vaan vähän lisää niin saataisiin kolareista yhtä näyttäviä kuin ovaaliradoilla...

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viesti
                                        Eilen bongasin Lahden keskustan tuntumassa aika perus V-kopan farmari golffin, jossa oli semmoset pienehköt flairit laitettu kaariin, ilmeisesti pikkusen pienemmällä ET:llä olevien vanteiden takia.
                                        Ja oli oikeastaan yllättävän siistit...
                                        Tämä oli varmaan entinen naapuri, jos sellainen tummanharmaa, tuuliohjaimet ikkunoissa ja BBS RS kopiot kultaisilla keskiöillä?

                                        Oli aika karu ennen niitä kaaria, kun vanteet tökkäs varmaan 5 cm ulos kaarista, ja korkeutta oli vakioalustan verran :D

                                        Comment


                                        • Taisi sitten olla sama. Jotkut kullanpuhuvat vanteet siinä ainakin oli.

                                          Comment


                                            Tämä on ikini-ihana kohta: https://www.google.fi/maps/@60.25268...7i13312!8i6656
                                            Raskaassa kuormassa oleva täysperävaunuyhdistelmä tuli VT 25:ttä ( vasen kaista), liittymästä tuli Seatti ja Mersu ( oikea kaista). Kuorma-auto oli kääntymässä oikealle ( 300 metriä matkaa jyrkähkössä alamäessä). Seatti lähti tunkemaan vilkuttavan yhdistelmän viereen, kummatkin veti liinat kiinni. Me kuorma-auton takana olevat jouduimme tietenkin jarruttamaan jollon Mersu-kuski keksi lähteä vaihtamaan vasemmalle ( ilman vilkkua). Malliesimerkki liikennejärjestelystä joka aiheuttaa kivoja hetkiä aina välillä

                                            Comment


                                              Kyllä pitää ajontallennuskamera autoon hankkia. Eilen ja tänään näin jälleen koululaisia, joilta puuttui täysin tieto omasta paikasta ajoradalla. Edelläni ajoi koko kadun leveydeltä rinnakkain neljä ala-asteikäistä poikaa pyörillä, eikä mitään aikomustakaan väistää. Lopulta väistivät, kuka oikealle ja kuka vasemmalle ja yksi oikealle väistäneistä pojista lähti edelläni ikään kuin ajamaan kilpaa, sotki niin vimmatusti eteen päin. Jättäydyin suosiolla hyvästi taakse, jotenkin arvasin mitä vielä tulee tapahtumaan. Niin kävi, että poika ihan yhtäkkiä jarrutti voimakkaasti samalla kääntäen pyörän eteeni poikittain. Jos olisin lähtenyt ohittamaan poikia, tämä sankari todennäköisesti makaisi nyt sairaalassa ja pahimmassa tapauksessa sairaalan kylmiössä.

                                              Tänään sitten kadun varressa olevalta jalkakäytävältä/pyörätieltä koululaiset ajoivat ajokaistalle ja takaisin pyörätielle täysin holtittomasti. Tämäkin kiemurtelu olisi ollut hyvä saada muistikortille, olisinpa lähettänyt videot koululle muillekin koululaisille näytettäväksi että ei näin. Olisivat saaneet sitten koululta olla yhteydessä koululaisten vanhempiin, että millä tolalla se liikennekasvatus oikein on.

                                              Toinen asia minkä olen laittanut merkille on nuorten ja vähän vanhempiekin puhelimen käyttö tien päällä liikuttaessa. Ajelin iltapäivällä kirkonkylän pääkoululta keskustaa kohti koulun loppumisen aikoihin. Oikein pisti naurattamaan havainto, että jokainen koululainen tuijotti kännykkää kävellessään tai ajaessaan polkupyörällä. Olivat onneksi pyöräteillä kaukana ajoradasta.

                                              Omien lasten kanssa on ollut monta kertaa puhetta siitä, että kun liikutaan tienpäällä kävellen ja etenkin pyörällä, niin se kännykkä pysyy taskussa tai repussa. Sitä ei ajaessa eikä kävellessä tujiotella ja jos joku soittaa, niin silloin pysähdytään vastaamaan tai soitetaan takaisin kun ollaan tultu perille. Samoin olemme jatkuvasti muistuttaneet mikä on jalankulkijan ja pyöräilijän paikka ajoradalla ja jalankulkuväylällä. Oppi menee kyllä perille kun jaksaa samoja asioita toistaa tarpeeksi kauan.

                                              Poika on joskus purnannut miksei hän saa kuunnella musiikkia kuulokkeista pyörällä ajaessaan. Tässä kysymyksessä olen vapaasti siteerannut kerhomme virallisen talviajokouluttajan sanoja liikenteessä tarvittavista aisteista, joista tärkein on näkö, mutta myös kuulo on siellä kärkipäässä. Kun tiedetään jo muutenkin lapsen ja nuoren keskittymiskyky, niin se ei tarvitse yhtään enempää multitaskausta kuin mitä pyörällä ajaminen yksistään on. Silmät kyllä varoittaa edessä päin olevasta vaarasta, mutta kun silmiä ei ole selässä, takaa päin tulevasta vaarasta ei varoita muu kuin kuulo.

                                              Comment


                                                Ei tulisi mieleenkään laittaa kulokkeita korvaan pyörällä ajaessa! Kävellessä se on ok, kun muistaa seurata muuta liikennettä pikkasen tarkemmin kuuloaistin puuttuessa. Pyörällä nopeudet sen verran suuremmat, että kuulohavainnotkin on tarpeen. Juoksu menee rajoilla. Ite vielä sen verran aloittelija, että täytyy kuunnella omaa huohotusta, jotta osaa pitää rytmin sopivana. :D

                                                Pyörällä ajaessa ei kyllä tee mieli yhtän ylimääräistä räplätä kännykkää. Siitä vauhdista jos sattu lipeämään näpeistä, niin on varmasti tuhannenpillunpäreinä. Sports Trackeriä saatan satunnaisesti vilkaista, mutta siihen se melkeinpä jää.

                                                Comment


                                                  Täällä lapset ajavat pyörillään ja räpläävät kännykkää molemmin käsin. Sitä voi vain kuvitella millainen mahdollisuus on lapsella kohdata onnettomuus kun ensinnäkin katse on kiinni kännykässä ja toiseksi molemmat pyörän hallintaan tarvittavat kädet on niin ikään kiinni kännykässä. Useimmiten pyörissä on molemmat jarrut käsikäyttöiset, joten jonkun risteyksen pitkäksi ajaminen ja auton alle jääminen on huomattavan helppoa kun molemmat kädet on irti tangosta.

                                                  Comment


                                                    Täälläpäin penskat ei oo fillarin kanssa kännykkä kädessä. Tämän kesän trendi kun on vissiin keulia koko ajan joka paikkaan.

                                                    Comment


                                                      Täälläpäin taas mopoilijat leikkii hippasia Nesteen bensarekkojen tiellä...

                                                      http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005328605.html

                                                      Comment


                                                        Darwin awardin paikka noille isänmaantoivoille. Ei tuo niin kovin uusi juttu ole kuitenkaan. Kun olin nuori niin kotipuolessa tapasivat kovimmat (lue: tyhmimmät) maata junaradalla kiskojen välissä ja ponkaista siitä pois viime hetkellä. Se leikki loppui siihen kun erään pojan pää irtaantui muusta ruumiista.

                                                        Comment


                                                        • Eilen näin itsekin kun pojat päästeli pyörällä jyrkkää alamäkeä tien ylittävälle suojatielle. Katsomatta ja hidastamatta vaan yli. Kyllähän ne omasta suunnasta näki hyvän matkan päästä vaan vastaantulija olisi nähnyt pojat vasta auton tuulilasilla, siinä kohtaa kun on melkoinen pusikko vieressä. Tarkoitan risteystä vanhalla vitostiellä, postikeskuksen alamäki ikean kohdilla.

                                                          Comment


                                                          • https://www.youtube.com/watch?v=p-u5FG0U52k Pari Ferraria tässä ihan talon kulmilla

                                                            Comment


                                                              Wannabe-pakun elämää

                                                              Ajoin juuri äsken, sunnuntaina, Mannerheimintietä etelään bussikaistaa käyttäen. Bussikaistalle osoitettu lisäkilpi kuorma- ja pakettiautoille. Havaitsin tunnuksettoman poliisiauton alkavan seuraamaan. Jatkoin ihan Nordiksen risteyksestä asti Pohjoiselle Hesperiankadulle asti. Ehdin tuossa jo vinkata kerhotoverille, että taitaapi tulla pysäytys. Eipä mennyt sekunttiakaan kun tuo punainen pysäytysvalo alkoi loistamaan miekkalogon takaa.


                                                              Tuosta sitten pujahdin näppärästi bussipysäkille odottamaan jutusteluhetkeä poliisiviranomaisen kanssa. Toinen kyseli josko allekirjoittannut tietäisi syyn pysäytykseen ja toinen tuli jututtamaan kartturia muuten vain. Totesin minua, kuljettajaa, jututtaneelle että 'eikö tässä todella saa ajaa? Mielestäni olen ymmärtänyt tuon lisäkilven täysin oikein'. Poliisisetä totesi että kyllä vain, jos menopeli alla olisi bussi, kuorma- tai pakettiauto. Minäpä se tuohon sitten tokaisin, että saanhan minä tässä sitten ajella. Poliisisetä tuosta sitten lisäsi että kun mies vaan jatkaa ajamista suoraa eikä missään kohdin aikomustakaan kääntyä. Sehän on toki virhe suuri.

                                                              Vastasin sedälle, että tämä on kyllä pakettiauto. Hetken tuo näytti miettineen asiaa, vilkaisi vielä auton takaosaa ja pyysi kuitenkin auton paperit varmistaakseensa asian. Merkinnän otteesta huomatessaan pieni virne kävi naamalla, toivotteli sitten mukavaa ja turvallista päivänjatkoa. Minä tuossa ehdin jo kiitellä, että jaksavat valvoa tehokkaasti näitä rännejä väärinkäyttäviä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X