Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mittaristoon ilmestyi öljykannunkuva?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mittaristoon ilmestyi öljykannunkuva?

    Elikkä autooni ilmestyi tommonen öljykannunkuva ja siinä vieressä luki sensor. Mitä mahtanee tarkoittaa tämä merkki? Tuli vain kerran kun käynnistin auton ja auto oli ehkä aavistuksen kallellaan (ei kyllä pitäis siitä johtua) öljyä on mittatikun yläreunaan.

  • #2
    WW-VentoTD -97 temppusi samoin ,tuli öljykannun kuva ja tsekkaisin öljyt,ne oli ylämitassa mittatikussa.Mittasin öljykellon se oli ok.Tuumin" johan on piru mikä tässä nyt maksaa ja on."
    Seuraavana päivänä jatkoin ajattelun jälkeen tsekkailuja yleismittari kädessä konepellin alla.Viaksi paljastui matalajännite akussa auton käydessä >10.8volttia.Vika oli hiilet lopussa.Uusin lataus-säätimen jossa ovat hiilet .Maksoi 40eur ja kato merkkivalo sammui.

    Yhteenveto:öljyn kulkua valvotaan autoissa erinlaisin anturein.Ne anturit vaativat noin 12v jännitteen .jos auto menee alijännitteen puolelle niin anturit ei toimi ja >punainen valo syttyy kojetauluun>öljykannu.

    Comment


    • #3
      Auto lataa normaalisti ja se kannun kuva oli keltainen. Kun käy läpi ton testin mikä testaa onko kaikki OK niin siellä ei tommosta symbolia löydy ainoastaan normaali öljynmerkkivalo joka on punainen

      Comment


      • #4
        Autocheck järjestelmässä on yksi optioherja juuri tuo öljykannu +sensor teksti. Käyttöohjekirja kertoo sen tarkoittavan "Moottoriöljyn tunnistin viallinen". Kannattaa lukaista koodit jos löytyy vag-com, jos ei niin käväise merkkihuollossa tai vastaavassa tutkituttamassa mikä herjan aiheuttaa.

        Comment


        • #5
          Kiitoksia! Mietin että olisko se just se että anturi sökö pitää käydä merkkihuollossa ku ei ole itsellä VAG-GOMia. Itsellä toi ohjekirja on germaaniksi niin aika vaikea tulkita sitä murretta.

          Comment


          • #6
            Mä en löytäny tuosta keltaisesta öljykannusta kyllä mitään ohjekirjasta, muita "keltaisia" kyllä. Ilmeisesti luit Heikki S4:n kirjasta?

            Comment


            • #7
              Jep, mulla on tuo facelift A4/S4 Avant mallien käyttöohjekirja. Siinä oli maininta tuosta symbolista.

              Comment


              • #8
                Mukavaa, kun eri vuosimalleissa/tyypeissä on erilaisia systeemejä. Vai onko?

                Tässä tietoa vanhemmasta mallista niille, joilla ei esim ole ohjekirjaa.

                Ohjekirjani mukaan ( minulla ei ole autocheckkiä) : mm Punaiset symboolit ( prioriteetti 1) esim öljykannun kuva = moottorin öljynpaine liian alhainen ( vilkkuva kuva). Punaisen vilkkuvan symboolin ilmestyessä kuuluu kolme varoitusäänimerkkiä. Nämä näytöt merkitsevät vaaraa Kyseinen tominto on tarkastettava ja vika korjattava.

                Jos vaaravikoja on useampia, niiden symboolit näkyvät peräkkäin, kukin noin 2 sek ajan. Symbolit vilkkuvat junnes vika on korjatttu.

                Keltaiset symboolit: Keltaiset ilmestyessä näyttöön kuuluu yksi varoitusääni.
                Nämä symboolit merkitsevät varoitusta.
                Kyseinen toiminto tulisi tarkistaa mahdollisimman pian.
                Jos samanaikaisesti on useita varoituksia, niiden symbolit näkyvät vuorotellen, kukin noin 2 sek ajan.

                Jos järjestelmä havaitsee samanaikaisesti sekä vaara- että varoitusvian, tulee keltainen symboli näyttöön vasta, kun punaisen symbolin kuvaama vika on korjattu

                Comment


                • #9
                  Mukavaa, kun eri vuosimalleissa/tyypeissä on erilaisia systeemejä. Vai onko?
                  Sehän tässä ihmetyttää. Markolla on auto samaa mallia kuin minulla, ei edes facelift ole vielä, joten ohjekirja pitäisi olla sama, kuitenkin siinä on toiminto jota ohjekirja ei kerro.

                  Heikin A4/S4 facelift ohjekirja sitten kertoo meille kaikille mitä tuo keltainen kannu merkitsee, ilmeisesti ovat "muistaneet", että jäi tuollainen edellisistä kirjoista pois...

                  EDIT: Gauhia määrä kirotusviheitä, jotka postetu... ;)

                  Comment


                    #10
                    Mulla tuo punainen öljykannunkuva ilmestyi viime kesänä pariin otteeseen, ja eräs autonhuoltaja totesi öljykellon (paineanturi) vuotavan. Se vaihdettiin - hintaa osineen n. 40-50e - ja ei ole enää näkynyt herjoja.
                    Ilmestyi minulla vain kun olin "ryömintänopeudessa" ja jos kierrokset nytkähtivät alle tyhjäkäyntirajan.

                    Comment


                    • #11
                      Aikani selailin noita kirjoja mitä on tullut auton mukana niin löysin tämmöisen kirjan kuin Technische Änderungen ja siellä löytyi tommoinen öljykannu kelttaisena (jos gelbe tarkoittaa keltaista). ja siinä lukee et Motorölsensor prufen

                      Edit: löytyi lisää tekstiä tohon eli: Motorölsensor defekt: Audi-Betrieb aufsuchen und Ölstandsensor uberprufen lassen.
                      Joku varmaan osaa ton suomentaakin

                      Comment


                      • #12
                        Tuo viimeinen lause on vaan käyttöohjekirjan vakiovastaus hakeutua Audi-diilerin puoleen: "moottoriöljyn anturi viallinen: käväse Audi-liikkeessä tarkistuttamassa öljymäärän anturi".

                        Comment


                          #13
                          käväse Audi-liikkeessä tarkistuttamassa öljymäärän anturi".
                          Mahtaako olla? Öljyn määrän anturia

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä uudemmissa autoissa taitaa olla jo järkiään öljyn määräanturitkin (yleistän näin koska mulla on, -04 1.4 Renu Meganessa ja -02 hdi Xsarassa on).

                            Comment


                            • #15
                              Ja meidän kakkosautossa Rellu Lagunassa vm. -95. Se on jopa niin hiano systeemi, että kun autoon laittaa virrat päälle, näyttää jäähdytysnesteen lämpömittari 30sek. öljymäärää.
                              Tikusta olen vielä tarkastanut, että pitää ihan kutinsa. Olis muuten Audissa hyvä "varuste" ;)

                              Comment


                                #16
                                Omassa A4TDi 2000:sessa tuollainen anturi ja näyttö kyllä löytyy.

                                Öljykannu kuva plus SENSOR teksti:
                                Ilmoittaa ilmeisesti vain anturin vikaantumisesta.
                                Ilmaantui kerran hetkellisesti Moottoritilan pesun jälkeen. => liitin irti öljypohjasta ja kuivaus + voitelu => Kaikki OK.

                                Sekä Öljykannu kuva plus MIN teksti:
                                Ilmoittaa jo kun öljyn määrä on hieman alle puolivälin. (yleensä ~13tkm öljynvaihdosta)

                                Comment


                                • #17
                                  Juu mulla näyttäs ainakin olevan toi sensor ja min merkki ainakin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mulla on kans tullut pari kertaa käynnistettäessä tuo kannun kuva ja sensor teksti. Ohjekirjan mukaan viittaisi sensorivikaan.
                                    Viime kesänä autoon laitettiin huollossa eri merkkistä öljyä kuin mitä ennen. Öljyn vaihdon jälkeen tuo valo on ilmoittanut olemassaolostaan. Ensimmäisen kerran noin kuukausi huollon jälkeen ja nyt pari viikkoa sitten taas.
                                    Pitänee odotella seuraavaan huoltoon että saavat tutkia ellei nyt sitä ennen ala jatkuvasti palamaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mun auto teki tänään semmosen tempun kun liukastelin tuolla liikenteessä, että vilkku se öljykannun kuva punasena, kierrokset kävi sillon ehkä n.4000 kohdalla, pysähdyin tietysti heti tarkastamaan että onko moottorissa öljyä tarpeeksi(olihan sitä). VAG-COM:lla ei löytyny aiheeseen liittyvää vikatietoa, eli voisko olla mahdollista että ei öljypumppu jaksa enää tehdä riittävää painetta korkeilla kieroksilla? autolla ajettu n.210tkm ja mitä ilmeisemmin on alkup. öljypumppu paikallaan...

                                      Comment


                                        #20
                                        Öljypumpun sihti voi olla myös tukkeessa. Haulla löytyy kyllä tietoa

                                        Comment


                                          #21
                                          Tänään sytty Punanen öljykannun kuva mittaristoon. Auto parkkiin ja öljyn tarkistus, puolessa välissä oli. Liikkeelle lähettyä valo sytty uudestaan. Varmaan n.5km matkan ajoin kotipihalle ku en hinaus apua kerenny hommaamaan töihi lähön takia. Emännällä oli aikaisemmin epätasasella tiellä syttynyt Punanen huutomerkki mittaristoon mut sammunut melkeen samantien. Öljysihti tukossa? Auto -00 B5 1.8T, mittarissa 320tkm

                                          Comment


                                            #22
                                            Öljynpaineet alhaalla joka johtuu yleensä sihdistä tai pumpusta. Olet saattanut hajoittaa moottorisi ajamalla kotiin asti.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X