Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahdot temppuilee. Mikä MAF-anturi on autossani?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ahdot temppuilee. Mikä MAF-anturi on autossani?

    Morjesta.

    Kyseessä 1.8t jossa tekniikkaa päivitelty vähän, garret gtrs 2860 ahtimena jne.

    Hyvänä päivänä ahtojen kuuluisi nousta n. 1.6bar , toisinaan jättää kuitenkin 0.7 bar. Vika häviää yleensä akun irroituiksella,jolloin ilmeisesti vikakoodit johon tämä ahtojen rajoitus viittaa,häviää. Tämän jälkeen auto saattaa toimia puolipäivää,kaksi tai useamman päivän.

    Autossa on porkkiksen ohjelma,ilmeisesti 2014 tehty.

    Syyttävä sormi minun kohdallani osoittaa vialliseen ilmamassamittariin.
    Runko on S4, BOSCH sr. nro 0 280 218 038 MUTTA itse anturi lienee jokin muu?
    Kyseessä 4 pin liitoksella oleva ,tyyppikilvessä koodi : 765 28 2 A
    512
    Bosch made in germany

    Vastaavaa maf anturia "sielua" en yksinkertaisesti tuolla osanumerolla löydä mistään.

    Kellään mitään vinkkiä,tietoa k.o tilanteessa,olisin kovin kiitollinen jos apua osaisi joku tarjota.

    EDIT : ulkonäöltään itse anturi näyttää hyvin pitkälti 1.8 anturilta,mutta osanumero ei löydä mitään / eikä täsmää vastaaviin boschin 1.8t antureihin. Anturin liitoslaippa näyttäisi olevan muovihitsattu/liimattu tuohon s4 runkoon.
    Viimeksi muokannut Betaiin; 10.6.2018, 19:16. Perustelu: EDIT

    #2
    Oletan auton vaijerikaasuiseksi, kun kerran massamittarin runkoa on liimailtu. Erittäin suurella todennäköisyydellä auton alkuperäinen mittapää on kyseessä.

    Vikakoodeilla tietty lähdetään liikkelle. Monestakin syystä voi jättää ahto-ohjauksen pois pelistä. Esim viallinen nokka-anturi, jako vähän sinnepäin tehty, nokkapyörä väärin päin (yllättävän yleistä!!), nakuanturivika, kaasunasentoanturivika yms yms yms.

    Comment

    Working...
    X