Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ostoa harkitsemassa: A6 (C6/4F) TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Slamit vetää pidemmän korren siinä mielessä, että tuotteiden noutaminen sieltä on itselleni huomattavasti helpompaa kuin Matkahuollon toimipisteestä. Voisin tosin joka tapauksessa laittaa Tepolle osa-/ hintatiedustelua, kun tuota susihukkasen autoa pitää hieman maustaa oman näköiseksi.

    Tuohon maustamiseen liittyen ajaako kukaan talvella 19" fillareilla? Ajatuksissa laittaa joko 18" (245/40) taikka sitten 19" kitkat (onko 235/35 oikea koko?) Hintaero noissa nyt ei ole katastrofaalinen (hinta tosin on), joten olisi kiva kuulla kokemuksia. Ja pahoittelut, mikäli aihe menee liian rengaskeskeiseksi. Siirretään tarvittaessa omaan topickiin...

    Comment


      Mulla ollut 18", 245/40 Contin kitkoilla ja hyvin on toiminut. Miksei 19" toimisi, mutta eipä siitä mitään varsinaista iloa varmaankaan ole. Rengas menee kalliimmaksi ja vanne ottaa herkemmin itseensä kanttareista ja asfaltin reijistä, kun se kumin määrä vähenee.

      Enpä ole havainnut tuota pölyyntymistä ongelmaksi, että lasken nuo osat sarjaan turhake. Tietty jos ajaa paljon hiekkatietä niin voihan nuo olla tarpeen, mene tiedä.

      Comment


      • 4F orkkisrengaskoot ovat:

        18" 245/40
        19" 255/35
        20" 265/30

        Mulla on ollut kaksi talvea 245/40 Nokian Hakka R-renkaat ja olen ollut tyytyväinen. Eikä 18" nyt niin pieneltä näytä: kliks

        Takaovien lisätiivisteen lisääminen on mun mielestä sellainen modi, joka tehdään puoliväkisin kun kaikki muu on tehty ;)
        Viimeksi muokannut RobTq; 22.1.2013, 12:06.

        Comment


        • Mulla on kesäkumina 255/19/35 ja onhan nuo huonommat ajaa kuin alkuperäiset 16 tuumaiset.

          Comment


          • Robin(kin) käynyt näköjään katsomassa pissiksiä hietsussa :D. (kesäkuvat)

            Onko noiden talvivanteiden ET48? Kenelläkään kuvaa takasivuprofiilista ET35:llä 8x18? Tuleeko liian huulille...Vaihtoehdot ET:n suhteen 18" koossa ovat 45 ja 35. 45 jää omaan makuun ehkä liian sisälle kaarta.

            Comment


            • Mulla 245/35 19" olisin laittanu 235:t mutta ei riitä kolmilitraseen kantavuus keulassa. Edessä 8,5 takana 9,5x19 ET32, laskettu liian vähän. Tuollainen lipallinen vanne sais melkein olla 20" tuohon autoon.

              http://www.duke.1g.fi/kovaluu/A6/fitment.jpg
              http://www.duke.1g.fi/kovaluu/A6/flat1.jpg

              Comment


              • Onkos kellään kokemuksia Kumhon renkaista. Kaverilla on ollut bemarin viitosessa KU39 renkaat ja kehunut vuolaasti niitä hiljaisiksi ja pito-ominaisuuksiltaan hyviksi. Taitavat toki kulua hieman nopeammin (kuulopuheiden perusteella), mutta ulkomailta tilattuna aika huomattavasti edullisemmatkin. Itse olin ajatellut laittaa A6 3.0 tdi 4F malliin 225/45R18 kokoiset kesärenkaat, niin olisiko käyttökokemuksia?

                Comment


                • ET48 on noissa Robinin talvivanteissa. Ovat A6:n alkuperäisvanteet.

                  Kumhosta löytyy kokemuksia just tuosta KU39-mallista ja vielä tuossa koossakin eli 225/45R18. On ollut hyvinkin hintansa arvoiset. Hiljaiset ovat, hiljaisemmat kuin 205/60R16 Goodyear Optigripit, jotka oli keväästä muutaman viikon alla ennen noihin vaihtoa. Pito-ominaisuuksissakaan en oo huomannut mitään ongelmaa, edes sateella. Eipä oo tosin tullutkaan mitenkään äärirajoille revieteltyä. Aika nopeasti ovat tosiaan kuluneet, mutta samaa vikaa valitteli kyllä kaverikin 225/50R17 Continentaleilla, joten taitaa olla nykyrenkaissa yleistä. Samanlaiset otan kyllä seuraavatkin, jos hintaerot tällaisena säilyy ns. merkkirenkaisiin.

                  Comment


                  • Eipä itsekkään tulisi mitenkään Kumhoilla reviteltyä vaan aika paljon tasaista matka-ajoa ja itse arvostan kyllä hiljaisuutta rengasmelun osalta. Kyllä taitavat olla ainakin kokeilun arvoiset, mutta jos jolla kulla vielä lisäkokemuksia Kumhon KU39 225/45R18 kokoisina kuutosen alla, niin mielellään otetaan kommentteja vastaan...

                    Comment


                      Miten mahtaa kantavuus riittää 225/45:ssä?

                      Itellä A8:n koko eli 245/45-18 ja mielestäni visuaalisesti just jees. Orkkiskoko näyttää mun silmään pieneltä kun tuohon tottunut. 235 olis varmaan ok kompromissi myös, johon löytynee kantavuuttakin.

                      Comment


                      • Tuossa Kumhossa on kantavuusluokka 95 joten kuutoseen se riittää..

                        Comment


                        • XL:nä noissa riittää kantavuus eli on 95, esim. http://www.camskill.co.uk/m61b0s557p...R18_95Y_XL_TL_

                          Normaalisti tuossa koossa LI on 91 eli ei riittävä. Kehähän noissa on jopa aavistuksen suurempi kuin vakiokoossa 245/40R18

                          Comment


                          • Juurikin tuota linkin takaa löytyvää Kumhoa olin ajatellut Camskilistä tilata. Itselläni ei ainakaan ole tiedossa parempaa nettikauppaa, mutta onkos muilla?

                            Comment


                              Mulla on ollut nyt vähän aikaa alla Camskillistä tilatut tuollaiset KU39:t koossa 245/40-18 eikä ole moitittavaa (paitsi että eivät suojaa vannetta kuten Contin Sportcontactit).

                              Comment


                              • Paljonko porukalla näissä 3.0tdi quattroissa on ollut maantiekulutus? Keskikulutus lienee siellä 7,5l tuntumassa, mutta oma ajo on oikeastaan 90% maantieajoa niin ei ole ihan vertailukelpoinen.

                                Iski vaan tuossa joku aika sitten hinku ostaa isompi auto kun aina silloin tällöin tarvii kuskata vaikka mitä tavaraa, joka ei Golfiin mahdu.

                                Comment


                                • Kutakuinkin 7,5 tietämissä maantiellä tosiaan menee ainakin oma kulkine. Kaupungissa sitten noin 9-10l/100km, joten varsinainen talousihme ei ole kyseessä.

                                  Comment


                                    Paras MMI-lukema 330km matkalla 5.8 (klima ja radio pois, päiväajovalot, lienee 10% optimistinen, eli matka-ajossa maltillisella nopeudella 6.2-6.7 pintaan), siihen vähänkin kaupunkiajoa niin lukemat nousee. 100tkm matkalla keskikulutus on 8.5, siitä suurin osa kaupunki/työmatka-ajoa. Kontissa koukku, täysikokoinen vararengas ja muuta painoa yhteensä varmaan yli 50 kg. Kone siis ASB.

                                    Kesän aikana neljä tankkausta yli 1000km tankillisella, niistä kaksi Etelä-Suomen reissua eli Hki - Lusi 120km rajoitusalueella ajoa, muut 100/80 rajoitusalueita. Autolla painoa aika tarkkaan 2000kg kaatopaikan vaa'an mukaan kuski + tankki täynnä. Dieseli maksoi 0.99 kun ostin tuon ... käyttö+voimaveroa 750€/v.

                                    Comment


                                    • kuinka isoja lukemia teillä ajotietokone näyttää että maksimissaan pääsee, itte ku käyn tankkaamassa ni maksimi on 920km ja saattaa siinä pysyä siinä yli sadan kilometrin matkan. Oon muistaakseni lukenu että joillain näyttää noita yli 1000km lukemia

                                      Comment


                                      • 1120km parhaillaan ollut lukema kun tankkauksen jälkeen hetken nätisti on ajellut

                                        Comment


                                          Paras tankillisen keskikulutus on mulla ollut 7.4 litraa(tankkaus/kilometrit). Tässä varmaan 800 km kone/maantietä ja alle 100 km kaupunkia.

                                          Normikäytössä(50/50 kaupunki/maantie) kulutus on ollut noin 8 litran paikkeilla. Talvella myös webasto surruttaa aamuin illoin puolisen tuntia.

                                          MMI-näyttää noin 0.7 litraa liian optimistista lukemaa.

                                          Comment


                                          • Morjenttes.

                                            Audia olen jo tässä pidempään katsonut, ja nyt saattaisi olla mahdollisuus saada sopuhintaan A6 3.0 turbokiisseli koneella, vuosimallia 2007.

                                            Selailin tuossa läpi useampiakin A6 koskevia ketjuja, mutta en mielestäni saanut vastausta muutamiin mieltäni askarruttaviin kysymyksiin.

                                            Miten on kestävyyden laita, jos autolla on ajettu 400, ja siinä on vaihtokone, jolla ajettu noin 100. Luonnollisesti huoltoa on autoon tehty paljon ja osaa on vaihdettu runsaasti.
                                            Eniten ehkä jää minua askaruttamaan nelivedon ja laatikon kestävyys. Vai pitäisikö sitä tälläisessä tapauksessa olla huolissaan jostain muusta. Vai onko tuomio se, että katsotaan reippaasti vähemmän ajettuja autoja?

                                            Tarkoitus olisi, että autoa ei nyt kovin paljoa muuta tarvitsisi kuin normaalit huollot.

                                            Aika vähän tulee mulla ajoa, ja siksi tämä nyt ei ole ihan ykkösvalinta, mutta jos hinta on enemmänkin kuin sopuinen, niin? Audi siis merkkinä on tulossa seuraavaksi, malli joka on ollut ajatuksissa, ei ole ollut tämä. :)

                                            Comment


                                              Nelivedon kestävyys ei ole torsen-audeissa ongelma.

                                              Laatikko-ongelmista en ole kuullut A6 3.0 TDI:n kanssa, mutta se ei tietysti tarkoita, etteikö niitäkin voisi noilla kilsoilla olla.

                                              Comment


                                                Jos kori on kunnossa ja alustasta vaihdettu kuluvat osat, en keksiä äkkiä mitään ihmeellistä, mikä aiheuttaisi käyttöä haittaavia murheita. Pakasta vedettyä vehjettähän tuosta ei enää kai saakkaan, mutta kyllä sillä pitäisi vielä päästä vaikka ja kuin.
                                                Lootassa ja voimalinjassa muutenkin on kuluvia osia, joille tulee jossain kohtaa kilometrit täyteen.

                                                Comment


                                                • Näin vähän itsekkin ajattelin.

                                                  Mutta kuitenkin, ainoa joka pelottaa, on tuo loota. Se on alkuperäinen. Ilmeisesti sen korjaaminen, taikka esim tehdasuuden vaihtaminen voipi olla arvokasta, mitä täältä keskustelua siitä löysin.

                                                  Onneksi saan todennäköisesti auton päiväksi taikka kahdeksi koeajoon ennen päätösten tekemistä.

                                                  Comment


                                                  • Mitäs porukoilla on pääkaupunkiseudulla vakuutukset. Täyskasko+liikenne.
                                                    Laskureilla kun katsoo, niin ne eivät ota näköjään huomioon noita keskittämisetuja.

                                                    Kiikarissa on siis 3.0 TDI malli.

                                                    Comment


                                                    • Omaan sain Pohjolalta kaskon -50% ekaksi vuodeksi (vakuutusyhtiön vaihto). Muista mitä maksaa, mutta pk- seudulla melko järkyttävän hintainen täydellä hinnalla.

                                                      Onko kenelläkään Avantissa kurakaukaloa, jonka kanssa voi käyttää kuormakiskoja. Eli, kun kiskoissa on tilanjakaja, niin moinen kaukalo, jossa olisi urat kiskojen kohdalla(Urien ympärillä ilmeisesti korotus, jottei kura valu kiskoihin). Vai pitääkö hankkia vain kiskojen väliin jäävä pienempi kurakaukalo?

                                                      Herttoniemen marmorilla varaosatiskin jamppa muisteli nähneensä moisen joskus, mutta ei löytänyt heidän kuvastoista moista.

                                                      Comment


                                                        Keväällä auton vaihto farmariin ja dieseliin, vähän katellut tälläistä aa kutosta.

                                                        KAtellu lähinnä saksan tarjontaa kun tuntuu suomessa olevan aika paljon kovemmissa hinnoissa ja katellut myös 2.7 tdi koneella olevia myös, riittäisi tämäkin minulle täysin.

                                                        Minkälaisessa hinnoissa saksassa liikkuu ehjät,siistikuntoiset ja todellisislla kilometreillä olevat yksilöt? Kilometrejä saisi olla alle 200tkm, vm 2006-2007.

                                                        Autot ovat yksilöitä, tiedän , mutta saksan tarjonta on valtava kyseisistä autoista ja hinta haarukka on vielä isompi, eli periaatteessa 15-25 tuhatta.

                                                        Monet autot näyttää olevan n 150 tkm mittarissa ja nahka penkit ruvella,tälläiset haluan kiertää kaukaa.

                                                        Comment


                                                        • "KAtellu lähinnä saksan tarjontaa kun tuntuu suomessa olevan aika paljon kovemmissa hinnoissa"
                                                          Kyllä Suomen autoverotus pitää huolen siitä, että suomessa on kovemmat hinnat. Tuontikuluja ja talvivarustelukulujakin tulee luonnollisesti hinnan päälle. Yritin muuten laittaa sulle Matti yksityisviestin, mutta viestilaatikkosi oli täynnä, niin ei viesti mennyt läpi. Laitatko mulle viestiä, niin voisin antaa muutaman vinkin aiheeseen liittyen.

                                                          Comment


                                                            Onko 2,7 ja 3,0 tdi:n tippilaatikoissa eroa 05-08 ikäsissä kutosissa?

                                                            Comment


                                                              Muutama kysymy..

                                                              Minkä hintaista on laittattaa audi a6:een irrotettava vetokoukku?
                                                              (esim e61 M-sport bemariin 1500-1700)

                                                              Onko 2.7 tdi quattro tiptronic 6 vaihteinen?


                                                              Onko S-line etupuskuri jälkiasennettavissa, saatavuus ja hinta?

                                                              Ei taida 180 tkm ajettu olla vielä loppu, huollettuna?

                                                              Kiitos!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X