Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Videotykin huoltoa tai huollattamista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Videotykin huoltoa tai huollattamista

    Sonyn hieman vanhempi PX31 videotykki alkaa olla puhtaudeltaan siinä kunnossa, että kaipaisi hieman syvällisempää puhdistusta. Tykki on kärsinyt joskus aikoinaan hieman vesivahinkoa, joka ilmeisesti tahrinut paikkoja hieman enemmän.

    Muuten täysin kunnossa oleva tykki, mutta linssin sisäpinnalle ja/tai kennoille on kertynyt kuraa jo siinä määrin, että se näkyy läiskinä mustassa kuvassa. Linssiin katsomalla valo päällä näkyy kasapäin pölyä ja muita epäpuhtauksia tarttuneena pintoihin.

    Kysymys kuuluukin, uskaltaako tuota koikeilla itse puhdistella linssin osalta? Muualle en mene koskemaan. Mitään elektroniikka tuossa ei linssissä vielä ole, joten sen puoleen varmaan lähtee melkeinpä nostamalla irti.

    Onko kokemuksia moisesta ja/tai suosituksia minne kannattaisi viedä putsattavaksi tässä pk-seudun tuntumassa?

  • #2
    Eikös järkkäristäkin voi itse putsata kennot ja linssin ihan "laillisestikin" itse.
    Ei kai tuo oleellisesti rakenteeltaan kamerasta poikkea. Välineet ovat varmaankin samat.
    Mielestäni kennoille oli ihan oma sivellin ja kyllä mä ainakin kokeilisin paineilmaa varovaisesti.
    Ja linssipaperilla sitten linssit puhtaaksi.

    Comment

    Working...
    X