Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Akku räjähti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Akku räjähti

    Onko vastaavia kokemuksia eilen illalla latoin lataukseen aamulla löytyi kuvan mukaisessa kunnossa
    Attached Files

    #2
    Olisiko päässyt mossahtamaan kahdesta vaihtoehtoisesta syystä. Joko latauksen aikainen kaasupaine ei ole päässyt purkautumaan ja paine poksauttanut kuoret, tai latauksen tuottama vety/happikaasu -seos on saanut kipinän.

    Onko muita syitä?
    Viimeksi muokannut marre; 24.11.2014, 12:55. Perustelu: Kirjousvirhe

    Comment


      #3
      Samanlaisen akun olen nähnyt, mutta silloin annettiin 24V apuvirtaa 12V akkuun.

      Comment


      • #4
        Paineen takia tuskin räjähti kun molemmissa päissä on reijjät.
        Laturikin oli noin 50cm päässä jos ei sitten navat kipinöiny niin että räjähti sen verran ruman näköinen tuo on. Laitoin puolaan valmistajalle mailia katotaan mitä ne meinaa asiasta 3v vanha akku kyseessä

        Comment


        • #5
          On kokemuksia, kylläkin 24v hommista. Akut kaukana laturista, autossa paikallaan, 4h kerkes töissä olemaan laturissa ja toinen sano POKS. Akut oli aivan kuolleet ennen latausta, en tiedä merkkaako, mutta ei siihen oikein järkevää selitystä löytyny.

          Akku happoo lenti haalareille muutaman metrin päähän ja niistähän luonnollisesti tuli entiset pesun jälkeen.

          Comment


          • #6
            Siinä sitä happoa on ollu eilen pesin nyt nähdään onko fesconin kovapinnoite hapon kestävää
            Attached Files

            Comment


              #7
              Itse olen nähnyt 24V starttikärry -> oikosulkuun :D

              Ei paljoa pellistä tehdyt kansilevyn kiinnittimet pidelleet, kun 2x isoa kuorma-auton akkua räjähti.

              Comment


              • #8
                Huh siinä ei vieressä kyllä halua olla kukaan.

                Comment


                • #9
                  Ite asiassa minäki oon tehny samat, edellisessä työpaikassa työnsin kärryt kynnyksen yli ja toisesta akusta pari kennoo särki. Kävi varmaan sillonki nätisti oikarissa.

                  Comment


                    #10
                    Intissä buustasivat aikoinaan kuorma-auton akut myös oikariin. PAM! Luulin, että nyt joku toi rynkyttimen autohalleille.
                    Suojakotelo oli lentänyt muutaman metrin. Ihme ja kumma, ettei käynyt pahemmin kuin että vaatteisiin tuli lisää hengitysreikiä.

                    Comment


                    • #11
                      Puolalaiset ei ilmeisesti osaa englantia ei vastausta mailiin vieläkään.

                      Comment


                      • #12
                        Tökkäsivätkö edes vain yhden akun napoihin? Niin ne tuppaa ainakin kärsimään.

                        Comment


                          #13
                          Emmie tahdo muistaa kytkennöistä tarkemmin, mutta se jyssähdys oli kyllä mojova, kun juoksin viereisestä hallista :)

                          Comment

                          Working...
                          X