Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 skanneria/monitoimilaitetta etsimässä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 skanneria/monitoimilaitetta etsimässä

    En löytänyt aiheeseen liittyvää keskustelua, joten tiedustelen nyt tällein jos jollakulla olisi kokemusta aiheesta.

    Eli tarvetta olisi A3 paperikoon skannerille/monitoimilaitteelle. Kun tässä on lisääntynyt tuo piirustuksen harrastaminen ja emäntäkin haluaisi tulostella erinäisiä kuvia.

    Toisin sanoen kokemuksia kaivataan, mikäli semmoista löytyy.

    Tuommoista olen alustavasti katellut. En sitten tiedä onko kuinka hyvä yms.

  • #2
    Eiköhän se niin ole ettei Epson liene valmistanutkaan muita kuin hyviä tulostimia ja oli aikoinaan jopa edelläkävijä muistesuihkutulostimien suhteen kun kuvien tulostaminen alkoi yleistymään, Epson nosti riman niin ylös että muilla oli tavoittelemista. Tänäpäivänä kyllä muillakin tunnetuimmilla tulostinmerkeillä saa jo säällisiä kuvia.
    Kokemusta on kolmesta Epsonin Stylus Photo tulostimesta, viimeisin taisi olla hintaluokkaa 350€ ja teki studiotasoista kuvaa. Ainoa ongelma yleensäkin kotitulostuksessa on hinta, vaikka itse tulostin tai monitoimitulostin olisikin suht edullinen, jälkimarkkinat maksaakin sitten maltaita, eli musteet ja paperit.
    Satasella ei selviä kun ostaa tuollaiseen mustepatruunat, tosin halvoissa tulostimissa patruunoiden vaihtao on lähes sama hinta kuin itse tulostin, joten voi aina uusia laitteen ellei ole ekointoilija.
    Nykyisin olen siirtynyt lähes yksinomaan paperittomiin kuviin kun se on tehty kovin luonikkaaksi ja TVt ym. näyttävät teräväpiirtokuvaa.
    Itse asiasta sanoisin ettei tuo varmaankaan tuottaisi pettymystä vaikka eihän se nyt vielä ihan huippukaan ole...

    Comment


      #3
      Brother taitaa olla melkein ainoa, jolla on järjellinen hinta/toiminto-suhde.
      Käytettävyys on sitten brother eikä HP-tasoa, mutta toimii.

      Printtereitä löytyy A3:na helposti, mutta se A3:n lukeva lasi on vaikeampi juttu.

      Comment


      • #4
        Tuo on ihan hyvä tietää, että Epson on hieman paremman luokan tulostimien valmistaja. Itselläni kun ei ole kauheasti tietoa noista.

        Tosiaan tärkein osa tarpeesta on se kuvan skannaus, kun tuo piirtäminen tapahtuu parhaiten nimenomaan A3 paaperille.

        Tosin patruunasta kattelin, että esim. Verkkokauppa.com:sta saisi väripaketin tuohon mainitsemaani tulostimen alta 50€. Eli samaa kun melkein kaikki perusprintterit?

        --
        Onhan tuo Brother hinnaltaan ihan käypä, mut en nyt ihan ekana lähde hankkimaan kaikkein halvimpia laitteita. Ja kun tosiaan se lukevale lasille on tarve.

        Comment


          #5
          Itselläni on jonkin verran tulostimista kokemusta, enkä nyt pitäisi epsonia mitenkään poikkeuksellisen hyvänä. Itselläni ollut noita 300-400e epsoneita useampia, samoin isäukolla ja samoja tuhrimisongelmia jne ollut kuin muissakin. Mutta kyllä se merkkinä sieltä paremmasta päästä taitaa olla, ainakin tuntuvat KESTÄVÄN pojalta isälle ja appiukolle :) Ainakin jos vertaa esim. canoniin, josta itsellä lähinnä huonoja kokemuksia. Rahalla saa ja hevosella pääsee, eli kannattaa investoida jonkin verran.

          Itse olen siirtynyt normitulostuksessa laseraikaan joten ihan tuoreita ei kokemukset ole, lasereissa olen sitten samsungiin tyytyväinen. Valokuvia varten on sitten eri tulostimet.

          Comment


            #6
            Epson tekee ihan hyviä printtereitä valokuville, mutta omat ja muutamankin tuttavan kokemukset normikäytöstä ja varsinkin satunnaisesta käytöstä ovat painottuneet lähinnä käsittämättömän suureen värin käyttöön, jota tuntuu menevän enemmän kasettien puhdistukseen ja muuhun hinkkaukseen kuin printtaamiseen.

            Tuossa tuo Brotherin malli. Muuhun käyttöön kuin A3:een kyllä itekään B:a ostaisi.
            http://www.brother.fi/g3v1/g3.cfm/s_.../MFCJ5910DWZW1

            Comment

            Working...
            X