Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Maalipinnan hionta ja kiilloitus (myllytys)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei muuta kuin rekkulaa Grouponin suuntaan ja massit takasin.

    Comment


      No kyllä sillä varmasti saadan kohtuudella kiiltoa takaisin. Mutta ei naarmujen poistoa.
      Kuten jo aiemmin totesin, 200 tai 400e;llä on turha odottaa takaisin uutta autoa. Sillä rahalla saa pesun, esim. mustasta harmauden poiston eli ne miljoonat pienet naarmut pois jotka muuttaa mustan harmaaksi ja vahan ja ehkä jotain muuta. Kun auto on pesty pari kertaa ja vaha kadonnut, tulee esiin hologrammit jotka vahalla on peitetty, auton vielä kiiltäessä. Jatkuvalla vahauksella saa kiillon pysymään ja hologrammit piilossa mutta ei se niitä naarmuja poista vieläkään.

      Jos uudenveroista hakee, on kyllä tartuttava itse koneeseen. Pk-seudulla on yksi mies joka kai pesukintaallakin vaikuttaa, joka ainakin pesukintaan mukaan tekee hienoa jälkeä. Cquartz pinnoite kiillotuksineen yms. olisi ollut autoa näkemättä n.700e. Ja auto on kaksi päivää pajalla tuota varten.

      Comment


        Vähän OT: Aika surkea vahapinta ja/tai väärät pesumenetelmät jos vaha ja kiilto on pois jo parin pesun jälkeen.

        Itse aiheesta: Tosiaan pelkkään pesuun (esipesu(t) + varsinainen pesu(t)) ja vahaukseen esitöineen menee yhdeltä tekijältä helposti useampi tunti jos tekee edes jossain määrin kunnolla. Raudan ja pien poistot, savestukset, vanteiden kiillotukset, yms. tietysti lisäävät tuota vielä huomattavasti. Kiillotuksesta/myllytyksestä puhumattakaan.
        Viimeksi muokannut dumo; 13.8.2013, 17:00.

        Comment


          No perus "liukkaria pintaan" niin ei se vaha montaa pesua kestä.

          Comment


            Nojoo, fairylla pesusta puhumattakaan ;).

            Comment


              Se on niitä meikkareiden silikoni-litkuja jotka kestää sen kaksi-kolme pesua.

              Comment


              • Jos jollain intoa tai kiinnostusta myllytellä tota profiilin autoa ni viestä vaa mulle. Tarvis rinkelipussi vähän kiiltoa pintaan. (pk seuudulta)

                Comment


                • Minkälaisia myllääjiä on joensuun fixaamoissa? Onko suositella paikaa mihin veis audin kiillotettavaks?

                  Comment


                  • Ainakin mitä itse olen törmännyt Joensuun fiksaamojen jälkeen niin tulokset vaihtelevat kovasti luokattomasta kohtalaiseen. Erinomaista en ole nähnyt vielä kenenkään tekevän ja hyvinäkin pidettyjen jälki tuntuu vaihtelevan paljon tekijän, ajankohdan ja kuun asennon mukaan.

                    Comment


                    • Lappeenrannassa olis yks kaveri mut kannattaa sopia hyvissä ajoin kun se on aika kiireinen.

                      Myllytyksestä tuli mieleen että tuo nykyinen auto oli hyvin myllätty. Ensimmäinen kerta ikinä kun ei tarvinnu autoliikkeen jälkeen muutakuin vetää fairypesu ja collinitet selkään.

                      Comment


                        Mitenkäs löytyykös uudenmaan alueelta jamppaa,joka neuvois ja vois jopa omia välineitä/tiloja lainata,että sais opetella..?kun viitsis pistää kauheeta tukkua rahaa ja saada tulokseks jotain järkyttävää,ihan vaan omaa osaamattomuuttaan :D privana vaan viestiä :) niin ja toki maksan näistä avuista ja tarvikkeiden käytöstä

                        Comment


                          Onko kukaan kiillottanut tuulilasia? Ostin huvikseni CeriGlass-nimistä ainetta, ja kiilloitustassuja joilla meinasin kokeilla. Ei siinä lasissa juurikaan mitään ole, mutta eihän se uusikaan ole. Tässä yksi testi jossa aine näytti toimivalta.

                          Comment


                          • Itse tuossa pari iikkoa siten aloitelin tuulilasin kiillotuksen eBaysta osetulla setillä. Muuten ihan toimivalta tuntui, mutt setin mukana tulleella 2" porakoneeseen kiinnitettävällä laikalla menisi ikuisuus tuohon hommaan. Nyt olisi hommattuna rotary-koneeseen uusia laikkoja ja joku ilta tarkoitus suorittaa kiillotus hieman paremmin.

                            Maalinkiillotukseen verrattuna huomattavasti työläämpää tuo lasin kiillotus, mutta mahdollista sekin tuntuu olevan.

                            Comment


                            • Keväällä tuli myllytettyä Sonaxin aineella tuulilasi. Se on monen kertaa raskaampaa/useampi veto tuulilasiin kuin yleensä maalipinnalle. Muista kuitenkin tarkkailla sitä lämpöä.
                              Juuri ostin ebaysta samaa Sonaxin ainetta, kun projetechista oli Ceriglass loppu. Silläkin varmasti saa parannusta aikaiseksi.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja Smooth Näytä viesti
                                Ilman kuittia kun tehen näitä harraste mielessä niin myllytys n. 200 ja "naarmuton" pinta vähä enemmän, riippuen maalipinnan kunnosta, auton koosta jne..
                                Samanlaista hinnoittelua olen myös itse pitänyt puunausten kanssa, kun tuttujen autoja olen käsitellyt. Kyllä siinä menee jo sen 8-9 tuntia, vaikkei kaikkia naarmuja edes vielä saada pois. Mutta takuuvarmasti muuttuu auton lookki aika paljon parempaan suuntaan.

                                Pesukintaasta olen minäkin "oppini" aikoinaan hakenut, hyvä foorumi---->todella paljon tietoa!

                                Comment


                                • Mun pitäis kiillottaa ton harrasteauton vesihiottu uus maalipinta, kun autotallimaalatussa pinnassa oli pölyä ym roskia. Eli lakkapinta on hiottu kokonaan 2000:lla paperilla tasaiseksi, ja se pitäis nyt saada kiiltäväksi. Muutamat osat oon jo myllyttäny eka tolla ja sitte tolla, ja ihan siistiä jälkeä noillaki tulee, mut homma vaan kestää ihan älyttömän kauan.

                                  Et onko mulla väärät aineet, vai kestääkö se vaan kauan et noi hiontanaarmut saa lähtemään? Jos aineissa vikaa, niin mitkäs tohon ois hyvät aineet?

                                  Comment


                                  • Itellä 2000:lla hiotut kohdat kiillotin Megun #101:llä linkki ja #205:lla linkki sekä sopivia laikkoja käyttäen.

                                    Comment


                                    • Täytyypä testata tota 101:stä. Mitä googlella kattelin käyttökokemuksia, niin aika hienosti näyttää toimivan noihin hiontanaarmuihin.

                                      Comment


                                      • Menzernan tahnat toimii myös vesihiottuun todella hyvin. Omaan hioin muutamat maalivirheet pois 2000 paperilla ja kiillotin 4000 tahnalla aika kivuttomasti. Menzernassa on jotain mikrokiteitä mitkä toimii todella kovissa maalipinnoissa.

                                        Comment


                                        • Jos ei itsellä pysy kone käsissä, niin pesukintaalta löytyy kyllä tekijöitä auton maalipinnan fiksaukseen. Voin suositella ainakin https://fi-fi.facebook.com/TCWMPMAutoDetailing

                                          Comment


                                          • Onko kellään tietoa. Hakusessa ois mahdollisimman pieni ja kevyt maalipinnan myllytyskone, jota pystyis yhdellä kädellä kevyesti käyttämään. Koittanu etsiä nää perus motonetit jne läpi, mutta ei oikeen tahdo löytyä. Minkälaisia patentteja olette löytäneet / rakennelleet?

                                            Comment


                                              Hakusessa ois mahdollisimman pieni ja kevyt maalipinnan myllytyskone, jota pystyis yhdellä kädellä kevyesti käyttämään.
                                              Miksi se pitää olla yhdellä kädellä käytettävä?

                                              Comment


                                              • En keksi muuta selitystä kuin että olisi yksikätinen

                                                Comment


                                                • Sen verran pieni autotalli, että parempi pitää yhdellä kädellä. Onko noita muita kuin painavia tärisyttimiä mitä joskus mototista löytyi? Normaali kulmahiomakoneen (125mm) laikaksi joku rätti?

                                                  Comment


                                                    Kulmahiomakoneen hitainkin nopeus on usein ihan liian kova auton kiillotukseen.

                                                    Tuolta voisi löytyä vastauksia: http://www.pesukinnas.com/viewforum.php?f=50

                                                    Comment


                                                    • Epäkesko on pienempi mutta saa olla aika mörkö et sitäkin yhdellä kädellä ajaa. Oma laite on bilteman iso 54€ kiillotuskone ja sillä on vedetty jo 5vuotta. Hyvin mahtuu tekemään pienessäkin tallissa.

                                                      Comment


                                                      • Ei puhettakaan että kokonaista autoa jaksais yhdellä kädellä ajaa. Ei sitä tarvi enempää tilaa kahdella kädellä ajamiseen ahtaassa paikassa, akrobaattiset taidot on vaan kova sana. :D mutta jo kilonki painavempi kone tekee hommaa vaikeammaksi ahtaassa paikassa. Tahtoo noi hinnat alkaen mallit painaa aika rutosti vrt vaikka Flexin koneisiin.

                                                        Comment


                                                        • Maanantaina lähtee meikäläisen Beefemma hologrammien poistoon/myllytykseen. Hintaa tälle lystille kertyy 200€. Ensimmäistä kertaa vien autoni ammattilaisen käsittelyyn tähän mennessä aina itse käsitellyt autot.

                                                          Comment


                                                          • Tässä oman auton kiillotusta myllyllä
                                                            https://www.youtube.com/watch?v=Rkw77_ioo44

                                                            Koko setti: http://www.elpuercosi.fi/2014/10/25/...rface-coating/

                                                            Comment


                                                              Hienon videon olet jaksanut tehdä :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X