Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 TDI ei ahda lainkaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 TDI ei ahda lainkaan

    Auto ei siis mielestäni ahda ollenkaan. Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään? MAF? Olen saanut sellaisen käsityksen, että ei näissä pierpurkkilaisissa olisi kauheasti vikoja..? Vika ilmaantui yht'äkkiä ennalta varoittamatta. Voiko MAF edes hajota "kuin kirkkaalta taivaalta"? Turbon putkeen ei tule ollenkaan painetta; sen pystyy painamaan lyttyyn ihan helposti, vaikka kaasuttaisi. Ahdin pyörii silti hyvin.

    #2
    No eikai sinne ilman kuormaa ja näinollen isoa ilmamäärää mitään käsinkosketeltavaa painetta synny?

    Comment


    • #3
      Kyllä syntyy. Tai ainakin siihen autoon syntyi, johon sitä verrattiin (81kw AFN, eli sama kone).

      Comment


        #4
        Ehkä tärkeämpi kysyä miten se kulkee? Jos ei ahda yhtään niin ei varmasti kuljekkaan.

        Comment


        • #5
          No ei se kyllä kuljekkaan. Kierroksia ottaa vaivoin vajaa 5000rpm, ja samalla lailla kulkee kuin mun vanha 200D=)

          Comment


          • #6
            Mulla oli aikasemmin myös ihmeellisiä tehojen katoamisia. Syy löytyi viallisesta katalysaattorista. Sisuskalut olivat lähteneet irti ja tukkivat lähtevän putken pään aina sopivassa tilanteessa. Koneen sammuttaminen auttoi yleensä vähäksi aikaa kunnes sisukset menivät taas putken tukkeeksi.

            Tuntomerkkeinä tälläisestä viasta on kolina, minäki luulin ensin että minulla ottaa pakoputki runkoon kiinni. No jos vika sitten löytyy katistaan niin ei muuta kuin leka käteen ja sisuskalut pois. Riesilissä katilla ei ole merkitystä päästöihin.

            Comment


            • #7
              Eikös sillon jos katalysaattori on tukossa, kuuluisi silti tulla painetta turbon putkille? Ne ovat täysin löysät vaikka kaasu olisi pohjassa. Asiaa on kokeiltu toisella autolla, jossa ne olivat kovt kuin seisova m... On vaan sen verran iso työ tuo katin puhdistaminen, eikä ehjää sellaista viitsi rikottaa.

              Eikä muuten tule alipainetta ahtopaineensäätöventtiilillekkään(vai mikä se lie..)

              Toista maffia on myös kokeiltu, mutta ei ollut mitään vaikutusta

              Comment


              • #8
                Mulla tuli ainakin VAG-COMilla katsottaessa muistaaksen herja paine-ero tai joku semmonen. Tämä tarkoittaa yleensä että on imu vuoto, turbo rikki tai sitten putki tukossa. Ilmeisesti kone ei lähde ahtamaan jos sitä ahdistaa jossain. En kyllä kokeillut letkuja silloin kun katti oli tukossa. Kun katseltiin koneella sitä ahdon laskennalista ja todellista arvoa niin todellinen oli paljon pienempi kuin laskettu. Tämä johtui ainoastaan putken tukkeutumisesta. Voi olla että sinulla ihan joku muu syy.

                VAG-COMia peliin ja vikamuistiin kimppuun

                Comment


                • #9
                  Se tässä hauskinta onkin, että mitään vikamuistiin ei tule mitään vikaa! Eli auton on omasta mielestään kunnossa..

                  Comment


                  • #10
                    Haa, nyt laitoin tehoboksin kiinni, niin rupesi tehoa löytymään. Vasta kylläkin yli 3000rpm(eikä sielläkään niin paljoa kuin pitäisi), mutta kuitenkin. Mikä piru mahtaa ongelmani aiheuttaa..?

                    Edit: sen verran vielä, että kokeilin ottaa toisesta autosta MAF-anturin liittimen irti, ja kävin koeajolla. Auto kulki täsmälleen samaan malliin kuin vika-auto. Eli ilmamassamittari ei toimi, vaikka itse mittari on ehjä. Ideoita?

                    Comment


                    • #11
                      Oliskohan se MAFfi nyt kuitenkin tiensä päässä? Viallinen MAFfihan ei yleensä mitään vikailmoitusta teekkään. Onko VAG-COM käytössä?
                      Entä voisiko viallinen n75 tehdä tuollaista temppuilua?

                      Comment


                      • #12
                        Vika löytyi vihdoinkin; eräs alipaineputki oli mennyt rikki, ja näinollen kone ei toiminut ollenkaan kunnolla.

                        Kiitos kaikille vaivannäöstä!!

                        Comment


                        • #13
                          Missähän tämä putki mahtoi sijaita? Osais itseltä katsoa jos tulee joskus samanlaisia ongelmia. Voishan ne muutenkin tarkistaa ettei niissä ole vikaa.

                          Comment

                          Working...
                          X