Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Basson valinta...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Basson valinta...

    Aattelin tässä kysästä täältä mielipidettä josko jollain ois kokemuksia.

    Subin valinta ois nyt eessä ja vaihto ehtoina ois tällä hetkellä tuo Rainbown Amboss 12 tai sit 2kpl rainbown hammereita 12".

    Itellä ei oo vielä niin kokemusta nuista rainbown vehkeista aikomuksena ois kuitenki laittaa autoon kaikki rainbowta kuullu oon että on hyviä vehkeitä.

    Vahvarit on jo laitettu tuota Ipaul sarjaa nii siihen jatkoksi sit loputki.

    #2
    Painetta vai äänenlaatua hakemassa? Mimmosta musiikkia pääasiallisesti kuuntelet? Subeja on vähän joka tarkoitukseen ja siltä ja väliltä. Tarve määrittelee näissäkin aika paljon sopivan vehkeen. 2x12" on jo hiukan liiottelua, ellei aikomus ole kisoja kierrellä. Yhdelläkin saa jo tukan heilumaan.

    Comment


    • #3
      Musiikkia tulee kuunneltua laidasta laitaan paitsi ei klassista ja sen semmosta.
      Hakusessa ois siis subi josta saa painetta mutta mahdollisimman laadukkaasti ja voimaakin sais olla potkuissa.
      Aikomuksena ei ole kierrellä kisoja mutta näyttelyyn pitäs joskus vielä auto saaha nii lähinnä tuossa 2x12" aattelin sitä esille panoa kontii.
      Tokihan tuon yhenkin 12" saa laitettua ihan yhtälailla nätististi esille tai yhtä huonosti.
      Tällähetkellä olen kallellaan tuohon ambossiin koska se kuulema toistaa matalalle ja siinä ois vähän sitä potkuakin. Koteloksi tulee jonkunlainen lasikuitu väkerrys ja vahvistin tehoa on käytössä se 1000W.

      Comment


      • #4
        Ehdottomasti ennemmin yksi hyvä kuin kaksi huonompaa, jos äänenlaatu on tärkeää.

        Comment


        • #5
          Silläpä sitä oon harkinnukki tuota ambossia et varmasti on ainaki laadukkaampi ku tuo hammeri ja eipä niitä taida paljon muita oikeen ollakkaan rainbowlla nuita malleja..

          Comment


            #6
            Tällähetkellä olen kallellaan tuohon ambossiin koska se kuulema toistaa matalalle ja siinä ois vähän sitä potkuakin. Koteloksi tulee jonkunlainen lasikuitu väkerrys ja vahvistin tehoa on käytössä se 1000W.
            Vahvistintehoa käytössä 1kW? Missä luokassa tuo vahvistin on? Meinaan vain, että vähän luokasta riippuen vahvistimen hyötysuhde on luokkaa 50-80%, eli jotta tuo kilowatti olisi käytössä, niin auton sähköjärjestelmästä pitäisi raapaista suurimmillaan 1.5kW irti. Mistä tämä teho on tarkoitus ottaa? Nimittäin jos vaikka autossasi on 120A laturi, niin sen antamasta tehosta jää kokonaista 200W auton muihin toimintoihin.

            Mielenkiintoinen projekti tästä on näköjään tulossa :)
            Viimeksi muokannut jannekk; 16.10.2010, 16:20. Perustelu: Korjattu kirotusvirheitä

            Comment


              #7
              Mä voin omakohtaisesta kokemuksesta suositella Ambossia. Timanttinen soundi, matala ja potkiva. Paras hankinta omaan autoon kyl.

              Comment


              • #8
                Nii joo siis tuohan on D luokan vahvari eli siis vahvistimina on IPaul DM2000 subille ja IPaul 4.300 etukajareille jotka on aktiivisena käytössä.
                Eli tällä hetkellä on ihan vaan normi akku käytössä erikää mitään konkkia välissä ole. Tarkotuksena ois laittaa oma akku piisivekeille josta myös ottan webastolle virran. Tuo laturi on sit kans katottava uusiksi kun se akku tulee et siitä akusta jotain hyötyäkin ois.

                Tuohon virtapuoleen voisin kyllä haluta lisää neuvoja kun se puoli ei nyt aivan täysin ole hallinnassa vielä juurikin tuo 2 akun järjestelmä.

                Tuo kotelohan on jo alkanu hahmottuun mutta kuitua ei oo vielä tullu hommattua lisää niin sillä se vähän nyt seisoo.
                Kieltämättä itestäki tuntuu nämä omat projektit aika mielenkiintosilta :)

                Comment


                • #9
                  itse olen soittanut alpinen swr-1242 subia vahvistimena alpinen mrp.500 ja 70l refleksi. todella hyvä subi soi matalalta ja puhtaasti.ja tulee painetta.

                  Comment


                    #10
                    Amboss 10" ollu itellä käytössä jo useamman vuoden n. 15L kotelossa. Oikein tyytyväinen olen ollut, soi jopa yllättävän lujaa ja pysyy hyvin kontrollissa ja menee silti tarvittaessa erittäin matalallekin.

                    Muutama kuvatus asennuksesta germaanifarkkuun :D http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/su...ng_subbari.htm

                    Comment


                      #11
                      Voi perkl.. Thomas, mitä sä et tekis metallista. :) Helvatan hienon näköinen asennus ja kotelokin on varmaan tarpeeksi tukeva.

                      Comment


                      • #12
                        No joo oli kyllä tyylikäs asennus ja varmasti jämäkkä kotelo..

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
                          Amboss 10" ollu itellä käytössä jo useamman vuoden n. 15L kotelossa. Oikein tyytyväinen olen ollut, soi jopa yllättävän lujaa ja pysyy hyvin kontrollissa ja menee silti tarvittaessa erittäin matalallekin.

                          Muutama kuvatus asennuksesta germaanifarkkuun :D http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/su...ng_subbari.htm
                          Noniin, tämä on juuri sitä, mitä minä pidän arvossa. Huolella ja vaivoja säästelemättä tehty kotelo sekä siisti ja kliini asennus ilman mitään bling-blingiä. Jokohan sitä pitäisi viidentoista vuoden tauon jälkeen taas innostua autohihistä...

                          Comment


                            #14
                            Kiitos kiitos, onhan noita "koteloita" vuosien varrella tullu jo useampia metallista väännettyä. :P

                            http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=33160

                            http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=49887

                            http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=72500

                            http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=54855

                            Sorry OT.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
                              Mites nuo metallikotelot soi näin yleensä?

                              Sorry OT jatkamista.



                              Edit: Tuollahan onkin kovasti juttua aiheesta.. Hmmm, mistäköhän sitä seuraavan kotelon tekis :D

                              Comment


                              • #16
                                Tässäpä taas vois sanua että toiset tekee mitä osaa ja toiset mitä haluaa :)
                                Todellakin annan kunnioituksen tällaselle rakentamiselle, todella tyylikästä...

                                Comment

                                Working...
                                X