Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ikkunoiden kalvotukset/tummennusta lasiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Ja jos ne etulasien kalvotukset satasen maksaa niin tässä hintaluokassa löytynee aika vähän ihmisiä jotka jaksaa ruuvata ovipahvit jne vaihtaakseen kerran vuodessa lasit. Uskoisin.
    Mutta juu, jos auto on perussiisti ja etulaseissa on kevyimmät (70-50%) kalvot niin kyllä tuo keskimäärin taitaa katsastuksessakin toimia. Itsellä ollut moiset jo kolmessa autossa. Tummempia kuin 50% kannattaa välttää jo sen takia että alkavat pahimmassa tapauksessa jo peilaamaan sisäänpäin eli ovat oikeasti haitaksi, ei ainoastaan jonkun tuulesta temmatun lainsäädännön tähden.

    Comment


      #92
      Kaveri otti tummennetut etusivulasit aina kokonan irti katsastukseen. Etusivulasit eivät ainakaan muutama vuosi sitten olleet pakolliset...

      Comment


      • #93
        Varmaan valonläpäisyn suhteen miedosti tummentava, hyvälaatuinen kalvo voi olla turvallinenkin. Voin kuitenkin kuvitella, missä kunnossa muovinen kalvo on vuosien käytön jälkeen, kun lasia on veivattu ylös ja alas ja puhaltimen laseille työntämä hiekkapöly on hangannut kalvoa tiivistettä vasten.

        Eräässä autossani oli sivulasissa ei-ihan-hinnat-alkaen -kalvo syksystä alkutalveen, jolloin kelmu piti repiä irti, kun se oli niin naarmuilla, että haittasi pahoin näkyvyyttä.

        Comment


        • #94
          Milläs läpäisyasteella löytyypi esimerkiksi 3M kalvoja? Mietin, että laittas etusivulaseihinkin miedot kalvot niin että sitä valoa menis enempi läpi kuin se 50%.

          Comment


            #95
            Mutua:
            Taitaa se 50% olla miedoin, ennen kirkasta kalvoa. Prossat oli tummimmasta vaaleimpaan: 5, 35, 50, kirkas.

            Comment


              #96
              Samaa mieltä, en ole 3M:llä (enkä muillakaan) nähnyt vaaleampaa kalvoa kuin 50%.

              Comment


                #97
                On 70% läpäiseviä kalvoja olemassa, esim Solar Gardilla. Eri asia tietenkin on, pitääkö kukaan noin vaaleaa kalvoa varastossa.

                Comment


                  #98
                  Katsastus kusi...päästöt (mitattu väärin autoliikkeessä), vasemmalta käsijarru ei pitäny (ammattikoululla mitataan katsastuksen jälkeen - täydet arvot) Niin ja etusivuikkunoiden TUMMENNOKSET poistettettava. Lasit kyllä näyttää melko tummille, koska takasivulasit ja takalasi ovat hyvinkin tummat. Autokin väriltään musta ja tummalla sisustalla. = Optista harhaa etusivulasien tummuus? Mutta jos etuoven avaa niin ei näytä lasi kovin tummalle, tosin siinä on kalvo... Edellisellä kerralla auto oli mennyt katsastuksesta läpi tummilla laseilla (eri katsastusmies). Onkos vinkkejä tummennoksiin+katsastukseen liittyen?
                  Viimeksi muokannut Audiowille; 9.10.2007, 11:49.

                  Comment


                  • #99
                    heh, mulla meni katsastus läpi etulasien tummennuksien(50%) kanssa..... mutta... samantien, sieltä katsastuksesta pois ajellessa, poliisit tahtoivat pysäyttää ja huomasivat tummennukset... eikun repimään pois :)

                    Comment


                    • Kalvot on kiellettyjä etuovien lasissa ja tuulilasissa, niin ei tohon paljoa niksejä ole. Vaihtaa lasit katsastukseen ;)
                      Jotkut tehdastummenukset on kai hyväksyttyjä mutta miten niistä tulee hyväksyttyjä, tyypityksessä jo että ne saadaa merkattua otteeseen?

                      Miten muuten Audiowille noi päästöt, puuttuiko liikkeestä saadusta lapusta jotain ja siksi piti mitata katsastuksessa uudelleen? Vai oliko vain suullinen "todistus", että kunnossa on?

                      Comment


                        Liikkeestä saadussa lapussa auto oli mitattu "ei vähäpäästöisen"- auton tavalla. Todellisuudessa auto on vähäpäästöinen ja vähäpäästöisissä pitää mitata käsittääkseni vielä eri kierroksilla tulevat päästöt tai jtn.

                        Comment


                        • Niin, onko kellään (vieläkään) kokemuksia/tietämystä tuosta lasien sähköllä tummentamisesta ? Miten se periaattees tapahtuu ja mitä kustantaa ?

                          Comment


                          • http://www.cosworthrsclub.com/foorum...9173ae84162065

                            Tuolla oli pari paikkaakin kerrottu missä näitä polaroid tummennuksia tehdään.

                            Comment


                              Joo-o, reilu tunti sitten tulin töistä niin innokas poliisi-setä kääntyi Audin perään ja hienoja valoja väläytti. Luulin eka, että xsenonkaasuratsia oli Tampereella ja kissalan pojat haluaa hatsit.

                              No ei..kalvoja ne halus katella. Pitäs kuulemma ottaa viikon sisällä pois ne etuoven ikkunoista.
                              Kai mä ne otan, mutta en ymmärrä edelleenkään mitä haittaa noista on.Kesällä varsinkin aivan loistavat käytössä!

                              Kissalan keisarin mielestä poliisi-setä ei näe kuka autoa ajaa. Viikon kevennys oli siinä :)

                              Pakko oli kirjoittaa tähän, kun oli niin hiljainen aihe.

                              Oiskohan pitänyt sanoa, että minäpäs näen polliisin ja te ette minua :)
                              Viimeksi muokannut RS2; 8.3.2008, 15:12.

                              Comment


                                Minä olen harjoitellut kanssa komisaarien läsnäollessa kalvosulkeisia. Selän takana kyttäsivät kun rapsuttelin etulasit puhtaaksi.
                                Osaavat olla tosi v***umaisia tuon asian kanssa. Että minnuu riepoo koko touhu.

                                Comment


                                • moi.. kyselin itse paikallisesta fiksaamosta ikkunojen tummennuksien hintaa ja kysäsin jos vetäsivät etulasitkin.. eivät rupea tummentamaan koska kuopiossa yhdelle tummennus firmalle käynyt niin et kolari tilanteessa kuljettaja ei ollut nähnyt etulaseista tarpeeks hyvin läpi ja se oli syy kolariin ja tummennus firma joutu korvaamaan jotain..?! en muista ihan tarkkaan asian kulkua mut kusessa oli se firma joka ne lasit tummenti .

                                  Comment


                                  • Itse laitatin edelliseen 80:iin paikallisessa liikkeessä taka- ja takasivulasit 20% ja etusivut 50% (300€), ei ollut parin vuoden aikana mitään ongelmia viranomaisten kanssa. Sittempä lähtikin jo vaihtoon. Maanantaina menee nykyinen auto samaan paikkaan tummumaan mutta ilman etusivulaseja (250€)
                                    3M kalvoa käyttivät ja olin pirskatin tyytyväinen.

                                    ps.kyllä ne vielä täällä kuopiossa laittaa kalvoja eteenkin =)

                                    Comment


                                    • niin varmaan laittaakin.. mut jollain oli ollu ongelmia, ja eikös tuon kokosesta kylästä löydy aika monta kalvon laittajaa...

                                      Comment


                                      • Kyllähän noita on laskulla tekeviä jokunen ja ilman laskua(=takuuta) myöskin.

                                        Comment


                                        • Mulle tummennettiin eilen 20% takalasi ja sivulasit 50%.
                                          Etusivuja en vielä tummennuttanut mutta jospa ensi viikolla pistäisi nekin ja aloittaisi viranomaisten pakoilun...:)

                                          Comment


                                          • itselläkin olisi ajankohtainen tummentaa lasit mut täälläpäin pyörii kaikien lasien tummenusten hinnat +400e ja se mielestäni aika kova hinta. onko kellään kokemusta kunnon kalvoilla itse tummentamisesta.?

                                            Comment


                                            • Kyllä itsekin pystyy tummentamaan jos on kunnon kalvot (=3M, SolarGard, Llumar), työkalut, tilat, pesuaineet ja kärsivällisyyttä. Mutta jos ostaa kunnon kalvoa, niin melkein halvemmalla pääsee suhteessa,jos asennuttaa ammattilaisella. Hyvät kalvot maksaa aika paljon. Kannattaa harjoitella halvoilla kalvoilla, ne ei tosin kutistu jos niitä lämmittää, mutta saa edes jotain tuntumaa asiaan.
                                              Viimeksi muokannut yinx; 8.3.2008, 18:12.

                                              Comment


                                              • Itse laitatin edelliseen 80:iin paikallisessa liikkeessä taka- ja takasivulasit 20% ja etusivut 50% (300€)
                                                Mä laitatin omaani takasivut 33% ja takalasin 22% viime kesänä 160€:lla. Ainoa valittamisen aihe oli pienen pienet ilmakuplat joita jäi muutama. Vasemman takaoven lasi laitettiin kolmeen kertaan uusiksi, ja silti jäi roskia kalvon alle. Oli kuulemma hankala laittaa kun on sellaiset nukkaiset ikkunanpieluslistat kasikympeissä, niin ne pöläjää vaikka kuinka laittais vettä ja suojapahvia eteen...

                                                Comment


                                                • Katselin vierestä takalasin kalvon kutistelua ja en kyllä itse lähtisi harjoittelemaan tuota hommaa...

                                                  Comment


                                                  • Autojen laseista on yli 95% vihreitä sävyltään jo tehtaalta lähtiessään.

                                                    Itse välttäisin kalvoja, joiden sävy ei tue vihreätä väriä ( mm.3M )
                                                    Vaikka laadukkaita tuotteita muuten tekevätkin. Audista tulee hauturin kulkine, etenkin jos 5% vetäsee ikkunoihin kyseisellä brändillä.

                                                    SunGuard ja Suntek ovat paremmin Audiin sopivia sävyltään.

                                                    Jos et itse ole ennen kalvoja laittanut, niin kannattaa samointein unohtaa koko ajatus. Ammattilainen on takuu varma sijoitus.

                                                    Normihinta sedan on n. 200? ja farkku 250?.

                                                    Tällä hinnalla tekisin itse muille, loput on rahastusta:)

                                                    Comment


                                                    • SunGuard ja Suntek ovat paremmin Audiin sopivia sävyltään.

                                                      Jos et itse ole ennen kalvoja laittanut, niin kannattaa samointein unohtaa koko ajatus. Ammattilainen on takuu varma sijoitus.

                                                      Normihinta sedan on n. 200€ ja farkku 250€.

                                                      Tällä hinnalla tekisin itse muille, loput on rahastusta:)
                                                      Täältä päin löytyy Tampereelta SunTek- tuotteet/asennus ja kokemuksesta voipi kertoa, että sopii autoon kuin autoon! Varsinkin juuri Vaggineisiin ;)
                                                      Etulasit kalvoitetaan vain asiakkaan omalla vastuulla!

                                                      HUOM: SunGardin valmistaja FTI sulki ovensa lopullisesti 01/2008 ! :(

                                                      Privalla lisää infoa kalvotuksista kiinnostuneille!

                                                      Comment


                                                      • HUOM: SunGardin valmistaja FTI sulki ovensa lopullisesti 01/2008 ! :(
                                                        Korjaan edellisen kirjoitukseni tuoreimpien tiedotteiden johdosta!

                                                        Kaikkien iloksi SunGard ja GlassGard-tuotteet pysyvät edelleenkin markkinoilla uuden omistajan johdosta... ;)

                                                        Comment


                                                        • ikkunoiden kalvotus

                                                          mulla meni kahdesta katsastuksesta läpi,kalvot etu ovissa.kolmanessa se huomas ja käski repii pois,kirjoitti vielä maininnan otteeseen.vaikka lupasin repiä ne siinä.epäili varmaan et ne tulee takas.

                                                          Comment


                                                          • Mulla taas ei mennyt läpi ensimmäisestäkään. en ollut itse katsastuttamassa niin pitääpä varalta tarkistaa rekisteriote ettei ole inssin ruoja laittanut merkintöjä, nimittäin kelmut löysi tiensä takaisin etulaseihin seuraavana päivänä..

                                                            E: oli ollut jopa niin reipas inssi että oli hoitanut tuon riisumisen korkeimman omakätisesti.

                                                            Comment


                                                              Siis tuhonnut toisen omaisuutta.
                                                              Tietääkseni ei ole vielä(kään) luvallista Suomessa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X