Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2.7 bt:n huohotin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Imusarjasta pääsee paine huohotinjärjestelmään jos takaiskuventtiili on rikki. Jos vanhempi kone, niin se takaisku on F-letkun yhdessä haarassa. Jos taas uudempi, niin se on imusarjan takana.

    Comment


    • Se on varmaan tämä se takaiskuventtiili?
      http://samiharjula.kuvat.fi/kuvat/Se...en/F-Letku.jpg

      Comment


        Ei ole se. Sekin taitaa olla takaisku, mutta ei mene huohottimeen. Huohottimen takaisku on siellä imusarjan alla, tuossa F-letkun "keskimmäisessä haarassa.

        Comment


        • Auto on -99 facelift AGB moottori, mutta manuaalisella kellolla..
          Näyttäisi toisessa f- letkussa olisi heti mötikkä ns. alemmassa haarassa voisiko se olla takaiskuventtiili?

          Comment


            Siellähän se.

            Comment


            • Onko tuolle takaiskuventtiilille jokin Audin osanumero tai jokin muu vaihtoehto minkä sinne voisi laittaa, on niin pahassa paikassa ettei nää sinne kunnolla vai voiko tuon lähdön vaan tukkia ja laittaa huohotin vapaa mutka mallia tämä..

              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...hlight=F-letku

              Comment


              • Vanha kunnon huohotustörte putsattu jälleen. Ja sai purkaa urakalla taas kaiken maailman osia edestä. Ja vuodessa oli möhnäytynyt puoleen väliin umpeen tuo putki.

                Comment


                  Mitä öljyä olet käyttänyt?

                  Comment


                  • Mobil New Lifeä. Sitä samaa, mitä työntävät putkeen tuolla Pörhölläkin =).

                    Comment


                    • Eka?

                      Jahas, mä sain sitten vissiin kyseenalaisen kunnian olla tämän talven ensimmäinen ankean huohotuksen uhri. Luin tätä viestiketjua välipävillä läpi ja mietin että mä olen vissiin saanut torstaikappaleen kun viime talvena ei ollut mitään murheita edes -30C pakkasilla vaikka en käyttänyt edes lohkolämppäriä, pitkän matkan reissujakin ajoin kovilla pakkasilla ilman ongelmia. Lämppärinjohto oli kadonnut kun jouduin 2010 muuttamaan 4 kertaa juhannuksen ja joulun välissä joten mitään lohkolämmitystä en käyttänyt koko talvena.

                      Eilen tuli vietettyä päivä lämpimässä tallissa auton pesun ja puunauksen merkeissä, sieltä ajelin kotiin noin 20min. Yöllä oli ~ -10 C pakkasta ja tänään liikkeelle lähtiessä ~ -8 C. Auto ei ollut lämmittimessä kiinni, annoin sen lämmetä tyhjäkäynnillä sen aikaa kun skrapasin ikkunat. Liikkeelle lähdön jälkeen parin minuutin ajon jälkeen peileissä oli aika reippaasti pakokaasua jonka vuoksi sitten pysäytin ja avasin konepellin pelonsekaisin tuntein, olihan ongelmat tiedossa ja hieman odotin että mulla olisi konehuone täynnä öljyä. No, eipä ollut. Nostin öljytikkua varovaisesti ja sieltä kuului sellainen reipas pihahdus kun loput paineet purkautui. Tässä vaiheessa ajoa oli takana tosiaan niin vähän että kone ei ollut vielä lämmennyt juuri ollenkaan, joten jouduin sitten siinä tyhjäkäynnillä käyttää sen lämpimäksi jotta se huohotin sulaa, tämän tein niin että öljytikku oli rakosallaan. Öljyä oli kadonnut jonkin verran, mutta tikun pää kastui kuitenkin. Ironista hommasta teki sen että olin matkalla ostamaan sitä kadonnutta johtoa kun oli lukenut tätä ketjua jouluna...

                      No sulihan se huohotussysteemi lopulta ja pääsin jatkamaan matkaa ostamaan sitä johtoa, kotiin tullessa lisäsin sopivasti öljyä ja testasin että lohkolämppäri toimii. Jostain syystä tuohon ei ole asennettu sisätilapistoketta, joten täytyy sellainen viritellä paikoilleen. Katselin noita vanhoja viestiketjuja ja defan sivuilta ohjeita, mutta mistään ei oikein löytynyt ohjetta jonka perusteella voisi löytää sen paikan mistä riistää sille sisäpistokkeelle virrat. Onko jollain käsitystä mistä ne ohjeet löytyisi, jos vaikka asennus olisi tehty ohjeen mukaan.

                      Otin tänään sen ilmanohjaimen puskurin ja putsarin välistä pois. Lisäksi laitoin pahvia syylärin eteen, laitoin sen niin että sen ohjurin läpi ei enää pitäisi mennä hirveästi jäätävää ilmaa sinne ilmanputsarin suuntaan. Käyn myös huomenna hakemassa sen huohottavan öljykorkin.

                      Soitin viime viikolla AC:lle huoltojutuissa ja samalla kysyin että kuuluiko mun peli siihen takaisinkutsuohjelmaan, johon se ei kuulemma kuulunut, kysyin myös että onko siihen vaihdettu niitä uudemman mallisia huohotuksen osia, joita ei kuuulemma heidän merkintöjen mukaan ole vaihdettu - autolla on täysi AC huoltohistoria, joten jos ne on laitettu niin ne on laitettu muualla.

                      Oikeastaan nyt mietityttää miksi viime talvi meni niin kivuttomasti ja tänä talvena heti ensimmäisten pakkasten aikaan tuli ongelmia. Ensin mietin että olisiko se liittynyt siihen eiliseen puunaukseen, mutta mulla on kärry työpaikalla lämpimässä hallissa, tosin siellä ei läträtä veden kanssa samalla tavalla.
                      Viimeksi muokannut KKop; 8.1.2012, 21:06. Perustelu: Typo x2, selvisi että kuvien lisäämiseen vaaditaan jäsenyys

                      Comment


                      • Toi huohutuksen jäätyminen on lottoamista. Tulee tai ei tule.
                        Itsellä meni myös yksi talvi kivuttomasta audin kanssa. Toisena talvena päätti sit jäätyä. Osittain varmaan johtu siitä et tiivistetty joka rako ja uutta palikkaa.
                        Kantsii noi alemmat ahtoletkut aukasta ( turbolta välijäähyille ) ja kurkkia tuleeko sieltä öljyä. Itellä oli paridesiä siel.

                        Comment


                        • Tai sitten joka vuosi marraskuussa viimeistään nähdä se vaiva, että purkaa sen huohotusletkun ja puhdistaa. Vuodessahan tuo näyttää muurautuvan kiinni.

                          Comment


                          • Juu pulloharja on hyvä vuosihuollossa. Tosin helpommalla pääsee kun
                            laittaa talveksi keulan tukkoon, ilmanoton sisälle ja vielä pullon huohotusventtiilin paikalle ja puutapin turbolle menevään letkuun :)
                            Eipä luulisi noilla tempuilla enää jäätyvän, kop kop.

                            Comment


                              En tiedä mitä teen "oikein", mutta koskaan en ole saanut huohotinta jäähän. En muuta talveksi mitään erilaiseksi kuin kesällä. Enkä ole edes huohotinta koskaan puhdistanut. Ehkä siellä virtaa kaasut riittävästi ;) Ja ei, kone ei ole väljä.

                              Comment


                              • Kyllä se Mikollekin vielä nalli napsahtaa :) sit kun muutaman kerran jäätyy niin joutuukin pelkäämään koko ajan. Edelleen, jos jännittää jäätyminen niin pannukakkuventtiili y-putkesta huohottamaan ulkoilmaan ja y-putken kohta kiinni. Vaikka sanovat, että seokset menee pieleen kun järjestelmään mitattua ilmaa katoaa, niin itse en viime talven 3kk aikana mitään neg. vaikutusta huomannut.

                                Muistaakseni jsahlman ajelee koko ajan huohotuskaasut ulkoilmaan?

                                Comment


                                  Kuulun Mikon joukkueeseen. Koskaan en oo huohotinta huoltanut eikä se ole koskaan jäätynyt. Ajoa tulee lähes 40tkm vuoteen ja öljyt vaihtuu 10tkm välein. Olen miettinyt, josko se vähentäisi kertyneen veden määrää (vesi- ja öljyhöyry yhdessä muodostavat sen töhnän).

                                  Comment


                                    En koskaan... Niitä kuuluisia viimeisiä sanoja :D

                                    Itse tosiaan ajelen huohotuskaasut ilmaan päästäen. Toimii auto tai ei :D

                                    Comment


                                    • Mites okkim ja Kalsi, onko teil autot tallissa vai ulkosalla kotopuolessa ?
                                      Itellä tuli 8tkm tai kolmesti vuodessa öljyt vaihdettua ja siltikki teki tuon. Ulkoruokinnassa jatkuvasti auto.

                                      Comment


                                        Ei mullakaan ole kussut kertaakaan, tosin mulla onkin Sahlmanin asentama vastus ainakin tuossa :)

                                        170 tkm takana ja yli puolet talvista ollut pelkästään ulkoruokinnassa ja loput talvet tallissa. Okkim varmaan vaan rassannut koneen irrotuksissa tuon pömpelin, itse en ole kertaakaan :)

                                        Comment


                                          Nauttii ulkoruokintaa webastoinnilla.

                                          Comment


                                            Minulla auto on aina ulkona.

                                            Comment


                                            • Lisää väkeä Mikkojen ja Jarkon tiimiin.. Mullakaan ei ole kahden talven omistuksen aikana jäätyillyt vaikken ole mitään muuttanut kesäajoista enkä putsannut putkia. Eka talvi meni ilman lämmityksiäkin kun ei saanut Defaa mistään hajonneen tilalle. Toinen talvi sit auto tolpassa kotona ja töipaikalla, välimatka 30km maantietä. Tänä talvena auto edelleen ulkona tolpassa molemmissa päissä, mutta välimatka puolittui. Jännä nähä joko jäätyy.. ;)

                                              Comment


                                                Mulla on yhdeksän vuoden aikana jäätynyt kaksi kertaa ja molemmat kovilla pakkasilla n. 30C. Molemmilla kerroilla jatkoin matkaa sen jälkeen kun olin löystänyt öljyntäyttökorkin ja tukenut sen jotenkin siihen päälle. Savua tuli kyllä riittävästi ennenkuin sai tiensivuun (esim. länsiväylän alku ruoholahdessa). Turvaväli kyllä toteutui hienosti.

                                                Taidan laittaa vähän tuketta syylärin eteen ja putsarin ilmanottoon täksi talveksi kun autokin on nyt ulkosäilössä.

                                                Comment


                                                  Pitihän tuo itsekin eilen kokea :) Auto oli seissyt pihalla neljä päivää ilman ajoa, pakkasia piteli korkeimmillaan 20 astetta. Oli lohkolämmittimessä ennenkuin käynnistin, mutta vähän matkaa ajettuani alko pukkaan vahvasti savua -> auto tien sivuun ja öljyntäyttökorkki auki ja takas kotiin pari kilometriä. Just ennen kotia savutus loppui eikä öljyvuotojakaan näkynyt.

                                                  Availin huohotinsydeemin ehtoolla ja yksi niistä letkuista oli aivan tukossa muutaman sentin matkalta. Ihankun olis jotain mustaa sementtiä muurattu se kurkkuputki täyteen...Kemiallisilla aineilla & paineilmalla röörit sit puhtaiksi. Otin varmuudeksi ilmaottoputken pois ja suljin sen toisen pään.

                                                  Että oishan toikin juttu ollut hyvä tarkastaa sillon 30tkm sitten, kun siihen ilmeisesti juuri samasta syystä oli talvella turbot jouduttu Laakkosella vaihtaan. Onneksi oli tullut luettua tästäkin aiheesta etukäteen, niin säästyttiin vaurioilta, mitä olisi voinut tulla jos ajoa olisi vaan jatkettu!
                                                  Viimeksi muokannut Sarvijaakko; 10.1.2012, 11:52.

                                                  Comment


                                                  • Eilisiltana irroittelin viime talven tyyliin y-putkeen tulevan letkun pannukakkuventtiileineen ja antaa huohottaa ulkoilmaan. Reikä tukkoon ja pahvia hieman keulaan. Tänään tiedossa hyvät pakkaset ja työmatka Turkuun. Ei mitään ongelmia matkalla Lahti-Riihimäki mutta duunin pihassa Riihimäellä alkoi selkeästi savuttamaan enemmän.

                                                    Taitais vaatia huohotin jonkunlaista putsausta mutta kun ei jaksais lähteä purkamaan.

                                                    EDIT.

                                                    Noniin, Turun reissulta kotiuduttu ja hyvät savut antoi aina kun pysähtyi liikennevaloihin, eli jotain oli tukossa mutta ei pahasti. Jossain vaiheessa juolahti sitten mieleen, että pannukakkuventtiili on varmaan jäässä, koska työnsin sen melkein kiinni siihen kuskin puolen sisälokarin ritilään ja pyörivä rengashan heittää viiman juuri sinne (pcv on siis kiinni letkun päässä joka tulee öljynkeräyssäiliöltä). No sehän oli melkein 100% tukossa, on varmaan aina jäätynyt valoissa melkein umpeen kun huohotus on ollut vähäistä.

                                                    Ei muuta kuin aseöljyä sisään ja työnsin sen lämpimämmälle puolelle. Siihen loppui savuttelu. Kotona tyhjäsin myös öljynkeräyssäiliön, jonka pohjalla oli 5cm jäätynyttä paskaa ja lisäsin 40cm letkua pcv:n perään jolla johdatan huohotuskaasut vähän parempaan paikkaan. Josko se tästä
                                                    Viimeksi muokannut Pitkänen; 2.2.2012, 17:35.

                                                    Comment


                                                    • En jaksanut selata koko ketjua läpi, mutta joka tapauksessa. Audilta on julkaistu tekninen tiedote liittyen tähän huohotin ongelmaan. Tiedote on julkaistu 26.6.2008 ja se löytyy mm. tuolta Erwin ohjelmasta. Erwiniinhän pääsee netin kautta, kun maksaa käyttöajasta.

                                                      Teknisessä tiedotteessa mainitaan, että öljyn täyttö korkin varaosanumero tulee tarkistaa, mikäli osanumero on 078 103 485 E tai vanhempi versio, tulee se päivittää uudempaan versioon joka on 078 103 485 F.

                                                      Itse tilasin tuon ko. osan viime syksynä ja vaihdoin korkin , oma alkuperäinen versio oli muistaakseni B kirjaimella oleva korkki.

                                                      Comment


                                                      • Tota öljykorkkia on moni vaihtanut (mm. minä), eipä ole juurikaan auttanut. Joka talvi sama juttu, huohotin jäähtyy kun menee alle -20C.

                                                        Comment


                                                        • Mulla se pysyy auki mukavasti täällä 200 km napapiiriltä ihan pelkästään sillä, että puhdistaa tuon häkkyrän syksyisin.

                                                          Comment


                                                            Minä oon vaan ajanu koneen aina lämpöiseksi. On tuota joku joskus putsautellut, itse en hoksannut tuota syksyllä tehdä, mutta eipä näy ainakaan vielä haitanneen. Tuleepa noita pidempiäkin siivuja vedettyä tasaisen epätasaisesti, joten saattaapa tuokin vaikuttaa. Auto on roikassa pakkasilla aina, kun se vaan on mahdollista.

                                                            Comment


                                                              Minkäs kokosilla (sisähalkaisija) letkuilla tota OEM huohotusjärjestelmää vastaan pitää varautua? Eli minkä halkasijaiset tumpit löytyy kampikammiosta ja venttiilikopista? Ja tietty lähtöjen koot tarvis tietää tota F-letkun korvaavaa letkua varten. Se on varma, että jos letkuja tästä ite lähden irrotteleen, niin joka ikinen letku tulee murtumaan. Sen takia arvostaisin, jos jollain olisi lähtöjen koot noin suurinpiirtein muistissa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X