Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pulmana irroitettava vetokoukku ja käännettävä pistorasia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pulmana irroitettava vetokoukku ja käännettävä pistorasia

    Omistamassani A4 2003 on ilmeisesti Audin alkuperäinen irroitettava vetokoukku. Se on ihan helppo asentaa ja ottaa pois kun vähän opetteli ensin.

    Ongelmana onkin että miten pistorasian saa esille puskurin takaa. Siinä on jokin mekanismi että se kääntyisi sieltä alas mutta en oo keksiny mistä se vapautetaan. Nyt joutuu vetämään peräkärryä ilman valoja ja tulee pian joku perään. Ohjekirja saksaksi joten sekään ei asiaa valaissut.

    Jos jollakin on vinkkejä tähän niin otetaan vastaan kun huomenna pitäisi taas tavaraa kuskata kärryllä.

  • #2
    Ei mulla ainakaan ole mitään lukitusta siellä, tai sitten se vaan ei toimi. Ekalla kerralla kun käytin, rasia oli kyllä niin hyvin jumittunut yläasentoon, että sai ihan tosissaan repiä ja roikkua, ennekuin rasia suostui hievahtamaankaan. Paljon ruosteenirrotinsprayta ja raakaa voimaa. Omalla vastuulla toki.

    Comment


    • #3
      Ok. Niin että siinä ei ois ees mitään lukitusta. Yritin kyllä vetää sitä alaspäin mutta en millään hirveellä raivolla. Pitää koittaa vähän crc:tä laittaa jos se siitä avautus. En mä meinannu kyllä vanteitakaan saada irti kun kesäaluja vaihdoin.

      Comment


      • #4
        Itsekin sitä lukitusta sieltä hain, ja ruuvarilla koitin varovasti väännellä, käännellä ja painaa joka suuntaan. Voihan se toki olla etten vaan löytänyt/osunut oikeaan kohtaan. Lopulta se sieltä alas tuli kun tosissaan tempoi, ehjänä, ja ilman mitään rasahduksia tms. jotka viittaisivat väkisin avautuneeseen/rikkoutuneeseen lukitukseen.

        Niin ja tuon temuamisen jälkeen rasia on pelannut normaalisti. Tulee alas kevyellä voimalla ja pysyy myös ylhäällä kun ei käytössä.

        Comment


        • #5
          Pitääpä puuhailla tuon parissa. Vielä ku sais auton ylös nii ois helpompi ronkkia sitä. Hieno keksintöhän tuo on ku kiinteä peräkoukku ei oo mikään komein kapistus.

          Comment


            #6
            Jos on orginaali tehtaan jo asentama (puskurin sisäosan korvaavassa koukkumallissa), siinä pistorasia on kiinni peltiläpyskässä, joka liukuu alas. Siinä on pieni pokkaus pelleissä, joka lukitsee sen ylös ja alas asentoihin. Melkoisen likaa keräävä toteutus, ja siten jumiutuu helposti.

            Comment


            • #7
              Itsellä tuo alasvedettävä muoviosa (mistä pistorasia kiinni) on poikki. Onko tietoa mistä saisi uuden? Google ei ainakaan osannut kertoa niillä hakusanoilla millä yritin.

              Tuollaisen löysin, mutta tuskin käy alkuperäiseen audin koukkuun.
              http://www.motonet.fi/fi/tuote/48122...lti-yleismalli

              VAi tarviiko tässä itse ruveta väsäämään jostain pellistä tuollaista?

              EDIT: Korjasin itse ja säästin. :) Pikkaisen liimaa ja vahviketta pellistä ja tulis parempi kuin uusi.
              Viimeksi muokannut Sammakko; 11.6.2014, 13:43.

              Comment


              • #8
                Kyllä sen pelkän pistokkeen telineenkin saa ainakin westfalian koukkuihin, mitä audissa on vaikka marmorilta.

                Comment


                  #9
                  Lainaan tätä;

                  Mitäs mä tee, kun Q7 koukku ei lukitu kunnolla kiinni. Se toimii kun sitä kokeilee käsissä, lukittuu kun vetää siitä takana olevaa vipua. Mutta kun laittaa paikalleen, niin eipäs lukitukkaan enää.
                  Se jää kiinni, mutta saa jalalla potkastua irti. Missä vika? Mielestäni siellä pohjassa ei ole paskaa etteikö kuulat pääsis kokonaan ulos ja tosiaan se rulla liikkuu hyvin ja jopa avain toimii. Saa lukkoon ja auki. Voiko se itse lukko jumittaa? Siinäkin on kuula, millä se toimii... Pitäskö se lyödä rikki ja ottaa kokonaan pois, niin kun tein edellisessä A6. Siinä oli avain ja lukko rikki muutenkin.

                  Muutama kuva...

                  Click image for larger version

Name:	DSC_0566.JPG
Views:	1
Size:	89,0 Kt
ID:	1640778Click image for larger version

Name:	DSC_0565.JPG
Views:	1
Size:	48,3 Kt
ID:	1640779Click image for larger version

Name:	DSC_0564.JPG
Views:	1
Size:	82,2 Kt
ID:	1640780Click image for larger version

Name:	DSC_0563.JPG
Views:	1
Size:	88,6 Kt
ID:	1640781
                  Viimeksi muokannut Killeri; 9.4.2018, 19:15. Perustelu: Emojit poistettu.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllähän tuo ehjältä näyttää, westfalia taitaa olla kun mulla on B7.ssa samanlainen.

                    Avainta pitää muistaakseni pyöräyttää eli oletko sen tehnyt. Siinähän pyörii avain sekä "mutteri" osuus. Lukkoöljyähän pääsee valuttamaan lukkoon eli jos ei muuta niin lukkoöljyä ja avaimella perään liikettä lukolle. vois alkaa vuorokauden perästä toimimaan.

                    Näihin irroteltaviin tarvis jotain omaa huolto-ohjelmaa ja ruiskuteltavaa vaseliinia, ei ne muuten pysy herkkänä...
                    Onneksi on jumissa irrallaan, helpompi sitä noinpäin on herkistellä kuin kiinni ruostunutta.

                    Comment


                      #11
                      Siis jos noi kolme kuulaa ei toimi niin tekee tuota (samoin jos ei mene tarpeeksi ylös, nuo kolmiokiilathan sitä rajoittaa, eli korroosio ja lika). Onhan se tietty mahdollista, että ei tuo lukitusrulla toimi, itsekin kerran sen sain väännettyä väärin, ettei noussut ulos (koska vain sillä se lukittuu kun tippuu takaisin vastinpintaan...

                      Avain lukitus ei vaikuta tuohon kiinnitykseen, se estää vain tuo ison pyörylän pyörimisen.

                      Comment


                        #12
                        Joo näin totesin kanssa ettei sillä avaimella lukita kun se pyöriikö se rulla. Täytyy kokeilla hioa ruosteet pois jos sen sais menee pohjaan paremmin. Wd40 holvasin ja uitin melkein koko koukun että kyllä kaikki siinä mielessä liikkuu. Ja kyllä ne kolme kuulaa tosiaan liikkuu kunnolla kun se on käsissä ja se vipu myös ja heti napsahtaa rulla lukkoon kun siihen edes hipasee.
                        Pakkasilla latasin duunissa peltiä vähän turhan rajun lastin ja koukku irtos-
                        Onneks verstaan pihaan... Sen jälkeen en oo saanu pysymään kunnolla kiinni. Rupesin silloin miettimään että näinköhän se on ollu ikinä kunnolla kiinni! Motarilla kuitenkin pääsääntöisesti tulee vedeltyä menemään... En oo nyt sen jälkeen kärryä vedelly. Ei uskalla ennen kun saa kunnolla lukittumaan.
                        Viimeksi muokannut Killeri; 9.4.2018, 19:15. Perustelu: Emojit poistettu.

                        Comment


                          #13
                          Itse kun tapasin rasvailla exän koukkua ja sen runkoa ja ajelin paljon hiekkateitä, niin sinne runkoon kertyy pölyä rasvaan kiinni. Ei sitä paljoa tarvitse olla välissä, kun ei mene kunnolla kiinni. Mutta itsellä kyllä sen näki aina siitä pyörylästä, ettei mennyt kunnolla kiinni (se ei ollut kunnolla pohjassa ja vihreällä).

                          Comment


                            #14
                            Joo mä oon aina vähän ollu sitä mieltä ettei siihen kannattais laittaa mitään rasvaa kun sit jää kaikki pöly ja paska kiinni...

                            Avopuolison runkoa tulee rasvailtua ja siinä samassa vähän koukkuakin

                            Anteeks off topic.

                            Edit. Tämä selvis kun putsas ruosteet kunnolla kaikilta pinnoilta, autosta ja koukusta. Pienestä se oli kiinni... Nyt toimii.
                            Viimeksi muokannut Sabotaasi; 11.4.2018, 18:39. Perustelu: Emoj poistettu.

                            Comment

                            Working...
                            X