Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8/S8 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Eli siis A8:n ei pitäisi ruostua missään tai mitenkään, lukuunottamatta pultteja, ruuveja ynnä muuta sontaa?
    Alumiini ei ruostu, mutta muuttuu herkästi valkoiseksi jauheeksi, alumiinioksidiksi. Meriolosuhteissa olen nähnyt alumiiniosia, joita pitää kasassa vain maali. Kun kappaletta napauttaa ja maali murtuu, valuu valkoista jauhetta ulos.

    Rauta-auto kannataa siis tilata ruskeana ja alumiiniauto valkoisena;-)

    Comment


      #32
      Toisaalta enpä ole vielä A8:n kohdalla nähnyt jauhoksi menemisiä, joten ei huolta :)
      Hyvin ne kestää ja hapettumisen pitäs havaita kyllä jos maali kuplii.

      Comment


        #33
        Tuskimpa tosta teinien haastamisesta tulee ongelma. Tyhmyyteen pitää sortua kaksi henkilöä, ei ole siis pakko lähteä mukaan. Itse pidän kromisia merkkejä hienoina yksityiskohtina joten omalla kohdalla ne eivät ole egoilukysymys vaan puhtaasti se, että rakastan audin olympiarinkulamerkkiä.

        Se on täysin makuasia miten haluaa pitää. Jotkut repivät jopa autovalmistajan logon etugrillistä, jota henkilökohtaisesti pidän rumana ratkaisuna. Pitäähän sitä muutenkin bemupojille kertoa, että kaupungissa on uusi sheriffi ;)

        Comment


        • #34
          No hyvä että löytyi tuoretta keskustelua A8:sta, kun semmonen saattaa meidänkin pihaan tulla. Kiitos myös minun puolestani kaikille vastanneille!

          Omia mielipiteitä:

          - vm. 94-97 A8 maksaa itsetuotuna n. 15-17ke ja kun en ole vielä pois sulkenut S8:aa, niin sen saa hyvällä tuurilla n. 20+ ke, mutta joku oli juuri maksanut yhdestä 17ke veroa, joten hinta lähentelee varmasti vielä 30k:ta. Kyse oli siis ensimmäisistä S8:ta.

          - Olen tapellut itseni kanssa, ostanko A6 kiisselinä, kun äiti tuommoisella ajelee ja auto tuntuu erittäin mukavalta. Toisaalta C4 ässät myös kiinnostaa. A8 hinta sopii minulle, mutta ylläpitö hirvitti. EI niinkään huollot ja muut, vaan ihan yleisesti lukemat 15X1.4=100k=kallista, mutta kun sain sovittua että firman autoa pääsen jatkossa käyttämään enemmän ja toisaalta kesällä ajan brätkällä eniten ja V8 halut vahvisti kaverin isän 400 mersun (muistaakseni -93) hyvät kokemukset.

          Omasta mielestäni tuo mersu on paljolti rinnastettavissa A8:aan. Eli, auto tuoto vuonna -03. Kaveri nyt ajanut sillä 100tkm ja öljynvaihdoilla pärjännut. Kulutuskin on kulma todellisuudessa aika tarkalleen 10 eikä 15 l/100km. Toivottavasti tuommoinen A8/S8 mukaani ensi kesän saksanreissulta tarttuu :)

          - Ja sinä arvon toinen kasin havittelija, säästä hyvä mies vaiva äläkä osta mustaa! Itse yritän saada valkoista tai harmaata. Ihan vain maalipinnan takia. Oma moponi on musta ja -04 ja jo nyt aurinkoa vasten näkyy hirveä hankausnaarmu-kerros.

          Ja tuota audi-läppää kuulee kyllä täällä päin jatkuvasti. Eilen haukuttiin köyhän miehen autoksi, kun on vain neljärengasta logossa, eikä viitta ns. olympia-rengasta :) Homma loppui hyvin lyhyeen, kun haastelija ajaa corollalla ja haaveilee taas bemarista :)

          PS kullan-keltainen A8/s8 (???) nähty eilen (tai toissa päivänä) Korson keskustassa. Olisi kiva tietää ajaako sillä ihan joku foorumista, oli meinaan aika helmi.

          Joo, kiitos ja anteeksi!

          Comment


            #35
            Noissa väriasioissa huomasin vakuutuksessa semmoisen kohdan, että mulla ei ilmeisesti korvais ns erikoisväreja (erikseen mainitut helmiäisvärit) jos ite kolaroi auton. Eli siis kolarivakuutuksesta kyse.
            Nykyään on ihan perus punanen auto ilman mitään hileitä ja oon huomannu etten pese sitä läheskään niin usein kun silloin Audia. Ja met.viininpunaisessakin näkyy jäljet ikävästi kuten kiveniskemät jne.

            Jotenkin valkonen A8 ei omaan silmään iskisi, joten "köyhä". Helmiäiset erikseen sitten.
            Meille on tulossa nytten tuo graffitin värinen, pääsee kohta taas päristelemään ikkunat sisäpuolelta märäks, jossei sitten ihan oikeesti pääse ajaan (ei tule mulle).

            Comment


              #36
              Musta auto sopii mun silmään kyllä vähän liian hyvin. Tuollaista harmaata A8:ia olen tutkinut ja varmaan sellaisen otan jos löytyy joku hyvä yksilö.

              Tiedän että aurinkoa vasten näkyy ilkeästi pienetkin jäljet mustassa, mutta sen "riskin" olen valmis ottamaan. Itselläni tosiaan löytyy autotallista joka ikininen Turtle Wax autonhuoltokemikaali mitä markkinoilla löytyy, niillä sitte pidetään Audi puhtaana ja bemuteinit kateellisina ;)

              S8:ia en lähtisi ostamaan ulkomailta. Hitto vaikka hinta on esim. Saksassa muutaman tonnin enemmän kuin A8, niin veroja tulee täältä iki-ihanasta veromaasta niin roimasti että varmasti toi 15 000? ei edes riitä verojannuille. :/

              Kulutuksesta sen verran, että vaikka jossain on lukenut, jotta A8 kuluttaisi yhdistetysti jopa 14,3l/100 (muistaakseni suurin lukema jota olen autosivuilta löytänyt), niin tuskimpa se sitä on. Kyllähän ton saa varmasti kuluttamaan jopa 20,0l/100km jos vain haluaa, mutta perusajossa ja pienissa kiihdytyksissä uskon (ja toivon) lukeman jäävän 10-11l/100km.

              Tänään lähden Audi-liikkeeseen tutkimaan vähän vaihtoautovalikoimaa ja katsomaan uutta TT:tä. Faijan kaveri vähän siellä lupaili sitä koeajoon. Pääsis vielä ajaa sitä 3.2l V6 quattro (vai oliko se es q?)

              Audia odotellessa.

              Comment


                #37
                Joo yhdistetty on varmasti tuota luokkaa. Kaupungissa kun tuota menovettä kuluu sitten vähä reilummin. Ei kannata odottaa 10-11l kulutuksia jos vaikka puolet on kaupunki vääntöä. Mulla meni säännöllisesti sinne 18-20l, talvella selkeesti ylikin. Ehkä siinä 20 nurkilla kuitenkin pyöritään.
                Tommonen pistää vähä talvella lapsettamaan, koska risteyksistä lähdöt on nin hauskaa puuhaa :)
                Ja sen saa kuluttamaan vaikka 30l tai enemmän, kulutusmittari loppuu 51,8l ja sinne mennään jo "normaali" kiihdytyksissä.
                Se kuitenkin on raskas neliveto auto automaattilaatikolla ja v8:lla :)

                Pointti on, jos ostat 4.2l V8 autoa, ei bensan hinta ja kulutus ole silloin kovin tärkeä asia.

                Comment


                • #38
                  Potentiaalisia ongelmapaikkoja sisutuksessa (tyyppivikoja jotka havaittu jenkeissä) :

                  - jos sähköjakkarat niin sähköinen erityisesti niskatuen sääntö särkyy helposti. Korjattavissa kuulemma "patentilla". Joku ratas menee helposti väljäksi.
                  - Ohjauspyörän lämmitys lakkaa pääsääntöisesti toimimasta jossain vaihessa. Ei korjattavissa.

                  Muuten:
                  - Ohjauksen hydraliikka ja putki/letku yhdistelmät, tai erityisesti hammastanko, alkaa vuotamaan. Paskamaisia korjata.

                  Itse haen samanlaisen saksasta kun lakkaan köyhtymästä.

                  Comment


                  • #39
                    Toin Saksasta vuosi sitten Audi A8 4.2 Quattron vm 1998 (ei facelift). Veroja tuli 10 000 euroa. Moottoreita on yllättävän paljon erilaisia. Minulla 300 hv ja vääntöä 400 Nm. Kulutus matka-ajossa helposti alle 9,0 litran. Vaimo on päässyt alle 8,5 litran. Jos antaa kunnolla hanaa, niin sitten menee 9,5 litran kohdille. Ajan itse kaupugissa päivittäin, jolloin keskinopeus on 32 km/h. Tällöin kulutus 14-15 litran välissä.

                    Omassa autossani on ainakin KAIKKI varusteet, joka oli aika tärkeä kriteeri valinnassa. Löytyy S-line ratti + rattivaihteet, Recaron urheilunahkapenkit, Alcantara nahkakatto, Navi + TV, Bose soundsystem, Webasto, S8 jouset, parkkitutka, ajotietokone, sähköinen takaikkunan aurinkoverho, kattoluukku, suksipussi, Xenon etc. etc. etc.

                    Alla on 19" RS4 Replica vanteet ja Dunlop 255/40 19" renkaat (kuva löytyy ohesta: http://www.educrane.com/mikko/IMG_2516.jpg ) Ainakin noilla renkailla mukava ajaa ja menee eteenpäin kuin juna. Eikä haittaa jos vauhtia on vähän enemmänkin...:)

                    Auto on toiminut periaatteessa hyvin. Pieniä sähkövikoja on mm. penkin muistissa ja jarrujen hälyissä. Koska kyseessä Quattro, niin vetolaipan tiivisteet vuotaa (=tyyppivika). Kävin juuri katsastamassa omani, niin moottorin päästöt olivat aivan täydelliset. Mittarissa on vasta 211000 km. Audeillahan ajetaan yleensä 500 000 km ennen kuin osat alkaa kulumaan.

                    Se mikä vit**ttaa, niin on huoltojen hinnat. Eli aina kun vie huoltoon, niin maksaa noin 500 euroa. Vaihdoin nokka-akselin ja vaihteiston öljyt merkkihuollossa (tyhmyyttäni), niin lasku oli 2000 euroa.

                    Voin kyllä suositella lämpimästi. Kyllä Kasi miehenä kelpaa!

                    Comment


                      #40
                      Siis oikeesti tuollasilla kulutuksilla pääsee? Eikä yhtään ole sievistelty lukemia?
                      Aika sievästi saa ajaa jotta tolleen pääsee, eikä kyllä taida motaria paljo ajella. 140km/h (se yleinen sielläpäin näemmä motarilla) menee kyllä yli 10 varmasti.

                      Noihan menee alle tehtaan ilmottamien lukujen.
                      Jos antaa kunnolla hanaa niin ei tosiaan pitäis 9.5l lukemiin jäädä.

                      Ite pitäsin kuitenkin sitä 10l/100km maantiellä semmosena oljenkortena niille jotka A8:ia suunnittelevat. Ettei tule sitten yllätyksenä.

                      Comment


                      • #41
                        Jos nopeudet pysyy 90 - 120 välillä, niin en millään ole saanut matkakulutusta menemään yli 9,5 litran. Ja ohitukset tapahtuu tällöin tyyliin kolmosella hanapohjassa. Jos hillitsee ohituksissa, niin sitten pääsee jopa alle 9 litran helposti. Viime vuonna tuli matka-ajoa yli 10 000 km ja kaupunkia 20 000 km. Mutta kyllä noillakin kulutksilla 90 litran tankkia saa täyttää aivan tarpeeksi...

                        Comment


                        • #42
                          Todella pieneltä kyllä kuulostaa.
                          A6 Avant ja A8 ovat molemmat siellä 1750 kg tuntumassa, eikä 4.2 ole paljoa 2.8 30V janoisempi.
                          Tuo oma pikkukoneinen laite ei ole koskaan päässyt oikeassa ajossa kympin alle, matka-ajossa pienin oli 10,5 l sadalla 500 km matkalla keskinopeudella 98 km/h (200 km @ 135, 200 km @ 115 ja 100 km @ 95 + rampit, taukopyörittelyt ja muut) ilmastointi päällä. Alle 10 saattaisi päästä, jos ajaisi tasan 80 km/h ilman ilmastointia ja ohituksia, mutta sellaiseen ajoon voi samantien ostaa vaikka VW Polon.

                          Kannattaa varautua siihen, ettei ikinä pääse alle kympin ja että keskikulutus on yli 12. Sillä tavoin ei ainakaan tule kovin ikäviä yllätyksiä.

                          Comment


                            #43
                            A8 painaa karvan yli 2000kg jollen nyt aivan väärin muista. Joka tapauksessa 2000kg pyörillä liikutaan omassapainossa.

                            Noilla kulutuksilla jos olis A8 menny niin en olis välttämättä vaihtanu. Mutta ei mun värkki menny.
                            Olisko koneissa sitte noin iso ero vaikka lukemissa ei ole.

                            Joku muu jolla on vastaavan ikänen vois kertoa omista kokemuksista :)

                            Tuo kaupunkikulutus on aika pieni kun tietää millasta kehä kolmosen sisällä oleva liikenne on.

                            Comment


                            • #44
                              A8 painaa karvan yli 2000kg jollen nyt aivan väärin muista. Joka tapauksessa 2000kg pyörillä liikutaan omassapainossa.
                              Ok, kattelin vaan Parkers.comista noita, ja sen mukaan nuo ovat molemmat omamassaltaan 1750 tuntumassa. Kokonaispainohan on jotain aivan muuta, A6 jossain 2300 kg nurkilla muistaakseni.

                              Edelleen nuo 8-9 litran kulutukset kuulostavat todella erikoisilta, sillä exä-Passat 1.8T (1450 kg omamassa) keskikulutti 10 l sadalla eikä maantielläkään mennyt alle 8. Ja se sentään oli järkyttävän paljon kevyempi, vajaavetoisempi, manuaalilootaisempi ja pienemmällä koneella kuin nämä malmikasat.

                              Comment


                              • #45
                                Omamassa tarkalleen 1825 kg (kokonaismassa 2350 kg). Olen vielä pitänyt tankatessa "normaalia kirjanpitoa" eli en ole luottanut ajotietokoneeseen. Kaupungissa saa menemään varmaan niin paljon kuin haluaa, mutta kertaakaan ei ole mennyt minulla yli 15 litran. Ja matkassa tuo 400 Nm auttaa varmasti verrattuna esim. A6 pienempiin myllyihin. Suurin vaikutus lienee kuitenkin siellä ratin takana olevassa kuskissa ja mm. TipTronicin käytön osaamisessa...

                                Comment


                                  #46
                                  Omassa autossani on ainakin ....Navi + TV
                                  Onko Navi+? Luulin että se tuli vasta faceliftin mukana. Niitä on jotkut jälkiasennelleet mutta on melkoinen homma.

                                  Mulla keskikulutus yleensä n. 13L. Kehäteitä ees taas, välillä motarilla ja välillä pienempää tietä. Kyllä sellainen n. 8L kulutuskin on mahdollinen matka-ajossa jos ajaa todella hissutellen. Yleensä matka-ajossa kulutus on hyvinkin tarkasti sen 10L. Ajotietokone tuntuu kyllä vähän kaunistelevan noita lukemia. Omalla kirjanpidolla tulee 0.5L-1L lisää.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kyllä on Naviplus, mutta Suomi näkyy vain valtakunnan rajoina. 500 euroa olisi maksanut päivitysversio, niin olisi näkynyt myös Suomen kartat. Käsittääkseni olisivat tällöin vaihtaneet koko systeemin. Rengaspaineet on muuten myös tärkeää tuossa kulutuksessa ja tuolla massalla. Itse ajelen aika kovilla kumeilla. Painetta muistaakseni 2,9.

                                    Comment


                                      #48
                                      En ole seurannut tankkausten perusteella, mutta tietokoneen mukaan sekalaisen ajon keskikulutus muutaman tuhannen kilometrin ajalta 10.4 litraa. Ja yleensä kyllä tankkausten väli on noin 800 kilometriä, joten aika lähelle tuota lienee todellinenkin. Enemmän maantieajoa kuin kaupunkia, ja nopeudet yleensä taajaman ulkopuolella mittarinopeutena rajoitus+20, ja ohitukset kickdownilla... Ihan pelkässä matka-ajossa pääsee kyllä tuonne 9 litran paikkeille, ja jos ei moottoritienopeuksia aja jopa alle. Vaikuttaisiko myös laatikko, vanhemmissahan on vielä nelivaihteinen?

                                      Comment


                                        #49
                                        Itsellä menee näin kesällä ilmastoinnin kanssa ja 245/45/R18 renkailla seka ajossa n. 11-12 litraa oikeasti. Matkaajoa ilman lämälattiassa ohituksia menee n.9-10. Ihan ekoeko ajoa en ole edes viittinyt muutamaa kilometria pitempään ajamaan :)

                                        Talvikulutukset ovat n. 13-14 omassa ajossa. Kun on vain lyhyt 15km työmatka suuntaansa niin ei edes laatikko ehdi pois "lämmitysmoodista". Jos tallista lähtee lämpimänä tippuu litran pari.

                                        Mutta jos vertaa mihin tahansa 90-luvun Audiin C4:sta ylöspäin niin ei tuo paha ole syömään. Ihan samaa kuin "normaalit" 2.4/2.8 moottorit. Ja muistakaa että ne lambdat eivät ole ikuisia ja niillä saa kulutuksen helposti ryömimään huomaamattomasti...

                                        Itsellä kun on kaksi noita V8:sia niin on käynyt hieman ajatuksissa jos toisen vaihtais diisseliin. Pelkästään A8:n ajoilla ei esim. A6 V6 TDInä ei itsellä hirveästi tekisi säästöä euroina. TOSIN se ero on että diisselillä saa ajaa miten päin tahansa niin se syö sen saman l/100km toisin kuin bensa jolla leikkiessä soppaa menee huvikerroin käyrän mukaisesti samassa suhteessa...

                                        Comment


                                          #50
                                          Potentiaalisia ongelmapaikkoja sisutuksessa (tyyppivikoja jotka havaittu jenkeissä) :

                                          - jos sähköjakkarat niin sähköinen erityisesti niskatuen sääntö särkyy helposti. Korjattavissa kuulemma "patentilla". Joku ratas menee helposti väljäksi.
                                          - Ohjauspyörän lämmitys lakkaa pääsääntöisesti toimimasta jossain vaihessa. Ei korjattavissa.

                                          Muuten:
                                          - Ohjauksen hydraliikka ja putki/letku yhdistelmät, tai erityisesti hammastanko, alkaa vuotamaan. Paskamaisia korjata.

                                          Itse haen samanlaisen saksasta kun lakkaan köyhtymästä
                                          Samaa olen tuosta niskatuesta kuullut, jotta jymähtää kohtalaisen helposti. Lämmitettäväv ratti nyt on sivuseikka, se hajoaa kun se hajoaa ei sitä välttämättä oikeesti edes tarvitse. Kyllähän se pieni plussa on kun -20 asteen pakkasessa lähtee välittömästi ajelemaan töihin, mutta mutta. Lähinnä muut mukavat varusteet sitten kiinnostaa enemmän kuin tuollaiset pikkunippelit.

                                          Saksasta haen ainoastaan jonkun tuontiliikkeen kautta. Tunnen muutaman Suomalaisen yrittäjän Saksassa jotka tuovat suomeen autoja ja ottavat vastuun auton kunnosta ja takuista. Eli silloin tietää mitä on ostamassa. Toinen vaihtoehto on, että ostan joltain Audiclubilaiselta A8:n, koska tunnetusti asiaan paneutuneet näpertäjät osaavat pitää autostaan parempaa huolta kuin joku tavallinen tallaaja joka ei tiedä esim. miten tarkka A8 on öljyistään. Kolmas vaihtoehto on Ruotsi. Ruotsiin luotan paljon enemmän kuin Saksaan. Ruotsalaiset pitävät autoistaan aivan eritasoisesti huolta kuin saksassa tai suomessa (poislukien harrastajat ynnä muut). Myös varustelutaso autoissa on aivan eritasoa kuin suomessa.

                                          A8:n itse aion ottaa kaikki paitsi muutaman varusteen. Pakkolisina en pidä kattoluukkua, navia (tai TV:tä Audin omat 18-19" aluvanteet ovat jotain niin kaunista, nekin voisi hommata samalla autoon.

                                          Mites muuten olette A8:n omistajat pitänyt auton kiihtyvyydestä? Riittääkö 300hv niin massiiviselle autolle? Tietysti neliveto ja V8:n vääntö antaa mukavan kiihtyvyyden valoista(?)

                                          Comment


                                            #51
                                            Tossa muuten niskatuista juttua. Ne on äärettömän helpot korjata, sama pätee muihinki sähköpenkkien säätöihin.
                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=17137
                                            Ja ohjausvaihteen vaihdosta (myös tyyppivika)
                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=12040

                                            Kiihtyvyys on riittävä, ei mikään raketti. Ajan mittaa alkaa tuntua, ettei se kulje mihinkään. Tosiasia on kuitenki aivan eri. Automaatti verottaa omansa, 0:sta lähtö ei ole se räväkin. Voi siinä pysyä tavalliset perheautot hetken perässä jos johonki pitää verrata. Son vaan tuo, että se kiihtyvyys ei hidastu vasta kun mennään jonnin verran yli 200km/h..

                                            Lain sallimissa nopeuksissa siis ei mikään raketti, ohituksissa riittää teho vähä pahemmassaki paikassa.

                                            Ja navi tuon ikäsissä on sitten ihan turha värkki, son jokatapauksessa pikkunavi. Navi+ tais tulla vasta 99->?
                                            Aurinkokennokattoluukku on ihan kiva kapistus, joskin kuluttaa puhallinta turhaan. Se pyörittää sen voimalla puhallinta ja "jäähdyttää" autoa kuumalla.

                                            Comment


                                              #52
                                              Saako tuon ns. parkkipuhalluksen sitten samutettua, että puhaltaako se joka kerta, halusi tai ei ?

                                              Mikäs noissa wanhoissa A8:ssa oli toi kiihtyvyys? Siis sataseen? Voiko V8:sta "helposti" vedättää pienellä virityksellä enemmänki vai onko isosta virittämisestä kysymys? Lastutus ynnä muut vaarallisia koneelle?

                                              Comment


                                                #53
                                                7.3 taitaa olla ilmoitettu nollasta sataan. Eihän se ehkä raketti ole, mutta jättää useimmat perheautot. Lastu taitaa vaparissa olla aika turha kapistus. Lukemia http://de.wikipedia.org/wiki/Audi_A8

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Saako tuosta Veee-Kasista sitten lisää tehoja irti jotenkin muuten? Tyyliin muutaman tuhannen euron budjetilla.

                                                  EDIT: Luonnollisesti niin, ettei bensaa kulu huomattavia määriä lisää eikä moottori rasitu entistä pahemmin. Tai siis ainakaan hirveästi ;)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Remmisatseja - lienee fiksuin(?) vaihtoehto - taitaa löytyä ihan bolt-on -sarjoinakin. Muistaisin ainakin ABT:llä sellaisia olleen tarjolla. Königiltä varmaan löytyy apua tehonnälkään. Tuhansia euroja (ehkä jopa lähemmäs 10 k?) saa varmasti tuollaiseen projektiin kulumaan, varsinkin, jos ottaa "avaimet käteen" -paketin.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Tarvitseekos tuohon sitten lisää tehoa? Kiihtyvyys tosiaankin jatkuu myös 100-200 ihan kohtuullisena, toisin kuin niissä "perheautoissa". Tietty kivahan se olisi jättää neljä mustaa juovaa liikennevaloihin... ;)

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Lähinnä nyt ajattelin, jotta saako tohon "pienellä" vaivalla esim. +40-60hv. En usko että viritän enkä virittäessä tarvii paljoa enempää. Joku 400hv olisi yläraja mutta sekin todella paljon. 300hv riittää.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Varmaankin helpointa ostaa S8, siinähän on mallista riippuen tuo 40-60 heppaa enemmän. Kyllähän minullekin nuo lisähepat kelpaisi, jos ne halvalla saisi. Onko kukaan kokeillut noita lastuvirityksiä vapareihin, tuleeko niillä yhtään lisää tehoa? Mutta kymmeniä heppoja lisää, eipä taida olla halpaa konstia siihen.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Viikonloppuna tuli polttarisankaria ajatettua remmiahdetulla avobemarilla jossa se +300hp. Oma kasi tuntui tuon jälkeen aivan *aatanan tylsältä. Eli jos luulet että pitää saada "leikkikalu" niin A8 ei ole se, ei edes S8 vaan silloin pitää mennä ihan muihin malleihin.
                                                            Mutta neliveto pitää olla, vaikka hauskaahan se on kun kolmosella vielä tyhjää lyö...kunnes talvi tulee... ;)

                                                            A8/S8 funfactor alkaa olemaan kohdillaan vasta sellaisissa nopeuksissa että alkaa olemaan hupaa kortille ja euroille. Tällä ajan takaa vain sitä että ko. automalli ei ole mitenkään hauska, itse asiassa aika tylsä, mikään ei tunnu miltään... Mutta onko se negatiivinen vai positiivinen asia riippuu aivan kuljettajasta. A8:lla "revittely" on kuin joisi laihaa kahvia, ei maistu miltään...

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Nojoo, A8:ssa sitä vääntöä löytyy tarpeeksi joten kyllähän se laeva liikkuu. En edes etsi tehokasta leikkiautoa, vaan nelivetoista, mukava-ajoista ja "tehokasta". A8 vastaa toiveisiini täydellisesti. Autosta löytyy kaikki tarvitsemani varusteet, 5 paikkaa, iso tavaratila jne. En coupeta halua enkä voi, hatchbackit taas vetävät liian pienen tavaratilan joka on aika pitkälti pakollinen.

                                                              Montahan litraa tossa A8:ssa oli tavaratilaa? (eroja 95-06 vuoden malleissa).

                                                              P.S. Olen edelleen kiinnostunut jos jollain audiclubilaisilla on "ylimääräistä" kasia autotallissaan. Hyvin huollettuna tietenkin ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X