Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0 ALT nokka-akselin irroitus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.0 ALT nokka-akselin irroitus?

    Olen vaihtamassa nokkaketjua ja kiristintä. Sain pakopuolen akselin irti, mutta imu puolen (takapääty) ei irtoakaan kovin helposti. Takapuolella on joku asentotunnistin jota en saa irti. Sen alempi 3. pultti on mahdottomassa paikassa.

    Kellään kokemusta kyseisestä hommasta?

    #2
    http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/s...e-on-inlet-cam

    Tuossa hyvä ohje jos englanti taipuu.

    Comment


    • #3
      Kiitos! Tämä selvensikin jo aika hyvin.

      Comment


      • #4
        Audi A4 ALT nokka-akselien kiinnitys

        Ajattelin laittaa uudet venttiilivarren tiivisteet kantta avaamatta ALT-moottoriin. Kahteen Opelin Ecotec-koneeseen olen tuon tehnyt.



        Nokka-akselit eivät olekaan pukeilla kiinni, vaan niiden päällä on sanotaanko peti, joka painaa nokka-akselit kantta vastaan. Miten estetään öljyn vuotaminen ulos petin ja kannen välistä. Tuskin siellä voi olla tiivistettä, koska peti kiinnittää myös nokka-akselit. Vai olisiko tiiviste vain petin reunoissa vai miten tuo on toteutettu ?



        Kiitos avusta jo etukäteen.

        Comment


        • #5
          Siis perus välikansi systeemi, tiivistesilikoonilla tulee kasaan.

          Comment


          • #6
            Tuollainen on mulle ihan uutta. En ole koskaan kuullutkaan valikansisysteemistä.

            Comment


            • #7
              Pitäisi ALT koneesta saada imunokka irti säätimen vaihtoa varten, onko nokat muulla kiinni kuin tuolla eli onko mahdollista että jako menee sekaisin kun välikannen ottaa irti?

              Comment


                #8
                Onko se tiivistesilikoni mitä näissä käytetään vai tasotiiviste? Uudemmissa se on ainakin tasotiivistettä. Silikonilla on se riski, että kansi jää koholle ja nokkien laakerivälykset menee pieleen. Mikä taas jonkin huhun mukaan katkoo nokka-akseleita.

                Comment

                Working...
                X