Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auton rahoitus..?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Mikko, jos haluaa sellaisen auton mikä maksaa 20ke? Taas mennään siihen, että antaako tunteille tilaa vai tyytyykö "järkevästi" vähempään.

    Comment


    • #62
      Onko kenelläkään ollut uskallusta ostaa 30-40k€ rahoituksella tai lainalla..?

      Comment


        #63
        Mikä summa toi 30-40te nyt lainana on?
        Mä en ymmärrä yhtälöä, että täällä oletetaan ihmisten ostavan uusia autoja käteisellä ilman lainaa? Miten hemmetissä se onnistuu. Joo säästämällä varmaan.

        Nykyään aika hemmetin moni auto makssa reilusti yli 30te ja 50te ei ole harvinaisuus. Tai no on suomalaisille, kun ei ylensä ruksita varusteita.

        Tollasen autolainan maksaa muutamassa vuodessa pois, mutta asunnon kanssa voi olla jumissa 20-30v. Miten ihmiset niitä uskaltaa ostaa?

        Comment


        • #64
          Hep. Maksukykyä on hoitaa tommonen laina kevyesti, joten miksi ei. Pätkällä tuo A5 on pihaan haettu suoraan pakasta vedettynä ja niin haetaan varmasti seuraavakin kulkupeli. Perheen kakkosauto ostettiin käytettynä käteisellä yksityiseltä - reilusti alle 10keur hankinta kyseessä.

          Nykypäivänä on niin lainarahan hinta kuin määräaikaistalletuksille maksettava korko niin pieni, etten näe mitään järkeä "säästää" auton hankintahintaa vuositolkulla. Nykyisillä suhdanteilla on aivan turha spekuloida 3-5 vuoden päähän, kun tuntuu olevan ihan ammattiekonomisteillakin vaikeaa hahmottaa edes kuukauden saati sitten vuoden päähän tilanetta. Ei vaan "maksa vaivaa" stressata sen rahoituksen hintaa - maksaa sen minkä maksaa ja sillä siisti.

          Comment


            #65
            Mikko, jos haluaa sellaisen auton mikä maksaa 20ke? Taas mennään siihen, että antaako tunteille tilaa vai tyytyykö "järkevästi" vähempään.
            Sepä se, tässä tulee juurikin vastaan enemmän taikka vähemmän se makua-asia josta mainitsin aikasemmin.
            Paitsi että unohdin mainita sen, että moni joka ostaa mielummin ilman rahoitusta on erittäin tyytyväinen kulkineensa.

            Eli ihan sama miten paljon tätä asiaa puidaan, niin molemmille osapuolille jää luu käteen. Molemmat ryhmät onnistuu aukomaan päätään loputtomiin aiheesta ;)

            (e) Lisätään nyt tälläinenkin, mun mielestä tamä topic menee sarjaan "potentialiinen riita-topic" Eli tämä aihe onnistuu karkaamaan turhan helposti yhdeksi suureksi riidaksi, jossa ei kaiken pahan lisäksi ole päätä eikä häntää (ainoastaan parhaat kylkipalat :)
            Viimeksi muokannut Metsässä; 16.12.2011, 19:45.

            Comment


              #66
              Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
              Mikä summa toi 30-40te nyt lainana on?
              Mä en ymmärrä yhtälöä, että täällä oletetaan ihmisten ostavan uusia autoja käteisellä ilman lainaa? Miten hemmetissä se onnistuu. Joo säästämällä varmaan.

              Nykyään aika hemmetin moni auto makssa reilusti yli 30te ja 50te ei ole harvinaisuus. Tai no on suomalaisille, kun ei ylensä ruksita varusteita.

              Tollasen autolainan maksaa muutamassa vuodessa pois, mutta asunnon kanssa voi olla jumissa 20-30v. Miten ihmiset niitä uskaltaa ostaa?
              Eiköhän näillä ole yleensä antaa vaihdossa joku muutaman vuoden vanha auto josta saa 30-50k€ autoihin sen 15-25k€ hyvitystä. Eli auto ostetaan sillä 15-25k€ rahalla. Tietty jonkun kolmen vuoden välein mutta se kaikki loppu on ihan henkilökohtaisesta maksukyvystä kiinni. Ei siis mitenkään tarkoitus oo takertua tähän puuhapeten tekstiin mutta näemmä moni olettaa että ne "kalliit" autot ostetaan lainalla ilman käsirahaa/vaihtoautoa.

              Comment


              • #67
                Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                Sepä se, tässä tulee juurikin vastaan enemmän taikka vähemmän se makua-asia josta mainitsin aikasemmin.
                Paitsi että unohdin mainita sen, että moni joka ostaa mielummin ilman rahoitusta on erittäin tyytyväinen kulkineensa.

                Eli ihan sama miten paljon tätä asiaa puidaan, niin molemmille osapuolille jää luu käteen. Molemmat ryhmät onnistuu aukomaan päätään loputtomiin aiheesta ;)
                Aamen. Se lienee tärkeintä, että itse kukin on tyytyväinen omaan kulkuneuvoonsa, oli se ostettu miten tahansa.

                Comment


                  #68
                  Alkuperäinen kirjoittaja ilkkapoika Näytä viesti
                  Aamen. Se lienee tärkeintä, että itse kukin on tyytyväinen omaan kulkuneuvoonsa, oli se ostettu miten tahansa.
                  Juuri näin.

                  Mähän olen niin tyhmä, että jos mulla olisi 50 tonnia tilillä niin sittenhän tulisi vain ostettua se 80K€:n auto! :)

                  Comment


                    #69
                    Mikä summa toi 30-40te nyt lainana on?
                    Mä en ymmärrä yhtälöä, että täällä oletetaan ihmisten ostavan uusia autoja käteisellä ilman lainaa? Miten hemmetissä se onnistuu. Joo säästämällä varmaan.

                    Nykyään aika hemmetin moni auto makssa reilusti yli 30te ja 50te ei ole harvinaisuus. Tai no on suomalaisille, kun ei ylensä ruksita varusteita.

                    Tollasen autolainan maksaa muutamassa vuodessa pois, mutta asunnon kanssa voi olla jumissa 20-30v. Miten ihmiset niitä uskaltaa ostaa?
                    Tähän on nyt pakko kommentoida sen verran, että meistä hyvin harvalla taitaa olla sellaiset tulot, että hoitaa 30-40te lainan parissa vuodessa pois.

                    Asunto ja auto on pikkuisen hassu parivaljakko tässä vertailussa, koska asunto on oikeaa omaisuutta, joka kasvattaa vuosi vuodelta arvoaan varsin hyvällä prosentilla, kun taas auton arvo laskee nopeammin, kuin lehmän häntä. Asuntoon sijoittamalla saat luultavasti vähintäänkin omasi takaisin, jos myyt sen pois jahka velka maksettu. Autosta saa tuurilla murto-osan sen hankintahinnasta se pois myytäessä.

                    Summasummarum; Asunto on kannattava sijoitus, mutta auto on vain rahareikä, joskin jotkut autot saattavat tuottaa nautintoa kaikkien kustannuksiensa edestä. itse vaan olen todennut, että mielenkiinto autoon yleensä loppuu ennen, kuin autolaina päättyy. Harva auto myöskään säilyttää uutuudenviehätyksensä kovin pitkään ja persdynokin puutuu yllättävän nopeasti vaikka minkälaisesta menopelistä olisi kyse.

                    Henkilökohtaisesti vielä arvostan kovasti sitä vapaudentunnetta, joka (auto)velattomana elämiseen liittyy. On yksinkertaisesti mukavaa, että on tarvittaessa likviditeettiä moneenkin muuhun asiaan auton lisäksi. Erityisesti nyt, kun Euroopan laajuinen laskusuhdanne tai jopa todellinen lama näyttää kolkuttelevan ovella. Autolaina ja työttömyys ei ole hyvä yhdistelmä.

                    Comment


                      #70
                      Eihän niitä kannatakaan verrata, mutta monesti ne ihmiset jotka eivät ymmärrä velaksi ostamista, eivät myöskään käsitä miten järjetöntä on maksaa vuokraa kämpästä. Joku kivisessä mulkkulinnassa oleva kolmio maksaa täällä pöndellä reilun 600€ vuokraa joka kuukausi. Pidän täysin järjenvastaisena kun saman rahan voisi maksaa asuntolainaa. Ihan yhtä lailla siitä vuokrakämpästä lentää pihalle jos tulee työttömyys/lama/taantuma/tauti/avioero eikä raha riitä vuokranmaksuun.

                      Jos kakka oikeasti osuu tuulettimeen niin hakekoon rahoitusyhtiö omansa pois, on sitä pahemmistakin pulmista ihmiset selvinneet. Onneksi on jo sen verran omia autoja maksettuna että oikeastaan koska vaan pääsis veloista eroon yksinkertaisesti myymällä autot pois.

                      Comment


                      • #71
                        Odotan aikaa, että auton ostaminen on kuin uuden talon tekeminen yleensä!:) Rakennat, asut pari vuotta ja myyt voitolla...toista se on auton kanssa. Arvon alenemaa ei kannata edes miettiä uudemmissa autossa kun kuukautta kohti tuollaisen 50k€ arvon alenema ekana kolmena vuotena on aika huikea....tieto lisää tuskaa.

                        Itse otin ekaan A4 B5 pätkää melkein koko 16k€ summan kun pääsin koulusta valmistumisen jälkeen vakihommiin...ajattelin, että ompa sitten syy herätä aamulla töihin. Nykyiseen kulkineeseen tuli taas otettua vähän lisää aikanaan, mutta maksettu pois vuosi sitten ja kieltämättä kiva ajella velattomalla pelillä. Perheenlisäyksen vuoksi ei ole tarvetta vaihtaa hetkeen aikaan ja kun nykysellä ajettu reilu 100tkm, niin pitäisi hommata melkein uusi jos haluaisi vähemmän ajetun. Jos tällä vielä 2-3v.ajelisi ja sitten vaihto isompaan tai aiemmin jos perhetilanne muuttuu, niin ja vihdoin siihen nelikkoon.

                        Jotkut pitää autolainaa hulluna, mutta pohjanmaalta pk-seudulle muuttaneena voi pitää 300-400k€ kämppälainaa hulluna...kukin laittaa siihen rahansa mihin tykkää. Kaikki harrastukset maksaa ja lomailu yms. pääasia, että saa noiden ylimääräisten menojen kautta vähän vaihtelua ja iloa työelämän oravanpyörässä olemiseen.

                        Comment


                          #72
                          Eihän niitä kannatakaan verrata, mutta monesti ne ihmiset jotka eivät ymmärrä velaksi ostamista, eivät myöskään käsitä miten järjetöntä on maksaa vuokraa kämpästä. Joku kivisessä mulkkulinnassa oleva kolmio maksaa täällä pöndellä reilun 600€ vuokraa joka kuukausi. Pidän täysin järjenvastaisena kun saman rahan voisi maksaa asuntolainaa. Ihan yhtä lailla siitä vuokrakämpästä lentää pihalle jos tulee työttömyys/lama/taantuma/tauti/avioero eikä raha riitä vuokranmaksuun.
                          Tässäpä varsin hyvä syy siihen miksi oman asunnon hankkiminen lainalla/maksaminen on järkevää vuokralla asumiseen verrattuna. Autoihin tämä analogia ei kuitenkaan päde.

                          Comment


                          • #73
                            Nykyinen kulkine oli ensin autorahoituksella ja oli kallista se, niin sitten otettiinpakista pankkilaina ja oli heti huomattavasti halvempi eli pienempi korko. Sitä kun ei ole sitä rahaa niin että vois ostaa velattomana semmosta autoa jota ois järkeä pitää, kuitenkin kun on tuota jälki kasvua niin ei niitä millään ripulikiikulla kehataa kuskata ihan turvallisuus syistä.

                            Comment


                              #74
                              Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                              Tähän voi kysyä, että onko sun pakko hakkia tuossa kohtaa 20k€ auto, eikö 15k€ auto riittäisi?
                              Niin, tai miksi edes 15keur auto, eikö 10 tai 5 keur auto riittäisi ihan hyvin. Tottakai riittäisi, jopa tonnin tai 500 euron auto riittäisi ja rahaa jäisi säästöön paljon enemmän. Jos tonnin autoja ostelisi parin vuoden välein, ei huoltaisi niitä kuin pakon edessä, selviäisi paljon halvemmalla kuin että ostaa sen 20keur auton ja pitää sitä 5 - 10 vuotta. Minä ihailen ihmisiä, jotka pystyvät ostamaan auton puhtaasti järkiseikoilla -itse en siihen pysty. Järki-ihmiset ihmiset ajavat Toyotalla tai Mazdalla, minulla on kaksi Audia tallissa -ja vielä vajaavetoisia. Kuuluisin varmaan pakkohoitoon.

                              Comment


                              • #75
                                Mä en tiedä mitään noista rahoituksista ja koitan olla vähän tekemisissä pankin kanssa. Ostankin halpoja laitteita. Kymmenessä vuodessa mp 12k€, Audi 4k€ ja S60 8k€. En kyllä pysty ostamaan mitään yli 10k€ autoa. Ne on liian uusia ja täynnä vikoja. Noissa vanhoissa on valmiiksi naarmuja, joten uudet ei eivät vituta :)

                                Comment


                                  #76
                                  (e) Lisätään nyt tälläinenkin, mun mielestä tamä topic menee sarjaan "potentialiinen riita-topic" Eli tämä aihe onnistuu karkaamaan turhan helposti yhdeksi suureksi riidaksi, jossa ei kaiken pahan lisäksi ole päätä eikä häntää (ainoastaan parhaat kylkipalat :)
                                  Siistinä tää keskustelu on vielä pysynyt, kyllä tätä seurataan. :) Mutta hirveästi uutta tähän keskusteluun ei ole enää vähään aikaan tullut..

                                  Comment


                                  • #77
                                    Remontin tein taloon omalla rahalla kun vaihtehtona olis ollut lyhentää velkaa pois samalla summalla. Rakennushommissa pitää olla rahaa toimia jotta homman saa tehtyä tehokkaasti alta pois. Mikään ei ole ikävempää jos remonttia tehdessä homma jää roikkumaan sen takia että vaikkapa vessanpönttöä ei ole ostaa kuin vasta ensikuussa. Eli joko käteistä tai riittävä laina käyttöön.

                                    Auton hankinnassa on joskus kannattavampi keräillä pottia hiljakseen kasaan, samalla voi haarukoida sopivia ehdokkaita. Tietty jos sattuu "once in a lifetime" tilaisuus kohdalle, niin sitten lainaa kehiin. Toki jos siihenkin mennessä on saanut säästettyä jotain kasaan, niin kaikkihan se on eteenpäin. Senverran pitää olla itsekuria aikuisella ihmisellä että ei sorru vallitsevaan "hetimullekaikkiNYT" vouhotukseen.
                                    Monesti se auton hankinnan suunnittelu ja mielikuvien maalailu on paljon antoisampaa kuin mitä auton omistaminen todellisuudessa on. Siinäsuhteessa se prosessi muistuttaa kanssakäymistä vastakkaisen sukupuolen kanssa ;)
                                    Viimeksi muokannut Hervast; 17.12.2011, 10:34.

                                    Comment


                                      #78
                                      Mullahan on nyt tilanne, että oon aina ajanu vanhoilla käytetyillä autoilla, joista saa vaihdossa joko "kiitos ei" tai helvetin pienen summan rahaa.

                                      Ja vaikka ostaa minkä merkin auton tahansa saa varata 20te helposti rahaa. Okei 30te on siihen verrattuna paljon enemmän, mutta ei se loppupeleissä lainasummassa mahdottomia eroa.

                                      Ei tässä palkoista tartte alkaa puhumaan, mutta mulla ei oli varmana mikään kova palkka. Sellainen onni tietysti on käynyt noiden vanhojen autojen kanssa, ettei autolainaa ole. Eikä ole talostakaan lainaa, kun asuu maalla vanhassa rintamamiestalossa.

                                      Tollanen 30te tarkottaa 4v lyhennyksillä noin 700e kuussa. Se ei ole mahdoton summa, mutta tietysti tässä ollaan sen kysymyksen kohdalla, että mitä järkeä on laittaa autoon tollanen raha?
                                      Mulla on ehkä ensimmäisen kerran mahdollisuus ostaa uusi auto, ja ehkä viimeinen, joten en minä mitään Kiiaa tai Fiiattia lähde ostamaan. Ei se erotus lyhennyksissä olisi kuin 100-200e kuussa ja mä olen onnistunu hukkaan ton verran jo ruokakauppaan ylimäärästä jotain syystä.
                                      AIkasemmin mulla oli pienempi palkka, asunto ja autolainaa ja säästöön jäi ihan ok summa. Nyt ei ole lainaa, ja aavistuksen parempi palkka ja mitään ei muka jää säästöön. No nopeasti kun kävi juoksevat kulut läpi niin löysi helposti sellasia asioita mistä voi luopua turhana.

                                      Comment


                                        #79
                                        Kuten tuolla aiemmin mainitsin, tässä maassa ei kukaan katso kieroon jos käy kerran vuodessa jossain matkoilla ja maksaa siitä 2000€. Sit jos ostaa naapuria kalliimman auton niin aletaan nyppimään kun tuokin pankin rahoilla leveilee. On aika maaginen tämä pyhän peltilehmän kunnioitus ja statussymbolin asema vaan edelleen tässä maassa jossa jo perinteiden vuoksi olisi pakko ajaa Fordilla tai Nissanilla.

                                        Tottahan sitä ostais auton käteisellä jos olis tilillä irtonaista mutta meillä perusduunareilla harvoin on sitä mahdollisuutta, ainakaan näin about kolmekymppisenä kun on asuntolainat ja perheet rahaa kuluttamassa. Vanhempi sukupolvi (omat vanhemmat ainakin) ovat sitä ikäluokkaa että kaikki velat ja lainat pois niin kauan kun niitä vähänkin on. Sitten viiskymppisenä voi jo alkaa elämään elämäänsä.

                                        Comment


                                          #80
                                          Tollanen 30te tarkottaa 4v lyhennyksillä noin 700e kuussa. Se ei ole mahdoton summa, mutta tietysti tässä ollaan sen kysymyksen kohdalla, että mitä järkeä on laittaa autoon tollanen raha?
                                          No nyt kuullostaa jo järkevämmältä. Aikaisemmassa viestissä oli vaan puhe 30-40te lainasta ja sen lyhentämisestä parissa vuodessa. 40te/2v tekee kuukausieräksi n. 1720€/kk kun korkotaso reilu 3%. Korkojen osuus tuossa n. 1300€. Jos taas sama laina maksetaan neljässä vuodessa tulee kuukausieräksi 887€ ja tällöin korkoihin menee n. 2600€.

                                          Monella meistä vaan on se asuntolaina/vuokra, jolloin helposti kuukausittainen asumiskulu on luokkaa 1000€ ja jos vielä lasketaan muut kuukauden menot, jotka tavallisella tallaajalla lienevät luokkaa 500€ (muut laskut, ruoka, vaatteet yms), niin ollaankin tilanteessa, että harvalla on varaa pistää yli 500€/kk auton lyhennyksiin.

                                          Alhainen korkotaso kyllä suosii auton hankkimista rahoituksella tällä hetkellä, eikä juuri nyt ole näkyvissä korkotason nousua. Paitsi jos euro hajoaa ja Suomi siirtyy takaisin Markka -nimiseen roskavaluuttaan ja valtio aloittaa taas devalvointikierteen, jolloin autojen hinnat nousevat ja autorahoituksen korkotaso onkin helposti jo 10-15% luokkaa. No toivottavasti tuo painajainen ei toteudu.

                                          Comment


                                            #81
                                            No toi euroopan ja myös maailman taloustilanne hieman tässä mietityttää. Olen mieltänyt, että autorahotus, jossa auto on pantttina, on turvallisempi ratkasu. Menettää pahimmassa tapauksessa auton.
                                            JOs taas on pankkilaina, jossa vakuutena on muuta omaisuutta, on riskinä paskimmassa tilanteessa myös vakuuksien realisointi. Toki auton voi myydä, mutta huonossa taloustilanteessa voi olla vaikeaa saada kaupaksi muuten kuin puoli-ilmaiseksi.

                                            Toinen ongelma taas on se, ettei hyvin varusteltuja autoja Suomessa liikaa ole. Mitä noita Volvojakin kävin käytettynä kattomassa niin kaikki tais olla enemmän tai vähemmän perusvarusteilla.
                                            Sitä pohdiskelinkin, että ostaako suomalainen mielummin auton perusvarusteilla, kuin edullisemman paremmilla varusteilla. Päädyin siihen tulokseen myös, että pitää olla parempi ku naapurilla vaikka sitten neekerivarusteilla. Eihän niitä varusteita ulos nää.

                                            Comment


                                            • #82
                                              omat autot on käteisellä ostettu ilman velkavipua, tunne siitä että auton arvo laskee ei haittaa niin paljoa kun erotus on kerran kärsitty - eikä tarvitse pankkilainan korkoja hävitä kaiken kukkuraksi.

                                              pieni työttömyysjaksokaan ei haittaisi kun ei ole mitään turhaa lainaa päällä, vain tuo asuntolaina - ei siis liikaa menoeriä.

                                              Comment


                                              • #83
                                                toinen auto on käsirahalla ja lainalla. Erät ei pahoja joten ei haittaa. Toinen on firman leasing vapaalla edulla, joten todella hyvä diili :)

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Olen mieltänyt, että autorahotus, jossa auto on pantttina, on turvallisempi ratkasu. Menettää pahimmassa tapauksessa auton.
                                                  En ihan tarkkaan tiedä, mutta kuvittelisin kyllä että lainan ottanut henkilö joutuu seisomana lainan takana viimeiseen asti. Elikkä jos jää auton poislunastuksen jälkeen lainaa vielä auki, niin kyllä ne ihan normaaleilla ulosottotoimilla saadaan perittyä. Pahin tapaus on siis että menee kaikki omaisuus ja luottotiedot, ei se että vain auto.

                                                  Ei ole ollut tarve lukea tollaisia autorahoituspapereita, kun aikoinaan vaan yksi auto on rahoitettu pankista saadulla rahalla.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    No nyt kuullostaa jo järkevämmältä. Aikaisemmassa viestissä oli vaan puhe 30-40te lainasta ja sen lyhentämisestä parissa vuodessa. 40te/2v tekee kuukausieräksi n. 1720€/kk kun korkotaso reilu 3%. Korkojen osuus tuossa n. 1300€. Jos taas sama laina maksetaan neljässä vuodessa tulee kuukausieräksi 887€ ja tällöin korkoihin menee n. 2600€.
                                                    Sitä kun on vaikea tietää millainen tulotaso itsekullakin on. 4000-4500 eur kuukausituloilla ei tuollaisen lainan lyhentäminen ole konstikaan. Jos tämän lisäksi taloudessa on toinenkin palkansaaja, eikä muita elätettäviä ole, alkaa rahaa olemaan jo käytössä muutenkin mukavasti, eikä ihan kaikesta tarvitse tinkiä. Säästöönkin tuollaisella tulotasolla alkaa jäämään, joten lainan ottaminen ei ole edes välttämättömyys. Itse en ole noin hyvässä tilanteessa, vaan joudun keskustelemaan pankinjohtajan kanssa hyvinkin tarkasti lainamäärästä, jotta sen hoitaminen ei olisi ylivoimainen tehtävä. Minä en oikein ymmärrä sitä, kuinka rahaa on jaettu oikealle ja vasemmalle pankkien tahoilta ja saatettu ihmisiä helvetillisiin velkaongelmiin. Oma pankkini on ollut hyvinkin tarkka siitä, että lainamäärä ei kuormita talouttaamme liikaa.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Pankissa ollaankin aika tarkkoja eikä niitä voi oikein edes sumuttaa koska näkevät kyllä sentilleen tilille tulevat ja lähtevät rahavirrat. Niistähän on aika helppo päätellä ne todelliset tulot.

                                                      Rahoitusyhtiöt ovat sitten toinen juttu. Viime kesänä ässää ostaessa riitti että käsiraha 20% oli kasassa ja loput sai piikkiin vetämällä nimen paperiin. Kyllä sinne kaikki muut luotot ja kortit kyseltiin, samaten vuositulot ja menot mutta ei niillä mitään merkitystä ollut lopputulemaan. Automyyjä niitä lappuja täytteli ja aivan sama mitä olis siinä vaiheessa loruillut kun ei kukaan niitä tietoja mistään tarkistanut.

                                                      Vois ajatella että olis käynyt pankista naukumassa vakuudetonta lainaa 5000€ autoa varten ja saanut sen tilillle, sillä pääsis jo 25k€ autoon kiinni rahoitusyhtiön kautta vaikka ei olisi omaa pääomaa missään vaiheessa ollut lainkaan. Omaa kuoppaansa siinä tietenkin kaivaa jos tolleen tekee niinsanotusti Kreikat mutta ei olisi kovin vaikeaa toteuttaa.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Eipä pankit toisten pankkien tilitietoja näe...

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Se ero taitaa rahoituksella ja pankin lainan kautta hankitulla autolla olla että vakuutusmaksu voi olla suurempi kaskossa tuossa rahoitusmallisessa ratkaisussa.
                                                          En ihan varma, mutta jos jollakin todellista tietoa niin täydentäkää epätietoisuutemme.
                                                          Rahoituksessa ajoneuvon omistajana on rahoituslaitos, pankin lainassa omistajana yleensä se ketä myös haltijana..

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Rahoitusyhtiö vaatii rahoitusvakuutuksen ottamisen - hinta muistaakseni muutaman kympin vuodessa.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Olisko ~40€ meikäläisen vakuutuksessa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X