Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Allekirjoitan täysin jusan puheet. Se on joko On tai Off, millään välimuodoilla ei tuu mitään koko hommasta. Nyt 2,5 vuotta ilman tupakkia.

    Comment


      Ei se sähkötupakkakaan mikään kovin terveellinen ole. Voi kuulemma aiheuttaa ns. popcorn-keuhkon. Asiaa ei vissiin ole vielä kovin tarkkaan tutkittu, mutta haittoja rupeaa kyllä löytymään

      Comment


      • Taisi tulla 5v savuttomuutta täyteen täällä, kun 25v kestänyt ~30 röökiä päivässä vaatinut savuttelu loppui.
        Harrastin muutaman viikon masokismia teippaamalla niitä täysin turhia laastareita pitkin poikin ja pitkittäin kärsimystä.
        Sitten ne pois ja parin päivän piinan jälkeen helpotti.

        Aiheeseen: kuskin ovi taas tiukasti kiinni ja pysyy, takasalpakin koodattu ja viime kerran jälkeen pois. Per*****!

        Comment


        • Popcornkeuhkoa aiheuttavaa diasetyyliä saa kehoonsa pahimmillaankin höyrystimestä noin sadasosan siitä määrästä mitä tavallisesta tupakansavusta. Montako tupakoijaa olet kuullut kuolleen popcorn-keuhkoon?

          Ei kannata tässäkään asiassa uskoa ihan kaikkea mitä lehdissä lukee. Lehdet tuntuvat käyttävän taustoitukseen aina samoja asennevammaisia, tutkimustietoja omiin käyttötarkoituksiinsa sopiviksi tulkitsevia "lääkäreitä". Samoja heppuja jotka aiemmin hehkuttivat sähkötupakan vaarallisuutta perusteena yhden kokeen yksi osa jossa laitetta käytettiin tarkoituksella väärin. Tämä sitten todisti että sähkötupakka on vaarallista.

          Enempää salaliittoteorioihin menemättä tällaiset lääkärit ovat ammattikuntansa uskottavuudelle haitaksi. Nykyään kun kuka tahansa saa hyvin nopeasti netin kautta tietoonsa alkuperäiset tutkimukset, lääkäreiden taustat ja rahoittajat jne.

          Olkoon päähänottoa nyt sitten tämän purkauksen pohjalta väärää tietoa tarkoitushakuisesti levittävät lääkärit, VTT:n huijaavat tutkijat, valehtelevat poliitikot ja muu yhteiskunnan todellinen pohjasakka jotka käyttävät tittelinsä mukanaan tuomaa arvostusta ja asemaa rahan himoissaan ihmisten harhaanjohtamiseen.

          Comment


          • Juurikin samaa mieltä asiasta kun yllä kirjoittaja.

            Comment


              Täytyy sen verran kommentoida että kaveri pääsi röökistä eroon sähköllä, sitä imeskeli pari kk ja tietosesti koetti samalla imeskellä sitä eri aikaan ja paikkaan kuin röökiä aikasemmin. Totesi että kun sai tavat "rikottua" oli helpompi lopettaa. Ite en samalla tyylillä onnistunut, tosin työajat olen nykyään purkan varassa..

              Comment


              • Olette oikeassa. Parveke tupakointi on hirveätä omassa asunnossa. Samoin on naapurin kalan paistaminen, koska mä inhoan kalaa.(ja sen hajua) Kakaroiden huuto, koska mulla ei ole lapsia. 7-lehden lukeminen(ei tarvitse kertoa) Soinin mielipiteet, koska olen eri mieltä. Kaikki pitää tietysti kieltää( lumilautaulukin, koska en pidä siitä) Jos elämä on niin hirveää ihmisten ilmoilla, niin aina löytyy joku Pello tai Ojaänäsoja jostakin, missä ei varmasti ole naapureita. Ihmeellistä tämä kaiken, mistä itse en pidä, kielto. Ratkaisu on:Ojaänäsoja. Ja huom: Tämä ei ole edes vittuilua, vaan ihmettelyä.

                Comment


                  Vähän tyhjä arpa tupakoitsijan vedota siihen että menkööt muut johonkin skogeniin jos ei huvita haistella. Tupakansavu todistetusti aiheuttaa terveyshaittoja, toisin kuin lasten huuto tai kalan haju.

                  Comment


                    Mieluummin niin että tupakoijat polttaa parvekkeella kuin sisällä kotonaan, siihen koti-tupakointiin kun ei oikein taloyhtiö tai lainsäätäjä pysty puuttumaan.

                    Comment


                      Tupakkaa pitäisi kohdella kuin (muitakin) vahvoja huumausaineita. Täysi kriminalisointi. Kovat rangaistukset. Nistit linnaan.

                      Comment


                      • Styroks, lue uusi syksyllä hyväksynnän saava tupakkalaki läpi, suosittelen sitä muillekin. Tietyillä päätöksillä koko talo voidaan tehdä savuttomaksi. Toivon edelleen, että päätöksistä ja määräyksistä saadaan helppo prosessi. Jos joku haluaa polttaa, muuttakoon sinne metsään yksinään.

                        Voin joku päivä laittaa lainausta lakimiehemme uuden lain sisällön koosteesta jos kiinnostaa.

                        Comment


                        • Tuon sähköröökin avulla on melkoisen moni oma työkaveri pistänyt kessuttelun kokonaan poikki (sen sijaan, että alkaisi ns. sekakäyttäjäksi, kuten lobbarit mediassa kuumottelevat). Vaikkakin muutama on tosin retkahtanut myöhemmin taas polttamaan, vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta siihen pahimman lopettamiseen. Bonuksena ei myöskään tule niitä hajuhaittoja. Sivuhuomiona Mikon esimerkkiin lasten huutamisesta voisi viitata tähän Väyrysen legendaariseen kysymykseen ja siihen liittyvään materiaaliin.. ;)

                          Comment


                            +1

                            Allekirjoitan täysin :) Olkoonkin että vittuuntunut ja negatiivinen elämänasenne on ihan yhtä paljon oma valinta kuin se tupakinpolttokin. Vain toinen niistä kuitenkin aiheuttaa suoraa vahinkoa myös lähiympäristössä oleville. Minulle on ihan sama jos joku haluaa myrkyttää itsensä tupakalla, viinalla, heroiinilla, tinnerillä, tai vaikka olemalla kroonisesti vittuuntunut kaikesta. KUNHAN sen tekee kokonaisuudessaan niin ettei siitä aiheudu sivullisille haittaa. Näin savuttomana on vaikea ymmärtää sitä tupakinpolton viehätystä mutta minun ymmärtämättömyyteni ei tietenkään voi olla perusteena lainsäädännön muutoksille. Henkilökohtaisesti kuitenkin olen sitä mieltä että esim. baarissa on nykyään mukavampi käydä kaljalla kuin joskus silloin ennen kun taukoamatta ja koko ajan joutui olemaan tupakinsavussa ja tuli krapula ja päänsärky jo yhdestä tuopista.

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja panu Näytä viesti
                              Ei se sähkötupakkakaan mikään kovin terveellinen ole. Voi kuulemma aiheuttaa ns. popcorn-keuhkon. Asiaa ei vissiin ole vielä kovin tarkkaan tutkittu, mutta haittoja rupeaa kyllä löytymään
                              Tämä on oikein kouluesimerkki siitä kuinka propaganda toimii. Tämä ei ole millään pahalla Panulle.

                              Itse olen aloittanut sähköpöllin nelisen vuotta sitten. Tupakka aski kuivi pöydän reunalle. Lasken itseni tupakoimattomaksi, vaikka mökillä tuleekin kessuteltua ehkä kymmenkunta askia vuodessa. Ennen meni aski päivässä n. 25 vuotta. Olo on selvästi parempi ilman tupakkaa, eikä minkäänlaisia vieroitusoireita tullut.

                              Harmittaa ihan vietävästi tämä sähkötupakan perusteeton vainoaminen.

                              Comment


                                Tutkimusten mukaan maitokin on vaarallista ja veikkaanpa että moni vettäkin juonut on sairastunut ja kuollut :)
                                Josbvalita pitää niin kyllä mä mielummin vierustoveriksi valitsen vapottajan, kuin tupakoitsijan ja jokainen saa mun puolesta tehdä terveydelleen mitä huvittaa, kunhan se ei tapahdu sivullisten kustannuksella. Tupakkiaikaan pyrin itsekin mahdollisuuksien mukaan olemaan sivummalla tai valitsemaan tupakkihetket siten ettei niistä koidu muille haittaa. En väitä että sekään olisi aina onnistunut.

                                Comment


                                  Pitäis varmaan itekin alkaa körssyttelemään vaikka vuoden päivät. Tai ainakin ostaa se aski joka päivä ja heittää vaikka suoraan roskiin jos ei huvita polttaa. Sitten vuoden päästä kun "lopettais" olis kohta rikas mies kun jäis pari hunttia kuussa enemmän käteen kuin aiemmin :)

                                  Comment


                                    Se tässä kyllä harmittaa kun lopetin ennen hinnan nostoja, niin säästyy vähemmän rahaa kuin vuoden päästä lopettavilla :(

                                    Comment


                                    • Kyllä nyt mieleni niin pahoitin, kun Tulli vittuillakseen nappasi lähetykseni, jonka arvo on 17€, tullattavaksi... Kyllä pitää ihmistä kiusata.

                                      Comment


                                        Ei ole iso asia, mutta ottaa päähän ihmiset jotka eivät osaa nostaa jalkojaan autoon kynnyksen yli ja vielä parempi, että täytyy laapata kengänkärjillä ovipahvia/kaiutinritilää.
                                        Taas siivotessa autoa tuli todettua, kuinka naarmutettu apukuskin kynnystä ja kaiuttimen ritilää, vaikka olen sanonutkin asiasta pari kertaa.

                                        Comment


                                          Ruohonleikkuri hajosi. Taas. Nyt katkesi vetohihna. Tähän asti olen sitä korjaillut kun tontilta löytyi varaosavehje mutta pyhästi uhosin että en euroakaan laita tuohon paskaan kiinni.

                                          Enkä laittanut. Samalta seisomalta kiukulla suoraan kauppaan ostamaan uusi vetävä leikkuri. Tajusin vasta paikan päällä että olen Cabriolla liikkeellä eikä mitään toivoa että laatikko mahtuisi mitenkään kyytiin. Piti vielä käydä välissä vaihtamassa isompaan autoon. Kyllä ei ole valkoisen miehen puuhaa nurmikonleikkuu.

                                          Comment


                                            montako tiistaita yhden leikkur... äh, nehän haluu postissa käyttää asiakkaan leikkuria. Se siitä ideasta ennenkuin kerkesin sen edes loppuun asti kirjoittaa :D

                                            Comment


                                              Hmm... pitää vissiin tilata postipate takkuamaan sen käsimankelin kanssa, jota aiemmin kirosin ;)

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viesti
                                                Tupakkiaikaan pyrin itsekin mahdollisuuksien mukaan olemaan sivummalla tai valitsemaan tupakkihetket siten ettei niistä koidu muille haittaa. En väitä että sekään olisi aina onnistunut.
                                                Respect! Jos kaikki tupakoitsijat ottaisivat muut huomioon, riittäisi höllempikin lainsäädäntö ilman pakottamista.

                                                Itseä savuttomana ärsyttää juuri se että kesähelteellä (tai muuten tuulettaessa) savut tulee sisälle asuntoon ja kadulla kävellessä edellä menevä röyhyttelee savut naamalle. Onko muiden velvollisuus väistää toiselle puolelle katua tai odottaa että tupakoitsija pääsee riittävän kauas? Aina niihin ei ole mahdollisuutta.

                                                Täytyy myöntää etten ole tuohon sähkötupakkaan perehtynyt yhtään, kun ei asia oikeastaan kosketa itseä millään tavalla. Muistin vain kuulleeni jotain mahdollisista terveyshaitoista...

                                                Comment


                                                  Erään tamperelaisen rengasfirman "osaaminen" vituttaa. Kävin vaihdattamassa kesäkumit vanteille. Vanteet ovat olleet tuohon asennukseen asti kuin uudet, koska olen koettanut kohdella niitä kuin kipeää pillua. No, sen vaihtokeissin jälkeen huomasin , että oli yhtä vanhetta koneella kolhittu reunasta siten, että oli pohjamaali näkyvissä yhdeltä kohtaa. Soitin asiasta liikkeeseen huomattuani sen noin tunnin sisään asennuksesta. Ajelin sitten bossin juttusille. Johtaja ymmärsi asian ja sanoi, että tälleen asiasta pitää tullakin sanomaan. Asia sovittiin sitten ja sain hyvityksen, vaikka en vaatinut sitä. Toinen herroista selitti, että jälkiä tulee, koska leveä vanne joudutaan laittamaan väärin päin koneeseen ja kynnet nirhaa maalia. En ihan usko tuohon.

                                                  No eipä tässä kaikki. Ihmetys alkoi sitten motarinopeuksissa, kuinka veltolle auton suuntavakaus tuntuukaan. No...kaikki skenaariot mielessä kävi. Mm pusla pettänyt tai jokin nivel yhtäkkiä. Menin sitten rengaspaineita tarkastaa. Olikin hupipaineet laitettu reilu 2 tn painavaan autoon. 2.3 ja 2.4 bar. Rengaskoot ovat 245.40.19 ja 275.35.19. Mielestäni oli alakanttiin. Tuon oisin vielä niellyt tänne kirjoittamatta.

                                                  Tänään sitten oivalsin kaksi asiaa lisää. Pultinreijistä maalit hilseilee ja metrisellä varrella sain juuri ja juuri pultit auki. Alkoi ihan vituttamaan.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja panu Näytä viesti
                                                    Jos kaikki tupakoitsijat ottaisivat muut huomioon, riittäisi höllempikin lainsäädäntö ilman pakottamista.
                                                    Juurikin näin. Niin kauan kuin yksikin erehtyy kiusaamaan savuttomia savuhaitalla, saa lakia minun puolesta ruuvata tiukemmalle. Muussa tapauksessa mitään lainsäädäntöä ei edes tarvittaisi. Eli jos joku välttämättä haluaa jatkaa tupakointia, niin muiden huomioiminen auttaa asiaa. :)

                                                    Alkuperäinen kirjoittaja jaeger Näytä viesti
                                                    Kyllä nyt mieleni niin pahoitin, kun Tulli vittuillakseen nappasi lähetykseni, jonka arvo on 17€, tullattavaksi... Kyllä pitää ihmistä kiusata.
                                                    Melkoista arpomista useimmiten Tullin toiminta. Lienee ainakin osittain tarkoituksen mukaista ottaa sattumanvaraisesti paketteja tarkastettavaksi. Itsellä kävi hyvä tuuri tällä viikolla, kun kilon painoinen paketti toimitettiin Jenkkilästä suoraan kotiovelle ilman tullausta. Etikettiin oli merkitty arvoksi 7 USD, vaikka todellinen oli 133 USD.

                                                    Edit: Paketissa oli 11x11x11-kuutio. Hah!
                                                    Viimeksi muokannut jarpale; 3.7.2016, 11:07. Perustelu: update

                                                    Comment


                                                      Tilasin jenkeistä yhden laitteen, jonka arvo oli 250 USD. DHL lähetti selvityspyynnön tullausta varten, soitin pyynnön lähettäneelle henkilölle ja kerroin että paketissa on RC-auto. DHL:n henkilö sanoi että asia on tällä selvä, he laittaa paketin heti toimitukseen ja mitään maksuja minulta ei peritty.

                                                      Comment


                                                      • Noista tupakoinnin hajuhaitoista täytyy vielä todeta, että ainakin itse asian tajusi kunnolla vasta sen jälkeen, kun lopetin jokunen vuosi sitten. Nykyisin kun porukka vetää tuossa pihalla norttia, niin tulee kyllä melkoinen käry sisälle, jos mikään ikkuna on auki. Aiemmin tuota en itse huomannut lainkaan, vaikka en sisällä ikinä polttanutkaan. Tupakoitsija ei vain oikein edes ymmärrä sen hajun voimakkuutta kun ei itse sitä "haista". Samoin, kun töissä tulee röökipaikalla istuttua ihan sosiaalisessa mielessä, niin voi jessus sitä hajua. Tämä ei tosin ota päähän, oma valinta :)

                                                        Comment


                                                        • Sama se on tuo alkoholi haitta. Minun puolesta olkoon vaikka ympäri vuorokauden sekaisin, mutta miksi muilla pitää kärsiä niiden toilailusta. Alkoholin hintaa vain ylös ja samaa mieltä myös tupakasta.

                                                          Comment


                                                          • Ne jotka sen viinan haluaa, ne sen kans hakee.. Olkoon se sit vaikka lasten ruoista pois.. :/

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja hattis Näytä viesti
                                                              tulee kyllä melkoinen käry sisälle, jos mikään ikkuna on auki.
                                                              Itse olen nyt kesällä parina yönä herännyt tupakankäryyn. Sinänsä jännää kun makkarin ikkuna on 9. kerroksessa seinällä jossa ei ole parvekkeita.

                                                              En ole jaksanut alkaa ikkunasta vielä kurkkia polttaako joku siinä pihalla vai tuleekohan se jonkun naapurin keittiöstä. Kellonaika on ollut mielenkiintoinen 2-4 yöllä joka kerta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X