Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi v8 bose kytkentä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi v8 bose kytkentä

    Terve! auto on siis audi v8 -92 ja vika on että etukaiuttimista ei kuulu ääni. Autossa on bosen kauttimet kukin omalla vahvarillaan ja soitin on gamma cc alkujaan ollut cd gamma.

    Takaa kuuluu siis normaalisti mutta edestä ei tai sitten kuuluu kovaa ulinaa tai naputusta. Olen kokeillut myös etukajareita takana mutta ei silti kuulu mitään mutta jos kytkee suoraan kaiuttimeen niin kuuluu. Etukajareiden johdot on kytketty takakaiuttimien mukaan koska joku oli ottanut alkuperäiset johdot pois kaiuttimista.

    Kiitos etukäteen!

    #2
    Siis itse elementit on testattu toimiviksi, mutta tuotaessa signaali vahvistimeen, ei tule pihaustakaan? Sanoisin, että vahvistimissa on vikaa. Oliko niissä omat sulakkeet? Liittimet kannattaa myös katsoa, että ei ole nastoja poikki tms.

    Comment


    • #3
      Juurikin niin ja ei ole sulakkeita. Voiko johtua myös siitä kun jostain luin että gamma cc olisi oma vahvistin etukauttimille itsessään mitä cd:ssä ei taas ole. Eli siinä olisi nyt niinku 2 vahvistinta peräkkäin? Muuten soittimen volyymi nappia kun kiertää niin kuulu rasahduksia voiko johtua liasta napissa tai sitten siitä ku kaiuttimia/soitinta ei ole kytketty vielä maihin?

      Comment


        #4
        Soittimen volumen potentiometri on osittain hajalla. Normaalia noissa, kun sitä veivataan niin usein :)

        Yhdestä 92 tai 93 vuoden V8:stä olen boset purkanut pois ja tutustunut niihin. Takana hattuhyllyllä on 6x9:jä muistuttuvat elementit, joissa on oma vahvistin per kaiutin. Samaisessa autossa oli myös etuovissa ovipahvien sisällä muovikotelot, joissa sitten oli n. 4" elementti per kaiutin. Näissäkin oli vahvistin integroituna. Kojelaudan päällä oli ainakin toisella puolella vanhakaiutin, mutta sen kuulumisesta sarjaan en sano varmuutta.

        Näiden elementtien vahvistimille tulee johtosarjaa pitkin jännitesyöttö ja signaalitasoinen lähtö sitten suoraan soittimelta. Purkamassani autossa oli paikoillaan audin oma gamma (mikälie) bosen soitin.

        Joku voi korjailla, jos muistan päin honkia.

        Comment

        Working...
        X