Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D2 xenonien vaihto-ohje

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D2 xenonien vaihto-ohje

    Rupesi A8 D2 4.2 -98 oikea etu xenon aluksi vilkkumaan ja nyt muutaman päivän jälkeen ei enää syty. Hiukan yrittää räpsyä, mutta sitten pysyy pimeänä.

    Teki samaa pari vuotta sitten ja silloin huollossa vaihtoivat kummankin puolen pelkät xenon lamput ja alkoi toimimaan.

    Nyt ajattelin itse yrittää vaihtoa. Onko miten hankala prosessi? Yritin etsiä YouTubesta videota, mutten löytänyt.

    Olisin siis kiitollinen muutamasta vinkistä, koska en ole mikään "korjaan kaiken itse taitoinen", vaan lähinnä hyvillä ohjeilla pärjäävä. Kiitos.
    Viimeksi muokannut t1873; 29.11.2015, 22:05.

  • #2
    Hyviä vinkkejä löytyy hakusanoilla "A8 and xenon" jätät nuo hakaset vaan pois.
    Oikeanpuoleista vaihdettaessa ilmansuodatinkotelo irti, niin mahtuu työskentelemään.
    Viimeksi muokannut Ananias; 23.10.2015, 13:21. Perustelu: Toimimaton linkki muutettu hakuohjeeksi

    Comment


    • #3
      Antti, en saa tuota linkkiä toimimaan...

      Comment


      • #4
        Vaihto onnistui, vaikka kyllähän siinä useampi tunti meni.

        Lampun ruuvit oli muuten suht. hyvin tarjolla, mutta yks ruuvi on "takapuolella" eli siksi oikealta puolelta joutui tosissaan purkamaan ilmanvaihtokotelon kokonaan eli ei riittänyt pelkän "hatun" poistaminen. Poltin on lopulta kiinni sellaisella kultaisella systeemillä, jonka irroittamisessa mulla meni ainakin tunti. Lopulta se piti vaan kääntää vastapäivään, niin irtosi, mutta oli mulla jotenkin ihan jumissa. Polttimoita on tarjolla Motonetissa useita.

        Puskuria tai lamppua ei siis tarvitse siirtää mihinkään.

        Comment


        • #5
          Itse irrotin ajovalot omasta vm. -98 polttimon vaihtoa varten. Ylhäältä pari ruuvia muovisten pyöreiden suojakansien alta irti. Lisäksi ajovalon alapuolella oleva muovi irti joka on kiinni yhdellä ruuvilla jäähdyttäjän puolelta sekä tapeilla renkaan puolella. Sitten saa sen viimeisen ajovalon ruuvin auki.

          Polttimot oli helppo vaihtaa irtaallaan.

          Vähän OT mutta aiheeseen liittyen. Eilen posti toi retrofitlab.com kauppaamat evox-r bi-xenon projektorit jotka olisi tarkoitus sovittaa nykyisten xenon projektoreiden tilalle. Tuossa on samanlainen operaatio suoritettu http://www.hidplanet.com/forums/show...-amp-Hella-E55

          Comment


          • #6
            On foorumilaisen tekemä tuo swappi. Mielenkiintoista kuulla, onko tuo sinullakin yhtä yksinkertainen projekti kuin miltä se vaikuttaa. Itselläkin kiinnostaisi Evoxit.

            Comment


            • #7
              Laitoin omaan A8 D2:een tuommoiset projektorit https://www.retrofitlab.com/en/xenon...jectors-1.html. Kävi melkein suoraan 2001 malliseen autoon, jossa siis tämännäköiset lyhdyt http://www.ebay.de/itm/Audi-A8-S8-D2...-/151673431478.

              Pari reikää piti tehdä projektoreihin.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja mandariini Näytä viesti
                On foorumilaisen tekemä tuo swappi. Mielenkiintoista kuulla, onko tuo sinullakin yhtä yksinkertainen projekti kuin miltä se vaikuttaa. Itselläkin kiinnostaisi Evoxit.
                Ei ollut plug & play tämä projektorimuutos kuten kuvittelin. Viime viikonloppuna tuli muutos tehtyä. Alumiinista kiinnikettä piti muokata todella reippaalla kädellä että evox-r projektori sopi alkuperäisen tilalle. Projektorin ylimmät ruuvit sopivat jaoltaan mutta alas joutui tekemään pellistä sopivan palan että sai kiinnitettyä myös alhaalta. Usko meinasi mennä muutamaan kertaan mutta nyt vetää suupielet hymyyn pitkiä valoja käyttäessä. Muutaman kuvan otin työn ohessa ja voisin lähettää ne tarvittaessa.

                Comment


                • #9
                  Tunnen tuskasi. Mulla on nyt toinen puoli tehtynä, metallinen kehys (ja hermot) riekaleiksi sahattuna ja sormet verillä. Mutta sainpahan perkeleen paikalleen. Onneksi on vielä ensi viikko lomaa niin saa rauhassa tehdä. Nähtävästi halogeeniumpiossa on enemmän tilaa, orkkisxenonien tilalle suosittelen lämpimästi jotain pienikokoisempaa projektoria kuin evox.

                  Comment

                  Working...
                  X