Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 vm. 2000 takalasin ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 vm. 2000 takalasin ongelma

    Audi A6 vm 2000 4B2 korin takalasin kanssa on ongelmia, elikkä semmoinen vika...

    Kun takalasin avaa kokonaan sähköllä ja yrittää sen jälkeen saada se takaisin kiinni niin menee hyvin puolitiehen ja sen jälkeen se laskeutuu takaisin alas. Ikkunaa ei saa kiinni jos ei avita kädellä niin että se menee ylös asti.

    Onko toi mekaaninen vika vai sähkövika, koska sähkömottori ja sulakkeet toimivat mun mielestä ihan oikein, ikkunan nostokiskot olen rasvannut ja se ei auttanut.

    Onko noissa sähköikkunoissa jotain katkaisijoita, josta toi vika voisi johtua vai onko toi puhdas mekaaninen vika, elikkä tuota ikkunan nostinta pitää vaihtaa ??

    Vag-Cat:sta löysin alla olevan koodin, joka on luultavasti oikein.

    4B0839461FENSTHEBER


    Kiitoksia vastauksista!

  • #2
    Vaikuttais mekaaniselta. Nostimen vaijeri poikki tai muuten poissa paikoiltaan. Kun kerta vielä ikkunan saat kiinni niin anna olla kiinni, pian on muuten tuo vaijeri niin solmussa ettei ikkunaa saa edes avitettuna kiinni.

    "Kun takalasin avaa kokonaan sähköllä ja yrittää sen jälkeen saada se takaisin kiinni niin menee hyvin puolitiehen ja sen jälkeen se laskeutuu takaisin alas." Eli toisinsanoen tuo lasinnostimen vaijeri saa jostain sen verran löysää ettei kulje kuten pitää. Kahteen kertaan moiseen vikaan olen itse törmännyt ja molemmissa tapauksissa ainoa korjaus oli mekanismin uusiminen, noihin kun ei irrallisia varaosia tunnu saavan.
    Viimeksi muokannut Hammurab; 26.3.2012, 21:55. Perustelu: lisätty perustelu ettei vain arvailla

    Comment


    • #3
      Lasin muovipidikkeet mitkä menee kiskoja pitkin, taitaa olla rikki. (vääntää lasia vinoon niin ei jaksa mennä kiinni)

      edit: Olitkin käyttänyt jo auki eli voi olla että vika ei olekaan noissa klipsuissa :)
      Viimeksi muokannut Mkurtti; 26.3.2012, 07:48. Perustelu: Luettiin eka viesti vähän tarkemmin

      Comment


      • #4
        Ei oltu käytetty varmaan kunnolla auki, vaan ainoastaan rasvattu kiskot. Eli todennäköisesti kuitenkin on juurikin tuollainen muovinen ohjuri rikki ja lasi nousee vinossa, hirttää kiinni ja painuu takaisin sisään. Metkaa on, että yleensä tämä vika tulee ensin kuskin oveen, koska sitä käytetään eniten, mutta tässä tapauksessa se ohjuri on saattanut lohjeta, eikä niinkään kulua ja tulos on sama. Lasi pois paikaltaan ja ohjureita ihmettelemään.

        Comment

        Working...
        X