Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Surkeat puhelimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
    Ei se tuo ollut. Kyseessä oli pokkaritesti johon otettiin mustana hevosena pari parempaa kännykkäkameraa, eivätsiis osallistuneet varsinaiseen testiin mutta olisivat edellämainittuja osuuksia lukuunottamatta pärjänneet aivan mainiosti 100-200€ kameroiden kastissa.

    Comment


    • #62
      Kyllä täälläkin on ihan tyytyväisiä oltu N97minin kameraan. Lomakuvia ja työjuttuja tullu kuvailtua. Venetsian illanhämyssä otetut maisemakuvat nyt ei ihan vielä olkkarin seinälle pääse.

      Ei oo muutenkaan tarvinnu kauheasti tuskailla nyt pariin vuoteen tuon kanssa. Viimeisen päivityksen jälkeen tuntui tuo ajoittainen tahmaaminenkin kadonneen. Ja qwerty on ihana. Ja navi. En oo tämän omistamisen aikana TomTom:ia enää paljon käyttäny. Löytää Kiinassakin baarista hotellille, eikä taksikuskit kuseta.

      Comment


      • #63
        Joo, siis N8:n kamera on hyvä hyvissä olosuhteissa ja vapauttaa sen pokkarikameran kantamisesta. Eihän ne megapikselit yksin siitä kamerasta hyvää tee, vaan ensisijaisesti linssi ja vasta sitten muu tekniikka sen takana. Kelpaa kuitenkin minulle.

        Tuo puhelujen jatkuva katkeilu ja puhelimen herkkyys katkaista itse puhelu, kun härvelin nostaa korvalle, ovat toooodella ärsyttäviä ominaisuuksia. Siltä osin ihan susi. Puhelut vaan pitää aloittaa sellaisessa paikassa, missä on täysi kenttä, eikä sitten liiku askeltakaan, siis ei todellakaan edes käännä päätä tms. =) Niin ja alussa sitä ei saa laittaa korvalle, vaan tuuman verran irti korvasta...

        En nyt tähän rupea vuodattamaan kosketusnäytön ailahtelevasta herkkyydestä tahi toiminnan hitauden aiheuttamista raivostuttavista ongelmista.

        Jep. On tosi hieno, on on.

        Comment


          #64
          Kokeilin muuten pari päivää sitten pikkuveljen E7:aa, osti omansa pari kuukautta sitten. Järjetön lagi, kaikki komennot eivät mene perille kunnolla tai sitten ei toimi ollenkaan (esim. zoomaus valokuvissa). Oma E7 taas toimii kuin unelma.

          Onko näissä tosiaan näin suurta laatuvaihtelua, vai johtuikohan nuokin lagit ja toimimattomuudet asennetuista ohjelmista/teemoista tai sitten näytön päällä olleesta suojakalvosta? Itsellä ei suojakalvoa ole ja ohjelmiakin asentanut yhden käden sormilla laskettavan määrän.

          Comment


            #65
            Pitäiskö aloittaa ketju "Toimivat puhelimet"?

            Mietin vaan että minulla on reilu vuoden vanha N8 edelleen käytössä. Oli ensimmäinen mitä meidän firmaan saatiin ja täysin sika-säkissä periaatteella tuon otin. Voin rehellisesti sanoa että kertaakaan ei ole puhelu katkennut, ei verkon takia tai sen takia että painelisin korvalla tai muulla ruutua puhelu aikana. Ehkä mulla vaan on jotenkin erikoiset korvat. On kuitenkin työpuhelimena eli pari tuntia työpäivässä menee puhelimen kanssa.

            Muutenkin näiden vehkeiden kanssa työkseen kun touhuaa, on aikaa sitten tullut selväksi että puhelimien "vioista" on onniarviolta noin 95% softavikoja. Jos puhelinvalmistaja huomaa tuotteessaan vian ja korjaa sen ohjelmistopäivityksellä mutta käyttäjä ei pysty venymään päivitystä asentamaan, kenen vika se sitten lopulta on?

            Mistäkö tämän tiedän, siitä että viikottain lähetän monen merkkistä puhelinta huoltoon ja sieltä ne tulee takaisin ohjelmisto päivitettynä ja hyvin toimii. Menee noin "user errorit" aika paljon kahvipöytäpuheissa puhelinvalmistajan piikkiin.

            Comment


              #66
              Itse en ole ikinä ollut kovinkaan merkkiuskollinen ja olenkin omistanut, tai käyttänyt aika isoa merkki katrasta: Nokia, Sony-Ericsson, Motorola, Samsung,Siemens, iPhone, Sonim, ZTE... Monien kohdalla käyttö ei ole rajoittunut yhteen malliin vaan niitä on ollut useita. Tällä hetkellä käytössä on Nokia N97, Motorola Defy, ZTE Blade ja Samsung Galaxy tab.

              En silti pidä mitään merkkiä toistaan huonompana, lähes jokaisesta on jotain vikaa löytynyt, pienempää tai isompaa. N97 käyttöliittymä ei vedä vertoja androidille mutta esim. N8 on jo samalla viivalla. Toisaalta taas Nokia on mielestäni toiminut aina parhaiten puhelimena,siis ihan mihin se pieni muovilaatikko on alun alkaen luotu: soittamiseen. iPhonen hehkutusta en ole ikinä ymmärtänyt, ei se huono ole, mutta ei silti mikään maata mullistava super-puhelin.


              N9 on harvinaisen kiinnostava uutuus, tästä syystä voisin päästää N97:n eläkkeelle ja N9 pääsisi toimittamaan siviilipuhelimen virkaa.

              Comment


                #67
                Kommentti tuohon puheluiden katkomiseen, pitoon laittamiseen jne. tahattomasti kun näyttö meneekin korvalla päälle, varmaan ~kaikki vasemmalla korvalla E7:aa pitävät tietävät mistä puhun. Ei siinä välttämättä mitään vikaa siinä anturissa ole, ongelma on vain sen anturin sijainti luurissa vasemmassa kulmassa. Vasemmalla korvalla se jää helposti ns. tyhjän päälle ja näyttö menee päälle, oikealla puolella tätä ei ilmeisesti niinkään ilmene. Ainakin oman korvan fyysisestä olemuksesta johtuen erittäin rasittavaa, jos et pidä luuria juuri oikeassa asennossa korvalla niin näyttö menee päälle. Joo joo, laita näyttölukko päälle puhelun ajaksi, tiedetään. Tällähän sen kiertää joo, mutta silti korpee kun joutuu ylimääräistä kikkailemaan että saa puhelun pysymään auki ilman virhepainalluksia. :D Noin muuten ihan asiallinen qwerty-luuri, toimiessaan. Perusnokiaa, kerran pitänyt jo huollattaa, Belleä odotellessa.

                Comment


                  #68
                  Mulla toimii ainakin milloin milläkin korvalla ja vaikka pitäisi olkapään ja pään välissä "kädet vapaana", niinkuin duunissa tulee usein tehtyä. En siis käsitä. Ikinä ei ole katkonut puheluita tai käynnistellyt/sammutellut ohjelmia.

                  Comment


                    #69
                    Kuis vanhoja noi teidän oikuttelevat E7:t on?
                    Mietin, että olisko niissä joku alkupään ongelma johon olis joku pieni korjaus tehty vai tietty erä mikä temppuilee.

                    Töissä muutamalla on tollanen ja latausongelmia on ainakin ollut.
                    Mulla on suht tuore kapula.

                    Vaikka tuo muuten on mulle aivan, ja en kaipaa mitään sovelluskauppaa, pieni pettymys on tuo kaiutin ja kamera kyllä. No kamera on iso pettymys, koska oletin voivan ottaa sillä edes siedettäviä kuvia. Oliskohan mulla kamerassa sitten jotain vikaa.

                    Comment


                    • #70
                      Millaisia kuvia Puuhapete on yrittänyt ottaa? Autofocushan tuosta puuttuu eli lähikuvia ei saa, mutta kyllä tuolla pitäisi hyvässä valossa saada ihan hyviä kuvia.

                      Comment


                      • #71
                        Jos kamera ns valoittaa kuvan tai puolet kuvasta ku käyttää salamaa vie huoltoon. Mulla puuttu joku ihmeen tiiviste? vai mikäs se nyt olikaan nii vaihtovat heti koko luurin uuteen...

                        Comment


                          #72
                          Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                          Muutenkin näiden vehkeiden kanssa työkseen kun touhuaa, on aikaa sitten tullut selväksi että puhelimien "vioista" on onniarviolta noin 95% softavikoja. Jos puhelinvalmistaja huomaa tuotteessaan vian ja korjaa sen ohjelmistopäivityksellä mutta käyttäjä ei pysty venymään päivitystä asentamaan, kenen vika se sitten lopulta on?
                          Kysymyshän on oikeasti siitä, miksi puhelimen valmistaja ei osaa tehdä softapäivitystä, joka ei vaatisi osaamista? Oikea ongelma on suunnittelu. Kukaan ei ole asettanut riittävää vaatimusta siitä, että päivityksen on onnistuttava pelkästään hyväksymällä kysymys: "Asennetaanko päivitys X?"

                          Paska softa ei ole user error. Yleensä kun user erroreita on paljon se todellinen ongelma löytyy sieltä valmistajan päästä.

                          Comment


                          • #73
                            Kolmesta myydystä puhelimesta kaksi on älypuhelimia.
                            Eiköhän niitä user erroreita ala olemaan hyvin monta. Moni ostaa hyvin monimutkaisen puhelimen, mut tyypillisesti manuaaliin ei kosketa ja puhutaan tuttuun tapaan sateessa ja tuiskeessa. E7:ssa mirco usb on kuin suppilo imemässä vettä jos sillä sateessa puhelee. Arvata saattaa kuinka käy kun kosteus sinne menee.
                            Käyttäjän kommentti on et kyl mun 6110 kesti.

                            Nykypuhelin on kuin pc, vaatii softapäivityksiä ja buuttia. Hyvin valitettavasti nykyään ei enää akkua saa irti kovin helposti. Sen irrottaminen pariks tunniks nollais kivasti koko kapulan aina sillon tällön.

                            Comment


                            • #74
                              Tuntuu vaan olevan niin muotia haukkua Nokiaa.
                              +1! Mulla ei oo ollu koskaan suurempia ongelmia lafkan tuotteiden kanssa ja seuraavakin tulee mitä todennäköisimmin olemaan samaa merkkiä.

                              Comment


                              • #75
                                No kamera on iso pettymys, koska oletin voivan ottaa sillä edes siedettäviä kuvia. Oliskohan mulla kamerassa sitten jotain vikaa.
                                Ei siinä vikaa varmasti ole, se on ominaisuus. 5metriä lähempää ei kannata koittaa ottaa kuvaa, maisemakuvaukseen on tehty (missä se on ihan ok). Iso pettymys oli myös itselle, kun olen käyttänyt kännykän kameraa johdotuksien/letkutusten muistiinpanoon. Tuo on oikeastaan minulle ainut minkä takia voisin vaihtaa ton E7:n johonkin muuhun.

                                Comment


                                  #76
                                  Alkuperäinen kirjoittaja PaSilba Näytä viesti
                                  Nykypuhelin on kuin pc, vaatii softapäivityksiä ja buuttia. Hyvin valitettavasti nykyään ei enää akkua saa irti kovin helposti. Sen irrottaminen pariks tunniks nollais kivasti koko kapulan aina sillon tällön.
                                  Akun irrotusta vastaava perus resetti onnistuu jokaisella nykypuhelimella, jopa Nokialla tai iPhonella jotka muuten vaatii työkalut käteen että saa akun irti. iPhonessa painetaan koti- ja virtanäppäintä samaan aikaan ja Nokialaisessa sitten puhelimesta riippuen esim. virtanäppäintä pohjassa 10 sek joka vastaa akun irrotusta.

                                  Kameran lähikuvista sen verran että E7 kameraa en ole makrokuvaukseen koskaan kokeillut mutta N8 kameralla olen ihan ite ottanut esim tällaisia projektikuvia, kyllä noista nyt selvän saa.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • #77
                                    N900:lla onnistuu myöskin lähikuvat ihan kivasti.

                                    Comment


                                    • #78
                                      E7:n kamera on ns full focus kamera jolla ei lähikuvia saa. N8:ssä ja N900:ssa on autofocus jolla onnistuu lähikuvat. Samanlainen full focus kamera taitaa olla kaikissa Symbian Anna ja Belle luureissa, poisluettuna toi N8.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Eipä edellisissäkään E-sarjan kameroissa oo kehumista ollut, mutta lähikuvaukseen tämä E7:n kamera on huonointa tasoa. Esimerkkejä:
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #80
                                          Eipä edellisissäkään E-sarjan kameroissa oo kehumista ollut
                                          Valokuvaus ei ole minulle mitenkään läheinen asia, enkä ehkä vain paremmasta tiedä/välitä, mutta kyllä mulle on toi E75 kamera hyvin kelvannu.
                                          Esim:
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • #81
                                            Siinä E75:ssäkin on autofocus kamerassa, siksi sillä onnistuu lähikuvaus hyvin.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Vaimon N9-luuria tullut käpisteltyä pariin otteeseen. Rehellisesti sanoen, ei ole yhtä helppo käyttöinen mitä Anna. Hyvä luuri on varmasti kunhan oppii pois symbbarikäyttiksestä ja vielä parempi jos saisi oikealla näppäimistöllä.

                                              Omassa E7:ssa toisinaan ollut samaa vikaa kuin ketjussa mainittu, eli softia aukee puhelimessa puhumisen aikana. Yleensä johtuu huolimattomasta korvalla pidosta. Ei puheluiden katkeamisia ko. syystä. Muuten ei moitittavaa E7:sta, ajanut asiansa.

                                              HF-120 Tuon ostin eilen autoon. Täytyy sanoa, että on edullinen ja toimiva HF-ratkaisu autoon. Helpompi käyttää kuin korvanappiHF, jota ei tule kaivettua lokerosta ja tungettua korvaan.

                                              CR-122 Sen sijaan tuo autoteline ei oikein kiinnityksellään vakuuttanut. Tarra-alusta ei tarttunut kojelautaan, joten tuota telinettä ei saanut kiinni. Ikkunassakaan se ei pysynyt kun auto jäähtyi. Putosi pois. Täytyy varmaan vetää kumiliimalla tuo kojelautaan kiinni, jotta pysyy. Enää noissa ei ole ruuvikiinnitysmahdollisuuksiakaan.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Tämmösen kuvan saa aikaan E7. Sisällä,autom.salama.
                                                http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...20208560_n.jpg

                                                Tämä taas HTC desirellä. myöskin autom.salama. Tietenkin olisi voinut ottaa prikulleen samasta kohdasta sama kuva mutta ei tullut silloin mieleen...
                                                http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...53275856_n.jpg

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja maspe
                                                  Vaimon N9-luuria tullut käpisteltyä pariin otteeseen. Rehellisesti sanoen, ei ole yhtä helppo käyttöinen mitä Anna. Hyvä luuri on varmasti kunhan oppii pois symbbarikäyttiksestä
                                                  Eihän tuosta tarvitse oppia muuta kuin swipe niin johan helpottaa :) Mä en keksi yhtään asiaa joka ois Annassa tai Bellessä paremmin tehty kuin N9:ssä.
                                                  Viimeksi muokannut niksu; 23.10.2011, 19:31. Perustelu: y->i

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Swypen sai Belleenkin, olikin itse asiassa ainoa keino jollai sain ääkköset tekstiviestin kirjaimistoon mukaan. En mä sitäkään silti käyttääo saa mutta eipä noita viestejä niin kovin paljon tule läheteltyä.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Swipeä mä tarkoitin, tuli typo edelliseen....

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Ai saatana taas, kun on elämä niin pienestä kii. Tarkoitan koko ketjua.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Eikös tämä ole päinvastoin osoitus elämän helppoudesta? Suurimpina murheina elämässä kännykän toiminta, ei taistelu olemassaolosta tjms...

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Tossa Monican kuvassa tulee hienosti esille se, mikä ärsyttää HTC:n kamerassa. Kuva on keskeltä terävä ja reunat suttua. Samaa tekee munkin Desire HD.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              First world problems katos, tyyliin "My wallet is uncomfortably thick." tai "Söin liikaa lounaalla ja nyt minua väsyttää."

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X