Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.9 TDI huohottimenlämmitin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.9 TDI huohottimenlämmitin

    Haulla ei löytynyt suoraan keskustelua 1.9 TDI huohottimenlämmittimestä ja sen asentamisesta niin aloitetaan uusi aihe. 2.7bit löytyy kyllä keskustelua mutta siinä on ihan erilainen systeemi. Mun autossa kun ei ole huohottimenlämmitintä ollenkaan niin ajattelin sen siihen asentaa. Onko kukaan vielä asentanut A4 B6 1.9 TDI AWX -01 koneeseen huohottimenlämmitintä?

    Käsittääkseni tarvittavat osat ovat

    heater pipe / for vehicle use in cold climates / F >> 8E-2-450 000* / PR-1C2,1C4
    068906391B HEIZROHR "lämpöputki"
    tai
    068906391A HEIZROHR "lämpöputki"
    hexagon head bolt (combi) M6X12 /
    028129644B STUTZEN "istukka"


    kaikki nämä osat ovat kuvassa numero 23

    Numeron 23 osasta lähtee huohottimen putki. Kumpi noista "lämpöputkista" on oikea osa A vai B loppuinen? Riittääkö nämä osat vai tarviiko jotain muutakin? Tietääkö kukaan millainen sähköliitin "lämpöputkessa" on? Mikä olisi vastakappaleen varaosanumero? Tai jos siihen ei ole alkuperäistä osaa niin mistä sellaisen saisi ostettua? Sähköt ajattelin ottaa parkkivalosta ja sulake väliin niin sen saa sitten kesäksi pois lämmittämästä.
    Tulipas paljon kysymyksiä... Voin tehdä asennuksesta ohjeet kuvien kanssa seuraavia asentajia varten kunhan ensin saisin vastauksia kysymyksiini.

  • #2
    Mä sinne 2.7Bit topiciin kirjoittelin AFN-koneeseen kyseisen nippelin laittamisesta, eli siis siinä imuilmaputkessa on se holkki minkä tilalle lämmitin tulee,osa 23.Vanha vetämällä pois ja uusi painamalla tilalle.

    Siinä tulee joku metrin piuha, itse otin virran (en rosvolla vaan kunnon liitoksella) juuri parkilta, ja miinuspiuhan vedin suosiolla akkuun.Yksi liitos vähemmän muutenkin ikävässä paikassa räplätä.

    Ja sulakkeen pistin itsekin, toki siitä lämmittimestä on helpon näköinen vetäistä piuhat irtikin.

    Mä ostin foorumilta käytettynä, AFN:ään oli vain yksi osanro

    Comment


    • #3
      Mitenkäs tuo lämmitin alunperin toimii? Onko siinä joku lämpötilan mukaan kytkeytyvä systeemi, joka ottaa tiedon esim. ulkolämpömittarin anturilta? Tällainenhan voisi olla ihan toimiva ratkaisu jos vaan osaisi kytkennän tehdä. Rajalämpötila esim. 0'c, jonka alittuessa lämppäri menee päälle.

      Comment


      • #4
        Siis sehän on aina päällä kun parkitkin.Sulake pois => kesämode =)

        Sitä en ole ymmärtänyt,miten tuo oikeasti toimii...kertokaa joku jos tiedätte

        Comment


        • #5
          Mulla ainakin Pasuunaan (AVF) laittoivat merkkiliikkeesä sen niin, että virta otettiin jostain sulakerasialta/releboksilta tms, siis kabiinin puolelta kuitenkin, kojelaudan sisuksista (siinäkin se lämmittimen alkuperäinen johto oli noin 50cm, jota vaan jatkettiin riittävästi). Lämmitin on päällä kun auto on käynnissä (tai oikeammin kai "sytytysvirta" kytkettynä).

          Tuo parkkeihin naittaminen voi olla hieman riskaabelia: esim. jos valot jää päälle niin akku tyhjenee nopeammin, tai toisaalta, jos kovalla pakkasella käyttää autoa ilman valoja niin ei ole sitä lämmitystä... Toki nämähän on käyttäjän muistissa!

          Comment


          • #6
            Tietääkö kukaan mitä eroa on noilla 068906391A ja 068906391B lämpövastuksilla? Onkohan toi B malli mahdollisesti uudempi/korvaava malli?

            Comment

            Working...
            X