Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi connect ja MMI 3G+

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi connect ja MMI 3G+

    Auton vaihtumisen myötä tuli tutustuttua myös Audi Connect palveluun ja ajattelin jakaa havaintojani aiheesta.

    Eli vanhempien autojen kanssahan tuo ei nyt niin kovin kattava palvelu ole, SIM-kortillisissa malleissa voi hakea Audi Connect valikon kautta esimerkiksi säätä tai polttoaineiden hintoja.

    Lisäksi navigointikohteiden haku Googlesta on mielestäni kätevä ominaisuus.

    Kohteiden jakaminen myAudi-sovelluksen kautta vaatii marmorilla asiointia, jotta auto voidaan merkitä sinun autoksesi MyAudiin. Muista samalla pyytää heiltä MMI:n vaatima PIN-koodi, sillä sitä ei tällä hetkellä sovelluksista löydy, se ei ole käyttäjän itse valitsema koodi.

    Tämän jälkeen pystyt sovelluksesta hakemaan kohteita ja lähettämään niitä autolle. Ihmettelin kun aina vaan MMI herjasi "Navigation destination could not be created" oli kohde sitten Suomessa tai ulkomailla. Mutta sitten koitin asentaa sovelluksen uudestaan ja valitsin alussa kieleksi englannin. Nyt kohteet toimivat oikein. Luulen, että tämä johtuu siitä, että maatieto menee nyt tietona "Finland" eikä "Suomi".

    Sitten on vielä lisämaksulliset ajantasaiset liikennetiedot. Hinta taisi olla satasen nurkilla per vuosi. Mutta huoltoneuvoja ei tätä paikallisiin olosuhteisiin suositellut otettavaksi.

    #2
    Mitenköhän tuo liikennetietojen päivitys Suomessa toimii? Joko se on jotenkin ajantasalla? Omassa MMI on naviton, eli se olisi joka tapauksessa päivitettävä, mikäli haluaa autoon navin. Siinä tapauksessa ainakin 8V:n kanssa, harkitsisin jo facelift-mallista MMI:tä, johon saa Audi Smartphone Interface'n. ASI mahdollistaa ilmeisesti puhelimen resurssien käytön auton näytöltä, eli puhelimen navin kuvankin saisi autoon. Nykyisellä toimii vain ääni. Puhelimen navin hyviä puolia on ainakin nopeampi ja automaattinen karttojen päivittyminen. Lisäksi iPhonen navi osasi väistellä ruuhkia ainakin Saksassa.

    Reittisuunnitelma olisi tietty hyödyllinen ominaisuus.

    Comment


      #3
      Mulla on toiminut Audi Connect & myAudi ja pelit ilman marmorilla käyntiä. PIN-koodin sai myAudin web-sivujen kautta myös. MyAudi appin kautta navikohteiden jako toimii vähän vaihtelevasti, mutta pääsääntöisesti kuitenkin ihan ok. Sovellus toimii myös suomeksi ihan mukisematta. Siinä kyllä sanotaan, että jos marmorilla käy määrittämässä omistajaksi niin saisi täyden laajuuden ominaisuuksista. Tiedä sitten tuoko se B8.5:ssa mitään lisää. Audin navi osaa myös väistellä ruuhkia varsin notkeasti ainakin Saksassa.

      Edit. Itse asiassa navikohteiden jako Google Mapsista koneelta ei kyllä ole enää toiminut kuten aikaisemmin, sama homma luurin Mapsista. Ainoastaan myAudi sovelluksella toimii. Liekö just tuosta kiinni etten ole marmorilla käynyt sanomassa, että omistan oman autoni?

      Comment


        #4
        Luulen että tuo systeemi on vähän aikaa sitten muuttunut, sillä ei mullakaan näy koneelta mitään mahdollisuutta jakaa kohteita autolle, vain myAudi-sovelluksesta.

        Onko sulla sitä MMI-koodiakaan enää näkyvissä? Kaikki ohjeet näyttää, että sieltä se löytyisi, mutta ei täällä ainakaan.

        Comment


          #5
          Paha mennä kyllä sanomaan, kun ei my.audi.com näytä päästävän tällä hetkellä edes kirjautumaan sisään. :D

          edit. No nyt pääsi kirjautumaan, ja totta, tuo on tosiaan muuttunut sitten viime näkemän. Sen sijaan että siellä lukisi PIN-koodit ja pelit, lukee vaan että Audi connect -palvelut ovat umpeutuneet. PIN-koodi minulla on onneksi tallessa ja ainakin vielä viikko sitten reittikohteiden lähetys on toiminut. Pitänee käydä siis marmorilla asioimassa tuon omistajuuden merkkaamiseksi.
          Viimeksi muokannut Harjula; 1.3.2019, 20:40.

          Comment


            #6
            Positiivinen yllätys oli kun kävin tuolla my.audi sivuilla, niin sitä kautta sai päivitettyä navin kartat ilmaiseksi.

            Comment


              #7
              https://autofidelity.com.au/product/mmi-tetherbox-v2/

              Tuolla purkilla saa simmittömänkin MMI 3G:n kännykän hotspottiin kiinni ja Google Mapsit, säät yms. käyttöön. "Audi tethering" googlettamalla löytyy myös tee-se-itse ohjeet, jos haluaa säästää patenttiratkaisulla.

              Comment


              • #8
                Onko kyseiseen malliin saatavilla audi connect toimintoa?

                Comment

                Working...
                X