Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehofilsu A4 2,8 V6 (AAH)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tehofilsu A4 2,8 V6 (AAH)

    Saako tällaiseen autoon laitettua vapaavirtaussuodatinta. Kattelin vähän et saiskohan tuohon mitenkään.

    #2
    hoonauksen saa halvemalla ja pienemmillä vaurioilla jostakin moottorihiomolta ;)

    Comment


    • #3
      Tjaa-a. Paljonkohan enemmän hyvin öljytty BMC:n puuvilla mahtaa päästä läpi kuin kuiva paperi?

      Ainakin joihinkin VAG:n malleihin on saatavilla esim. BMC:n valmistamaa, vakiokoteloon sopivaa paremmin virtaavaa.

      Joissain koneissa itse kotelo kuulemma on pullonkaula, ei itse filtteri. Kartiofiltteristä alkaa jo saada enemmän hyötyä ja imuääntä;-)

      Comment


      • #4
        Kartiofiltteri ois tarkoitus sovittaa tohon.

        Comment


        • #5
          Ikuisena pessimistinä on pakko kysyä: miksi nähdä vaiva?

          Comment


          • #6
            Itse laitoin kartiofilsan 2.5 TDI:n kaveriksi. Orkkisjärjestelyn ilmansaanti ei vakuuttanut.

            Kaikki imu- ja pakovastus on haitaksi ja kompensoidaan polttoaineen poltolla. Orkkiskotelo lienee tehty ennemmin hiljaiseksi kuin hyvin virtaavaksi.

            Itselläni pointtina myös se, että hyvä kartiofilsa on pestävissä n kertaa. Ei aina tartte ostaa kertakäyttöistä. Jossain vaiheessa viripotentiaali mahdollisesti otetaan hyötykäyttöön.

            Iloisesti viheltää auditiivisen audistin korvaan ja ei ainakaan huonommin kulje.

            Gravitaatioahdetussakin koneessa toiminee, vaikkei olekaan jäykkiä tulpanjohtoja.

            Comment


            • #7
              Jossain oli nuo filtterit testattu eikä niissä ainakaan tehoja tullut....ääntä kylläkin.Siis testit oli muistaakseni vaparissa.

              Samassa testissä vielä testattiin sellainen mega maajohto tai vastaava ja sillä saatiin luokkaa 2-3% tehoja.

              Ja samassa testissä testattiin vielä sellainen rinkula, joka asennetaan esim ilmamäärämittaria ennen olevaan putkeen ja se "rinkula" laittaa ilman pyörteelle (eli samalla tavoin kun limupullosta otat veden pois niin että vesi lähtee pyörimään)oliskohan tästäkin tullu joku 1-2% lisää tehoja.

              Ja sit vielä kaikki yhdessä niin tehot tais lisääntyy luokkaa 4-5% ja rahaa palo muistaakseni n.150e (voi olla et muistan väärin)

              Noita vempeleitä saa kaasutin expertiltä.

              En suosittele! Ite kokeilin joskus MB Vitossa (2.3 TD)kartiosuodatinta,mut meteli oli niin kauhee et en voinut ajaa sillä kun muutan kilometrin ja otin pois.....siis tässä tapauksessa oli suodatin suoraan kiinni turbossa,ja se varmaan lisäs noita ääniä ...

              Comment


              • #8
                suodatin suoraan kiinni turbossa,ja se varmaan lisäs noita ääniä ...
                Varmasti;-)

                Mulla orkkis letku, päässä imukotelon torvesta modattu putki. Layout filtteriltä turbolle on pysynyt liki samana.

                Comment

                Working...
                X