Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C6 Isofixit jälkiasennuksena

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C6 Isofixit jälkiasennuksena

    Sain juuri Belgiasta kotoisin olevan -05 A6 3,0 TDIq Avantin pihaan ja tovin renkaita potkittuani totesin Isofixien puuttuvan. Onkos kellään ollut vastaavaa puutetta, ja jos on, niin mitä olette tehneet? Onko kukaan väsäillyt itse, vai onko haettu kaupasta? Saako muuten netistä? Itse interwebin ihmeellisistä kätköistä löysin vain C5:een sopivan mallin.

  • #2
    Itsellä on takapenkillä vielä toistaiseksi irrallaan kiinnikkeet. Pultit hain eilen. Audiliikkeen hinta n.70-80€/kappale pultteineen ja käyttämättömät käikäleet molemmille puolille intternetistä löytyi n.50€ hintaan kotiovelle. Paikallisesta merkkiliikkeestä sitten pultit siihen, 3€/kpl. Ovat muuten torx kannalla olevia normipultteja, vahvuus 10.jotain, eli ei mielestäni mitenkään erikoisia->pulttikaupastakin saanee oikeanlaisia kymmenesosahintaan. Kannattaa tarkistaa, että penkin takana on rungossa kiinnityspaikat, eli kaksi pultin paikkaa n.15-20cm välillä toisistaan. Tässä ikäluokassa pitäisi olla, mutta helppohan tuo on varmistaa penkkien taitoksesta kurkaten.

    Periaatteessahan on kyseessä hyvin simppeli vehje, mutta silti kyseessä on sellainen turvallisuusväline, mitä en kovin hevillä alkaisi tekemään itse(tosin ei tuo nyt niin kovin erikoisen jämäkän tuntuinen ole, etteikö periaatteessa mahdollista olisi).

    Comment


      #3
      Onko kukaan väsäillyt itse, vai onko haettu kaupasta?
      Aika simppeli vehje kyseessä, mutta kuitenkin perheen pienimpien turvallisuusvaruste. Siksipä en tekisi moista itse ja pultteinakin käyttäisin alkuperäisiä.

      Omaan autoon, tosin A4, hankin isofixin pari kuukautta sitten marmorilta. Hintaa yhdelle kiinnikkeelle + pulteille tuli aikaan tarkkaan 100?. Liekö kyseessä sama osa mikä menee kutoseenkin?

      Comment


      • #4
        En tiedä saako enää Tepoltakaan halvemmalla, mutta n. vuosi sitten hommasin 3B passattiin kanssa isofix-raudan, ja olisiko ollut joku 60e mitä siitä maksoin pulttien kanssa. Marmorilla hinta oli silloin ~90e luokkaa jota ihmettelin. Joskus aikasemmin oli kuulemma marmorillakin ollu hinta siellä 55e huitteilla, mutta jostain syystä osanumero vaihtunut ja hinta oli noussut...

        Comment


        • #5
          Tuli ostettua viikonloppuna Audi A6 Avant, 2.7tdi, guattro, vm.2008. Nyt olisi tällaiset ongelmat autossa:

          1. Takalasin pyyhkijä ei toimi, koska entinen omistaja on irroittanut sulakkeen. Pesurista tulee kyllä nestettä, mutta pyyhkijä on ihan mykkä. Ostin Teboililta rasian lattasulakkeita ja laitoin 15A sulakkeen paikoilleen. Tämän jälkeen käänsin virrat päälle autosta ja alkoi kuulumaan hirveää surinaa. En uskaltanut käynnistää autoa tai kokeilla toimiiko pyyhkijä vaan otin sulakkeen irti lisävahingoilta välttyäkseni. Tämän jälkeen ei enää ääntä kuulunut. Mikähän mahtaisi olla vikana?

          2. Autossa ei ole valmiina isofix kiinnikkeitä ja meille on tulossa toukokuun lopussa poika. Tilattiin istuin valmiiksi, jota ei pysty kiinnittämään kun omalla isofix alustalla. Onkohan autossa kuitenkin valmiudet isofix kiinnikkeille olemassa?

          Toivotaan, että saan vastaukset näihin pariin ongelmaan täältä kautta :-) Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen autoon ja ihan mahtavan tuntuinen auto ajaa. Kiitokset vastauksista jo etukäteen!

          Comment


          • #6
            1. Vivusto vaatii 100% rasvausta ja sinun tapauksessa vaikuttaa että jotain on ehtinyt jo mennä rikki.
            (kantsii purkaa ennen toukokuun loppua koska sitten vapaa-aika on rajattua ;)

            2. On :) Muistat vaan ostohetkellä miettiä että kumman puolen isofixin haluat.

            Comment


            • #7
              Okei, kiitos :-) Täytyy käydä varmaan jossain korjaamolla näytättämässä sitä pyyhkijää. Mutta hyvä tietää, että siihen saa isofixit asennettua, se on kuitenkin ensisijainen homma laittaa kuntoon. Varmaankin apukuskin puolelle taakse laitan istuimen. Katselin jo kiinnikkeitä, että about 90e maksaisi.

              Comment

              Working...
              X