Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S**tanan Masentaja-Arskat ja ala-arvoiset nyrkkipajat!

    Vajaa kuukausi sitten ostamani Allroad vetää kiihdyttäessä vasemmalle ja kaasua löysätessä oikealle. Ensimmäistä kertaa maantiellä ohittaessa oli pikku oho-tilanne siinä vasemmalla kaistalla, kun tapahtui tuo yllättävä suunnanmuutos ohitettavana olleen auton kylkeä kohti. En löytänyt itse väljää mistään nivelestä, mutta onneksi auttoivat katsastuskonttorilla (korvausta vastaan) vian paikallistamisessa.

    Auto oli käynyt hiljakkoin ennen ostoa nelipyöräsuuntauksessa ja vasen takasatulakin oli huollossa vaihdettu. Luulen, että jompi kumpi Masentajista on jättänyt takaa vasemmalta takimmaisen ylätukivarren ulkopään kiristämättä. Siellä se pultti kolisee reiässään!!! En kyllä ymmärrä miksi tuo on pitänyt avata, kun aurauskin säädetään sisäpään epäkeskolla, eikä tuo jarruihinkaan liity.

    Mietin, että mitä tekisin nyt auton uutena omistajana. Korjauksen tehnyt firma mainostaa varaosille yhden vuoden takuuta ja työlle kolmen vuoden takuuta.

    Ai niin miksi minitsin varaosatakuun... kyseinen firma
    - oli vaihtanut kesäkuun jälkeen vetarin suojakumin, jossa on nyt reikä.
    - oli siellä korjattu lämppärikin: diagnoosina lämpöanturi oli irti kiinnikkeestä akkukaukalon pohjalla ja kiinnitetty paikalleen. Tämä on siis se saasteanturi...
    - oli siellä osattu laittaa akkukaukalon tiivistekin huulipuoli alaspäin paikalleen, jolloin Webaston käryt tulivat autoon sisälle.
    - jne...

    Comment


    • Eilen aamulla motarilla raskaankaluston renkaanpinta auton alta 100 vauhdissa ja tänään sama uudestaan, tosin eri paikassa. Ei ehdi pimeällä märällä asfaltilla reagoida, mutta sentään huomaa yli ajaessa. 2mm teräspanssari näyttäisi toimineen motin ja vaihteiston osalta. Ja putkestakaan ei ole kuulunut mitään ylimääräistä ja keula kunnossa. Tosin tulevaisuus näyttää lopullisen tilanteen.

      Comment


        Kai nyt sentään soitit kaljupäät hoitamaan tilanteen?

        Comment


        • Miksi?

          Comment


            Et poistanut moottoritiellä vaaraa aiheuttanutta estettä tai soittanut ylipäätään minnekään ilmoittaaksesi vaarallisesta esteestä moottoritiellä? Niin, miksipä tosiaan...

            Comment


            • V..tu mä en enää myy mitään käytettyä Torissa tms.
              Kärrään kamat vaikka sitten kaatopaikalle mielummin.

              Sunnuntaina sovittiin kaupat epäkesko kiillotuskoneesta. Hinnaksi sovittiin 80e, joka on mielestäni ihan sopuhinta lähes käyttämättömästä 200e koneesta.
              Ei tullut hakemaan maanantaina vaikka sovittiin, sitten eilen suvaitsi olla yhteydessä. odotti mua 15km päässä väärällä huoltsikalla vaikka annoin osoitteen sille jossa tavataan.
              Noh tuli paikalle sitten vihdoinkin.
              Arvosteli heti kärkeen että laite on ihan paska. Sanoin että se ei ole Rupes eikä muu vastaava kovan luokan vehje vaan harrastekäyttöön sopiva. Rupesi vaatimaan kuittia laitteen ostosta. Kuitista ei ollut mitään puhetta aluksikaan, koska tiesi että se on 3v vanha. Rupesi solkkaamaan jotain ALV vähennyksistä kun on yrittäjä. Hei haloo, ei kai ALV vähennystä saa tehtyä 3v vanhasta laitteesta joka ostetaan yksityiseltä, joka on ostanut sen EU:n ulkopuolelta.
              Sitten lopuksi tarjosi siitä 40e. Vi...tu mä meinasin tunkea sen koneen sen suuhun siinä vaiheessa.
              Ostajakandidaatti ei ollut kantasuomalainen vaan alkuperä meni itärajan tuolle puolen.

              Comment


              • Mä olen jo pitkän aikaa välttänyt tavaroiden myymistä huutoneteissä ja toreilla juuri näiden renkaanpotkijoiden vuoksi. Ei auta, vaikka laitat tavaralle hinnan varmasti kohdalleen, niin silti on pakko yrittää jotain "tyhmähän se on jos ei puolta tarjoa" -jallitusta. Ja vaikka sitten päästäisiinkin yhteisymmärrykseen hinnasta, niin sitten halutaan jättää varaus, joka saatetaan muistaa tai sitten ei. Lopputulemana tavara jää myymättä, koska kissa kuoli, pesukone hajosi tai luukulta ei saanutkaan rahaa.

                Itsellä on periaate, että tavaran saa se, joka ensimmäisenä tulee ja laittaa noutaessaan rahat kouraan tai laittaa etukäteen rahat tilille ja noutaa sitten kun ehtii. Varauksen hyväksyn vaan sille ajalle, kun ostajakandi ilmoittaa että "nyt lähden ajelemaan sinne päin" - ilmeisesti tämäkään ei aina riitä, kun ajavat näemmä mihin sattuu :) Toki varaus onnistuu joksikin aikaa myös pientä etukäteismaksua vastaan, mutta tuota summaa ei tietystikään palauteta, jos ostokrapula iskeekin jo ennen kaupan lukitsemista.

                Comment


                • Äidillä käynyt useamman kerran, että jotain pientä kunnoltaan priimaa huonekalua/mattoa/pöytäliinaa tms. myynyt Torissa halvalla luokkaa 5-15€ hinnalla, niin tullut soittoja "voisitko tuoda samaan hintaan 70 kilometrin päähän" :/

                  Comment


                    No minulta porukka kyselee myynnissä olevia vanteita ja tarjoaa jotain. Kun hinnasta ollaan päästy muutaman kympin lähelle sopuun tai jopa nolliin, niin sitten sanotaan että "pitää miettiä vielä". Hittoako sitä pitää ensin kysellä jos ei olekaan varma että haluaako sen mallisia vanteita! Tai sitten tingitään rahdista ja luullaan että ajan 160 km päähän viemään niitä, jos rahti maksaisi ~50€.

                    Comment


                      Alkuperäinen kirjoittaja villho Näytä viesti
                      Varauksen hyväksyn vaan sille ajalle, kun ostajakandi ilmoittaa että "nyt lähden ajelemaan sinne päin" - ilmeisesti tämäkään ei aina riitä, kun ajavat näemmä mihin sattuu :)
                      Ei se tuokaan kannata. Siitä on nyt kolme vuotta aikaa, kun eräs porilainen ilmoitti olevansa tunnin päästä Lohjalla.

                      Comment


                      • Mä myin tällä viikolla kunnolliset ja järkihintaiset kännykän ja aurinkolasit laittamalla ne omaan facebookiin myyntiin, molemmat meni tunnissa ja siis tutut kaverit niin yksi puhe. Em. viesteistänee johtuen, kartan näitä tori.fi yms. viimeiseen saakka.

                        Comment


                        • Mullakin on vajassa vieläkin yksi B8:n maski jonka joku kerholainen lupasi noutaa 26.12.2017.
                          Oli tulossa Jyväskylästä Espoon suuntaan Joulua viettämään. Vielä ei ole pihaan asti kerinnyt.
                          Tai sitten se tingitty 20 euron hinta olikin liian kova.
                          Viimeksi muokannut makelja; 20.2.2019, 14:29. Perustelu: Typo

                          Comment


                          • Kaikenlaista voi noiden myyntihommien kanssa käydä. Isäukko myi jo toista vuotta takaperin läjän pienkuormaajan lisälaitteita. Joku ne tuli hakemaan ja bongasi sitten samalla vielä yhden jonka haluaisi ostaa. No isäukko suostui ja siitäkin tämä ostaja maksoi samantien pyydetyt 500€. Ei vaan mahtunut samaan kuormaan, joten lupasi tulla hakemaan myöhemmin. Ei ole vielä tullut, eikä tullut isäukkokaan tallentaneeksi edes puhelinnumeroa joten vähän pattitilanne. Vehje seisoo edelleen pihassa, vaikka onkin jo myyty, mutta ostajaa ei vaan kuulu paikalle eikä yhteystietoja ole.

                            Comment


                              Torissa ja Huutonetissä olen myynyt tavaraa ja laittanut hinnan sellaiseksi, ettei kaupat ainakaan siitä jää kiinni. Silti riittää tarjoajia, jotka tarjoaa alle puolet pyydetystä jos teen heti kaupat. Olen ilmoittanut että jonon takapäässä on vielä tilaa, palaan asiaan jos ei muille pyydetyllä hinnalla kelpaa. Vielä ei kuitenkaan ole tarvinnut perseilytarjouksia hyväksyä. Ne jotka ovat tosimielellä ostamassa ja tietävät mitä ostavat, yleensä tietävät myös markkinanhinnan ja tavara menee kaupaksi aina.

                              Comment


                              • Jotkut tinkaajat ovat vielä erittäin sitkeitä. Torissa eräs tyyppi yritti kolme kertaa tarjota puolta siitä, mitä pyysin. Luulisi että menisi jo kerralla perille, ettei 50% tinkaus onnistu.

                                Comment


                                • Oppinut myynnistä ainakin sen, et se joka ensimmäisenä kysyy tiukkaa hintaa ei todellakaan oo se joka koskaan tulis hakemaan.

                                  Comment


                                  • Viitsittekö kuitenkin vastata noille? Itse en jaksa ei-kiinnostaviin tarjouksiin edes reagoida sen kummemmin.

                                    Comment


                                      Onhan noita viheltelijöitä aina. Itse myyn suurimman osan tavarasta aina merkkifoorumeilla jne. niin karsiutuu pahimmat pois.

                                      Torissa kun viimeeksi erehdyin n. 400e arvoista tavaraa myymään, oli ensin joku jannu tulossa hakemaan. Ei siinä mitään, tervetuloa. Sitten alko paukkua viestiä että enkö mä kuitenkin vois vaihtaa sitä johonkin. Kattelin sen romut läpi ja tuumasin että ei tossa oikeen mulle ole mitään kiinnostavaa. Sitten tulikin luuri täyteen homovittua kun olen sovitut kaupat perunut..

                                      Vittuunnuksissani annoin sen kaverille sit puoli-ilmaseksi ettei tartte yrittää jossain torissa kaupata.

                                      Edit: Nettiauto on kyllä kans hieno. Möin joskus 4v vanhaa autoa 20ke pyynnillä. Sit soittelee joku keski-ikänen jannu ja kyselee multa sen 5min autosta kaikkea mahdollista. Lopulta kysyy hintaa (joka oli ilmoituksessa) ja tuumaa että hän kyllä tarttis 5ke auton. Toivotin onnea etsintään. Ei oikein ymmärrä mitä nämä sit oikein hakee noilla kyselyillä.
                                      Viimeksi muokannut Outonaapuri; 20.2.2019, 16:50.

                                      Comment


                                        00652 Gear monitoring. Signal outside specifications. 3.vaihteella veto katoaa. Tulikohan audille kuolemantuomio..
                                        Viimeksi muokannut Killeri; 20.2.2019, 17:36. Perustelu: Ei tapatalk-allekirjoituksia!

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                                          Et poistanut moottoritiellä vaaraa aiheuttanutta estettä tai soittanut ylipäätään minnekään ilmoittaaksesi vaarallisesta esteestä moottoritiellä? Niin, miksipä tosiaan...
                                          Olinko ainut aamuliikenteessä työmatkalla, joka ajoi yli? Olinko ainut, joka ei ilmoittanut? Olinko ainut, joka ei pysähtynyt moottoritielle poistamamaan yliajettua riekaletta? Miksi se oli minun edessäni, kun muut toimivat aiemmin oikein?

                                          Comment


                                            Kummiplikkaa on alkanut koulumatkoilla seuraamaan joku läähättäjä vanhalla sierralla. Samoin hänen luokkatoveria on seurailtu, kirjastoon sisälle asti, sama äijä. Huomenna käymään laitoksella mutta mitäpä poliisit oikein asialle voi..

                                            Comment


                                            • Hyviä kysymyksiä, mutta huonoja tekosyitä.

                                              Comment


                                              • Eli liinat kiinni motarilla ja autosta ulos romua kaistalta poistamaan, jossa tulee liikenne päälle? Tunti kuitenkin mennyt aamuliikenne samaan suuntaan ja minä ainoa pelastaja, sekä puhelimen haltija? Täytyy ensi kerralla pistää sankariviitta päälle ja hoitaa homma. Kiitos luottamuksesta.

                                                Comment


                                                  Eikö tossa ehdotettu kaljupäiden soittoa homma hoitamaan?

                                                  Noin muuten en ihan ymmärrä tota syytä "kun siellä oli muitakin". No niin oli, kaikki samoilla ajatuksilla "miksi minä, kyllä sen joku hoitaa" jne.

                                                  Toki tuo nyt ei vielä niin vakava homma periaatteessa mutta kun samaa tapahtuu ihmisten / ihmishenkien kanssa niin vähän sapettaa aina välillä.

                                                  Comment


                                                  • Itse kyllä luulin asiasta ilmoitetun, kun täytyi olla riekale, joka oman auton alle meni ilman puskuria rikkomatta. Itse en tiedä kuka hoitaa kaistojen puhdistuksen. Toki jos tutkaamiselta ehtii, niin voi kaljupäätkin motaria siivota. Ei tuo enää hengenvaaraa aiheuttanut, kun meni oman romun alta pelkällä kolinalla. Muutamaan otteeseen olen aiemmin juttuja hätäriin soitellut, mutta on jo kuulemma tullut ilmoituksia aiemmin, niin en ole nykyisin enää heitä vaivannut.

                                                    Comment


                                                      Minä oon kerran soittanut häkeen renkaan pinnasta moottoritiellä ja sieltä ohjeistettiin vastaisuudessa pirauttamaan tienkäyttäjän linjalle 0200 2100. Häkeä ei kannata siis näillä asioilla välttämättä vaivata, vaikka parempi se on vaikka sinne soittaa, kun olla tekemättä asialle mitään.

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                                                        Eli liinat kiinni motarilla ja autosta ulos romua kaistalta poistamaan, jossa tulee liikenne päälle? Tunti kuitenkin mennyt aamuliikenne samaan suuntaan ja minä ainoa pelastaja, sekä puhelimen haltija? Täytyy ensi kerralla pistää sankariviitta päälle ja hoitaa homma. Kiitos luottamuksesta.
                                                        Hieno kärjistys. Juuri noin kannattaa toimia, liinat vaan heti kiinni, katsomatta taustapeiliin ja otat jonkun hanuriin.
                                                        Soitto ei varmaan olisi pahaa tehnyt, jos kerta olet aiemminkin soittanut. Mitä sitten jos joku on jo ilmoittanut, yhtä hyvin voi olla kukaan ei ole ilmoittanut koska ajattlee kuin sinä " kyllä joku muu hoitaa"
                                                        Tämä ajattelu " kun ei muut niin en minäkään" tai " kyllä joku muu sen hoitaa" on kuvastaa hyvin nykymenoa. Omaan napaan tuijottelu on vaan niin helppoa.

                                                        Comment


                                                          Mä soitin häkeen kun oli kehä kakkosella pahvilaatikko vasemmalla kaistalla ja sitä jengi väisteli holtittomasti. Ei ne siitä mitään toista osotetta mainostanu silläkertaa. Erikoisen paljon tapauksia sattunut puolen vuoden sisään joista olen soitellut. Kerran joku heebo oli kävelemässä tokkurassa liittymästä länärille ja toisen kerran joku tokkurainen muija oli törmänny rampissa sisäpuolen valopylvääseen.

                                                          Comment


                                                          • Eipä ne siellä häkessä oo koskaan pahastunut, vaikka samasta aiheesta olisi jo ilmotuksia tullu.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                                              Hieno kärjistys.
                                                              Ei viitsisi taas alkaa riitelemään, mutta jos minun pitää poistaa "vaarallinen" este motarilta aamuliikenteesä ja vauhtia on sallittu 100km/h, sekä valaitsematon tie talviaurauksella, niin miten sinä toimisit eli poistaisit itse esteen? Tietenkin liikennesääntöjä noudattaen ja ilman vaaran aiheuttamista. Siihen kommenttiin minä vastasin.
                                                              Viimeksi muokannut Kilu7; 21.2.2019, 20:40.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X