Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A2 ja lasikatto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A2 ja lasikatto

    Nyt kun autopöpiys jälleen iski, mietityttää kyseinen teema:
    Minkäslaisia ratkaisuja ovat nuo A2:sen lasikatot? Onko kyseinen katto varusteena kaikissa kakkosissa, vai kuinka. Kaikki katot eivät ole ainakaan avattavia vai? Törmäsin myös saksalaisia vaihdokkeja selatessani käsitteeseen 'open sky system', eroaako tuo sitten vielä jollain tapaa 'vakio' lasikatosta?

    #2
    En ole kuullut A2:n lasikattojen muista versioista kuin Open Sky -mallisista. Open Sky on nimensä mukaisesti avautuva lasikatto. Tästä näet kuvan:

    Se mitä minä olen noista kuullut on se, että ne on aika usein rikki. Siis sillä tavalla rikki että ne ei avaudu, itse lasit on kyllä ehjät. Jonkin verran on briteissä ollut myös tiiveysongelmia. Open Sky on ollut lisävaruste eikä edes mikään ihan hirvittävän yleinen sellainen. Muunlaisia kattoluukkuja en tiedä toisaalta pikkukakkosissa olevan.

    Comment


    • #3
      Ostin A2 1.6 fsi:n opensky katto ei toimi(ilmeisesti tyyppivika) onko kellään kokemuksia/ tietoa asiallisesta korjaajasta?

      Comment


        #4
        Jos englanti taipuu niin täällä esim. joitain vinkkejä. Yleensähän nuo jätetään korjaamatta sen suurehkon hinnan takia, mutta jos on yhtään "teen sen itse ja säästän" henkeä niin saattaa saada halvemmallakin kuntoon:

        Open Sky

        Comment


          #5
          Tuo a2oc:n ohje on kaiken kiteyttävä, kuivana ajeltu kattoa ja vaijeri tai moottori antautunut.

          Moottorin joutunee purkuosana metsästämään, konsernin korjaustyyli noihin on uuden katon vaihtaminen, hinta jossain 2,5-3ke tienoilla.

          Comment


          • #6
            Audi A2 lasikattoluukun korjaus

            Moi asiantuntijat!

            Koitti tänä kesänä se odotettu päivä, että A2:n lasikattoluukku alkoi sit jumittaa. Sain puljattua väkisin kiinni kun jäi kanittamaan. Löytyisikö foorumilta osaajaa, joka kykenisi ihan maksua vastaan fiksaamaan luukun taas toimivaksi? Ulkomailta olen lukenut, että tähän olisi keinoja (vaijereiden säädöt, jotkut muovirattaat ym. Eli jos jollakulla tästä kokemusta ja tietotaitoa, niin apu olisi tervetullutta! En haluaisi luovuttaa, kun avattava luukku on niin mukava fiilisasia.

            Comment


            • #7
              A2-lasikattotyyppivika, korjaaja?

              Löytyisikö tätä kautta Suomenmaasta henkilöä, joka osaisi korjata rutisten jumivan ja käyttökelvottoman A2-lasikattoluukun? Taloudellista korvausta vastaan toki.

              Comment


              • #8
                Ei tuohon oikein auta kuin uudet osat. Saksassa A2-freunde -foorumilla joku valmistaa korjaussarjaa, eli sen todennäköisesti tarvitset joka tapauksessa. Marmori myynee ei-oota.

                Comment


                • #9
                  A2-kattoluukkujumi

                  Kyselen vielä kertaalleen, josko tätä kautta löytyisi joku, joka osaisi korvausta vastaan väkertää A2:n rutisevan ja rouskuvan, vinoon jumiin jäävän lasikattoluukun kondikseen. Tai joku, joka osaisi sanoa että vie kuule auto sille ja sille, niin ne osaa sen kohtuulliseen järkihintaan fiksata kuntoon...

                  Comment

                  Working...
                  X