Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vinkkejä keittiökalusteiden ripustamiseen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vinkkejä keittiökalusteiden ripustamiseen

    Vedä vaikkapa joku lista siihe mihin haluat kaapin alareunan ja sit toinen nostaa siihe päälle ja toinen vetää pitkillä puuruuveilla ne seinään kiinni. Kiviseinään reilusti vaan iskukoneella kaapin läpi ja lyöntinaulalla perään. kaapin ylä- ja alareunassahan on siis tuki"palkki"... Alakaappien ja yläkaappien välihän on yleensä 3 laattaa (niitä 10x10cm) plus tason verran (n 3cm).

    Ei ny just pysty muistaan tarkkaan kaikkee ja taitaa toi kaljaki vaikuttaa jo...

    Lyöntinaula

  • #2
    Miksi ylä kaapit ensiksi?
    Onko joku erityinen syy?

    Jos laitat alakaapit ensiksi paikoilleen niin saat yläkaapit laitettua hyvin välikalikoilla oikeelle korolle.
    Alakaappien päälle keräät muutaman levyn simuloimaan pöytätasoa ja kalikat teet sen mittaiseksi että saat helposti laatat laitettua.

    Kun teitä on kaksi asentamassa niin yläkaappeja voi laittaa useamman kerrallaan kiinni toisiinsa ja nostaa nippuna ylös kalikoiden päälle.
    Toinen tukee kaappeja seinään ja toinen iskee kiinni.

    Näin ainakin itse olen keittiökalusteita aikoinaan useamman vuoden työkseni asennellut.

    Comment


      #3
      Yläkaappien osalta itse olen käyttänyt alapuuta apuna, silloin saa jopa yksi tehtyä.

      Comment


      • #4
        Yhdistetään Topin ja Jarin idea.
        Eli ensin alakaapit. Sitten voi vaihtoehtoisesti seinämateriaalista riippuen valita joko välikalikat tai rimat yläkaappien kiinnittämiseen.
        Koron voi mitata ihan mitalla ja sitten siitä passin kanssa. Jos on pitkä kaappirivistö ja lyhyt passi ja ei pysty koko pätkää piirtämään kerralla, niin käännetään passi aina kun jatketaan viivaa.
        Laser olis tietty tossa aika kätsä.

        Tosin me laitettiin rimoilla kaikki yläkaapit vaikka keittiössä on osaksi seinä myös HB-Priimaa.

        Comment


          #5
          Kyllä se tukilauta pelkässä kipsissäkin kiinni pysyy, kun käyttää tarpeeksi ruuveja ja vääntää ne varovasti.

          Comment

          Working...
          X