Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

öljyt pihalle :/

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    öljyt pihalle :/

    No niin viskashan se munkin a4:ku sit öljyt kankaalle. Tänä aamuna jätin auton tyhjäkäynnille hetkeksi tarhan pihalle, ajoa takana n.2km eli moottori viel suht kylmä. Huomasin sit tullessani et keulan kulmalla helvetinmoinen öljy lammikko. no ajattelin et hohotinhan se ilmeisesti jääti,auto sammuksiin ja tarkastelemaan. Mut toisaalta kun ajattelee, niin huohotin ei jäätänyt -30 pakkasillakaan, ja eikos se yleensä tuppaa ajossa sen tekemään.

    No Näky tulevan öljynlauhduttimen tietämiltä, mittatikku ylös ja ei öljystä tietoakaan. Ei kyl vielä öljynpaineen merkkivalo vilahtanutkaan. No onneksi tuttu jamppa sattu paikalle ja auto hinaukseen.

    No öljyä meni koneeseen n.3l, ja pettänyt tiiviste oli lauhduttimen ja motin välinen o-rengas, joka oli poikki. En tiedä mikä oli tiivisteen katkassu, oisko joskun se suodattimen jalka liikkunut tiukassa olevan suodattimen takia, tiedä sitten.

    Auto tuntuu toimivan normaalisti, et toivottavasti ei kerinny paljoo damagea ottamaan.
    En ole kyllä kuullu, et kyseinen tiiviste ois muilta pettänyt, eikä muistanut tuttu audin korjaamo- päällikkökään.

    Et tämmönen episode tällä kertaa :)

  • #2
    Itse vaihdoin tuon kyseisen tiivisteen viime kesänä. Mun tapauksessa se ei onneks ollut noin akuutti. Pikkuhiljaa alkoi vuotamaan enemmän, joten oli se sitten vaihdettava. Jyväskylän Autotarvikkeella huoltoneuvoja tiesi heti kertoa mikä sieltä on mennyt, eli tuo tiiviste. Itse jo pelkäsin lauhduttimen jalan haljennenneen. Eli hänelle tapaus ei ollut ensimmäinen. Halvimpia korjauksia mitä ikinä oon autoihini tehnyt: 3,50e! :)

    Comment

    Working...
    X