Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Korkeussäädettävän alustan valinta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Korkeussäädettävän alustan valinta

    Enpä nyt ihan löytänyt tähän sopivaa ketjua haulla, joten aloitetaan uusi. Minkä merkkisiä korkeussäädettäviä teillä on käytössä ja miten toimivat? Kirjoitelkaa kokemuksia tai mielipiteitä vaikka eivät kyseisessä mallissa olisikaan. Itsellä on hankintalistalla tuollainen B6 1.8T quattroon ja harkinnassa on toistaiseksi seuraavat merkit:

    1. KW
    2. Vogtland
    3. H&R
    4. D2
    5. AP

    KW ja H&R ovat tunnetusti laadukkaita, mutta mitenhän on muiden merkkien laita? Ovat nimittäin noin 300 euroa halvempia kuin nuo "laatumerkit". Kestävätkö Suomen talvea? D2:ta puuttuu ilmeisesti TÜV-hyväksyntä, mutta ainakin Saksassa melko suosittu ja arvostettu merkki. Jäykkyyssäätöä en itse ainakaan alustaan kaipaa.

    #2
    Tuohon listaan voisi lisätä FK:n. Itsellä on ollut se alla reilusti yli vuoden, ja toimii mainiosti edelleen. Hintalaatusuhde on kohdillaan.

    H&R tuntuu myös hyvältä setiltä, kuin myös KW. KW on ainakin kallis, mutta on se hyväkin. En tosin tiedä onko hintalaatusuhde parempi kuin esim FK, veikkaan että ei.

    Comment


    • #3
      Itselläni on nyt alla FK:n säädettävä B6:ssa. Mielestäni oikein hyvä, eikä missään nimessä aivan kivireki vaikka todella matala onkin. Edellisessa A6:ssa minulla oli KW:n var1. Jos noista pitäisi valita ottaisin tuon FK:n.

      D2 alustan olisin tilannutkin, mutta tulin siihen tulokseen, että sen muutoskatsastus jää pian tekemättä. Tai ainakin näin katsastusmies minulle yritti uskotella.. :) Minulla on muuten tuossa sähköpostissa D2 alustojen maahantuojan kirjoittama todistus tieliikennekelpoisuudesta, mutta ainakin puhelimitse katsastaja sanoi, ettei tämä pelkästään riitä..

      Comment


      • #4
        Konilta löytyy myös kohtuu hintainen sarja! hinta alle 1000e Suomeen kannettuna.

        FK VS SuperSport sotaa on kanssa tullut seurattua muutamalla foorumilla.. melkoisesti Maanantai kappaleita, mutta positiivistakin paljon puhuttu... hinta/laatusuhteeltaan varmaan ihan hyviä vaihtoehtoja.

        Alustan valinnassa kannattaa myös ottaa huomioon, että minkälaisen alustan haluaa ja minkälaiseen käyttöön ko. alusta tulee! KW:n / Koni ovat aika pintakovia alustoja Konin paketti taas huomattavasti pehmeämpi.. toisaalta nämäkin mielipiteet vaihtelevat melkoisesti mallikohtaisesti..

        Kunhan nyt ei osta mitään halpaa Kiinalaista alle 400e maksavaa "säädettävää" alustaa, niin varmasti kaikki laatumerkit ovat hyviä... jos pääsee kestopäällysteellä kanttailemaan :)
        Viimeksi muokannut qreippi; 13.6.2008, 17:01.

        Comment


          #5
          Itselleni sain alle muutama päivä sitten Weitecin Hicon GT:n. Ja täytyy kyllä sanoa että odotukset täyttyivät. En hakenut mitään huippu kisa-alustaa vaan normaaliin ajuun sopivaa jämäkkää alustaa.

          Mukavasti pinta pehmeä eli ei hiekkatielläkään mikään huono ajettava, mutkissa taas menee kuin juna kiskoilla. Tähän mennessä ei moitteen sijaa. Ostin sarjan kaverin suosittelemana ja voin suositella muillekkin. Hintakin oli mielestäni kohtuu rajoissa (n.750 e) verrattuna ns.laatumerkkeihin.

          Käsittääkseni Weitec on nykyään samaa lafkaa KW:n kanssa ja huhu on kiertänyt että kyseinen Weitec ja KW variante 1 olisi sama sarja, lukuunottamatta rosteri tolppia jotka Weitecissä sinkityt. Varmaksi en osaa sanoa, liekö jollain parempaa tietoa?

          Comment


          • #6
            Kokemusta kahdesta Kw:n var1 alustasta sekä yhdestä Fk:n Königsportista, jossa käsittääkseni oli Konin patruunat sisällä. Kw:n satsi oli alla a6 biturbossa ja nykyisessä, eli passatissa. Fk:n satsi Audi 100 2.8:ssa.

            Molempiin Kw:n sarjoihin olen ollut erittäin tyytyväinen. Mielestäni ei liian jäykäksi mennyt alusta, vaaan juuri sopivan jämäkkä. Isossa vauhdissa sitten löytyy sitä jäykkyyttäkin mukavasti.

            Mitä tulee korkeuden säätöön, niin toimii kuin tauti, eli hyvin.

            Fk:n Königsport oli myös erittäin laadukkaan oloinen sarja. Ja keulan jäykkyyssäätöhän tapahtui iskarin yläpäästä "säätimellä" napsuttelemalla. Peräpään säätö olikin sitten jo toinen lukunsa.....

            Mutta Kw:lle menee mun pointsit.

            Comment


            • #7
              Profiilin audissa ollut reilun vuoden verran alla kw:n variante 1 ja tyytyväinen olen ollut.
              Kuten tuossa joku jo mainitsikin niin sopivan jämäkkä. Seuraavaan autoon kun alustaa valitsen niin kw on vahvoilla...

              Comment


              • #8
                Itseltä ääni myös tolle kw:lle. Ollut alla vuoden toi kw2 profiilin autossa ja eipä voi muuta kuin kehua.

                Comment


                • #9
                  Toistaiseksi mun vaaka on kallistunut tuonne Vogtlandin suuntaan, taitaa olla ainoa noista jossa on kaksiputkirakenteen omaavat iskarit. Korjatkaa jos olen väärässä. Hintakin on kohtuullinen, Ebaystä kotiin kannettuna reilu 700 euroa.

                  Kuka tuota FK:ta myy Suomessa? Kannattaako ostaa maahantuojalta vai tilata ulkomailta?

                  Comment


                    #10
                    Autovaruste.net taitaa myydä, Completokselta älä erehdy ostamaan.

                    Comment


                    • #11
                      Onko kukaan harkinnut AVO:n sarjaa?
                      On klikkeri säädöt, huollettavat ja 2 vuoden takuulla.

                      ainakin http://www.careliatuning.fi/ myy noita

                      Entäs nuo GTS:t? puolet halvemmat kuin AVO...

                      Comment


                      • #12
                        http://www.stg-gmbh.com/tuning.html

                        Tuo kauppa on muuten varsin mukava paikka osteskella tavaraa! olen tilannut tuolta mm. 3 autoon alustan ja toimitus reilussa viikossa kotiin!

                        Myy mm. Audeihin usean eri valmistajan alustoja ja hinnatkin kohdallaan.

                        Comment


                        • #13
                          Itse suosittelen Kw:n alustasarjaa.
                          Itsellä ollut ässässä nyt muutaman kuukauden ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
                          H&R on varmasti myös todella laadukas mutta itsellä rupesi ahdistamaan yli kaksinkertainen hinta verrattuna KW:n vastaavaan.

                          Kun taas FK on semmonen ettei tuttava piirissä ole KUKAAN kehunut.
                          Ja tämä on vain minun mielipiteeni mutta minusta FK on sekunda merkki...

                          Esimerkkejä olisi muutamia mutta, kun oli kyse alustoista niin en nyt rupea listaamaan mitään.

                          Comment


                          • #14
                            FK Highsportti ollut nyt pari vuotta omassa alla. Alusta on toiminu mielestäni ihan hyvin. Kierteet vaan on jumissa, pitää rasvailla ja kokeilla uudestaan. Se paketissa tuleva säätöavain on ihan hanurista.

                            Kyllä tuo nyt hintansa on haukkunut mutta ehkä seuraavaksi laitan KW:n tai jonku muun "laatu"merkin sarjan.

                            Comment


                            • #15
                              H&R on varmasti myös todella laadukas mutta itsellä rupesi ahdistamaan yli kaksinkertainen hinta verrattuna KW:n vastaavaan.
                              Niinhän mieki luulin. Mutta taka iskarit hajosivat\ murtuivat yläkiinnityksestä koeajo kierroksella asennuksen jälkeen. Iskarit on Bilsteinin tekeleet. Toinen mikä harmittaa on korkeuden säätö takana. Mulla on nyt kierre "yläasennossa" ja minusta ehkä perä aavistuksen voisi olla korkeammalla.

                              Siksi hankin korkeus säädettävän, että talveksi voisi aavistuksen nostaa, mutta nyt se ei onnistu perä päässä. Keulan osalta H&R toimii loistavasti.

                              Olen ajellut FK:n sarjalla golffissa, Bilstein\H&R saabissa ja nyt tämä. Harmittaa ku en laittanut KW.

                              Comment


                              • #16
                                Ei kukaan oo tota eibachin pro-street-s:ää laittanu alle? Oon omaani sitä harkinnu ku saatas virman kautta kunnon ale tuolta Aaltonen Motorsportilta...

                                Comment


                                • #17
                                  Vaikkei oliskaan kellään moistsa, ihmettelen jossei ole väliltä hyvä-superhyvä

                                  Comment


                                  • #18
                                    vähä kaikkia alustasarjoja on ollu konia ja bilsteiniä . nyt alla kw variante 1 ja en konia ja bilsteiniä enää laittaasi

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kuinkas paljon tuollaisella säädettävällä alustalla on säätövara? Kävin tuossa kysäisemässä varaosaliikkeessä ihan perus iskareita ja jousia vm.95 2.8L quattrooni ja nehän maksoi 650€. Mielestäni aika kallis, jos vissiin esim KW:tä saapi tonnin pintaan? Etupää saisi nousta nykyisestä madalluksesta hieman. Mites tuollaisessa säätö toimii...veivataanko jollakin räikällä /lenkkiavaimella? Itsellä ei ole kokemusta noista alustoista, jotta sen vuoksi kyselen. Paljonko eroa korkeudessa esim alkuperäiseen alustaan?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Olisko tässä yhtään potentiaalia alustaksi?

                                        http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=81203173

                                        Comment


                                          #21
                                          Tuo minkä linkkasit on siis "normaali" madaltava alustasarja. Eiköhän tuokin asiansa aja, saattaa tosiaan olla "mukavampi" on originaali, mutta silti tarvittaessa tiukka.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kuinkas teillä muilla...ottaako katti kiinni asfalttiin esim tankille menon yhteydessä? Itsellä on mukamas niin matala, ettei pysty käyttämään tiettyjen huoltoasemien palveluita sen vuoksi. Tietyillä huotsikoilla on niin korkeat nuo asfaltista tehdyt vuotosuojat, ettei niihin pääse edes jos vähän yrittää poikittainkin tulla. Kyllä elämä on tehty vaikeaksi!! Tuo vuoksi tässä pitäisi nostaa alustaa, kun ei nuo katit mitään halpoja ole vaihdella kokoajan.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ei kukaan oo tota eibachin pro-street-s:ää laittanu alle?
                                              Tuosta olisi mukava kuulla kokemuksia. Omakin mielenkiinto on suuntautunut tuohon suuntaan, mutta säästäminen on vähän vielä vaiheessa... Ei näin kesäloman alkaessa uskalla vielä perheen lomarahoja polttaa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Minulla on ollut useamman vuoden Eibach Pro Street -alusta. Ei siis vielä rosterinen versio. Eikä ole yhtään harmittanut tuo hankinta. Toimii juuri niin kuin pitääkin, ainoan miinuksen annan takapään säädöstä, jonka haluaisin ulottuvan korkeammalle.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja sallinen Näytä viesti
                                                  Minulla on ollut useamman vuoden Eibach Pro Street -alusta. Ei siis vielä rosterinen versio. Eikä ole yhtään harmittanut tuo hankinta. Toimii juuri niin kuin pitääkin, ainoan miinuksen annan takapään säädöstä, jonka haluaisin ulottuvan korkeammalle.
                                                  Hyvä tietää ettei oo mikään susi. Mulle ei kyllä toi asia mikään miinus oo, pääasia että saa kunnolla alaspäin..;)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tuli sitten hankittua tuo AP:n sarja. Viikonloppuna laitoin alle ja vaikuttaa ihan laadukkaalta. S-Line alustaan verrattuna ehkä hieman jäykempi, mutta ei epämukava tosiaankaan. Tuntuu ehkä kääntyvän nyt hieman herkemmin, ohjauksen vaste on välittömämpi / nopeampi.

                                                    Tekee kyllä ihmeita ulkonäölle tuo madallus. Sain otettua sopivan vertailukuvan heti tänään. Nyt ehkä -50/40 alkuperäisestä. Vielä on onneksi varaa tiputtaa...
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Hyvältä näyttää mutta saitko kaikki pyöräkulmat kohdalleen, herkempi ohjaus aikaisempaan voi johtua myös siitä että auraus on aavistuksen liikaa plussan puolella.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja sami Näytä viesti
                                                        Hyvältä näyttää mutta saitko kaikki pyöräkulmat kohdalleen, herkempi ohjaus aikaisempaan voi johtua myös siitä että auraus on aavistuksen liikaa plussan puolella.
                                                        Eipä johdu siitä, pyöränkulmat tehtiin tänään päivällä. Kaikki muut meni ihan nappiin, mutta edessä on camberia liikaa (ei säätöä). No, hyvä kun on pyörissä kulmaa niin voi tuoda vannetta ulospäin..

                                                        Voipi olla että se ohjauksen herkkyys on vain mun pään välissä, tai sitten auton (painopisteen) laskeutumisella on jotain tekemistä asian kanssa. Mene ja tiedä. Hyvä joka tapauksessa näin. Saas nähdä miten RS4 takavakaaja sekoittaa soppaa..

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Hyvältä, ei vaan erittäin hyvältä näyttää.

                                                          Mistä ostit, ja minkä hintainen oli sarja?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja quattro Näytä viesti
                                                            Hyvältä, ei vaan erittäin hyvältä näyttää.

                                                            Mistä ostit, ja minkä hintainen oli sarja?
                                                            Ebaysta ostin noin 450 euron hintaan. Vähän jännittää kieltämättä miten tulee kestämään.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X