Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Iloiset asiat.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Leima katsastuskonttorilta kutoseen.

    Comment


    • Tuli isovanhempien entisiltä mailta tehtyä puuhommat tältä kesältä. Huomenna kotiin Lahteen. Olisi ollut mennessä tekstiä liikenneketjuun, mutta jätin väliin. Jää jeesustelut väliin joiltakin nm.

      Comment


      • 3.7. otin itsestäni kuvan kameratolpasta, mutta vielä ei ole postia tullut. Uskaltaako tässä vielä olla iloinen ettei nopeutta sitten kuitenkaan ollut liikaa, vai kesälomatko tässä saapumista on hidastuttanut...?

        Comment


        • Minä jännitin samaa vastikään ja lopulta 28.7.sattuneesta lipsahduksesta tuli reilu viikko myöhemmin maanantaina 6.8. vain kirjemuotoinen sormen heristely ilman taloudellisia seuraamuksia.

          Comment


            14 vuorokauden aikana pitää tulla jos on tullakseen eli oot kokolailla turvassa.

            Comment


              Eikös siinä ole kolme viikkoa se sakotus aika.

              Comment


                Ensimmäinen kunnon neljän viikon kesäloma kolmeen vuoteen...

                Comment


                  Menihän se ässä läpi katsastuksesta.

                  Comment


                  • Hyvässä vauhdissa valmistautuminen seuraavaan lämmityskauteen ja pimeyteen.

                    Äsken sain vaihdettua öljysäiliön liittimen entisestä sakaraliittimestä nokkavipuliittimeksi. Kun eivät ole kesäkuun jälkeen enää suostuneet toimittaan öljyä jollei ole tuota uutta liitintä. Olis ilkeä ollut pakkasilla havaita asia kun öljyä silloin tarvitaan seuraavaksi.

                    Myös ilmalämpöpumput saanut asennettua niin asumistiloihin kuin autotalliin. Joten sieltä odotettavis säästöä öljyssä.

                    Ulkovalaisimien asennukset alkaa ensviikolla ja eikä tarvitse enää pihallakaan kulkea otsalampun kanssa. 5 ulkovalopylvästä 20W ledein ja lisäksi 3 samanlaista seinävaloa. Ja muutamat samanlaiset terassivalot.

                    Aina ennen näitä herännyt ihmetteleen kun jo kylmät tulleet ja pimeys. Nyt mukavaa kun kerrankin ajoissa.

                    Comment


                    • Viikon loma edessä, huomenna Constin kanssa Linnanmäelle 10 v. juhliin. Mökille saareen saunomaan ja maanantaina lapin mökille kuuntelemaan viikoksi hiljaisuutta ja muistelemaan tulevaisuutta.

                      Comment


                      • Naapurin avustuksella mukavalla hinnalla Leguan 160 käytössä. Hienosti meni maaliin räystäät yms. kadun puolelta. Katsotaan huomenna nurmikon kestoa takapihalta. Kokeiltiin alkuun naapurin poikien kanssa nostimen max. nostokorkeutta ja kyllä jännitti ylös mennessä :)

                        Comment


                        • Meillä oli talonmaalaushommia myös tossa kuukausi sitte, oli kaverilta lainassa dino 180, oli aika huikeeta vetää se suoraks ylöspäin ;)

                          Comment


                            Suosittelen tassujen alle hiukan vaneria painoa jakamaan, voi muuten käydä hassusti. :) varsin näppärän oloinen vehje. Paljoko on vehkeellä painoa? Onnistuuko peräkärryllä kuskaaminen?
                            Melko rimpuloitajan noi pikkuset on kaikki ;) mut jos ei isompi mahdu niin pakko noitakin on olla ;D

                            Comment


                              Dino 160XT, tiistai iltana hain vuokralle ja kohta 20 tuntia mittarissa. Näppärä peli.
                              Attached Files

                              Comment


                              • Tätä ei usko varmaan kukaan, mut just tossa Heikinlaaksossa poliisisetä veti mut sivuun alinopeuden johdosta.
                                Linkutin siis suht tyhjäl renkaalla Nesteelle täyttöhommiin.:D

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja ^^BeBe Näytä viesti
                                  Suosittelen tassujen alle hiukan vaneria painoa jakamaan, voi muuten käydä hassusti. :) varsin näppärän oloinen vehje. Paljoko on vehkeellä painoa? Onnistuuko peräkärryllä kuskaaminen?
                                  Melko rimpuloitajan noi pikkuset on kaikki ;) mut jos ei isompi mahdu niin pakko noitakin on olla ;D
                                  Dino 180xt paino muistaakseni 2000kg ja hyvin tuli a6:sen perässä ;)

                                  Meillä oli 4-5 sentin lätyt tassujen alla..

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja Juha| Näytä viesti
                                    Tätä ei usko varmaan kukaan, mut just tossa Heikinlaaksossa poliisisetä veti mut sivuun alinopeuden johdosta.
                                    Linkutin siis suht tyhjäl renkaalla Nesteelle täyttöhommiin.:D
                                    https://youtu.be/qZrFkd0x2xI?t=1m20s

                                    Comment


                                    • Tämä on telamalli ja leveys n.130cm telojen ulkoreunalta. Paino 2400kg ja oli omalla trailerilla kyydissä. Mulla ei auto ja kortti riitä kuljettamiseen, mutta onneksi apuakin saa, kun pyytää :) Kadun puolella kalteva rinne. Dino olisi vienyt koko kadun, kun ei saa rinteeseen tassuja vaateriin. Tällä meni vain oma kaista. Nurmikollakin ajo onnistui ja pääsin takapihalle. Mukana tuli 50x50x5 vanerilevyt. Hyvin toimi nurmikolla. Minulle sopiva laite, kun kori kantaa 200kg. Itse keskityin ajamiseen ja emäntä maalaamiseen :) No, joutui sitä itsekin sohimaan, vaikka yritin vältellä.

                                      Comment


                                      • Sattui budapestin reissu hyvälle ajankohdalle. Eilen kansallisjuhlan päätös oli 25min ilotulitus. Taisi olla ensimmäinen ja viimmeinen näin mahtava ilotulitus minkä livenä näkee.
                                        Viimeksi muokannut To87; 21.8.2018, 10:01.

                                        Comment


                                          Aamu alkoi huonosti: eilen lisäsin ilmaa kalvopainesäiliöön- tänään oli paineet nollissa ja porakaivopumppu hakkasi päälle/pois. No ensiksi terveysasemalle jossa lääkäri kirjotti Trafin vaatiman lausunnon että pysyy ABEC kortti voimassa 5 vuotta lisää, sitten painesäiliö kainaloon ja huoltoliikkeeseen- pohjaproppu oli hajonnut. Ohjeena oli : m10 rosteri pultti, 2 o-rengasta, prikat ja mutterit. Kustannus 2 euroa ( uusi säiliö olis ollut 500, pussi/kalvo 150 euroa). Tee itse tai odota huomiseen että heillä huoltomies ehtii vaihtamaan.
                                          Laitoin noi ja nyt pitää ilmat. Samalla reissulla Hiace katsastukseen ja huomautuksetta läpi. Voihan vapaapäivän näinkin käyttää

                                          Comment


                                            A6 sai alle uudet linglongit samalla reissu 4-pyöräsuuntaus. Hiljeni huomattavasti ja kulkee suoraan.

                                            Comment


                                              Oisko tämä lähimpänä tänne? Kaksi ensimmäistä ajotuntia (lähinnä auton käsittelyä) tyttären kanssa takana ja vielä ollaan puheväleissä! Meni oikeastaan paremmin kuin uskalsin haaveillakaan. Lähdettiin siis lähes nollasta liikkeen.

                                              Comment


                                              • Simpe: onnittelut. Ei ees uskalla ajatella tulevaa. Just tänään likka totes et hänhän voi vuodenpäästä alkaa opettelemaan ajamista... Ajettava vissiin taas kortti hyllylle et voi laittaa muitten kiusaks.

                                                Comment


                                                  Eipä ole tuo asia vielä moneen vuoteen edessä mutta sen olen jo päättänyt että opetusluvalla en lähde opettaan. Mulla on ihan liikaa kovakoodattua roadragea omassa ajamisessa, nyt jo välillä oikein itteänsä harmittaa kun tulee jotain könnääjiä ja ämpyilijöitä manattua ääneen. Siinähän ne kakarat sen asenteen oppii kuunnellessaan.

                                                  Sitä vaan kun joka päivä istuu tuntikausia autossa ja töissäkin ollessa, kun ihan oikeasti tarvisi päästä joskus perillekin, niin muita liikenteenkäyttäjiä pitää joko vihollisina, vastustajina tai vähintään kilpailijoina. Vanha koira ei enää uusia temppuja opi mutta seuraavalle sukupolvelle en ehdoin tahdoin haluaisi asennevammaa siirtää.

                                                  Pidän itse asiassa varsin kunnioitettavana jos joku pystyy ajo-opettajana omalle skidille toimimaan, itellä on tosiaan niin lyhyt pinna pienillekään virheille liikenteessä että ei tulisi kuuloonkaan ja varmasti seuraisi vaan huutoa ja kyyneleitä. Olen ajatellut oman panokseni tytön ajokortin saamiseen hoitaa ihan vaan painamalla kättä syvemmälle taskuun. Jossain mökkitiellä ajellaan etukäteen hurua, kunhan ensin kasvaa sen verran että ylettyy polkimille.

                                                  Comment


                                                    Meinaatko Mikko olla ottamatta tyttöä kyytiin enää ollenkaan? Oppii kyllä jo ennen opetusikää miten iskä ajaa. :)

                                                    Ja asiaan, sade jos toi uusi nurmikko ehtisi kasvaa ennen pakkasia.

                                                    Comment


                                                      Ennuste on huono, äitinsäkin kun on vähintään yhtä paha meuhaamaan liikenteessä. Tosin kukapa ei olisi jos joutuu 68 heppaisella vaparidieselillä ajamaan.

                                                      Comment


                                                      • Itse voisin hyvin kuvitella opettavani omat tyttäret ajamaan. Toki tässä on semmonen vajaa 10 vuotta aikaa ensimmäiseen, joten katsotaan mihin suuntaan isä-tytär -suhde siihen mennessä kehittyy...

                                                        Comment


                                                        • Itse olen opettanut ex-tyttöystävän (ero tuli muista syistä pitkään tuon jälkeen) ja vaimon ajamaan. Vaimolla kortti jo 16v ja vieläkin ollaan naimisissa :)
                                                          Ei se ole niin paha kuin pelotellaan, mutta kyllähän se vähän toisinaan suodatusta vaatii...

                                                          Comment


                                                          • Minä olen opettanut 4 lasta ja lisäksi yhdelle vielä ison A-kortin. Sopu säilyi ja oli mukava olla aina se hetki heidän kanssaan. Suosittelen opetuslupaa.

                                                            Iloisen asiana se, että mökiltä sain purettua/raivattua vaihtolavalle reilut 10 m3 eristeitä, levyä, lautaa, kiuas, lauteet, saunan ja pukuhuoneen lattiat, huonekaluja ym. roinaa kaatopaikalle.

                                                            Comment


                                                            • Auto leimattu lähes puhtailla papereilla. Kuulemma sumarit näytti liian / alas tai ylös. Olen huomannut et välillä jokin välähtelee eli oisko vaan umpio löystynyt. Kovaa ajoa taas vuoden verran.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X