Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Millaiset vanteet/renkaat autooni? -yleisthread

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jos vakiokoko on 225/50R17 tuo koko on 2,2 cm halkaisijalta ja 6,7 cm vierintäkehältä isompi. ET pitäisi ollä passeli jos vanne on 7,5"-8" leveä.

    Oliko S-line alusta vakiota -20mm? Luulen että mahtuisi hyvin.

    Comment


    • Sattuisi olemaan tuossa varastossa lähes uudet tuollaiset nastat, niin ei tarvitsisi ostaa uusia vielä tälle talvelle :)

      Comment


        Koska Sulo Vilen, tuli kyllä mieleen.

        Comment


        • -30 mm. Ja tällä selvä, kiitos.:)

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja Johto Näytä viesti
            Madallattu vai vakiokorkeus? Jos madallattu, niin väittäisin ettei mitään toivoa saada pyörimään ilman, että ottaa sisälokareihin kiinni.

            Itselläni oli 19x9" ET33 + 255/35 ja otti aika huolella kiinni sisälokariin edessä sekä takana. Vaihdoin kapeampiin 245/35 renkaisiin ja niiden kanssa on hyvä, mutta pelivaraa ei paljon ole. ET 26 alkaa olla aivan liian pieni ET B8 A4:een ja 265 on aivan liian leveä rengas, ainakin noin pienen ET:n kanssa. Renkaiden leveyksissä on tosin todella paljon vaihtelua valmistajien kesken.
            Mulla on tuolla ylempänä jo mainittu oma setti viime kesältä, joka tulee enemmän ulos kuin tuo sinun (toki kapeampi rengas), mutta kaiken jären mukaan tolla 20" setillä sentti enemmän tolppaan päin tilaa ja 2mm sisemmäs kaarelta, eli samaa toistaen renkaalla pelaamalla pitäs mun mielestä mahtua pyörimään. Ei toi 9" ja ET26 nyt oo vielä nii hullu speksi. Kamppeeria sitte vaa nii mahtuu.. :)

            Comment


            • Onko merkitystä/haittaa jos ET-luku pienenisi neljällä ja vanne levenisi puoli tuumaa?


              Minulla on alkuperäisinä A3 2010 2.0 TDI SB S-line :
              kesä: 7,5Jx17H2 ET56 225/45/R17
              talvi: 6.0Jx16H2 ET50 205/55/R16

              Nyt tuli vastaan (ilmeisesti A4:n alkuperäiset):
              7Jx16H2 ET46 205/55/R16

              Kävisivätköhän nämä, jos vielä keskireikä täsmää?

              Yritin hahmotella laskurilla, mutta oma kokemukseni ei riitä arvioimaan todellisuutta
              16" vastakkain

              olemassaoleva 17" vs "uusi" 16"

              olemassaolevat keskenään

              Kaikki ovat audin alkuperäisiä aluvanteita. 16" jopa ulkonäöltään samanlaiset..

              Comment


              • ei suurempaa merkitystä.
                mahtuu pyörimään ihan normaalisti, tulee vain alkuperäiseen verrattuna vähän ulommas.
                jos vanteet on A4 niin käy keskireijän puolesta suoraan, jos uudemmasta B8 korisesta niin väliin tarvii soviterekaat. 66.6-57.1mm

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viesti
                  Miksi haluat renkaat jotka ovat 5,4 cm halkaisijalta ja 16,5 cm virintäkehältä isompia kuin vakiot (205/55R16)??
                  No sinnehän ne renkaat mahtui ettei mitään :)

                  Comment


                  • ^^Näin arvelinkin.

                    Comment


                      Alkuperäinen kirjoittaja BenDilde Näytä viesti
                      No sinnehän ne renkaat mahtui ettei mitään :)
                      Kyllä ne mahtuu, mutta muista mittarivirhe nyt (100/108.5), katsuri voi sanoa jotain siitä.

                      Comment


                      • Muutoskatsastuksenhan nuo kumit vaatii jos niillä ajaa katsastukseen. Nopeusmittarin neulaa saa kyllä VCDS:llä säädettyä, trippimittarin lukemaa ei kaiketi?

                        Onhan nuo vakiokumit auttamatta liian pienen ja nolon näköiset tuon kokoiseen autoon. Pyöränkotelot alkaa täyttymään kivasti vasta tuolla +3cm halkaisijan kanssa.

                        Comment


                        • Mulla on tuolla ylempänä jo mainittu oma setti viime kesältä, joka tulee enemmän ulos kuin tuo sinun (toki kapeampi rengas), mutta kaiken jären mukaan tolla 20" setillä sentti enemmän tolppaan päin tilaa ja 2mm sisemmäs kaarelta, eli samaa toistaen renkaalla pelaamalla pitäs mun mielestä mahtua pyörimään. Ei toi 9" ja ET26 nyt oo vielä nii hullu speksi. Kamppeeria sitte vaa nii mahtuu.. :)
                          Renkaan leveys on noin pienellä ET:llä se ratkaiseva tekijä. Voisin lyödä pääni pantiksi, että ET26 vanteella 255:llakin (ellei kyseessä ole halvemma sarjan kumi esim. nankang, jonka 255 joka on lähempänä jotain 235:sta oikealta leveydeltään) ottaa ihan huolella kiinni. Mutta en minä kiellä kokeilemasta, jos haluaa :) 245:lla voisi ehkä mennä, mutta vahva ehkä. Toki pyöränkulmilla leikkimällä saa sitten mahdollisesti mahtumaan, mutta kovin moni ei ole siihen valmis. Yllättävän paljon ne sisälokarit tuossa kaaren reunalla syö tilaa.


                          Tältä näyttää 9x19" ET33 + 245/35 Goodyear

                          Vertailuna yllä olevaan settiin ET26 ja 255/35

                          Comment


                          • Tere!

                            Oon tässä jo alkanu kattelemaan vanteita ens kesää varten, kun alkaa nuo vakio 17 tuumaset s-linet olla jo aika finaalissa.. Tarkotuksena olis löytää kokoluokkaa 18 olevat, kohtuullisen laadukkaat (jotka ei mene heti ekasta montusta solmuun) ja mielellään oem-tyyliset kiekot. Hintahaarukka siinä +-1000e.

                            Tuollaset ihan perus rs4 replica-tyyliset vanteet näyttäis slamitilla olevan: http://www.slamit.net/product/7653/s...-18-et35-571mm . WSP-italyn tekeleet ja hintakin taitaa olla nyt ihan kilpailukykyinen kun saa tuon -50e alennusta?? Mietin kanssa tuota et-lukua, että olisko tuo 35 passeli.. Vakiot näyttää olevan jotain et +40 ja niissä tällä hetkellä 15mm lätyt takana, että on edes jotenkin etupyörien tasolla. Samassa suhteessahan ne pyörät tietysti ulommas tulee noilla slamitinkin vanteilla, kun edessä ja takana sama et. Eli lättyä tartteis laittaa jatkossa myös, ainakin taakse.

                            Jos tuommoset sitten ottais, niin olisko tuolle 8 tuuman vanteelle 225 se järkevin renkaan leveys?

                            E: Eivät taida ollakkaan WSP-merkkiset.. Olevinaan kuitenkin euroopassa tehty.
                            Viimeksi muokannut kuatttro; 5.12.2014, 10:33. Perustelu: täydennys

                            Comment


                            • Joo 225/40 on ihan sopiva kumi, etenki jos mennään vakioalustalla tai oem madalluksilla. 35 ehdottomasti, WSP:tä saa 66,6 reiällä ET30, mutta noista en tiiä? Nii ja ite kysäsin noita wsp hopeisten rotorien 18" hintaa joskus rengasliikkestä niin oisko ollu 800-900 e, eli ei nyt aivan päätön hinta sekään. Yks hyvä vaihtoehto on se 5x2 puolanen S5 vanne, passaa hienosti B7. :)

                              Comment


                              • Meneekö 30mm madallettuun b7:aan järkevästi (ilman sisälokarien puukotusta) 9,5x18 et35 valssit ympäriinsä 225/40/18 kumeilla? Tuli vastaan mielenkiintoinen uusi setti mielestäni järkevään hintaan, mutta tuo leveys vähän tökkii vastaan. 235 kumeissa pomppaa hinta, joten sen puolesta nuo 225:t olisivat jees.
                                Viimeksi muokannut Tctic; 16.12.2014, 11:06.

                                Comment


                                • Onkoha yleisin kysymys tässä topicissa tuo? Kokeileppa löytää vastaus vaikka edelliseltä sivulta? Jo pelkästää minä olen tänne kertonu tuon vanne rengas setin mahtuvuudesta kymmenisen kertaa.

                                  Comment


                                  • Tiedän, että menevät toki alle (varsinkin näin korkealla alustalla), mutta raapimiset eivät kiinnosta ihan yhtään ja sisälokareita en halua poistaa. Pitää miettiä mitä noiden kanssa tekee, venytetyt kumit eivät ole oikein minun juttu, mutta nuo vanteet olisivat minun makuuni sopivat.

                                    Comment


                                    • Mun kaarien raapimiset johtunee enemmänkin siitä että madallus oli lähempänä 10 cm ku 3 cm. Eikä silloinkaa tarvinnu mitään sisälokareille tehdä, kaaren pokkaukset se kyllä kiillotti. Ja seki ongelma ilmeni ainoastaan sillo ku joutu kääntämää käytännössä maksimit ja ajamaan kanttarin yli. Toisinsanoen saat ajaa aika lujaa jonhonki kuoppaan mutkassa ennen ku se alusta joustaa 7 cm alas päin. Ja takana mulla oli et 25 eikä ollu ongelmia
                                      Viimeksi muokannut HH92; 16.12.2014, 13:15.

                                      Comment


                                      • Onko kukaan kokeillut tälläistä pakkaa eteen 8.5"x20" 245/35 et 30 ja taakse 9.5"x20" 285/30 et35?
                                        Vannekauppias sano et toimii, mut kuulostaa siltä et saa kuunnella raapimis ääniä.
                                        Auto 4F avant ja sport alustalla.

                                        Comment


                                        • Morjesta! Pitkän lueskelun jälkeen ei omaan silmään sattunut että mahtaako mahtua s4 b5 koriin
                                          18x9.5" et40 (jokanurkkaan) ja autossa fk säädettävä alusta ja mahdollisimman matalalle olisi tarkoitus tiputtaa ja olisiko hullu rengas valinta 225/35?
                                          (Etukaaret mankeloitu)
                                          Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

                                          Comment


                                            Mahtuu kyllä tosin edessä saattaa olla ongelmia spacereidenkin kanssa riippuen puolista miten kohtaa satulan kanssa. Itsellä on 18x10 joka kulmassa 225/40 kumeilla.

                                            Comment


                                            • Mitenkäs ne akselimassat. 87 LI:llä sais olla 1090kg max. Onnettoman pieni kumi tuo 35-prof.

                                              Comment


                                              • Joo eli pitäs ottaa 40 profiililla?

                                                Comment


                                                  No katsastuksesta ei mee ku tuurilla läpi muutenkaan noilla 225/40 kumeilla ja jos mahollisimman alas tarkotus päästä niin laittaisin 225/35. Venyy enemmän ja tarvittaessa sillä saa enemmän pelivaraa ulospäin jos hankaa satulaan ja ei uskalla satulasta sipasta paria milliä pois ;)

                                                  Comment


                                                  • Mahtuuko A8:aan 20x10" vanteet?

                                                    Mahtuuko pyörimään A8 alla ongelmitta 20"x10"vanteet ET 35?
                                                    Viimeksi muokannut raimo; 27.1.2015, 11:19.

                                                    Comment


                                                      Ainakin D3 mallissa mahtuu. Riippuu toki myös ET:stä. Itsellä on 21x10.5" ET40 ja mahtuu hyvin.

                                                      Comment


                                                      • Mahtuu. Toki alustastakin on kiinni, jos oikein tontissa mennään niin edessä on ahtaampaa kuin takana.

                                                        Mulla oli aiemmin 9,5x20 et35 edessä, takana 11x20 et35. Ei ongelmia.

                                                        Comment


                                                          Pitäis mahtua hyvin D2 korissakin nuo pyörimään. Edessä voi vakio kaarilla vähän ahdistaa jos on yli 10cm madallus.

                                                          Comment


                                                          • onko kellää ollut alla b7 a4 takana 10,5" leveää vannetta. löyty kiinnostava setti omaa autoon

                                                            eteen 9.5" et30
                                                            taakse 10,5" et22

                                                            ja halkaisia on 18"

                                                            onko toivoakaan? auto on menossa maalarille niin kaaret voi huolella runnoa mankelilla ennen sitä. takana oli kerran kokeilussa 20" ja 10"leveä et42. pienen speicerin kanssa se olis sinne mennyt 245/30 rengastuksella.

                                                            auto on farmari

                                                            kiitos vinkeistä

                                                            Comment


                                                            • Takanen tulee noilla specseillä 15,7mm ulommas ja 9,7mm sisemmäs ku mulla 9,5 levee et 25 ja pientä raapimista oli kaariin käyny mut mankelillahan noita saadaa mahtuu. Edessä mulla oli 9,5 levee kans et 35 ja pokkaukset oli saanu kyytiä. Mankelilla siitäkin selviää. http://www.willtheyfit.com/index.php...2C5&offset2=22

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X