Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT -00 ei lähde käyntiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT -00 ei lähde käyntiin?

    Eli tänä aamuna piti kouluun lähtee, vitut! Normaalisti pyörittää ja ajotietokoneessa lukee "OK", mutta auto ei lupaakkaan. Missä voi olla vika? Ite vähän epäilen bensapumppua. Avaimesta kääntää ei mitään hurinaa tai koittaa sahata, niin ei mitään? vai kuuluuko tossa autossa edes kuulua ääntä? Korjaamolta sanottiin, että koita toista avainta? Voiko sillä avaimella olla seksuaalista merkitystä? Onko ollut vastaavia? Onko jokin merkki, josta tietää bensapuolen toimivan (esim. avaimesta kääntää ja bensapumppu pyörähtää tai oven avaa niin bensapumppu pitää ääntä niinkuin edellisessä diudiussa?)

    Auto teki viikko sitten, että sahasin, ei mitään. Olin et wtf. sit koitin uudestaan, ei mitään. Sitte koitin viel kerran ja hurahti käyntiin. Voiko johtua "isoon" vesilätäkköön ajamisesta? tosin auto ei silloin oireillut mitenkään ja ajoinkin viel puoltuntia sen jälkeen joten luulis olevan kuiva?

    Jos jollain on tehnyt samaa, että yks kaunis aamu ei inahdakkaan, otan mieluusti kommentteja vastaan! Kiitoksia etukäteen... Nyt alkoon asennusjuomia hakemaan >>>

    #2
    Yleensä bensapumppu pyörähtää, kun avaimesta kääntää virrat päälle.

    Jos ajonesto temppuilee, niin se kyllä lähtee käyntiin, mutta sammuu n. sekunnin päästä ja vilkuttaa ajoneston valoa.

    Vikakoodien luku auttaa. Jos ei ole vikakoodia eikä benspummpu surahda virtoja päälle laitettaessa, niin kyllä se taitaa olla jotain bensapumppuun liittyvää.

    Comment


      #3
      Pyöriikö kone startatessa epätavallisen kevyesti, niin kuin ei olisi puristuksia ja/tai auto on sammutettu viimeksi kone kylmänä? Kyse voisi silloin olla tästä.

      Comment


      • #4
        pyörii ihan normaalisti. On käyny ja kukkunu, ei mitään ongelmaa. Paitsi sillon joku viikko sitten lähti vasta kolmannella, mutta ei mitää epätasaisuutta vaan kävi ihan normaalisti. Lähteny aina käyntii laakista, toiminu, ei mitään. Nyt tänä aamuna ei ristin sielua. Kone pyörii täysin samalla tavalla kuin ennenkin startatessa. Konetta ei ole sammutettu kylmänä. aina ollu lämmin/kuuma. Ihan yht äkkinen vika

        Comment


          #5
          Eiku vikakoodin lukuun. Selviää hyvällä tuurilla varmaan suoraan noin iso ongelma.

          ps. Audi TT ei varmaan ole auto kun ketjussa Muu tekniikka (Kaikki autoihin liittymätön tekninen keskustelu ) Ei herneitä ;)

          Comment


          • #6
            Oliskohan mulla akku tullut tiensä päähän, kun koitin tänään käynnistää autoa (on seisonut melkein reilun kuukauden) ja ei jaksanut enää pyörittää konetta. Nyt kun akkua on latailtu jo useamman tunnin, niin ei silti edes tule sitä perus hurinaa mikä lähtee kun vääntää virrat päälle (bensapumppu?). Vai voiko olla jotain muuta särki?

            Comment


            • #7
              Voi voi Aleksi. Mulle, et tuu saamaan herneitä nenään kovin helposti. Mutta alkaahan tässä jo masentuu. Prkl, ollu elämäni varrella ongelmia yhen ruottalaisen kanssa. No soitin hinausauton hakemaan tuon TT:n tosta pihalta pois. No olin jo valmiiks masentunu, niin sitten mun auton käy perkele hakemassa tää kyseinen ruottalainen. Voiko enää paskemmin mennä :S no kaveri sitte lohdutti ja sano, että ajattele positiivisesti. Nytte ku auto on rikki, voin ajatella, et tää ruottalainen on mun orja ja sen oli pakko hakee mun auto :D

              edittiä: auto lähti koneeseen, ilmoitan jos vikaa selviää niin muut sitten tietää jatkossa ja ollaan vähän viisaampia. Bensapumppu sanon minä!

              Comment


              • #8
                Oisko:
                Lämpötila-anturi kusassut ja myötävaikutuksena kipinöinti sekoittunut.

                Itsellä oli tuo ongelma, tosin tuon V6 passatin kans. Tiesin, että siinä oli viallinen lämpötila-anturi, koska oli vaivalloista käynnistyminen ajoittain. Vaimoke ei tuota käsittänyt ja oli startannut akun tyhjäksi. Lämpötila-anturin vaihto ei auttanut pelkästään pelkästään vaan piti tulpat vaihtaa ja olihan ne jumankauta irstaan näköset.

                Toinen hyvä vaihtoehto on tuo bensapumppu, itellä TT päästää hassun *siyyyrrrmm* -äänen kun kääntää virta-avaimesta.

                Comment


                • #9
                  missäspäin tuo bensapumppu sijaitsee? vaikea päästä käsiks? uuden hinta?

                  Comment


                  • #10
                    Punppu taitaapi löytyä kun otat takapenkin istuinosan irti ja siellä pitäs olla "kansi" minkä alta kyseinen vehje löytyy.

                    Hinnasta en osaa sanoa, mutta tämä taitaa olla oikea osanumero (en takaa 100% varmuutta) 8L9919673K

                    Comment


                    • #11
                      hmmm... netti selailin niin löyty

                      List Price:
                      $223.32
                      Our Price:
                      $189.25

                      http://www.autopartswarehouse.com/mm...ump~parts.html

                      Comment


                        #12
                        acf.demoefekti.net ja lyö tuonne se osanumero. Tepolta näyttäisi saavan varsin edukkaasti tuon jos osanumero vain pitää paikkansa. Itse maksoin jostain nimettömästä tarvikepumpusta taannoin melkein saman verran.

                        Comment


                        • #13
                          nooh, odotan sitä soittoa siel pajalta, niin saadaan eka asiaan varmuus ja homma eteenpäin ^^

                          Comment


                          • #14
                            Noniin... vika on kuulemma Kampiakselin Antura 180 euroa?

                            Öö, eli? Kampikammion kattovalosta oon kuullu mut?
                            Jossain imusarjan alla?

                            Comment


                            • #15
                              G28 eli kampiakselin pyörimis tunnistin (impulse sender) ilmeisesti sitten...? - Omaani maksoi 88 euroa mutta taitaa olla eri mallia tuossa TT:ssä mutta äkkiä katsottuna ei kyllä noin paljoa pitäis kustantaa ( 06A906433L tai C - max 128 € ? ) vai onko työtkin mukana - jotain 20 min minulla itse vaihtaessa.
                              Mitenköhän tuon sijainnin selittäisi - no lukee ilmeisesti pykäliä vauhtipyörän luota semmoiselta hammaskehältä eli siellä lohkon päässä...

                              Minulla hajoaminen ilmeni niin että alkoi starttuuttamaan satunnaisesti normaalia pitempään puolilämpinä varsinkin ja kerran sytytti EPC valon ja löytyihän sille sitten ihan vikakoodikin.

                              Comment


                              • #16
                                mulla ei koko auto lähteny käyntii vaikka akun miltei tyhjäks vemppasi. sillee et kävin kerran tunnis testailee pari kolme kertaa

                                Comment


                                • #17
                                  hihiihihihhhihihihi vittu hihihihi sekoon 616,50e

                                  Comment


                                  • #18
                                    Öh? Mistä tuo hinta tuli?

                                    Riedeliltä tuo anturi 06A906433L 35€, tosin käytetty

                                    Comment


                                    • #19
                                      hmm..vittu että on ottanu vikakoodien luvusta ja nollauksesta paljon... 68e viimeks ku käytin samas mestas ni 20e :o.... Korjaustuntei 6h... 70e/h ja varaosa 128.50e...

                                      Tuote nimenä Kierroslukuanturi.

                                      Kuulemma todella kiva vaihtaa. Joutunu purkaa yli puol keulaa. Sai repii kaikki ahtoputket yms irti.

                                      Ainii, viel voiskii maksaa ton 300e veromätkyi ni saan tälle päivälle tonnin kulumaan jeejee

                                      Comment


                                      • #20
                                        Auton omistajan arkea, yllätyksiä tulee. Nostaa fiilistä kivasti.

                                        Yritin kattella tuolta vag-catista kuvia tuon anturin paikasta, mutta ei vain löytynyt.

                                        Kyllä siinä aika paljon pitää repiä osaa tieltä pois, koska kone on poikittain. Mutta 616€.. huh. Itsellä meni nokkaremmin irroittamiseen about 6h, pirullista hommaa noitten poikittaisten kans.

                                        Comment


                                        • #21
                                          B6 1,8T A4:ssa sen vaihtoon kuvalliset ohjeet allaolevan linkin takana, jotenkin luulis että anturi kummiskin kaikissa 1,8T koneissa samassa paikkaa lohkoa - ?


                                          http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=189115

                                          -Niin ja jos osoite ei ennestään ole tuttu niin kannattaa huomata että tuolla on kaikkia muitakin "DIY" juttuja
                                          Viimeksi muokannut J.S.P; 2.12.2009, 18:47. Perustelu: lisäys

                                          Comment


                                          • #22
                                            jossain öljysuodattimen takanapiilossa letkujen välissä se oli... kuulemma ei koskaa enää :D
                                            liitin oli kuulemma helpossa ja mukavassa paikalla helposti näkyvissä :D

                                            Comment


                                            • #23
                                              No tuli kuntoon? Toivottavasti.

                                              Edelleen varsin kova hinta minun mielestä, mutta työstä pitää maksaa tietenkin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                juuh auto toimii taas:)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Jätti tuo avo eilen työpaikan pihalla käynnistymättä joten tänään sain harjoitella TT/APX anturinvaihdon.

                                                  Yläpuolelta:
                                                  - moottorin suojamuovi irti
                                                  - öljytikun ympäriltä samoin
                                                  - edellisen alla oleva kiinnikerauta + venttiili irti
                                                  - nyt näkyy muutama liitin, irrota (keskimmäinen ?) vaalea kolminapainen ja pujottele johto myös öljytikun kiinnikkeistä irti

                                                  Alapuolelta:
                                                  - pohjamuovi irti
                                                  - coolerien yhdysputki irti
                                                  - lisäilmapumpun letkut ja johto irti, kääntele jonnekin sivuun
                                                  - edellisten kiinnike irti
                                                  - anturin kiinnitysruuvi pois (10mm hylsy tai 5 mm kuusiokolo)
                                                  - anturi nitkutellen irti ja johto irti öljytikun putken alemmasta kiinnikkeestä

                                                  Kootaan päinvastaisessa järjestyksessä.

                                                  Aikaa ei mene 6 tuntia, nosturista on apua.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X