Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Niille pitäs muistuttaa, että ripee kiihdytys = ecoa.

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
      Eco autoilijat. Peräluukussa lukee ecoa tai greeniä ja ole varaa painaa kaasua, kun menee yli autotehtaiden lupaaman keskikulutuksen. Painukaa helvettiin sieltä liikenteestä!
      Olisiko omissa asenteissa välillä tarkastelun varaa?

      Comment


      • Nyt oli kyllä kova kuitti! :D

        Comment


        • Kieltämättä aika kova kuittaus :D

          Comment


          • Päivän pelasti Jusabergin kommentti. Omaan päähän ottaa 7kk vanha peruutuskamera jonka kuva on hieman epäselvä

            Comment


            • Mikähän siinä on, että aina pitää flunssan iskeä ikävimmällä hetkellä. Koko aamupäivän koittanu kerätä päätä kasaan ja muutaman tunnin päästä olis työhaastattelu.

              Toivottavasti kuitenkin jatkot toisessa topikissa. :D

              Comment


                70€ muistutus turvavyöstä. En tiedä mikä siinä on että omassa autossa tuo vyö tulee aina laitettua, mutta duuniautossa ei. Noh positiivista on se että kissalanpojat sentään vielä pitävät perinteisiä ratsioita. Oli aika jono odottamassa muistutusta turvavyöstä, kännykästä ja ylinopeudesta.

                Comment


                  Joku snan pää oli viimeyönä raahannu hotelliin koirakaksikon joka rupes räkyttämään aina ku joku ovi kolahti tjsp. Ei siinä mitään jos joku haukahdus ois sillon tällön kuulunu mutta ku väyväyväy sen 30 sek aina 13min välein, kun vähemmän yllättävästi isossa hotellissa ääniä kuuluu.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                    Eco autoilijat. Peräluukussa lukee ecoa tai greeniä ja ole varaa painaa kaasua, kun menee yli autotehtaiden lupaaman keskikulutuksen. Painukaa helvettiin sieltä liikenteestä!
                    Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viesti
                    Olisiko omissa asenteissa välillä tarkastelun varaa?
                    Sepä se. Itse olen huomannut liikenteessä toisten käyttäytymisestä mielensäpahoittamisen, kotipoliisina toimimisen, opettamisen, raivomamisen ynnä muun em. seikkojen kaltaisen toiminnan täysin hyödyttömäksi. Aina tien päällä on joku, joka ei toimi niin kuin itse haluaisi, siitä on turha paiseita ottaa. Minulla on muutakin murehdittavaa kuin toisten käyttäytyminen -tai sen puute.

                    Comment


                      Olen huomannut että omalla hyvinvoinnilla on todella suuri vaikutus liikennekäyttäytymiseen. Oli aika jolloin pinna kireällä torvi soi muiden törttöilyistä ja tuli välillä tehtyä muutenkin tyhmiä enkä oikein ollut oma itseni. Peruskäytös kuitenkin oli suht rauhallinen, mutta ärsytyskynnys matala. Kun suurin ongelmanaiheuttaja poistui, liikennekäyttäytyminenkin parani.

                      Pitää vaan ymmärtää että liikenteessä on monenlaisia kuskeja, vaikka ne välillä ärsyttääkin. Toiset on arempia tai muuten osaamattomia, mutta täytyy heidänkin liikkua paikasta toiseen.

                      Comment


                      • Saman olen huomannut kuin Panukin. Joskus vieteri jotain nysvääjää tms. köröttelijää kohtaan on lähes loputon, mutta välillä se kuppi vaan menee nurin.
                        Eniten yleensä häiritsee jotkut erittäin itsekeskeiset tyypit. Ajetaan miten huvittaa muista välittämättä, tyyliin "ketä se nyt häiritsee, kun vähän vaan tälleen tässä meen"...

                        Comment


                          Minä, minä, minä ja vielä kerran minä.
                          Siinä se on suomalaisen kuskin asenne. Ja jos sitten antaa tilaa niin kiitosta ei näy.

                          Comment


                            Tänään ei varsinaisesti ota päähän, vaan jalkapohjiin. - Loppuloma mennee allasbaarissa, mutta onneksi on all-inclusive..
                            Attached Files

                            Comment


                              Kyllä mullakin jossain määrin ärsyttää nämä köröttelijät, työaikana etenkin. Suurin osa näyttää räpeltävän puhelinta, siksi ajo on haparoivaa ja arvaamatonta. Eihän se hitaampaa ajaminen sinällään ole väärin, mutta siinä vaiheessa kun perässä on kilometrin letka niin ehkä kannattaisi pitää tauko... Työaikana se vaan enemmän ottaa pattiin kun kello käy ja työaikarikkeistä voi saada sakot takautuvasti.

                              Comment


                              • Aikoinaan otti pattiin muut kanssa-autoilijat. Mutta silloin oli itsellani muutenkin henkisiä ongelmia, esim. vakava masennus liiallisen työtaakan takia.Nykyään monen vuoden terapian jälkeen en oikein osaa ottaa paineita moisista asioista.
                                Helpommalla pääsee kun on vaan rauhassa, kyllä se siitä etenee, eikä aiheuta vaaratilanteita muille eikä itselle.

                                Be cool and calm down.

                                Comment


                                  Minulle on nyt sattunut sama auto muutaman kerran eteen iltapäivällä Tampereen suunnasta kotiinpäin ajellessa. Aina samat oireet. Keltaisen viivan kohdalla nopeutta tasan rajoituksen verran tai yleensä vähän alle. Ei siinä mitään, epävarmoja kuskeja ja mittarivirheitä voi olla mutta kun se sulkuviiva loppuu ja katkoviiva (tai ko. pätkän ainut ohituskaista) alkaa niin nopeus nousee aina melkein kympin yli rajoituksen. Poikkeuksena tilanne jossa olisi tiemerkintöjen puolesta lupa lähteä ohittamaan mutta vastaan tulee autoja. Silloin nusvataan se 75km/h taulussa.

                                  En keksi mitään järjellistä syytä tuolle toiminnalle. En yksinkertaisesti yhtään mitään muuta kuin tahallinen kiusanteko jolla ensin provosoi takana tulevaa ajamalla tarpeettoman hitaasti ja sitten blokkaa ohitusmahdollisuuden nostamalla nopeutta sen verran että kukaan ei uskalla lähteä kun joutuisi jo päiväsakkonopeuksille painamaan jos meinaa päästä ohi. Ilman muuta heti seuraavan keltaisen kohdalla se nopeus poikkeuksetta ja joka kerta putoaa.

                                  Muutaman kerran olin sumpussa siellä takana ja voi pojat minkä määrän täysin tarpeettomia ohituksia voi yksi auto aiheuttaa. Joku työmatkallaan pätevä kotipoliisi se varmaan on kun joka päivä samaa latua ajaa samaan aikaan.

                                  Ei vaan pysty ymmärtämään tuota käytöstä. Nyt kun auton on oppinut tunnistamaan jo kaukaa, olen tavannut mennä ohi heti kun mahdollista. Tarvittaessa vaikka peiliä hipoen ja parin metrin päästä keulan eteen takaisin, luonnollisesti lasinpesurin viiksi pohjaan vedettynä. Ei ehkä parasta liikennekulttuuria mutta nyt on kyseessä sellainen "sitä saa mitä tilaa"-tilanne. Jos jotain oppinut tässä vuosien varrella niin nuo oman elämänsä sankarit on parempi pitää siellä taustapeilissä vilkuttelemassa valojaan kuin siinä edessä kun ei koskaan tiedä mitä arvaamatonta siellä tehdään.

                                  Minua ei niinkään haittaa ajaako siinä edessä joku 85 vai 75 nopeudella kun minun matka-aikaani se ei vaikuta kuin minuutin tai kaksi tuolla matkalla mitä nyt päivittäin tulee ajettua. Kunhan vain ajaisivat sitten sillä yhdellä valitulla nopeudella eikä pitäisi niitä pumppukaasun piirimestaruuskisojen harjoituksia muun liikenteen seassa. Noita spedejä varten saisi olla se ACC* niin ehkä kestäisi pinna paremmin.

                                  * [Toim. huom. Agitative Cruise Control - Säätää edellä kulkevan ajoneuvon nopeuden tutkan perusteella vastaamaan omaa nopeutta.]

                                  Comment


                                  • Kun on yhdistelmää ajanut Suomen teitä ympäriämpäri tarpeeksi paljon niin tuollaisiin törmää liian usein. Toinen vastaava ryhmä on ne jotka ei millään voi ajaa perässä ~83km/h mutta kun edelle pääsee niin siinä on ihan hyvä mennä 75km/h.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                      Noita spedejä varten saisi olla se ACC* niin ehkä kestäisi pinna paremmin.

                                      * [Toim. huom. Agitative Cruise Control - Säätää edellä kulkevan ajoneuvon nopeuden tutkan perusteella vastaamaan omaa nopeutta.]
                                      Ei, vaan niillä kaikilla pasasilla pitäisi olla vastaava järjestelmä takana olevalla etäisyystutkalla ;)

                                      Edit: Agitatiivinen meni vähän ohi, mutta samaahan tässä haettiin
                                      Viimeksi muokannut alpi; 14.3.2017, 07:54.

                                      Comment


                                      • Kylppäriremontti alle 5v vanhaan oktaloon. Ja vielä omaan.
                                        5 laattaa piti vaihtaa värivirheen vuoksi. Tulin kotiin ja huomasin vesieristeen menneen rikki niin pahasti ettei anna luonto/ myöhemmin kukkaro periksi yrittää korjata tuota. Eli nyt kaikki laatat pois, vesieristeet uusiksi samoin laatat. Jos jotain positiivista pitää tuosta löytää niin vesieristeen alla oli kuivaa ja itse maksan vain laatat...

                                        Comment


                                          Tilasin verkkokaupasta (.com) pari lisäkorttia, jotka sivujen mukaan on toimitettavissa heti. Viikkoon ei kuulu mitään, asiakaspalvelu heittää arvioksi 6-8 viikkoa. Peruin tilauksen.

                                          Toisesta verkkokaupasta (Dustin) varmistin asiakaspalvelusta, että kyseisiä kortteja on hyllyssä ja samana päivänä toimitus onnistuu. Tein tilauksen. Hetken päästä pyysin asiakaspalvelun kautta lisäämään tilaukselle vielä yhden tuotteen, JOS kyseinen tuote ei hidasta alkuperäistä toimitusaikataulua. Menee useita päiviä. Seuranta näyttää tilauksen odottavan sitä jälkimmäistä tuotetta. Pyydän asiakaspalvelua hoitamaan asian, seurannassa näkyy tuote 2 kertaalleen peruttuna ja lisättynä uudelleen. Taas menee useampi päivä, nyt pyydän asiakaspalvelua lähettämään alunperin tilatut lisäkortit ASAP, loput jääköön jälkitoimitukseen.

                                          Tänään posti toi paketin. Paketissa oli tämä jälkikäteen lisätty tuote, ei niitä alkuperäisiä, jotka luvattiin toimittaa alunperin HETI, ja sitten uudestaan ennen näitä muita!!!!

                                          Ei vaan ymmärrys riitä. Monesti ihmetellään miksi porukka tilaa tavaraa ulkomaisista verkkokaupoista. Mulla on tähän teoria: saattaa liittyä palvelun tasoon ja nopeuteen. Ehkä? VMP.

                                          Comment


                                          • Päiväkodin empiminen siitä, että pitäiskö sitä astmalääkettä jo antaa lapselle. Äiti ja lapsi nyt lastenosastolla kun ei henki kulje. Eivät siis antaneet.

                                            Comment


                                              No voi vxxx ku on tädeillä puristanu. Mitä tossa on empimistä, eipä noilla normisetteinä saa millään vahinkoa aikaiseksi.

                                              muoks: Lisätään vielä että omien muksujen päiväkodin tädeistä näkee kilometrin päähän että niillä on ollu parit "vaikeat" vanhemmat aiemmin, tai voi olla toki vieläkin, kun ei mistään uskalleta oikein mitään sanoa. Kaikki asiat tullaan sanomaan "luimistellen" ja saa oikein kyselemällä kysyä jos yhtään tahtoo tietää miten on lapsilla päivä mennyt. Omilla lapsilla ei nyt pahemmin ole ongelmia ollut ja pari tätiäkin uskaltaa nyt puolen vuoden jälkeen jotain sanoakkin, niin on ne vähätkin asiat saatu hoidettua. Mutta kyllähän sitä oli itsekkin ihmeissään noiden kanssa alkuun kun ei mitään uskalleta sanoa. Itsekkin olen kuitenkin parissa paikassa käynyt "tätinä" opiskeluaikoina n. 8 vuotta sitten ja sillon nimenomaan piti selittää aina miten on päivät menny ja muutenkin jutella vanhempienkin kanssa.

                                              Muutenkin nykyään tuntuu että menny koko hoitoala siihen suuntaan että kokoajan pelätään millon päädytään mihinkin lehteen, jos ei koko ajan hypitä omaisten/vanhempien/sukulaisten pillin mukaan. No, sairaalamaailma tuolta on vielä välttynyt, mutta "avopuolella" tuntuu että niin lapsissa, vanhoissa kuin varauksella mielenterveyspuolellakin tehdään kaikenlaisia voltteja ettei vaan kellään tulisi paha mieli. Ja sitten se varovaisuus näkyy pahimmillaan niin, ettei tehdä yhtään mitään kun ei uskalleta.

                                              Toisaalta varsinkin täällä syrjemmässä työnnetään nykyään kaikki vähän tyhmemmätkin tapaukset hoitajiksi, kun niitä täällä tarvitaan varsinkin vanhuspuolelle. Muutaman niin jäätävän tapauksen nähny etten ite antaisi ees meidän kissaa niille hoidettavaksi. Koulustakin (ammattikoulu, lähihoitaja) työnnetään nykyään läpi vaikkei mitään osaisi tai edes tahtoisi osata. Ei oikein työharjoittelustakaan tai näytöistä pysty hylkäämään kun sitten viimeistään koulu alkaa valittamaan ja pistää palikan eripaikkaan ja ykkösellä läpi. Itse kerran koetin yhden hylätä, vaan sehän kääntyi niin että minä olin koulun mielestä kiusaaja ja pääsin keskustelemaan pomon+opettajan kanssa ja lopputulemana oli, että opiskelija kävi naapuri osastolta hakemassa sen ykkösen kun eivät siellä uskaltaneet hylätä etteivät joudu samaan ruljanssiin.

                                              Itteä ärsyttää kun otin paketille kuletuksen mh-lähellä pakettina perus mh:n sijasta, kun oli jostain syystä kaksi euroa halvempi. No, nyt se paketti on eilisestä puolesta päivästä ollu seurannan mukaan tuolla bussiasemalla oottamassa siirtymistä muutaman sata metriä valintataloon.. Oisin mä sen eilen jo halunnut sen paketin, toivottavasti tänään saavat sen raahattua sinne. Jos eivät saa, niin täytyy varmaan koettaa aseman matkahuoltoon ehtiä kyselemään.

                                              Onkohan mulla liikaa luppoaikaa täällä töissä näin aamuyöstä?
                                              Viimeksi muokannut Outonaapuri; 16.3.2017, 04:40.

                                              Comment


                                              • Hopsis. Seuraat ko kuskia joku kerta loppuun asti minne ikinä on menossakin ja kysyt että mistä puristaa kun noin toimii.

                                                Comment


                                                • Leimalta hylky. Pääsee taakse vaihteleen tukivarsia..

                                                  Comment


                                                    Jaaha. Aamulla ku tulin kotia sano leivänpaahdin poks. Viikko sitten astianpesukone sanoi poks.

                                                    Pari viikkoa sitten uus cat s30 hukkasi äänet "isosta" kaiuttimesta eli soittoäänet yms. kuulu todella hiljaa. No, dna lähetteli sen scf huoltoon ja vaihtoivat kaiuttimen, no eihän siitä mitään vieläkään kuulu. Lähti sitten takaisin sinne.. Samalla toki kun ehdin vaihdella kortit yms. Jo varaluurista siihen, niin jotain kusi muistikortissa ja pakotti alustamaan sen..

                                                    En tuota aiemmassa viestissä mainitsemaani pakettia vielä saanut. Kumpikaan firma tienny missä se seilaa. Tai puolet sain, kun kahdessa paketissa näköjään tulossa. Linssi ois, enää puuttuu kamera..

                                                    Comment


                                                    • Catin puhelimet on kyl paskoja kun ne hajoaa. Meillä duunissa niitä ja ne yhtenään huollossa millon kajarin ja millon näytön takia.

                                                      Comment


                                                        No tämä tuntuu olevan joku hajoileva yksilö, emännällä s60 ja se on kyllä toiminut ja kestänyt pudotella. Ompa tainnu toimia paljussa pohjavalonakin..

                                                        Ei mua niinkään ärsyttänyt että se kaiutin ei pelannu vaan se että laitetaan huollosta takasin ilman että on edes kokeiltu toimiiko vai ei.. Vehkeethän nyt hajoilee aina vaan paska palvelu on mikä ärsyttää. Onneksi takuuseen meni mutisematta ainakin eka reissu, eiköhän se mene toki toinenkin.

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Outonaapuri Näytä viesti
                                                          No voi vxxx ku on tädeillä puristanu. Mitä tossa on empimistä, eipä noilla normisetteinä saa millään vahinkoa aikaiseksi.

                                                          muoks: Lisätään vielä että omien muksujen päiväkodin tädeistä näkee kilometrin päähän että niillä on ollu parit "vaikeat" vanhemmat aiemmin, tai voi olla toki vieläkin, kun ei mistään uskalleta oikein mitään sanoa. Kaikki asiat tullaan sanomaan "luimistellen" ja saa oikein kyselemällä kysyä jos yhtään tahtoo tietää miten on lapsilla päivä mennyt. Omilla lapsilla ei nyt pahemmin ole ongelmia ollut ja pari tätiäkin uskaltaa nyt puolen vuoden jälkeen jotain sanoakkin, niin on ne vähätkin asiat saatu hoidettua. Mutta kyllähän sitä oli itsekkin ihmeissään noiden kanssa alkuun kun ei mitään uskalleta sanoa. Itsekkin olen kuitenkin parissa paikassa käynyt "tätinä" opiskeluaikoina n. 8 vuotta sitten ja sillon nimenomaan piti selittää aina miten on päivät menny ja muutenkin jutella vanhempienkin kanssa.

                                                          Muutenkin nykyään tuntuu että menny koko hoitoala siihen suuntaan että kokoajan pelätään millon päädytään mihinkin lehteen, jos ei koko ajan hypitä omaisten/vanhempien/sukulaisten pillin mukaan. No, sairaalamaailma tuolta on vielä välttynyt, mutta "avopuolella" tuntuu että niin lapsissa, vanhoissa kuin varauksella mielenterveyspuolellakin tehdään kaikenlaisia voltteja ettei vaan kellään tulisi paha mieli. Ja sitten se varovaisuus näkyy pahimmillaan niin, ettei tehdä yhtään mitään kun ei uskalleta.

                                                          Toisaalta varsinkin täällä syrjemmässä työnnetään nykyään kaikki vähän tyhmemmätkin tapaukset hoitajiksi, kun niitä täällä tarvitaan varsinkin vanhuspuolelle. Muutaman niin jäätävän tapauksen nähny etten ite antaisi ees meidän kissaa niille hoidettavaksi. Koulustakin (ammattikoulu, lähihoitaja) työnnetään nykyään läpi vaikkei mitään osaisi tai edes tahtoisi osata. Ei oikein työharjoittelustakaan tai näytöistä pysty hylkäämään kun sitten viimeistään koulu alkaa valittamaan ja pistää palikan eripaikkaan ja ykkösellä läpi. Itse kerran koetin yhden hylätä, vaan sehän kääntyi niin että minä olin koulun mielestä kiusaaja ja pääsin keskustelemaan pomon+opettajan kanssa ja lopputulemana oli, että opiskelija kävi naapuri osastolta hakemassa sen ykkösen kun eivät siellä uskaltaneet hylätä etteivät joudu samaan ruljanssiin.

                                                          Itteä ärsyttää kun otin paketille kuletuksen mh-lähellä pakettina perus mh:n sijasta, kun oli jostain syystä kaksi euroa halvempi. No, nyt se paketti on eilisestä puolesta päivästä ollu seurannan mukaan tuolla bussiasemalla oottamassa siirtymistä muutaman sata metriä valintataloon.. Oisin mä sen eilen jo halunnut sen paketin, toivottavasti tänään saavat sen raahattua sinne. Jos eivät saa, niin täytyy varmaan koettaa aseman matkahuoltoon ehtiä kyselemään.

                                                          Onkohan mulla liikaa luppoaikaa täällä töissä näin aamuyöstä?
                                                          Asiallinen vastaus ja varmaankin täysin totta. Meillä emäntä on lh ja nähnyt työssään kaikenlaista mm. opiskelijat laidasta laitaan.

                                                          Vielä hieman tarkemmin eilisen päivän kulkua joka kiteyttää hyvin Velipekan puheet. Yritän nyt kertoa lyhyesti.


                                                          klo15: Emäntä menee hakemaan lasta päiväkodista ja kysyy, että miten päivä on mennyt.

                                                          Hoitaja vastasi: Hyvin on mennyt päivä, syönyt hyvin, leikkinyt muiden kanssa mutta ei nukkunut päiväunia. (eli niinkuin muutkin päivät) On yskinyt vähäsen ja mietittiin jo, että annettaisiinko lääke mutta ei annettu vielä.

                                                          Loppukeskustelusta en tiedä miten oli mennyt. No anyway lapsi kotiin noin 5 min matkan päähän ja yritetään antaa lääkettä, mutta se ei enää autakkaan, vaan tilanne menee huonommaksi. No eikun äkkiä terkkariin ja siellä mitataan happisaturaatio joka oli 91!! Siitä sitten lääkärille joka puhui enemmän ja vähemmän huonoa suomea. Lopputuloksena nestemäinen ventoline ja antibiootti KORVATULEHDUKSEEN! Siis häh eihän se lääkäri edes katsonut korvia... No kai ne tietää. No se antibiootti on nyt avaamattomana tuolla kaapissa ja tiedän että sillä voi viskata kuikkaa.

                                                          Sitten matka jatkui kohti apteekkia jossa käytiin seuraava keskustelu.
                                                          A: apteekkari
                                                          E:emäntä

                                                          A: siis painaako teidän lapsi 30kg?
                                                          E: ei.. kun 15 kiloa
                                                          A: Tämä resepti on kirjoitettu kolmellekymmenelle kilolle, mutta lasketaan uusi annostus.
                                                          E:okei

                                                          No kotiin päästiin lääkkeiden kanssa, mutta tilanne vain paheni ja minä läksin jo töistä etuajassa valmistautuen että päivystykseen tässä mennään ja loppujen lopuksi omissa silmissä näytti siltä että nyt mennään sitten kiireellä ja tulihan sitä ajettua ihan reippaasti kun leveäkaistatielle päästiin.

                                                          Päivystyksen vastaanottaja oli sitä mieltä, että kun lapsi saisi yskittyä kunnolla niin tilanne olisi hyvä, mutta joo katsokoon lääkäri vielä (ei ollut hänen mielestään vakavaa).

                                                          Saatiin hoitajavuoro ja jo tämä totesi keuhkot ja happiarvot nähtyään, että osastolle mennään ja niin kävikin kun lastenlääkäri tuli hakemaan. Siellä ovat äiti ja lapsi jo toista päivää ja alunperin huomenna olisi tarkoitus kotiuttaa, mutta keuhkoista kuului sivuääni ja tila oli mennyt tänään illalla huonommaksi ja happiarvot romahti yhtäkkiä 95-->89 ja kuume nousi. Sen sanon, että tästä keskustellaan päiväkodin hoitajien kanssa, kun minusta pieni yskä ei voi päättyä sairaalakeikkaan vaan nyt on ollut Ammattitaidottumuutta tai vielä pahempaa välinpitämättömuuttä kyseessä.

                                                          Comment


                                                            Nojoo, en ala sen enempää diagnosoimaan ja itsekkin ihan hoitaja vain olen, mutta mun korvaan kuulostaa että siellä ois nyt muutakin kuin astma, esim tulehdus.

                                                            Mutta muutaman ajatuksen kirjoitan mitä ton perusteella mieleen tulee.

                                                            En kyllä usko että koko reissu on johtunut alkuperäisestä lääkkeen antamattomuudesta. Tosin ei ole lapset ominta alaa. Itse lähinnä ajattelin aiemmin että jätetty avaava antamatta vaikka ahdistaa --> saturaatiot tippuu, ei meinaa pilli aueta enää --> päädytty osastolle seurattavaksi. Vaan sieltähän tulikin vähän pitempi reissu.

                                                            Olikohan kukaan missään välissä tulehdusarvoja kattonut? No, toki jos selkeesti on näyttänyt astman oireilulta niin en tiedä olisko itselläkään tullut mieleen. Kuulostaa että hoonosoomi lääkärillä on voinu käydäkkin, kun antibiootit on kuitenkin laittanut. Se on myös voinu kirjottaa vaan jonkun syyn siihen reseptiin minkä on vaan osannu kirjottaa. Joo, kielitaitovaatimukset sais olla kiriämmät. Tosin virheenhän tuo on viimeistään siinä painossa tehnyt, ei kovin vaarallista sellaista tosin. Itse oisin kyllä jo tuolla 91 saturaatiolla vähän enemmänkin huolestunut, tosin ei ole lapset ja astma ominta alaa.

                                                            Muokkausta: No on ne sairaalan päässä melko varmasti kattoneet. Tosin nykyään on monenlaista yskää liikenteessä, voihan se olla että siellä on jokin ollut alla ja se ei ole hyvää tehnyt astman kanssa. Ja nyt sitten potkii sieltä esiin kuumeen ja muiden oireiden muodossa. Ja sitten on siis jouduttu yskästä sairaalaan. /muokkaus


                                                            En nyt saa sijoitettua Luumäkeä niin hyvin kartalle, että tietäisin oletteko missä päivystyksessä olleet, mutta ainakaan parin keskussairaalan "vastaanottajista" ei ole itelläkään kovin hyviä kokemuksia ollut. Ainakin phks noita aikoinaan etti kun ei yllättävästi mitään kovin haluttua hommaa ollut. Ja työntekijät sitten sellaisia mitä sattuivat saamaan.

                                                            Ei sillä, ois sitä voineet tädit silti antaa jo aiemmin lääkettä ja asiasta varmasti kannattaa keskustella päiväkodissa. Ja jos vaihdatte päiväkotia sekä koulussakin sitten tulevaisuudessa, ainakin siihen asti että oppii itse kunnolla ottamaan ja tunnistamaan oireet.

                                                            Karu totuushan on myös että ei niillä päiväkodin tädeillä välttämättä ole terveydenhuollon puolelta enää tietoa tai ammattitaitoa sen enempää jäljellä kuin tavan tallaajallakaan, jos on pitkään pelkästään lasten puolella töissä ollut. Ei siitä koulusta ja parista hassusta harjottelusta kuitenkaan kovin kovaa ammattitaitoa jää. Itsellä on melkolailla mielenterveyspuolen koulutus pohjalla, vaikka niitä hommia en enää kouluaikojen jälkeen ole pahemmin tehnyt. En tiedä pärjäisikö enää sillä puolen kylmiltään tai olisiko kovin ammattitaitoista touhua, kun viimeeksi töissä olen hullujen kanssa ollut kymmenen vuotta sitten.

                                                            Toinen muokkaus: Niin, sitäkin siis yritän koko tarinan nähtyäni sanoa, että älä vielä käy haukkumassa niitä tätejä pystyyn, vaikka mieli tekisi. Katselkaa ensin reissu loppuun ja mitä sieltä nyt lopulta löytyy, vai löytyykö mitään. Keskustella toki kannattaa sitten jälkikäteen ettei samanlaista empimistä tulisi jatkossa. Välinpitämättömyyteen en niin usko, kun yleensä päiväkodeissa on melko motivoitunutta porukkaa hoitajina, koska sinne on hakijoita enemmän kuin työpaikkoja. Eli ne jopa vähän pystyvät valikoimaan ketä sinne hoitajiksi otetaan.
                                                            Viimeksi muokannut Outonaapuri; 17.3.2017, 00:50.

                                                            Comment


                                                            • Airbag valo kojelaudassa loistaa kuin papin k**li.

                                                              Täytynee siis mennä luetuttamaan koodit, että missä se jallu luuraa tällä kertaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X