Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 200 20v avant hydrauliikka pumppu rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 200 20v avant hydrauliikka pumppu rikki?

    Tere kaikille foorumilaisille! Paluu on tapahtunut, ja olen taasen parinvuoden jälkeen saanut audini (200 20v avant) liikenteeseen. Nyt sitte noin 4000km:n(ilman ongelmia) jälkeen työnsi hydrauliikkapumpusta öljyt ulos, yhden männänkorkin tiivisteen välistä. Aukaisin korkin ja vaihdoin siihen tiivisteen, ajoin noin 50km ja työnsi samasta paikasta öljyn pihalle. Tällä kertaa voimakkaammin, kun oli roiskinut pitkin konehuonetta. Nyt kysyisin onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan? Onko vika pumpussa, jossain tukkeutuneessa letkussa vai jossain laitteessa jota pumppu ajaa.

    Tässä vaiheessa haluan kiittää kaikki vastailevia ihmisiä ja foorumilaisia ja toivottaa hyvää kevään jatkoa!

    ps. ois kyllä vähän hoppukin ton asia suhteen ku huomenna ois äitienpäivä ja pitis päästä ajelulle;)

    #2
    On ihan yleistä, että nuo tulpat vuotavat. Etenkin jos tulppa on kerran uusittu ja vedetty kiinni apinanraivolla. Silloin saattaa pumpun valu haljeta ja edessä on pumpun uusinta.
    Myöskään hapettumat eivät ole outo asia noilla tiivistepinnoilla. Tulppa on hyvä uusia samalla kun tiiviste uusitaan.

    Comment


    • #3
      Ja tuossa ei sitten toimi normitiivisteet, vaan kannattaa orkkis hakea. Itsekin tavan kumitiivisteen pistin ja 40km jälkeen pisti nesteet konehuoneeseen. Orkkis ja uusi korkki ja sen jälkeen on toiminut hyvin.

      Comment


        #4
        Tiivistekeskuksesta olen hakenut mitoilla o-renkaita ja hyvin ne on kestäneet. Eivät mitään kalleinta kumia, vaan ihan heidän hyllystään mielestäni normikamaa.

        FAQ-alueesta löytyy sitten pumpun ropailuun ohjeita.

        Comment


        • #5
          Itse olen joutunut laittaan tavan motonet mallin tiivisteet, että vaimo on päässy loppuviikon kulkeen töissä. Vian paikallistaminen oli vähän hakusessa, vaan se löyty siitä korkin tiivisteestä. Nyt vaihdettuani sen niin jäi se korkki löysälle ja lappo sieltä välistä sitte öljyä ulos. Laitoin sen kunnolla kii niin ny pysyy (luetaan toistaseksi) öljyt sisällä:) Katsotaan koska noi motonetin tiivisteet korkkaa ja vaihdetaan sitte alkuperäset kuhan ne tänne pohjoiskalotille saapuu:)

          Comment

          Working...
          X