Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä navi kannattaa ostaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Gigantissa näytti olevan TomTom 930T Euroopan ja US kartoilla 279, vaikuttaisi hyvältä paketilta.

    Comment


    • Navia Saksasta

      Onko kukaan tilaillut perusnavia (TomTom, etc) saksanmaalta? Toimiiko TMC:t ym. ja voiko noissa vaihtaa kielen vai pitääkö opetella überaakkoset?

      Jaa, meniköhän väärään kategoriaan, kun tämä liippaa autoja? No, siirtäköön modet...

      Comment


      • Onko kenelläkään käyttökokemuksia Navigon 3300 max -navigaattorista. Näyttäisi olevan ihan kohtuuhintainen ja hyvillä perus toiminnoilla. Onko esimerkiksi kaistaohjaus järkevä?

        Comment


        • Itselläni on Navigon 4310 enkä suosittele Navigonia kokemusteni perusteella. Käynnistyy erittäin hitaasti, sammuilee latauksen aikana jos akku on päässyt tyhjäksi. Toimiessaan ok, ja siksi Navigon on testeissä varmaan pärjännytkin. Mutta kun toimii harvoin. Laite on kerran huollettu ja sen jälkeen ei käyttötuki ole vastannut viesteihini lainkaan.

          Comment


          • Minulla kans on navigon jota en käyttömukavuuden perusteella voi suositella. Tietysti onhan se niinkin että mitä on oppinut käyttämään. Tähän mennessä paras navigaattori on ollut Mio jota olen käyttänyt. Garminkaan ei ole ollenkaan hullumpi.

            Comment


            • Itse olen halvan Mio:n (onnellinen) omistaja Hinta-laatu suhteeltaan Miot ovat mielestäni aika hyviä, kuitenkin suosittelen kaikista halvimpien Miiojen jättämistä hyllylle. Niissä paremmissa (120+ e) mioissa alkaa olemaan paremmat käyttöliittymät (eli yksinkertaisempi ja helpompi käyttää), parempi suoritin (nopeampi, eikä jää miettimään), parempi antenni (löytyy satelliitit äkkiä), sekä suurempi näyttö. Isompi näyttö ei ole mitenkään pakollinen, lähinnä makuasia. Tomtomit on toisaalta varmoja valintoja, hyviä ja kestäviä. Kuitenkin itse tykkään mio:sta, vaikka yhden tutun mio onkin ärrävikanen :D

              yksi potentiaalinen ehdokas

              Comment


              • Onx tiatoo missä muussa kuin Navigonin lippulaivassa on liittimet siinä jalassa? Olisi hieman helpompaa, jos saisi sähköt sun muut antenniliitännät sen jalan kautta eikä tarvitsisi joka kerta viritellä niitä piuhoja kun laittaa laitteen kiinni.

                Kävin tuota Navigonia testailemassa verkkokaupassa ja vaikka kovasti himottaisi ominaisuuksien puolesta, niin TomTomeissa tuntuu käyttö olevan paaaljon loogisempaa, nopeampaa ja varmempaa. Navigoinnista en osaa sanoa mitään.

                Comment


                  Vaikka tomtom onkin kauhee ryöstöfirma päivitysten suhteen, niin musta se on edelleen ainoa varteenotettava kone. Mikään muu ei ole ollut yhtä selkeä ja helppo käyttää. Tommonen kone on tehty päin p*rsettä, jos sen käyttöön tarttee esim. käyttöohjetta. POI pisteiden tämänhetkisestä yhteensopivuudesta en tiedä muuta, kuin sen, että tomtomissa ne toimii.

                  Comment


                  • Ajatuksissa oisi hankkia navigaattori jota voi käyttää Nokialaisen (E75) handsfreenä ja MP3 soittimena. Äänet ajetaan auton stereoihin FM lähettimen kautta (radiokanava viritetään navin taajuudelle). Onko suosituksia / kokemuksia ? TomTom 720 :ssa lienee em. ominaisuudet mutta onko muita ?

                    Comment


                    • Hankin heikentyneen akunkeston ja isomman näytön takia TomTom One XL 4,3":n tilalle Via 125 5":n, ja ihan toimivalta tuntuu. Päivitysnopeus on huomattavasti parempi kuin vanhassa, mutta kiinnitysmekanismi on huonompi; vanhan sai irroitettua suoraan telineestä, mutta tässä uudessa pitää koko teline aina kiepauttaa irti. Grafiikat tietysti kivemmat, mutta olisi vanhoillakin pärjännyt.

                      Comment


                      • Aikanaan tuli haettua TomTom 930T Euroopan ja US kartoilla.
                        Hienosti on pärjännyt molemmilla mantereilla ja käytettävyys kunnossa.

                        Comment


                        • Aika paljon on nega palautetta fm -lähettimistä nimen omaan musiikin kuuntelun suhteen. Jotkut eu-määräykset ovat kuulemma pienentäneet tehoja niin että äänen laatu menee heikoksi. Toisaalta paikkakunnalta toiselle siirryttäessä tuppaa radiokanavat tulemaan vielä lisäksi päälle. Olisi kiva kuulla kokemuksia fm-puolesta. Kiinnostaisi tuo kuitenkin kun Navi pitäisi hankkia ja entuudestaan on jo kolme tienpäällä ladattavaa fermettä autossa, känny, mp3 soitin ja Nokia speakerphone hf-laite. Jos tuollainen fm/hf/navi yhdistelmälaite olisi toimiva niin vähenisi laitteet kahteen.

                          Comment


                            Mulla on ollut käytössä garminin nuvi 760, sillä onnistuu kaikki noi mitä halusit ja olen käyttänyt fm-lähetintä erittäin paljon musiikin kuunteluun ja navigointikin kuulostaa paljon selkeämmälle radion kautta. Molempia voi myös tehdä samaan aikaan musa vaan pitää sen aikaa taukoa kun tulee ajo ohjeita navilta ja jatkuu automaattisesti siitä mihin jäi.

                            Äänen laatu on mielestäni ihan hyvä, tosin mun kuuntelu paikat ja niiden stereot ei ole mitään huippuluokkaa. Pääosin työkoneissa ja pakuissa. ;)

                            Comment


                              Omat kokemukset navin BT-ominaisuudesta on aika huonot. Itse kuulee hyvin mutta koska mikrofoni on navissa kiinteänä vastapuoli ei meinaa kuulla mitään muuta kuin taustahälyä. Toki omat kokemukset on muutaman vuoden vanhoista laitteista joten ne saattaa olla parempia nykyisin.

                              Comment


                              • Päädyin TomTom Go Live 1000 :een. Näpäkkä peli ja BT HF:kin toimii yllättävän hienosti. Tuo mm. puheliluettelon kännystä näytölle jolloin soittelu käy huomattavasti kätevämmin kuin puhelimen näppylöistä. Äänitehoa löytyy taatusti tarpeeksi (säätyy automaattisesti nopeuden mukaan). Tiedä sitten miten hyvin vastapuoli kuulee mutta kukaan ei ole vielä ainakaan valittanut. Onneksi en valinnut 1005 mallia koska FM ja MP3 ominaisuudet olisi olleet turhia. Aavistuksen suurempi näyttö (1000:ssa 4,3", 1005:ssa 5") olisi ollut tietysti aina mukavampi.

                                http://www.tomtom.com/fi_fi/products...e-1000-europe/

                                Comment


                                  Navigointi HTC:llä on ollut aika toimivaa. Softana joku navigonin systeemi. 39e pohjoismaiden lisuri elinikäisillä päivityksillä. Puutteitakin on kyllä löytynyt. Ihan pienimpiä kinttupolkuja puuttuu. Joskus löytyvät jopa google mapsista, muttei Navigaattorista. Ajaa silti asiansa hyvin. Desire HD:n näyttö toimi ihan kiitettävästi jo tuossa käytössä.

                                  Comment


                                  • Navigaattori

                                    Ohjatkaa minut oikeaan topikkiin jos tätä on jo käsitelty. Ostin noin neljä vuotta sitten Garmin Nuvi 250, jossa ovat Suomi ynnä Länsi-Eurooppa. Aina kun kytken sen päälle, niin se kehoittaa lataamaan uudet päivitykset. Löysin oikean paikan Garminin sivuilta ja kytkin laitteen PC:een. Jotakin sen teki ja maksutta, mutta päivittääkö se uudet kartat vai jotakin muuta? En ole käytännössä sitä vielä testannut, löytääkö sen uusia rakennettuja tieliittymiä. Mutta eikös nämä karttapäivitykset ole yleensä maksullisia ja toisekseen kannattaako niitä edes tehdä verrattuna uuden laitteen hankintaan?

                                    Toinen kysymys, oletteko ladanneet iPhoneen navia? Maksavat noin 80-100 euroa. Onko kokemuksia toimivuudesta? Kaipaisin nimenomaan myös jalankulkijana toimivaa ratkaisua.

                                    Comment


                                      Päivittää ainoastaan navin firmwaren maksutta. Kartta-aineisto ei ole päivityksessä ilmainen, tosin nyt saa muistaakseni USD 90 hinnalla "life-time" päivityksen. Siitä haarukoimaan kannattaako vanhaan ostaa päivitykset vaiko uusi navi. Niin, ja edellämainitut jutut koskee siis Garminia.

                                      Comment


                                      • Osallistutaan tähänkin.

                                        Tomtom:lla sama juttu. Softan saa ilman mutta kartat maksaa.

                                        Puhelimen navigointi softasta luovuin kun aina kun piti olla tarkkana vieraassa kaupungissa niin joku soitti!
                                        ja eikun tien sivuun..

                                        Comment


                                        • Sanokaas mikä navi pitäs ostaa? kovin painoarvo on karttojen päivittyminen

                                          Comment


                                            No itse olen tomppaa (sitä vanhaa iänikuista) käyttänyt, ja tyytyväinen olen.

                                            Tässä vähän ot, mutta hauska Top Gear versio ja ääniraita.

                                            Comment


                                            • vaikee valinta edessä

                                              Comment


                                                Päivitysten osalta TomTom on huonoin. Päivitykset tosi kalliita ja niitä on vain rajoitetun ajan tarjolla rajoitettu määrä. Navigaattorina muuten se on kyllä parasta, mitä saa. Töissä oli TomTom XL onet monta vuotta ja hienosti pelasi. Nyt joku vajakki keksi tilata garminia tilalle ja se on kyllä ihan karmea ulkoasultaan ja käytettävyydeltään. Tomppaa tulee ikävä...

                                                Comment


                                                • Tomppahan on tosiaan käytettävyydessä ykkönen, ulkoasussa ei mitään ylimääräistä ole. Pelkkää selkeyttä. Nykyinen navigon puhelimessa pääsee tosin aika lähelle, joskaan karttapohja ei ole yhtä selkeä.

                                                  Comment


                                                    Toi navigon on vielä ihan 10+ verrattuna garminiin...

                                                    Comment


                                                    • Mulla on tommonen TomTom XL IQ Routes käytössä. Hieman kalliimpihan tuo kapistus on, ~150€ pintaan, mutta on kyllä hyvä laite ollut käytössä. Tuplatomppa on ollut käytössä aiemminkin, ja tuohon käyttöliittymään olen kyllä tykästynyt. Velimiehen Garminista ei ainakaan pikaisella räpläämisellä ollut kovinkaan positiivista sanottavaa, varsinkaan kun koko laite ei suostunut näyttämään karttoja.

                                                      Ja kun noihin ääniinkiin jossakin viestissä päästiin;

                                                      [ame]http://www.youtube.com/watch?v=FdcJVuylmsM[/ame]



                                                      "In turn you must left". Ei uskaltanut aivan kokeilla, mahtuuko noista kaiteiden välistä. Matkanteko olis viimeistään tyssännyt sitten noihin portaisiin.
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut mstr; 2.11.2011, 09:21.

                                                      Comment


                                                        Mulla meni pahasti luotto tohon navigoniin joka on asennettuna työpuhelimessani (HTC desire HD). Se sai joku aika sitten Tampereella jonkun todela mystisen kohtausen ja alkoi lagailemaan oikein huolella. Välillä täppä oli oikeassa paikassa, välillä 300-500m edellä ja välillä saman verran perässä. Käynnistelin ohjelmaa uusiksi, mutta ei auttanut. Sammutin luurin ja käynnistin ohjelman uudestaan ja taas samaa vaivaa. Välillä fixin saaminen kesti 15 minuuttia. Sen jälkeen en ole oikein luottanut tuohon rakineeseen, vaikka se onkin toiminut oikein tuon jälkeen. Jäi vähän paska fiilis, kun nyt laahaan mukana kahta navia varmuuden vuoksi... Silloin sattui onneksi olemaan tomtom repussa. Se löysi paikan alle minuutissa ja toimi oikein. Juuri oli transporterin tuulilasissa imukuppitelineessä kiinni, joten ei siinä ainakaan peltiä ollut fiksejä estämämässä. Lasi ei ole lämpölasi eikä siinä ole lämmitystä.

                                                        Comment


                                                        • Onko olemassa sellaista GPS-laitetta, jossa olisi oikeasti hyvä akku? Omassa autossa latauspistoke on käsijarrun takana, joten se latauspiuha on todella pahasti tiellä kun kulkee kojetaulun päältä aina sinne känkän taakse. Puhelinta olen nyt käyttänyt lyhyillä matkoilla, mutta sitten taas sen akku alkaa olemaan tyhjä, ja sille olisi sitten muutakin käyttöä.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X