Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

dieseliä öljyn seassa? b4 1.9 tdi (1z)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • dieseliä öljyn seassa? b4 1.9 tdi (1z)

    Olen tässä muutaman viikon haistellut, että ohjaamoon tulisi ajoittain dieselin haju. En vuotoa ole kuitenkaan löytänyt. Tänään kun nuuhkin kone huoneessa, niin paikallistin dieselin hajun siihen venttiili kopan päällä olevaan huohotin hässäkkään...

  • #2
    mulla oli sama homma vaihda ne kangas päällysteiset letkut uusiin. Auttoi ainakin minulle.

    Comment


      #3
      Melko varmasti diisseliä on jonkun verran öljyn joukossa aina :)

      Suuttimien paluuletkut kantsii vaihtaa. Menevät melko haperoksi ajan saatossa.

      Jos lähtee käyntiin kylmänä ja kuumana ok, ei savuttele, eikä oireile muutenkaan, niin tuskin on mitää isompaa vikaa kuin vuotava liitos tai letku.

      Comment


        #4
        Mitenkäs paljon moottoriöljyn sekaan kärsii mennä dieseliä ennen kuin öljystä tulee voitelu kelvotonta?

        Tänään tais nimittäin pompata suutin toiselta lohkoa irti ja sutkuttelee nyt iloisesti moottorin käydessä. Korjaamaan en pääse kuin huomenna ja ennen sitä pitää tehdä muutama pakollinen ajo. Mietiskelin tuossa että mitäs kaikkea koneessa voi ottaa siipeensä jos suutin hieman falskaa.
        Suuttimen tiiviste rengas ja tuo öljyn sekaan menevä polttoaine tuli itsellä mieleen.

        Kyseessä siis vallan erikone kuin aloitusviestissä eli omat kokeilut tapahtuu 2.5 V6 TDI:n parissa.
        Viimeksi muokannut Lipponen; 26.9.2012, 11:39. Perustelu: Moottoritiedon lisäys

        Comment


        • #5
          Itse jättäisin pakollisetkin ajot väliin jos on suutin irti. Sanoo sen kai jo maalaisjärkikin, että auto on ajokelvoton jos dieseliä pääsee öljyn joukkoon ja auto käy vajaalla?

          Comment


            #6
            Jos pakko ajaa niin suoraan korjaamolle, itse ajaisin ainoastaan tuollaisen ajon.

            Ja yleisenä ihmettelynä, mikä siinä on että ihmisten on aina "ihan pakko" suorittaa parit ajot ennen kuin voi korjata. Parhaat mitä itse olen todistanut oli kun äijällä auto oli kussut jäähdytys nesteet ulos, niin mies tuumaa tyytyväisenä että voi tuolla ajaa kun ei ole muuta kuin kaupunki ajoa. Ja kun ei siinä mittarin mukaan äskenkään lämmöt noussut (ei tietenkään kun ei ole nestettä josta voisi mitata lämpöä)...
            Ja kyseinen henkilö vaikutti tietävän edes jotain autoista, melkein voisin lyödä vetoa että se auto pääsi jonnekkin kansiremppa hoitoon.
            Viimeksi muokannut Metsässä; 26.9.2012, 23:23.

            Comment


              #7
              Ehkä ilmaisin itseni hieman turhan dramaattisesti.
              Suutin ei siis ole kokonaan irti. Noussut vain sen verran että sutkuttaa. Kone kyllä käy kaikilla ja ei taida ees pahemmin ilmaa kiskoa tuolta välistä koska käy "nätisti" ja lähtee käymään ihan hyvin jne...

              Toki vika on korjattava ensi tilassa mutta ennen tätä päivää siihen ei yksin kertaisesti ollut mahdollisuutta. Pakolliset ajot oli lähinnä poistumista koululta kämpille jä tänään paikkaan jossa korjaus suoritetaan. En siis meinannutkaan paria kolmea viikkoa/2000km ajella viallisella autolla mutta nuo siirrot oli tehtävä.

              No kunhan tänään pääsee roppaamaan niin täytyy hieman nuuhkia öljyä ja näppeihin koettaa onko mennyt liruksi. Muutenkin ajattelin tehdä tämän öljyn vaihdon melko tiuhalla välillä joten vaihtoon menevät kohtasillään joka tapauksessa.

              Comment


                #8
                Miten suuttimet tuossa on oikein kiinni? Nelipyttysessä se on haarukalla, ja jos kuvatulla tavalla löystyisi en kyllä ajaisi autolla, koska siellä on pettäny pultti tai kierteet.

                Comment


                  #9
                  Suutinta painatetaan alaspäin sellaisella soikealla levyllä jossa on keskellä reikä suuttimelle ja reunoilta levy tulee samoihin pinnapultteihin nokkapukin kanssa. Eri mutterilla tosin.

                  Tässä minun tapauksessa olin jättänyt noidein soikeiden levyjen mutterit liian löysälle. Tällöin suutin näemmä pääsee nousemaan ajan kanssa sen verran ylös päin että alkaa sutkuttaa. Täysin omaa tyhmyyttä siis koko minun keissi.

                  No nyt on taas suutin kiinni ja kaikki rokkaa kohtuu hyvin.

                  Comment

                  Working...
                  X