Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

kylmänä meinaa sammua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • kylmänä meinaa sammua

    Passat 1.9TDI 4Motion -03 AVF
    Lähtee hienosti käyntiin kylmänä. Pihalta peruutan tielle ja teen mäkilähdön niin meinaa ihan väkisin sammua. Lämpimänä ei mitään ongelmaa. On olisi ahtoputki irti, kun antaa kytkin pohjassa kierroksia ja pääsee lopulta liikkeelle ei enää ongelmaa. Vikakoodit olen lukenut useampaan kertaa, ei mitään.
    Tuon kanssa pärjää mutta on vain perin ärsyttävää. Tuli taas esiin näin kelien viilennyttyä.
    Moottorinlämpötila-anturit vaihdettu.
    OT. tulipa taas näpäytys omalle autotekniselle osaamiselle tänä viikonloppuna, että hävettää vieläkin.
    Kaverin Opel puutui pihalle. Startatessa napsutteli sarjatulella vain solenoidia. Ei tullut mieleen tarkistaa akun varausta kun ei kuulunut klassista vouvou ääntä.

  • #2
    Sama vaiva täälläkin tosin auto on B6 A4 samalla AVF koneella. Kone ikäänkuin tukehtuu esim. liikkeelle lähdössä. Olis kiinnostava tietää mistä johtuu. Mitään vika koodeja ei löytynyt ja anturi arvot kunnossa.

    Comment


    • #3
      Omakin on vähän tukkoisen oloinen kylmänä, eli joutuu antamaan vähän reilummin kaasua liikkeelle lähdettäessä. Kai se on ihan normaalia kylmälle diisseli koneelle. Kovemmilla pakkasilla perän öljytkin nelivetoisissa voi olla vähän "jähmettyneet", jonka takia kaasua joutuu antamaan vähän reilummin.

      Comment


      • #4
        Onko EGR tulpattu vai toiminnassa?

        Comment


        • #5
          Mulla ei ainakaan ole enää EGR käytössä. Tosiaan joutuu pihasta lähtemistä hieman kytkimellä avittaa muuten stumppaa. Kun kierrokset laskeekin hieman iikkeelle lähdössä niin sammuu silti vaikka laittaa kytkimen pohjaan. Yleensä sammuu keskelle tietä kun pihasta käännyn ajotielle.

          Comment


          • #6
            Samoin täällä, EGR tulpattu, pieni reikä on. En usko että on täysin normaalia. Toisessa kulkineessa, volvo S80, jossa 2.5Tdi vw:n koneella ei ole samaa ominaisuutta. Juu jos en paina kytkintä pohjaan ja herättele kierroksilla, sammuu.
            Ei tarvitse olla pakkasta, kun on kymmenen astetta ja siitä alle. Vastaa hieman laiskasti kaasuun paikoillaan alkuun, mikä sulkisi pois voimansiirron öljyt.

            Comment


            • #7
              Mä vähän veikkaan että tuo tehottomuus kylmänä johtuu tulpatusta EGR:stä.
              Edellisestä 1.9 TDI:stä kun tulppasin EGR:n, niin oli selvästi tehottomampi kylmäkäynnistyksen jälkeen ja helposti sammui liikkeellelähtiessä.
              "Lastutuksen" jälkeen tuo ongelma kuitenkin katosi.
              Tämä nyt ei oo mitään varmaa tietoa, mutta näin olen itse asian ymmärtänyt:
              Tuo EGR venttiilin säätöläppähän liikkuu edelleen, vaikka pakokaasun tulo onkin tulpattu.
              EGR yrittää kylmänä kierrättää enemmän pakokaasua ja läppä siis kääntyy siihen asentoon, että vähemmän puhdasta ilmaa ja enemmän pakokaasua.
              Olisko niin, että tässä tilanteessa moottori tukehtuu kun ei saa kunnolla mitään ilmaa. Kun kaasua antaa lisää niin läpän asento muuttuu ja sitten ilmaa taas enemmän tarjolla.
              "Lastutuksen" yhteydessä tuota EGR:n toimintaakin varmaan muutettiin ja tämä ehkä poisti ongelman omasta EX autosta.

              Comment


              • #8
                Mulla on Findiesel poistanut Egr:n ohjelmallisesti. Peltilätkää ei ole. Mulla toimii ekan stumpin jälkeen auto normaalisti et en usko siihen venttiiliin..

                Comment


                  #9
                  Tossa mietin, että kun sen EGR:n laippaa kone saa enemmän mitattua puhdasta (kylmää) ilmaa kuin ennen. Osaako vakisofta tulkita tilannetta oikein?
                  Mulla tosin ei ole ollut pumpparien kanssa tuollasta ongelmaa vaikka EGR on ollut tulpattuna tai letku irti venttiilistä.

                  Comment


                  • #10
                    Onhan tuota samaa ongelmaa tullut vähän pähkittyä...eikä ikinä selvennyt mikä oli vikana...
                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=104630

                    Comment


                      #11
                      Täälä kans toi ominaisuus katosi lastutuksen myötä :)

                      Comment


                      • #12
                        Ja allekirjoittaneella ei siis kadonnut...

                        Comment


                        • #13
                          Vanha topikki, mutta liippaa kyllä niin lähelle. Eli tuo oma 193tkm ajettu AVF "rynkyttää", kun kylmänä lähtee liikkeelle. Erikoista on se, että ei rynkytä aina, mutta tänään ravisti liikkeellelähdössä kovemmin kuin koskaan aiemmin. Saapa nähdä, miten huomisaamuna. Heti kun nesteen lämmöt nousee sen verran, että näkyy mittarissa, tuo rynkytys/ravistus/puistaminen loppuu. Eli ravistaa samalla tavalla, kuin meinaisi sammua.

                          Onko edelliset löytäny vikaa vai onko "ominaisuus"? Vikakoodit on luettu vasta, ei koodeja. Voin lukasta vaikka huomisaamuna uusiksi. Lähinnä kiinnostaa siksi, että auto on ostettu liikkeestä ~kuukausi sitten, joten jos jotain on antautumassa, niin tietää olla yhteydessä ko. puljuun.

                          EGR:n kohtalosta ei ole tietoa, ite en ole sille ainakaan tehnyt mitään. Mistä tuotakaan tietää, onko tulpattu vai ei? Käyntiin lähtee kelillä kuin kelillä loistavasti. Erikoisempaa savutusta ei havaittavissa.
                          Viimeksi muokannut mstr; 22.10.2012, 22:27.

                          Comment

                          Working...
                          X