Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden tilaaminen ulkomailta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vanteiden tilaaminen ulkomailta?

    onkos moni sattunut tilaamaan vanteita ulkomailta onnistuneesti?
    Itse olen englannissa sijaitsevilta nettisivuilta bongaillut vanteita ja lähettänyt sähköpostia kysellen toimitustavoista suomeen, tai ylipäätään sen mahdollisuutta. Lisäksi pulttijakoja jne, koska useimmilla sivuilla näyttää vain olevan vanteen koko ja leveys, ei muuta.. vaikea siitä sitten tietää sopiiko omaan autoon. Joka tapauksessa, eipä ole vastausta tullut keneltäkään. 3-4 yritykseen oon kyselyitä lähettänyt. jopa kahteen kertaan pariin..

    Onko asia niin, että EU-alueelta (esim. englanti) tilattaessa ei tule mitään ylimääräisiä tullimaksuja? mutta ulkopuolelta (esim. USA) tilattaessa tulee vielä tullimaksut yms.? Näin ollen esim. englannista tilattaessa ei siis tulisi muuta hintaa kuin lähteyskulut vanteiden hinnan päälle.. ja meneekö tuo lähteyskulut sitten yritykselle vanteiden laskun mukana, ja ne hoitavat lähetyksen. Minä noudan vaan matkahuollosta vanteet?

    Jospa vielä olisi kokemuksesta sanoa joitain hyviä nettipuljuja joista kannattaisi menestyksellä kysellä ja tilata vanteet? Mielellään tietty eu-alueelta, niin ainakin on helpompi tietää lopullinen hinta.. Eikä matkakaan ole niin pitkä kuin rapakon takaa tilattaessa :) Tietty jos jotain saa tilaamaan kimpassa jostain, niin kiinnostaa myös..

    kesä tulee ja kaara huutaa uusia vanteita alle ;) vanhat ei kelpaa..

    #2
    EU-alueelta ei tule tullia yms.

    Selvitä myyjän kanssa ensin paljonko rahti on, ja sinä maksat sen tietysti samalla myyjälle vanteiden kanssa.

    Minä etsisin ennemmin Saksasta, Englannista tahtoo tulla aika korkeat rahdit.

    Comment


    • #3
      onkos jotain hyviä putiikkeja ehdottaa (linkittää) joissa ois hyvät valikoimat? :) saksasta siis..

      Comment


        #4
        www.ebay.de. Tuollahan niitä on pilvin pimein.

        Comment


        • #5
          eipä ole ebay-tunnuksia.. eli ei ainakaan sitä kautta voi ostaa.. (huutamalla siis..)

          Comment


          • #6
            No saahan sinne tunnukset luotua.

            Comment


            • #7
              meikäläisen kielitaidolla liian haastavaa. saati sitten saksankielisten sivujen selailu jne.. :) itse asiassa kirjautuminen on hoidettu, mutta sitten loput onkin liian haastavaa. esim juuri kaupanteko jne.. kun ei osaa, niin pitää kehittää jokin helpompi tapa. ja muutenkin tuo huutaminen ei kiinnosta, koska kiinteällä hinnalla tietää ainakin että jos haluaa ostaa, niin saa, ja hinta on tämä! ;) ja kyllä, tiedän että ebayssakin on suorahinta kohteita.
              Joten nyt puhutaan siis vain perus nettipuljuista joista vanteita saa :) Kiitos :)

              Comment


                #8
                Saksasta voi hakea myös UK:n sivujen kautta: www.ebay.co.uk Valitse sieltä advanced-haku ja valitse maaksi saksa.

                Comment


                • #9
                  Minäkään saksasta mitään ymmärrä ja käytän saksankielisiä ebayn sivuja.
                  Babelfish ja elisan sanakirja on mun parhaat kaverit noissa hommissa, ja hyvin oon pärjänny.

                  Comment


                  • #10
                    siinä on silti se huuto-ominaisuus :D tää jätkä tahtoo vanteet, jos löytyy sopivat. ei etsiä ebaysta monien samojen vanteiden joukosta tiettyjä hyviä, ja alkaa kinasteleen (tarjoamaan) muiden kanssa niistä ;)
                    meneepäs vaikeeks :D
                    Lisätään vielä yhdeksi miinukseksi epävarmuus ja luottamus myyjiä kohtaan... tietty yrityksetkin saattaa ohareita tehdä, mutta varmaan vähemmän kuin yksityiset. ja toisekseen, en etsi käytettyjä vanteita. ja ja ja... vaikka mitä, mutta siis EI ebaylle, tässä tapauksessa :) ja ne tilit yms tekee kans asian vaikeeks mulle.
                    (oishan se kyllä hyvä osata tuota käyttää ja hoitaa maksuja yms. mutta jotenkin turhauttavaa opiskella itekseen se homma. sais sieltä monia kivoja nippeleitä ja osia kyllä helposti, kun tarjontaa riittää!)

                    Comment


                      #11
                      On ebayssa sellaisiakin myyjiä (yrityksiä) joilta voi ostaa suoraan uusia vanteita tarvitsematta huutaa. Ja nettikauppoja on saksassa vaikka kuinka monta, googlella vaan etsimään.

                      Ei se ole niin vaikeaa...

                      Comment


                      • #12
                        :) joo kyllähän siellä niitäkin on. Ei nyt ihan heti ainakaan hyviä nettikauppoja googlesta löytynyt. Liekö sitten hakusanoissa alufelgen, aluräder yms. vastaavat olla vikaa?

                        Comment


                          #13
                          Varmasti on vikaa, kun itse löysin parilla painalluksella nämä:

                          www.rh-alurad.de
                          www.meine-felgen.de
                          www.ATU.de
                          www.WheelMachine.de
                          www.mbalurad.de
                          www.alcar.de
                          www.felgen-billiger.de

                          Comment


                            #14
                            Onko sulla jotkin tietyt vanteet mitkä haluat etkä tahdo saada niitä suomesta vai etsitkö vaan ulkamailta miellyttäviä vanteita ja haluat ne edullisemmin? Jos (ja kun) ostat ulkomailta niin kannattaa etsiä netistä juttua foorumeilta kyseisestä puljusta onko kukaan muu tilannut ja onko minkälaisessa maineessa, ettei käy kehnosti.

                            http://www.stg-gmbh.com/tuning.html

                            Tuolta tilasin juuri itselleni tavaraa. Vannevalikoimakin on todella laaja. Pulju ollut pystyssä jo useamman vuoden ja usealta taholta todettu luotettavaksi, myös ennakkoluulojen ja skeptisyyden kehittäjältä Itseltäni pulju saa kiitoksen

                            Comment


                              #15
                              Kasiin tilasin vanteet englannista, kun ei niitä muualta oikein saanut.
                              Rahti oli saksahintaan verrattuna huomattavasti reilumpi, mutta eipä se tässä konkurssissa enää merkannut.
                              Homma toimi ihan kivasti poislukien kuriirin aiheuttama jälki yhdessä vanteessa.

                              Comment


                              • #16
                                Ei tuon eBayn selailun pitäisi olla ylitsepääsemätöntä, edes heikon kielitaidon omaaville.
                                Kielitaidon kehittyminen on väistämätön sivuvaikutus, jos halu saada ne vanteet on tarpeeksi kova.
                                Saksan eBaytä voi selata vaikka ebay.com:in kautta.
                                Advanced search napin takaa löytyy toinen advanced search painike, jota painamalla saa riittävästi hakukriteereitä, joilla voi valita kohdemaan, sekä myyntitapa kriteereitä.
                                En itsekään ole huutokauppaamisen ystävä, joten haen vain tuotteita joiden tiedoissa on ehtoina: Buy it now ja PayPal(maksutapa).

                                Tuo Altavista Babelfish osaa kääntää(melko huonosti) myös kokonaisia sivuja, eli ihan ne myyjien myyntipuheet kokonaisina saksasta englantiin. Lopputulos on usein osin siansaksaa, mutta uskon että auttaa, jos ei saksaa sanaakaan ymmärrä.
                                Itse olen alkanut epäillä, että koko eBay on vain kuriiri ja posti yritysten katala salajuoni työllistää itsensä kuskailemalla samoja, näennäisesti edullisia tavaroita edestakaisin ympäri maailmaa kiskurihinnalla.

                                eBaysta voi tehdä edullisia löytöjä sekä hankkia tavaraa jota suomesta ei saa ja uskon, etä PayPal:illa maksamalla tilaaminen on turvallista
                                (PayPals buyer protection program = PayPal hyvittää jopa 2000$ asti, jos myyjä tekee oharit maksettuasi PayPalin kautta[PayPal:in käyttö edellyttää luottokortin omistamista]).

                                Comment


                                • #17
                                  mielessä on parit vanteet, mutta päätöstä ei oo vielä syntynyt. Suurin syy ulkomailta etsimiseen on juurikin tuo laajempi valikoima! yksi vahva ehdokas on Fuel merkkinen vanne, jota en ole nähnyt muuta kuin englantilaisten yritysten sivuilla. Sitten Dotzilla on yksi vaihtoehto (tätä kyllä taitaa suomen kauttakin saada tilattua). Jenkkilässä vaikuttaa olevan paljon valinnanvaraa myöskin, ja halpojahan nuo hinnat alkaa olemaan euron kurssin myötä! kyllä siinä sitten jää vielä varaa maksaa rahtejakin.
                                  Nämä perinteiset vanteet mitä meilläkin myydään, tuppaa olemaan suurelta osin juuri sellaisia mitä EN hae :/ Hakusessa siis on kiiltäväreunaiset huulivanteet, joissa on ainakin osittain musta keskusta. ja tietty se malli sit vaan kolahtaa, kun sen oikean näkee.

                                  PayPalin suhteen ongelma on juuri se, että se luottokortti pitäs hankkia.. Eilen selailin ebayta, mutta eipä osunut vanteita silmään jotka olis edes miellyttänyt.

                                  Jyppe: tuliko vanteet sulle suoraan matkahuoltoon vai mitä kuriirilla meinaat? Eli maksoit vanteet+rahdin samalla kerralla nettipuljulle, ja hait vanteet matkahuollosta? ei kai sentään itse tarvitse alkaa järjestään kuljetusta? olen ymmärtänyt että jenkeistä pitäisi kai jotenkin itse hommata se rahti..? Niin, ja paljonko tuli kuluja vanteille (jos muistat edes rahtikulut..) ?
                                  Kiitos vastauksista!

                                  Comment


                                    #18
                                    Eiköhän ne tule suoraan kotiovelle tai postiin. Ennen tuli kaikki ebaystä ostetut kamat suoraan kotiin, mutta nyt ovat sopimukset ilmeisesti muuttuneet ja tavarat tulevat usein postiin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Jyppe: tuliko vanteet sulle suoraan matkahuoltoon vai mitä kuriirilla meinaat? Eli maksoit vanteet+rahdin samalla kerralla nettipuljulle, ja hait vanteet matkahuollosta? ei kai sentään itse tarvitse alkaa järjestään kuljetusta? olen ymmärtänyt että jenkeistä pitäisi kai jotenkin itse hommata se rahti..? Niin, ja paljonko tuli kuluja vanteille (jos muistat edes rahtikulut..) ?
                                      Kiitos vastauksista!
                                      Eihän ne sentään englannista bussirahdilla kulje. :)
                                      DHL tjsp ne toi ns. kotiin asti. Ja tosiaan maksoin vanteet+rahdin luottokortilla ja tavara lähti heti seuraavana päivänä, eli ei tarvinut rahojen siirtymisiä odotella.
                                      Rahti oli kait noi 150gbp, en tarkkaan muista mutta suurinpiirtein tuota luokkaa (4kpl 20" imeviä laatikoita).

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuli juuri tuossa tilattua vanteet kumeineen englannista. Vanteet 19" ja kumit 225/35 siihen päälle, jolloin saivat rahdiksi 140£ (n.180?). Katsotaan miten nopeaan tulevat :)

                                        Kyselin muutamasta eri paikasta rahteja samanlaisille sarjoille ja hinnat vaihteli 110-180£ välillä. Onhan kuljetusmaksut hieman kalliimpia kuin saksanmaalta, mutta vanteet ja kumit tuli halvemmaksi, joten kannatti tuollakin rahtimaksulla tilata.

                                        Comment


                                          #21
                                          jos saa kysyä niin minkälaiset tilasit ja paljo niillä oli hintaa?

                                          Comment


                                          • #22
                                            19" rs6 replicat, 225/35 kumit, vanteille laitto + tasapainotus ja tuo rahti tuli tekee 705£ eli tän hetken kurssilla hieman alle 900€.
                                            Viimeksi muokannut jesku; 21.3.2008, 17:25.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Millä renkailla?

                                              Comment


                                                #24
                                                Viittitkö laittaa linkkiä mistä firmasta tilasit?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ebaysta noita oon katellu tämmösellä haulla: http://global.ebay.com/gbh/search?browse=0&Query=19+rs6

                                                  En noista kumeista tarkemmin osaa merkkiä sanoa, näkee kun saapuuvat.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Pikkasen huolettaa että sulla jää kantavuus liian pieneksi ja rengas saattaa pettää jos runko ei ole vahva! Jos et tiedä renkaan merkkiä niin odotettavissa on halpis jonka rungosta ei ole varmuutta. Toivottavasti kantavuus kuitenkin riittää. Mulla oli 19 tuumasissa 235/35 aikoinaan joten ei se ero varmaan hirveän suuri ole?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kyllä mulle tuo kantavuusindeksi tuli mieleen kun arvoin otanko 225 vai 235 kumit ja sitä tiedustelinkin. Vastaukseksi tuli ensin, että 94 jonka pitäisi hyvinkin riittää. Tosin sitten kun tein tilauksen niin tuli infoa, että olisikin 88 XL.

                                                      Netistä katseltuna uskoisin että tuo 88XL voisi ennemmin ollakin se oikea 225/35/19 kumille ja jos nyt en väärin muista niin taisi suurempi akselimassa mulla olla 1080kg ja 88:n muistan katsoneeni vastaavan 560kg:ta + sitten tuo XL merkintä, paljonko se tuohon vaikuttaneekaan?

                                                      Eilen ilmoittelivat, että tänään lähtee paketit matkaan. Odotellaan mitä sieltä tulee niin tietää sitten varmaksi =)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Laitetaan tännekin info lopputuloksesta tuota minun tilaustakoskien un vanteet ja kumit eilen sai auton alle asti: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=214 Niin, vanteet ja kumit tuli alle viikossa englannista, mutta nyt vasta vaihdoin alle.

                                                        Tilaus meni minun osalta ihan ok. Pieniä naarmuja oli vanteisiin kuljetuksen aikana tullut vaikka oli laitettu pahvia suojaksi ja kiedotu sen jälkeen muovikääröön. Naarmut olivat onneksi vain lakkapinnassa joten hieman hankausta hiomatahnan kanssa ja vaha päälle niin tuli jälleen kiiltävää pintaa.

                                                        Kumit jotka noiden vanteiden päällä tuli oli merkkiä accelera phi www.eptyres.com , joka ainakin minulle on aivan outo, mutta eipä noista nyt vielä 60km ajelun jälkeen ole pahaa sanottavaa.
                                                        Viimeksi muokannut jesku; 27.4.2008, 15:59. Perustelu: toimitusaika

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Onko kukaan tilannut vanteita jenkeistä? Tuntuu olevan ihan järkyttäviä rahtihintoja (500-1000$). Mikä olisi halvin keino saada ne Suomeen?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Missä noin kallista on? :O Ja millä meinaavat oikein laittaa tulemaan jos tuommoisia hintoja perivät?

                                                            Itse mitä olen jenkkilästä vanneksia tilannut, toimituskulut ovat olleet 300-400$ luokkaa. No, tuleehan siihen toki vielä tullit päälle. Lentämällä tulivat ensimmäisellä kerralla, ja niin tulevat kuulemma nytkin.

                                                            Eikös laivarahti ole halvempi vaihtoehto, mutta toimitusaikakin taitaa olla sillä tavalla aika pitkä??

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X