Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onnelliset 2.0 tdi omistajat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onnelliset 2.0 tdi omistajat

    Täällä ku on tuo 2.0 tdi kotkotuksia ja muutenkin aika paljon kirjoituksia kyseisen moottorin ongelmista nii tuli mieleen onko yhtään kellä ei ole ollut ongelmia ja pärjännyt normihuolloilla.

    Allekirjoittanutta erityisesti kiinnostaisi b8 143hp malli

    Ja kilometrimäärät kiinnostaisi kanssa

    Näistä positiivisista asioista harvemmin niin paljon puhutaan..

    #2
    Kotkotukset-ketju käsittelee pumppusuutindieseleitä, jotka löytyvät A4 B6 ja B7 koreista, A6 C6 pre-facelifteistä sekä A3:sta johonkin vaiheeseen saakka [tietoa kaivataan].

    A4 B8 on aina yhteispaineruiskutusdiesel, kolmannella kotimaisella common rail eli CR. Niistäkin on jo oma ketjunsa. Vaikka sielläkään ei sinänsä positiivisista asioista puhuta, niin puhutaan nyt kuitenkin edes moottorityypistä, josta sinä tahtoisit kuulla kokemuksia.

    Comment


    • #3
      2.0tdi CR koneiden suurimmat ongelmat taitavat olla DPF ja tukkeutuva EGR / kaasuläppä. Minulla oli 50tkm matka-ajossa tuollainen ja koneessa ei ollut mitään pahaa sanottavaa, mitä nyt voimaa voisi olla enemmän.

      Comment


        #4
        Mitä korjaamon näkökulmasta tulee katsottua, niin ainoa joka tulee mieleen on G450 pakokaasun paine-ero anturin hajoaminen. Muuten tuntuvat olevan hyvin toimivia laitteita. Juuri sain vielä elvytettyä 215tkm ajetun dpf;n kun oli tuo anturi hajonnut.

        Comment


        • #5
          80tkm q:lla takana (90-170tkm). Ohjelmointi pakollinen, vääntöpotku puuttuu jos on tottunut pumppariin. Toisaalta vetää softalla 5000rpm. Paine-ero anturi meni keväällä. Uskon maailman rauhaan ja siihen että juuri minun korkeapainepumppu ei leivo kiinni...

          Comment


          • #6
            Olen kyllä taivaltanut BRE- mallilla uudesta saakka 380.000 km normihuolloilla ja sitten meni se hemmetin öljypumpun akseli, kun en tiennyt mokomasta mitään. Olisi kuulema pitänyt vaihtaa jo kaksi kertaa noilla kilometreillä. Nyt on vaihtokone paikalla. Olen nähnyt Octavian, jossa ilmeisesti sama kone ilman remppoja ja työmatka-ajoa yli 600.000 km

            Comment


              #7
              Topikissa yritetään käsitellä commonrail koneen saloja, kun aloittaja oli siitä kiinnostunut.

              Comment

              Working...
              X