Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Partakonetta hankkimassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Partakonetta hankkimassa

    Nyt saa esittää hyviä käyttökokemuksia partakoneista. Sähköinen olisi tarkoitus hankkia. Entinen on kolmiteräinen pyörivää mallia oleva Philips, jossa on jo myötäilevät terät. Akut alkaa olemaan taas finaalissa, uusittu muutama vuosi sitten ja samalla terätkin uusittu.

    Ei tuossa muuta vikaa voisi oikeastaan laskea, kun tahtoo vaan haukkailla kaulasta palasia varsinkin, kun ehtii piikit pitemmiksi kasvaa.

    Sais olla sellainen, jolla lähtee jo hieman venähtäneet piikit ja ois vielä hellä hipiälle, ettei ole kaula auki.


    Sitten ihan OT: miten ne meni 2.5 v6 tdi:n nokka, pumppu yms ongelmat, kun sellaista mieli tekis... 2000-luvun laitetta.

  • #2
    Mä koitin viime vuonna Braunin 790CC:tä, ajelin sen 60 päivän testiajan ja palautin. Ja palasin höylään.
    Braunilla näyttäis olevan sama kampanja nyt voimassa eli kaupasta vaan hakemaan ja koittamaan :) http://www.braun.com/medialib/downlo...-guarantee.pdf

    Comment


    • #3
      Toimiikohan toi tarjous myös aikaisemmin ostettuihin partakoneisiin, kunhan 60 päivää ei ole vielä täyttynyt. Itse taisin ostaa joskus joulukuun alussa Braunin koneen enkä ole yhtään tyytyväinen. Joten palautan varmasti jos se vaan onnistuu.

      Aikaisempi Phillipsin kolmipyöriväteräinen on ollut ehdottomasti paras ja vastaavan tulen ostamaan uudelleen seuraavaksi. Ei olisi hyvän tarjouksenkaan vuoksi kannattanut vaihtaa tuollaiseen Braunin "suora"teräiseen koneeseen.

      Joten itse suosittelen pitäytymään Phillipsissä.

      Comment


      • #4
        Itse sain teinipoikana ensimmäiseksi koneeksi jonkun Braunin suorateräisen mallin. Sen verran tuli sitä aikanaan käytettyä, että teräverkon uusin siihen. Olisin varmaan käyttänyt pidempäänkin, mutta akut olivat siinä pisteessä, että sai pitää piuhan päässä jatkuvasti.
        Vaimo sitten osti lahjaksi Philipsin kolmiteräisen, taisi olla Williamsin tarrat kyljessä (tjsp erikoismalli). Sillä kun ajelee leuan niin naama punoittaa pari päivää kun teurastetulla possulla.
        Omalle iholle sopi paremmin tuo Braun kuin Philips. Ei ollut naaman punoitusta kun opeteltiin ajamaan partaa, toisin kuin nykyisin, vaikka luulisi että iho olisi jo tottunut. Enimmäkseen tulee nykyisin käytettyä hiustenleikkuukonetta ja sillä siistittyä millin pituiseksi sängeksi tuo leuka.

        Comment


          #5
          Näinhän se on että molempi kannattaa kokeilla jos mahdollista, taitaa olla vähän nastat-kitkat tyyppinen valinta :) - ja toki höyläkin on vaihtoehto. Itsellä ollut iät ja ajat kolmiteräinen "kosteusvoide-Philips", nyt menossa kolmas satsi akkuja ja ties kuinka mones teräsarja (nekin päivittyivät jossain vaiheessa mukavammiksi).

          Comment


          • #6
            Onko noihin Philipseihin saatavissa mukavampaa teräsarjaa? Täytyypä kokeilla sellaisella, jos vaan löytää jostakin.

            Comment


              #7
              Partakonetta tässä itekkii olen harkinnut, höylällä olen lärvini siistinyt siitä asti kun armeijaan lähdin...Eli aikast kauan!
              Ja on näköjään höylissäkin melkoinen ero, Gilleten eri variaatioita olen enimmäkseen käyttänyt, nyt sitten viimeisin testihöylä tuli otettua emännän mieliksi Amwayn halpis-sarjasta: Melkosesti tuntuu repivän, varsinkin jos on vähänkään pidemmäksi parta venähtänyt! Nuo Amwayn terät tuntuvat myös tylsyvän kohtuu nopeasti...

              Jos tätä kautta sattuu löytymään jotain hyvää suositusta koneeksi, niin saatanpa testata!
              Tai sitten kaivan vanhan Gilleten taisteluhöylän jostain laatikoiden uumenista...

              Niksu: Olikos Braunissa jotain isompaa häikkää, vai miksi palautit??

              Comment


              • #8
                TTH-80, se ei vaan toiminu mun kaulassa, punotusta tuli ja parta jäi. Ihan sama mihin suuntaan ja millä asetuksella koitti.
                Oon käyttäny Gillette Fusionia reilut pari vuotta, tilasin siihen teriä Ebaysta 32 kpl helmikuussa 2010 ja niitä teriä on vieläkin laatikossa.
                Teemukin lopettaa emännän kuuntelun ja ostaa noita ;)

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja maspe Näytä viesti
                  Onko noihin Philipseihin saatavissa mukavampaa teräsarjaa? Täytyypä kokeilla sellaisella, jos vaan löytää jostakin.
                  Omaan malliin oli jossain vaiheessa tullut vaihtoehtoinen/uusi terien tyyppinumero, joka on selvästi parempi. Lienee ihan mallikohtaista onko teriä päivitetty matkan varrella. Luultavasti Philipsillä jossain jonkin sortin yhteensopivuustaulukko.

                  Comment


                    #10
                    Riippuu naamasta ja karvan laadusta, millä on miellyttävä ajella ja millä ei naama punoita. Itse olen havainnut karvan laadun vastaavan lähinnä rautalankaa, millään sähkövehkeellä en ole saanut naamaa sileäksi ilman että naama ei olisi ollut vereslihalla. Gilletten höylä on ollut minulle paras vaihtoehto.

                    Comment


                    • #11
                      Ostin Gigantista 99,- maksavan Philipsin kolmiteräisen hintaan 59,- alessa.
                      Vanhaan verrattuna:
                      - hiljainen
                      - ajaa jopa 3pv sängen repimättä
                      - sairaan tehokas (höyläkin jää osin toiseksi)
                      - akku kestää piiiiitkään

                      "Miksi en vaihtanut aiemmin"

                      Siellähän on 30pv tyytyväisyystakuu (en tosin tiedä toimiiko näissä tuotteissa)
                      En näe järkeä sijoittaa p.koneeseen 289 jossa puhuva telakka jne. koska oikeasti
                      näitä saa hyviä edullisemminkin. Yksi pointti on että tässä halpiksessa ei ole enää rajainta.
                      Minua se ei haittaa, mutta ovat jostain tinkineet.

                      Comment


                      • #12
                        Itsellä on ollut tuon parran kanssa aina ongelmia, kun tuntuu repivän sekä sähkökone että höylät. Naama on kuin paviaanin perse (siis väriltäänkin) raakkaamisen jälkeen jos ajon suorittaa "kylmiltään" ilman suihkua tai saunaa alle. Höylällä olen liki koko parranajourani ajellut ja sähkökoneista ei kyllä ole kokemusta sitten kun 1900-luvulta. Onko ne kuinka kovasti yleensäkin kehittyneet tässä viimeisen 15 vuoden aikana, josko sitä uskaltaisi kokeilla? Nykyisellä höylällä (se Gilletten uusi, mikä se nyt olikaan?) Ajelu on kyllä melkoisen mukavaa verrattuna aikaisempiin höyliin, kuinkahan mahtaa olla sitten sähkökoneiden laita?

                        Comment


                          #13
                          Oon käyttäny Gillette Fusionia reilut pari vuotta, tilasin siihen teriä Ebaysta 32 kpl helmikuussa 2010 ja niitä teriä on vieläkin laatikossa.
                          Teemukin lopettaa emännän kuuntelun ja ostaa noita ;)
                          Joo näin se täytyy tehdä, kyllähän se jo pitäis tietää että halvalla harvemmin saa hyvää...
                          Kaikkee on tullu eBaystäkin hommattua, mutta eipä oo tullu mieleen, että G:n teriä vois kahtella sieltäkin!

                          Comment


                            #14
                            Samoja ongelmia ilkkapojan kanssa. Silloin kun jaksaa ajaa parran on siitä tullut sellainen siili kovuudeltaan eikä ilman pitkää suihkua kannata edes kokeilla. Ja tuo uusi Gilette on todella loistava, parasta siinä on se että karvat tippuvat siitä läpi. Joku ruohonleikkuri olisi toisaalta todella pätevä, kun aina ei ole mahdollista seistä suihkussa iät ja ajat odottelemassa naamankarvojen pehmentymistä.

                            Comment


                            • #15
                              Pukki toi Philipsin partakoneen, muistaakseni mallia SensoTouch-jotain. En nyt ihan tarkkaan muista, voin tarkistaa jossakin vaiheessa. Tuolla tykkään kyllä rullailla, varsinkin kun heittää geelit iholle ja kastelee vähän noita ajopäitä, niin kulkee kuin rasvattu. Ei revi, eikä naama punota.

                              Ennen sitä kokeilin jotain Braunin teräsverkkomallia. Kokeiluksi jäi ja tuolla se nytkin kaapissa pölyttyy. Aivan kamala laitos, mutta onneksi ei ollut kalliskaan.

                              Comment


                                #16
                                Mulla oli joskus Brauni semmosella vähän paremmalla huoltokeskuksella. Oli kyllä helkkarin näppärä kapistus. Lärvikin kesti aika hyvin sitä. Jos ajan Philipsillä, koko lärvi on kuin pahaa aknea kärsivällä teinillä. Kyllä näppyä pukkaa braunistakin ja voin sanoa että ei, se lärvi ei totu siihen koskaan. Nykyään vetelen philipsin partatrimmerillä suun ympäristön niin lyhkäseksi kuin sillä saa ja loput braunin juoksevan veden alla pestävällä koneella. Koneen pesu on ihan pakollinen joka kerta. Näin säilyy lärvikin siedettävän näköisenä. Tolla taktiikalla se ei oikeastaan ärsyynny ollenkaan. Höylä on sitten pahin kaikista. Mulle. No onneks toi parta ei kasva ihan raivona niin tälläkin pärjätään. Tommonen herkkä nahka ja siihen kunnon parrankasvu niin ei olis kyllä kivaa. Eukon broidi vaihto juuri philipsin brauniin kun sanoi, ettei lärvi kestä sitä enää. Nää on kyllä jänniä, kun ei oikeastaan kokeilematta voit tietää mikä sopii ja mikä ei. Eiks se philips kuitenkin lyhyimmäksi leikannu (jossain tm:n testissä)?

                                Comment


                                  #17
                                  Hilips ja Braun käytössä. Aja millä ajat, Braunilla loput. Näin tuntuu menevän. Phil on ehkä nopeampi, mutta Braunin jäljeltä ei satu kahta päivää.

                                  Comment


                                    #18
                                    Riippuu naamasta ja karvan laadusta, millä on miellyttävä ajella ja millä ei naama punoita.
                                    Kuten Janne ja moni muu aiemmin totesi, on tää niin karvalaji. Itsekin kuulun Philipsin vastustajiin, ei vaan toimi. Sehän taas ei ole merkki siitä, ettei toisella toimisi ;) Brauneja 2x, toinen reissukone, toinen kotikone. Pestäviä kumpikin ja edullisemmalla ajelen mieluummin, miellyttävämpi iholla ja tekee tarkempaa jälkeä. Phipipsillä ei tuntunut ikinä saavan "kiinni" kaulasta yksittäisiä karvoja.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt on niin hyviä kokemuksia kuultu, että yritän hommata uudempaa kehitysversiota Philipsin teriin.

                                      Seuraavana Braun kauppaan, jos ei hyvältä tunnu.

                                      Joka päivä tuota piikkilankaa joutusi rälläköimään ja yksittäiset tuolta kaulasta ei tahdo lähtä millään. Saa hinkata mahottomasti.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kaikille kuokkamiehille suosittelen kokeilemaan Lidl:n höylää, elikkäs tuollaista.
                                        Ens alkuun tuli vedeltyä jollain perus 3-teräisellä Giletellä mutta kun köyhyyksissäni joskus tuollaiseen sorruin niin enpä ole takaisin kaivannut.
                                        Terä tylsyy ehkä hieman nopeammin kuin "laadukkaammissa" höylissä mutta tuolla hinnalla kehtaa vaihdellakin useamminkin.
                                        Jostain hyllynkupeesta taisin lukea että olisi jonkin (TM?) testinkin voittanut tuo tuote.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuosta Lidlin höylästä on kaiketi tullut jo perempikin malli.

                                          Itse menen edelleen Merkur 34C ja personna platinium, jos partaveitsellä ajo kyllästyttää tai on normaalia kiireisempi aamu.
                                          http://gentlemans-shop.com/acatalog/...razor.html#a45
                                          http://gentlemans-shop.com/acatalog/...des.html#a1837

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuota Merkuria olen toivonut jo parina vuonna syntymäpäivälahjaksi, mutta illmeisesti se pitää hankkia sitten itse, kun ei mene vihjailut tai suora puhe perille. :) Toimiiko tuo Gentleman's Shop miten hyvin toimituksissa? Miksi mulle tulee mieleen jotain ihan muuta kuin parranajo tuosta putiikin nimestä? :D

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hyvä paikka. Nakkaat pakettiin vielä:

                                              http://gentlemans-shop.com/acatalog/...ush.html#a1692
                                              tai edullisempi
                                              http://gentlemans-shop.com/acatalog/...est.html#a1952

                                              ja saippuaksi esim.
                                              http://gentlemans-shop.com/acatalog/...Bowl.html#a536

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kiitos vinkeistä. Toi ruususaippua on ehkä vähän turhan... No. Joo. Ehkä sittenkin se lime- tai sitruunaversio kuitenkin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Noo suositellaampa sitten näitä vähemmän "homoja" vaihtoehtoja:

                                                  Hyvä vaahto, halpaa, haisee putkikliineriltä eli Proraso:
                                                  http://www.ebay.co.uk/itm/PRORASO-SH.../260759523662?

                                                  Tabac, yksi parhaita saippuoita ikinä ja kaupanpäälle venäläisen ilotalon dunkku:
                                                  http://www.mistrys.co.uk/tabac-origi...soap-125g.html

                                                  Mutta, mutta pala ihanaa Turkkia:
                                                  http://www.ebay.co.uk/itm/ARKO-SHAVI.../110496132087?

                                                  Noo siellä jenkeis on tullut käytyä, maailmanmies juu now:
                                                  http://mamabearssoaps.com/index.php?...roducts_id=148

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Itelläki ollu nyt mielessä toi partakoneen hankinta vanhan Remingtonin tilalle.

                                                    Oon katellu tuota Philips PT925 mallia. Tekeekö tuolla mitään? Mistähän tuon saisi halvimmalla?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Philipsin Arcitecilla olen naamani ajellut, ihan kelpo peli.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Hilipsi ei satu itelle sitten yhtään. Braun ei kisko karvoja ja nahka kestää sen paljon paremmin muutenkin, mutta on varmaan ihan maku/nahka-asia.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ei ole höylää voittanutta. Vuosia kärvistelin jos jonkinlaisilla Philipsin "ihmeterillä", ja aina oli huono ajotulos ja naama punaisena.

                                                          Ja parrankasvu kun on suoraan verrannollinen gorillaan, niin ei viihtis joka aamu naama punaisena töihin lähtiä. :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Täällä vedelty hiustenleikkuukoneella. Jos sitten täytyy se vikakin milli saada veke ni sitten höylällä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X