Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Noo, montakos aamua on jäljellä :D

    Comment


    • Mikko lyö lyötyä, ilkeä ihminen. Matti, kyllä sä vielä hyvällä muistelet tuotakin aikaa sitten joskus 15v päästä...
      Itse aiheeseen - ei jaksa pestä autoa, kun se paskaantuu heti uudestaan seuraavan nurkan takana.
      Sulaisi nyt loputkin lumet, niin sitten saa autokin monta kerrosta vahaa pintaan ja muutenkin hellää huolenpitoa.

      Comment


      • - Nukkunu jonku 16-18h likimain yhtäsoittoon, niska aivan romuna. Onneks pieni ajelu mönkkärillä helpotti.

        - Maanantaina pistin NuuNuu:hun uudet harjat, oli jo perjantaina aivan finaalissa = huomenna vaihtotalkoot.
        Onhan niillä nyt toki jokapäivä tehty 14-16h päivää ja nostettu satoja tonneja tavaraa.

        - Taajamissa aika rajut routavariot, autollakin joutuu hidastaan useasti juoksuvauhtiin ja NuuNuulla ryömintävauhtiin ettei marakatti lennä kopista ulos. Mönkimellä voi sentään avata vaan läppää enemmän.

        - Vilkun käyttö, tai lähinnä sen puute. Kattoo risteyksessä että tästä just ehtis menee NuuNuulla, jossei tota autoo tulis. Tottakai em auto kääntyy vilkuttamatta tai vilkuttaa kääntyessään.

        - Turvavälit, mitä ne on?

        - Ohitukset: esim hienosti meinas prännyy allroad audi paalata itsensä liikenteenjakajaan ohittaessa mutkassa NuuNuutani, näkemättä mitä edessä on, FTW!
        Toki oltiin seuraavissa valoissa rinnakkain em. auton kanssa...

        - Sadekausi loppui: meni muutama tunti moppausaikaa torstaina hukkaan, kun tarvi masentaa ja huoltaa vesivehkeet NuuNuun selkään pölynsidontaa varten.



        - Jehovantodistajien tms kuumat naikkoset: miksi tytöt varustautuu mukaviin hameisiin ja p*nemua-saappaisiin, MIKSI?!

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja jesi Näytä viesti
          - Jehovantodistajien tms kuumat naikkoset: miksi tytöt varustautuu mukaviin hameisiin ja p*nemua-saappaisiin, MIKSI?!

          Voi itku ja kyynel ;D
          Päähän ottaa olla taas sinkku ja sitä seurannut kamala prätkäkuume, kun oon kaverin pyörän rakentamista käynyt seurailee. Plus päähän ottaa etsiä uutta kämppää eli yksiötä..

          Comment


          • Mätkyt. Ihan niinku ois varaa maksaakin eräpäivään mennessä :)

            Comment


            • - Kivenmurikoita tiellä: tossa mun huudeilla on monta raksaa levällään, niin sit on lähialueen risteykset täynnä nyrkin kokosesta pään kokoseen murikkaa.
              Liekkö kaivurikuskit on päissään ja rekkapenat ei viitti puukenkineen tulla pyyhkiin lavan reunoja yms puhtaaks.
              Oon niitä harjamasiinalla ohikulkiessa poiminu, vaikka ei mulle sinällään kuulus.

              - Mopopojat: se vtun rasittava vingutus ja sahaus taas alkaa.
              Ja 80% kalustosta on paalauskelpoisia.
              Tokkiinsa ajetaan kuin päättömät apinat.

              - Nykku sai tänää veistettyä harjamasiinaan uudet harjat, niin sit huulilevy puhki ja se aamulla vaihtoon = taas menee hyvää peliaikaa suteen.

              - En oo ehtiny korkaan rc-kuliheptoria, vaikka se jo perjantaina tuli.

              - En muistanut varata aikaa renkaanvaihtoon, sen lisäks että omat korvat huutaa hoosiannaa, niin jalankulkijat kääntyvät 50m päästä katsomaan että mikä sielä oikeen jollottaen tulee.

              Comment


                Kevään tullen alkaa v******maan nuo aerodynaamisissa kypärissään, Mojavet päässä ja pitkät kalsarit jalassa yleensä kapearenkaisilla polkupyörillä ajelevat henkilöt. Heidänhän on pakko ajaa ajotiellä mielellään vähintään kaksi rinnakkain ja reunimmainen 1,5 metriä tien reunasta, vaikka metri tien reunasta oikealle on pyörätie. Väylän nimikin kertoo mihin tarkoitukseen se on tehty. Eihän siinä mitään jos sitten ajettaisiin peräkkäin ja muun liikenteen vauhtia, peruspyöräilijöitä kovemman vauhdin takia kai he eivät pyörätiellä ajele, vaikka siellä ei muita olisikaan.
                Seuraavaksi kevään etenemisen voi todeta keskellä tietä, muuta liikennettä vastaan poukkoilevista rullaluistelijoista. Tällekään ihmisryhmälle heitä varten kalliilla tehty kevyen liikenteen väylä ei kelpaa.
                Varsinkin tuossa Rauhankadun Shellin kulmilla näkee rullaluistelijoilta vaikka millaista manööveriä. Joskus melkein salaa toivoisi jonkun rullaluistelijan jäävän auton alle. Oppisivatpahan olemaan PRKL!
                Ei herneitä rullaluistelijat ja kalsaripyöräilijät!

                Comment


                  Jupit pysyy, mutta lajit vaihtelee :) Jostain syystä nuo ovat nyt ne lajit, mitä on menevän ihmisen pakko harrastaa ja ennen kaikkea tehdä kaikille muille näkyvästi selväksi, että minä hei nyt harrastan tätä. Se varsinainen polkeminen on osalle enemmänkin toissijaista.

                  Lajissa itsessäänhän ei ole mitään vikaa, eikä sen aidoissa harrastajissa.

                  Comment


                    Olen aika lailla samoilla linjoilla Japin kanssa. Ärsyttää hidastella tai ohittaa polkupyörää, jos vieressä menee pyörätie (tai yhdistetty jalkakäytävä ja pyörätie). Eikö ne perhanan tollot ymmärrä, että pyörätien merkki on määräysmerkki. Se velvoittaa pyöräilijää käyttämään pyörätietä. Ajoradalle ei ole asiaa, jos vieressä kulkee pyörätie. Päiväsakkoja tuommoisille, niin oppivat ehkä joskus ne liikennesäännöt.

                    Toisaalta ihan OK ajaa polkupyörällä pientareella, jos pyörätietä ei ole, tai ajoradan reunassa, jos ei ole edes piennarta. Tässä tapauksessa tiellä tai pientareella ajaminen on ymmärrettävää ja jopa kannustettavaa. (Polkupyörä ei käytä bensiiniä: minulle jää enemmän tuhlattavaksi ennen kuin loppuu kokonaan.)

                    Comment


                    • Kevään tullen alkaa v******maan nuo aerodynaamisissa kypärissään, Mojavet päässä ja pitkät kalsarit jalassa yleensä kapearenkaisilla polkupyörillä ajelevat henkilöt. Heidänhän on pakko ajaa ajotiellä mielellään vähintään kaksi rinnakkain ja reunimmainen 1,5 metriä tien reunasta, vaikka metri tien reunasta oikealle on pyörätie. Väylän nimikin kertoo mihin tarkoitukseen se on tehty. Eihän siinä mitään jos sitten ajettaisiin peräkkäin ja muun liikenteen vauhtia, peruspyöräilijöitä kovemman vauhdin takia kai he eivät pyörätiellä ajele, vaikka siellä ei muita olisikaan.
                      Ottaa päähän moiset ajattelijat........ Huoh.

                      Comment


                      • Itse kyseistä lajia harrastavana joutuu sarvien takaa monesti toteamaan että nuo pyörätiet varsinkin tähän vuodenaikaan ovat ajokelvottomassa kunnossa, täynnä tappajasepeliä joka tuhoaa kapeakumiset renkaat hetkessä ja railoja johon pudottua ei paluuta ole. Tämä vielä lisättynä koirankävelyttäjillä joilla siima viritetty koko radan leveydeltä. Ei kiitos, vaarallisempaa on mennä tuolla kevyenliikenteen väylällä, itse suosin hiljaisia maanteiden reunoja ja vältän kaupunkien keskustoja kuin ruttoa. Se on kyllä totta että turhan moni sortuu ajamaan porukoissa rinnakkain ja höpisevät joutavia. Lajin piiriin tuntuu olevan nykyään taas imua ja pelin säännöt on vähän hakusassa osalla.

                        Comment


                          Mummoille jotka ajavat tavallisella naisten pyörällä nuo pyörätiet eivät tunnu vaarallisia olevan kun he pystyvät siellä ajamaan Lidlin kassit tangon molemmissa päissä roikkuen. Ehkä tässäkin monikymmenvuotinen kokemus jyrää. Kunpa kaikki muutkin suosisivat JariT:n käyttämiä reittejä. Mutta jossain kuudenkympin alueella kun ajellaan rinnakkain ja itse on kuorma-autolla liikenteessä ja vastaan tulee autoja, joutuu melkein pysähtymään näiden veijareiden takia. Harrastuksessa ei todellakaan mitään vikaa, kun vaan muistettaisiin että liikenteessä on muitakin.

                          Comment


                          • Kyllä taas saa kirota liikenteessä kelirikkoa, joka aiheuttaa välillä kyllä harmaita hiuksia. Varsinkin näin pimeän aikaan hieman ehkä väsyneessä mielentilassa ei tahdo kaikkia niitä syvimpiä monttuja spottailla, joten meinaa käydä alustaa sääliksi.

                            Lisäksi tänään ensimmäisiä lämpimiä päiviä, että aloin jo ilmastointia kokeilemaan niin eihän se Econ-nappi kytkeydy pois päältä..aiheesta ehdinkin tehdä jo topicin: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=99072

                            Comment


                              Tilaa saa jos sitä antaa. Periaatteesta väistän jos pyöräilijä selvästi ajaa reunassa mutta aika usein ajetaan sillä fillarilla siinä oikeanpuoleisessa ajourassa eli metrin verran reunasta keskelle päin. Näissä tapauksissa olen katsonut parhaimmaksi tavaksi ajaa sivupeili takinhelmaa hipoen ohi ja kohdalla vielä vähän kaasua. Jos vaikka oppisi paikkansa.

                              Itsekin kuljen pyörällä eikä minulla koskaan niin kova kiire ole etten ehtisi isompaa väistämään.

                              Comment


                              • Itsekin harrastan pyöräilyä ja rullaluistelua. Minulla on tapana ajaa pyörällä ihan tien oikeaa reunaa, mutta jos vastaan ei tule ketään, en ala sivuunajamisessa liioittelemaan. Rullaluistimilla lain mukaan pitää liikkua tien vasenta puolta.

                                Monesti turpeanaamaisen punasilmäisen tupakoivan läskin (tai tulevan sellaisen) näkee jo kaukaa. Em. teiden kotipoliisi hakee lähestymiseen mahdollisimman läheltämenevää ajolinjaa kouluttaakseen mielestänsä väärin liikkujaa.
                                Viimeksi muokannut tupi; 13.4.2011, 05:34.

                                Comment


                                  Ei toi kotipoliisi kovin kauas osu ainakaan meikäläisen kohdalla. Se on kuitenkin aina reaktio jonkun perseilyyn. Jos ei liikenteessä pysty pelaamaan yhteisten pelisääntöjen mukaan niin kannattaa kulkea bussilla.

                                  Takaisin aiheeseen, pyöräilijöitä sivuten. Eilen olin punaisissa valoissa piikkipaikalla, kaksi kaistaa molempiin suuntiin. Sit kun valot vaihtui niin suht rauhallisesti lähdin liikkeelle koska näin sadan metrin päässä keskijakajan päällä keski-ikäisen naisihmisen pyöränsä kanssa odottamassa. Minä sit jarruttelemaan ja pysähtymään josta syystä kaikki minun takana ja viereisellä kaistalla joutuivat myös pysähtymään. Sit tämä pyöräilijä ei edes viitsi sen vertaa keskittyä liikenteeseen että huomaisi tämän eleen vaan tuoijottaa johonkin taivaanrantaan ilman mitään aikomustakaan mennä tien yli.

                                  Puhutaan että pyöräily vähentää päästöjä. Miten voi olla järkevää että suoralla tiellä 15 autoa pysähtyy turhaan ja kiihdyttää taas 40 vauhtiin yhden puupään takia? Olinko se puupää minä kun edes yritin vai se toinen osapuoli joka ei ottanut muita huomioon?

                                  Comment


                                    Elä kehtoo. Et voi väittää ettet ole ite ollut joskus ajatuksissasi. Liikenne ei ole mitään nollasummapeliä. Ite pyrin siihen, että annan tietä ja kiitosta siitä ei juuri koskaan saa, mutta sen kerran kun joku heilauttaa kättä kiitoksen merkiksi, tulee hyvä olo sen sekunnin ajaksi.

                                    Comment


                                      En tietenkään voi väittää mutta jos minun nukkumiseni takia tulee vaikka kolari niin aika turha on hakea ymmärrystä sillä että olin vain ajatuksissani. Tuurillako tuolla pitäisi mennä, ei siinä saa olla muuta vaihtoehtoa kuin pysyä skarppina. Totalitarismin vankkana kannattajana olen sitä mieltä että haaveilijat bussiin tai taksiin. Nythän oli kyse siitä mikä ottaa subjektiivisesti päähän, ei nämä mitään kiveen hakattuja totuuksia ole.

                                      Comment


                                      • Tuo Hopsiksen kuvaama palvelus pyöräilijälle/jalankulkijalle voi todellisuudessa olla kuolemanloukku, jos toinen kaista ei huomaa tarkoitustasi. Aika harva autoilija muistaa pysähtyä suojatien eteen pysähtyneen auton viereen.

                                        Aika käsittämätöntä juttua pyöräilijöiden väistämisestä tiellä. Itse ajan maantiepyörällä ja tosiaan joillekin tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa ohittaa turvallisen etäisyyden päästä pyöräilijää. Auton, varsinkin ison auton imu voi huonolla tuurilla kaataa pyöräilijän tai pyöräilijä voi säikähtäessään horjahtaa auton alle.

                                        Jokaisella autolla pääsee turvallisesti ohi n. 30km/h etenevästä maantiepyöräilijästä. Ei siinä tarvita mitään mielenosoituksellisia läheltä ajoja.

                                        Maantiepyörä on melko vaarallinen kulkine vilkkaalla kevyenliikenteen väylällä. Nopeusero muihin on liian iso ja jarrut on melko tehottomat.

                                        Comment


                                        • Pyöräily on kyllä laji jossa toiselle kumartaessaan näyttää perseen toiselle. Jos ajat autojen seassa, niin kotipoliisit ajelee peilit viistäen ja torvet soiden, kevyenliikenteenväylällä taas mummot ja muut kukkahatut vetää palkokasvin nenäänsä koska ajetaan yli 2km/h. Ainiin ja myös kellon soittaminen otetaan suomessa pääosin vittuiluna.

                                          Omiin kokemuksiin perustuen parhaiten saa tilaa siinä valkoisen viivan tuntumassa, autoilija huomaavat ja saattavat jopa hieman hidastaa/väistää, ihan pientareella ajaessa jää yleensä täysin huomiotta. Rekat pääosin väistävät hienosti, tilanteen niin salliessa.

                                          Comment


                                            Mikään ei ota enemmän päähän kuin että moottorijarruttaa, hidastelee ja viimeiseksi jarruttaa sen vajaan kahden tonnin malmikasan suojatien kohdalle. Koko ajan on katsekontakti jalankulkijaan, ja sitten se rupeaa viittoilemaan että "aja vaan". Voi -tu anteeksi kielenkäyttöni, tuossa tilanteessa tekee mieli nostella kansainvälisiä käsimerkkejä tai mennä potkimaan se jalankulkija väkisin suojatien yli!

                                            Toinen mikä pännii tällä hetkellä on kiiltävä auto ja nuoret lokit. Tiedätte varmaan miksi.

                                            Comment


                                              Täytyy itsekkin kommentoida tuohon pyörällä ajamiseen ajoradalla, eilen meinasi taas yksi pyöräilijä jäädä alle kun ei sitten osata noudattaa niitä liikennesääntöjä "väisti" stop merkin sillä periaatteella että hyökkäsi ajoradalta suojatielle ja veti risteyksen yli. Ois voinu ees kattoa tuleeko sieltä autoja päälle, ja oman käsitykseni mukaan suojatien yli ei saisi edes pyörällä ajaa vaan taluttaa. Ja paljonhan se olisi vaatinut että olisi pysähtynyt siihen stop merkin kohdalle.

                                              Comment


                                                Tuolla aiemmin kirjoitin että tilaa saa jos sitä antaa. Löytyy varmasti niitä autoilijoita jotka asennevamman tai muun vitutuksen takia kokevat tarpeekseen kiusata muita tielläliikkujia. Oli kohteena sitten mopoautot, pyöräilijät, kuorma-autot tai miten vaan. Valtaosa varmaan kuitenkin käyttäytyy ihan siivosti jos ei vastapuoli vasiten provosoi.

                                                Nuo polkupyöräilijät luottaa välillä aika paljon omaan nopeuteen ja ketteryyteen, siitä viis että auton ratissa saattaa myös olla joku joka säikähtää äkkinäistä tempausta ja ajaa sen takia tolppaan tai rotvalliin. En yleistä missään tapauksessa kaikkiin pyöräilijöihin tai autoilijoihin, molemmista ryhmistä löytyy mulkkuja. Harmi vain että jos se auton ja pyörän törmäys sattuu (auta armias jos on kyseessä vielä kaahari-Audi) niin syyllinen löytyy aina sieltä ratin takaa.

                                                Comment


                                                • Pari lainausta:
                                                  Näissä tapauksissa olen katsonut parhaimmaksi tavaksi ajaa sivupeili takinhelmaa hipoen ohi ja kohdalla vielä vähän kaasua. Jos vaikka oppisi paikkansa.
                                                  Harmi vain että jos se auton ja pyörän törmäys sattuu (auta armias jos on kyseessä vielä kaahari-Audi) niin syyllinen löytyy aina sieltä ratin takaa.

                                                  Comment


                                                  • Ei toi kotipoliisi kovin kauas osu ainakaan meikäläisen kohdalla. Se on kuitenkin aina reaktio jonkun perseilyyn. Jos ei liikenteessä pysty pelaamaan yhteisten pelisääntöjen mukaan niin kannattaa kulkea bussilla.
                                                    Kirjoittamasi perusteella rikot tarkoituksellisesti liikennesääntöjä. Kuljetko siis itse bussilla? Vai päteekö ylläoleva ainoastaan, kun joku muu ei pelaa sinun pelisääntöjesi mukaan?

                                                    Comment


                                                    • Kävi lekurissa ja olo on nyt hirveämpi. Samperin puoskareita ne tonne päiksiin päästää töihin...

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                        Tilaa saa jos sitä antaa. Periaatteesta väistän jos pyöräilijä selvästi ajaa reunassa mutta aika usein ajetaan sillä fillarilla siinä oikeanpuoleisessa ajourassa eli metrin verran reunasta keskelle päin.
                                                        Jospa lainattaisiin se koko viesti eikä vain tarkoitushakuisesti poimita sieltä täältä. Tuossa mielestäni aika selvästi sanoin että väistän jos minua väistetään ja päinvastoin.

                                                        Comment


                                                        • No eiköhän sitä tämän kevään edetessä taas totuta siihen, että noita kaksipyöräisiä on yhä tihenevässä määrin liikenteessä.
                                                          Itsekin joskus ajelen fillarilla ja vaikeintahan se tuolla pyörätiellä liikkuminen on. On muuten kaikenlaista polkijaa, jotta tuntuu onko liikennesäännöistä mitään hajua.

                                                          Maantiellä polkevaa fillaristia pyrin takaatulessani väistämään vaikka toiselle kaistalle, jos tilaa vaan on. Se satasen vauhti kummasti pyöräilijää heilauttaa.

                                                          Tänä aamuna töihin lähtiessä parkkipaikalta pysähdyin nähdessäni jonkun rouvan ajavan n. 70m päässä fillarilla loivaa alamäkeä pyörätietä, jonka joudun ylittämään. Rouva siinä jarrutteli ja luuli minun varmaan nukahtaneen rattiin, kun siinä vain seisoin. Hymyillen vinkkasin häntä vaan jatkamaan ja sain nätin hymyn takaisin;).

                                                          Osaa ne pyöräilijätkin tähän vuodenaikaan varoa meitä kiireisiä autoilijoita.

                                                          Mopotyttöjähän mie pelekeen eniten, yhen jo bongasin tänään, mutta kas kas eipä ajanut keskellä tietä, mutta eipä sillä ollu toista mopotyttöö kaverina, jonka kanssa ois voinu vaikka rinnakkain ajaessa 60 alueela rupatella;).

                                                          Sopu vie eteenpäin. (tais muuten olla sillosen Taljan joskus 60-luvulla, (nykyisin varmaan Liikkenneturva) vuosi slogan, josta parhaat väänteli "pusu vie puutapäin" tarroja autoihinsa, leikkaamalla ja liittämällä.

                                                          Comment


                                                          • Kaupungin työntekijiöistä poliiseja

                                                            tämä vituttaa ja kovasti. Jo lakitekstien mukaan tuon pitäisi olla mahdotonta, saati sitten muilla perustein. Parin vuoden kuluttua kun ko. valvonta on siirretty yksityisille "liikennevalvojille" (todnäk samoja firmoja kuin nykyiset parkkifirmat) voin sanoa ennustaneeni asian jo 2011.

                                                            Samassa yhteydessä mainittiin radiossa siitä, kuinka Mannerheimintiellä bussikaistaa valvova infrapunakamera nappaa reilu 60 kuvaa päivässä henkilöautoista. Onkohan tässäkin menty taas perse edellä puuhun, eikö kukaan mieti syytä sille, miksi yli 60 ihmistä päivässä rikkoo yhtä tiettyä liikennesääntöä, yhdessä tietyssä paikassa.

                                                            Comment


                                                              Tapaan itse päästää jalankulkijan _aina_ yli, jos vain voi tulkita, että on suojatielle menossa, toki ottaen huomioon mahdollisen viereisen kaistan liikenteen. Näitä sattuu jatkuvasti, kun jalankulkija kuvittelee tekevänsä kauniin eleen jo pysähtyneelle autoilijalle viuhtomalla "mene ny vaan"-elettä.

                                                              Viimeksi tänään iltapäivällä toppasin 18 tonnin Axorin, kun mamma oli keskikorokkeella odottamassa ylipääsyä. Päätin etten saatana mene siitä ennen mammaa, kun olin jo pyssännyt. Minä huidon, mamma huitoo ja takana alkaa jo torvet soida. Aukaisin ikkunan ja tuumasin: "PITÄÄKÖ TULLA KANTAMAAN?" Sitten se hoksasi mennä.

                                                              Jos se paras seisoskelupaikka on siinä suojatien vieressä, kannattaisi ny ihan fiksuuttaan pitää edes vaikka rintamasuunta jonnekin muualle.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X