Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 kytkin - orkkis vai muu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 B5 kytkin - orkkis vai muu?

    Kytkin omassa pirssissä loppuu kuitenkin ennemmin tai myöhemmin, veikkaanpa että ennemmin joten nyt kaipaisin kokemuksia, huhuja, tietoa, faktaa, vinkkejä, tarjouksia yms.

    Toiveena olisi: halpa, helppokäyttöinen, kestävä. Tulee n. 320 hv / 550 nm käyttöön.

    Omat spekulaatiot ovat toistaiseksi orkkis tai RS4 linjalla, orkkis on tarpeeksi "pehmeä" ja sopii varmasti. Miten RS4 kytkin, onko bolt-on ja onko kestävämpi?

    Onko 2.7 BiT koneessa kaksoismassa vauhtipyörä, tosin kun kerran on avataan niin vaihdetaan kyllä vauhtipyörä enivei.

    Sana on vapaa, arvon raati!

    #2
    omassa on rs4 kytkin. paineasetelma on pikkasen jäykempi , mutta sama kytkinlevy. Itse laitoin samalla rs4 vauhtipyörän jossa on jäykemmät jouset. Kevennetyt yksmassavauhtipyörät pitävät yleensä meteliä jota en omaan perheautoon kaivannut.

    Ohan noita vaihtoehtoja. jukalla tais olla sachsin reidenvahvistaja ; )

    clutchmastersilla on tosi vahvoja kytkimiä

    specillä on kytkimiä mutta maine meni noiden stg2 pakettien säännölliseen hajoamiseen.

    ECS:llä on parikin vaihtoehtoa

    Vastperformancella rs4 modattu paketti jota osa kehuu kun on niin vakion tuntunen.

    AWEllakin oli muistaakseni vahva kytkin.

    Hinnat noissa tuppaa nousemaan ton rs4 kytkimen $500 jälkeen tonne $1000 ja sitten kevyelle vauhtipyörälle vielä $xxx. jos et osta uutta vauhtipyörää niin muista alustaa entisen pinta. Itse en keksinyt aikoinaan kuka sen tekisi (kaksoismassa), mutta esim mikkohan sen teki esim. itse.

    Comment


      #3
      Jos noille väännöille haluat sopivan niin RS4 kytkin on varmasti ihan hyvä vaihtoehto. Se käy suoraan alkuperäiseen vauhtipyörään.

      Ojennus voisi tehdä vauhtipyörän kohtuuhintaan (halvimmalla mitä minä tiedän) jos meinaat sellaisen vaihtaa, ulkomailla on noita alumiinisia suurinpiirtein tuhannella dollarilla. Englannista saa johonkin 650 euroon, Tanogalta.

      Jos kiinnostuneita olisi enemmän niin voisihan Ojennukselta tilata enemmän noin vauhtipyöriä jos sais kimppa-alennuksen? Siitä olisi mahdollista 11mm ohuempi kun ottaisi sieltä laatikon välistä pois sen adapterilevyn. Ainakin Jukalla se on sieltä välistä otettu pois Sachsin vauhtipyörän kanssa.

      Minä tosiaan sorvailin ja kikkailin sen RS4 vauhtipyörän kanssa, mutta jätin sitten laittamatta kun sen kestosta ei ollut varmuutta. -> www.valitalo.org ja sieltä projektit löytyy vähän asiaa siitä.

      Comment


      • #4
        Mulla on omassa tuo RS4 kytkin ja hyvin tuntuu toimivan. Vähän jäykkä polkea mutta eipä tuo ole häirinnyt.

        Comment


        • #5
          Mulla on omassa tuo RS4 kytkin ja hyvin tuntuu toimivan noilla 310hv/500nm numeroilla. Vähän jäykkä polkea mutta eipä tuo ole häirinnyt
          Onko selvästi jäykempi kuin S4 vakio kytkinpaketti?

          Mulla on myös kytkimen hankinta edessä,mutta se ei saa olla "liian" jäykkä....oli meinaan toi RS4 paketti tarkoitus hankkia,mutta jos se on jäykkä niin pitää pysyä sitten vakiossa.

          Onko noissa vakio kytkimissä ollut ongelmia väännön kanssa?Kestääkö 600nm?

          Comment


          • #6
            Vähän vaikea verrata tuohon S4 kytkimeen, kun en ole sellaisella koskaan ajellut. Ei se nyt mikää järkyttävän jäykkä ole.

            Comment


              #7
              Ei RS4:n kytkin jäykkä ole. Muijakin ajaa sillä mielellään vielä. Ja Jukan auton koeajon jälkeen RS:n kytkin on suorastaan lapsellisen kevyt :D

              Siksipä hankkiudunkin siitä eroon :D

              Comment


                #8
                Joo ei ole jäykkä. Minunkin emäntä ajeli ihan hyvin eikä valittanut mitään.

                Ei siinä isoa eroa S4:sen jäykkyyteen ole.

                Comment


                  #9
                  Niin, sehän riippuu ihan emännästä kuis helposti ajelee:
                  "Guten Tag, meine name sind Olga und ich komme aus DDR" ;)

                  Tässähän rupeaa vaikuttamaan siltä että tuo RS4 paketti vois olla sopiva. Vauhtipyörä kannattanee samalla laittaa RS4 mallisena, sillä sais nuo ominaisuudet pysymään kohtuu lähellä orkkista mutta kun siinä kerran on vähän jäykemmät jouset niin kestänee vääntöä vähän paremmin.

                  Tuomas, kyllä toi orkkis kestää aika hyvin kunhan ei luistata sitä. Luistattamalla sen saa loppu alta aikayksikön, näin minä olen ainakin ymmärtänyt.

                  Mulla ei oo alpumia koneella tällä hetkellä (asentaja-minä on ollut laiska) joten jos joku löytää noita osanumeroita vielä niin vois lähteä hintoja selvittelemään.

                  Comment


                  • #10
                    Ok,eli hommaan sit ton RS4 paketin,jota jo ajattelinkin hommata.....mutta miksi RS4 vauhtipyörä?

                    Comment


                      #11
                      Siis siinä RS4 vauhtipyöräsä on kai jäykemmät jouset, niin se ei ala kovilla väännöillä niin helposti jyristämään.

                      Itse kyllä laittaisin yksimassaisen limpun.

                      Comment


                      • #12
                        Siis siinä RS4 vauhtipyöräsä on kai jäykemmät jouset,
                        Nyt menee vähän yli......öööö jouset vauhtipyörässä....?....mut eihän vauhtipyörä saa joustaa muuten joustaa ennakkokin ja tasapainotus....?Taisin käsittää väärin.

                        Comment


                          #13
                          Katsoppas tuolta noita kuvia niin asia selkenee ;) http://www.valitalo.org/rs4_flywheel_machining.htm

                          Ei ne ennakot muutu mihinkään kun se jousto ei tapahdu siitä kohdin.

                          Comment


                          • #14
                            Ahaa...siis se joustaa akselisuuntaisesti....tai näin sen ymmärsin noista kuvista.

                            Ok,ja siinä on jäykemmät jouset ja S4 orkkis vauhtipyörä on myös tollainen vempele?Jos näin niin en kyllä itse siyä vauhtipyörää vaihda,koska silloinhan kytkin vaan lisää jäykistyy...tietysti jos ongelma on väännön kesto niin sitten on toinen juttu.

                            Comment


                              #15
                              Ei se vaikuta kytkimen toimintaa mitenkään. Ainoastaan moottorista laatikkoon tuleviin värähtelyhin sillä on vaikutusta. Jos tuollainen on hyllyssä niin kannattaahan se sinne laittaa, muuten laittaisin jotain muuta kun ei nuokaan ikuisia ole.

                              Comment


                                #16
                                Tässä on vielä Tanogalta saamani info vauhtipyörästä:

                                The lightweight flywheel specs are as follows :-

                                1,
                                Flywheel - Machined from billet aluminium 6082T6.
                                2,
                                Driven plate face plate - Machined from mild steel Abro 400.
                                3,
                                Crankshaft bolt hole face plate -Machined from mild steel 43A and zinc
                                plate passivate plated.
                                4,
                                Fixing screws(except the crank pick up censor screws) are stainless steel
                                and torqued down (retained using Loctite adhesive).
                                5,
                                Crank pick up censor screws are mild steel, (Needed to be magnetic)
                                Torqued down and retained using Loctite adhesive.
                                6,
                                Clutch pressure plate fixing screw threads are helicoiled allowing
                                retaining bolts to be torqued down to the same figure as the OEM
                                flywheel.
                                7,
                                Clutch pressure plate location dowel pins - Stainless steel and retained
                                with loctite adhesive.
                                8,
                                Flywheel is then balanced by removing material from the crankshaft end.
                                9,
                                Gearbox input shaft to flywheel location bearing is the same as the OEM
                                flywheel bearing.
                                10,
                                Lightweight flywheel weighs 6.4 kilos (14lbs) compared to the OEM
                                flywheel weighing 12.8 kilos (28 lbs)
                                11,
                                The lightweight flywheel is a direct bolt on appplication, no
                                modifications are required & you can re-use your stock clutch pressure
                                plate & driven plate, all factory spec bolts are used too.

                                The flywheel is priced at £400 + 17.5%VAT + shipping.

                                Comment


                                  #17
                                  onko kukaan uskaltanut kokeilla sintteriä?

                                  Comment


                                    #18
                                    Searchilla ei löytynyt mitään niin kysäistään; minkä verran ootte/olitte orkkis kytkimellä ajelee ~km, lastutetulla ässällä?

                                    Itsellä muuta remppaa tulossa ja mittarissa reilut 90tkm niin mietiskelin että kannattaisko tähän väliin uusia myös kytkin. Onko RS4 paketilla minkälaista hintaero vakioon nähden (mitä vakio sitten maksaakaan på installed)?

                                    Comment


                                      #19
                                      Olen ajellut nyt n. 15 tkm billet-alumiinisella vauhtipyörällä - Sahcs race asetelmalla ja siinä välissä nelilapainen sintterilevy ILMAN jousia! Hyvin toimii - jäykempi kuin vakio Risan kytkin ja huomattavasti "terävämpi" mutta kestää hienosti "täyskaasu" lähdöt :) Nyt kun siihen tottunut, niin pois en vaihtaisi !! Myytävänä muuten Risan vakio asetelma - vautipyörä ja uusi vakio levy. . . pomppasi vähän off topiciin mutta tulipa tässä samalla mainittua !

                                      Comment


                                      • #20
                                        Rs4:n kytkin ja vauhtipyörä löytyy omasta pirssistäni. Toimii. Eikä kytkin ole edes jäykkä. ;)

                                        Comment


                                          #21
                                          mittarissa reilut 90tkm niin mietiskelin että kannattaisko tähän väliin uusia myös kytkin
                                          Tuohon kaivattaisiin edelleen tietoa/kokemuksia...vai vaihtaako sitten kun vanha luovuttaa
                                          Viimeksi muokannut Mikse; 8.3.2007, 22:58.

                                          Comment


                                            #22
                                            Jos konetta pitää ottaa pois ja kytkin tuntuu nyt siltä että luistaa niin kyllä se kannattaa vaihtaa samalla. Sen verran iso työ se on kuitenkin sinne vaihtaa. Mutta jos muuta remonttia ei ole niin kaipa sillä ajaa pidempään.

                                            Mutta vauhtipyörä saattaa "palaa" jos kytkin luistaa pahasti. Silloin se periaatteessa pitää vaihtaa, mutta sitä voi yrittää uudelleenpinnoittaa sorvaamalla tai hiomalla.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kyllä toi vakio S4 kytkin kestää tehot/väännöt tiekäytössä aika pitkälle (täyskaasu kytkin ylös lähdöt on sitten eriasia). Jos pito alkaa kykästä loppua, niin väännöt pitää alkaa seiskalla ja tehotkin on ++500 silloin ;)

                                              Eri asia on, jos saa 2000-3000 väliin puskettua hirveät +650 väännöt mutta virihommissa vääntö tuppaa siirtymään ylös päin.

                                              Comment


                                                #24
                                                Niin kyllähän se kytkinlevy käytössä kuluu kokoajan aina vähän kerrallaan ajotyylistä riippumatta...
                                                Mulla juurikin tuo Mikon mainitsema vauhtipyörän palaminen syystä tai toisesta?? ja autolla oli ajettu n. 110000km
                                                RS:n kytkimeen ja alumiiniseen vauhtipyörään olen ollut kyllä tyytyväinen!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mahtaako tuo RS:n vauhtipyörä sopia 1.9tdi:n jatkoksi? Ilmeisesti sillä saisi tarpeeksi väännön kestoa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    S4 -01 kytkin ja vauhtipyörä vaihtoon

                                                    Terve,
                                                    Otti sitten ja laukesi kytkin niin että onnistui hajottamaan vauhtipyörän samalla.
                                                    Marmorilla maksaa pelkkä vauhtipyörä lähemmäs tonnia...

                                                    Järkevin teko tässä tilanteessa varmaankin tilata jenkeistä esim. Vastin vauhtipyörä ja stage-2 kytkin paketti alle tonnilla kun Euro on niin vahva Dollariin nähden.
                                                    Ja onko porukalla kokemuksia suomessa noista Vastin kamoista?

                                                    Onko jollakulla parempia ehdotuksia tai halvalla vauhtipyörää myydä?
                                                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 8.4.2008, 19:28. Perustelu: Siirsin entisen keskustelun jatkoksi.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mulla olis ylimääräinen uusi RS4:n vauhtipyörä, pistä tarjousta tuleen.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Mulla on ollut VASTin keraaminen pari vuotta. Pitää hyvin mutta varttimaililla luisti 5000rpm lähdössä kun ensin kuumeni burniksessa. Sen jälkeen kun taas viileni toimi taas ihan normaalisti myös varttimaili lähdöissä tunnin päästä.

                                                        Mulla on ylilmääräiset käytetyt s4 ja rs4 vauhtipyörät. Ne olis hyvä alustaa ennen kuin ottaa käyttöön tosin itse laitoin vain hionnan jälkeen tuon keraamisen kanssa ja hyvinhän se piti (paitsi tuo burnis)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tarkoituksena olisi hankkia uusi kytkin odottelemaan päivityksiä.
                                                          Samalla vaihdetaan myös vauhtipyörä uuteen.
                                                          Tehoja tuon paketin pitäisi kestää n. 420 hp / 580 Nm.

                                                          Helpoin ja halvin ratkaisu olisi tietysti RS4:n kytkin, asetelma ja kaksoismassavauhtipyörä.
                                                          Epäilen kuitenkin tämän setin riittävyyttä varsinkin kovemmissa lähdöissä.
                                                          Mihin asti nämä osat kestävät? Ajomukavuudeltaa varmasti hyvä vaihtoehto.

                                                          Mielessä on myös käynyt Clutch Mastersin eri kytkimet.
                                                          Stage 4 en tosin ehkä ottaisi enää päivittäiseen käyttöön, mutta Stage 3 voisi olla sopiva.
                                                          Mahdollisesti myös kevennetty vauhtipyörä esim Aasco:lta.
                                                          Spec:n paketit olisivat halvempia, mutta ulkomailta kuultujen kokemusten johdosta jätetään pois laskuista.

                                                          Kaipaisin nyt kokemukseen perustuvia mielipiteitä hyvästä vaihtoehdosta juuri S4 / RS4 yhteydessä.
                                                          Tietysti myös muilla osilla kasattuna, mikäli olette näin tehneet. Vauhtipyöriä saa sorvautettua myös kotimaassa.
                                                          Minkä hintaisia hankkimanne osat ovat olleet?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Vaikea sanoa mitään rajaa mihin asti Risan osat kestää, mutta kyllä ne tuon 580 Nm kestää kunhan ei väärinkäytä kytkintä, eli polta sitä.

                                                            Minä olen asennellut jo aika monta Clutchmastersin kytkintä, ja ne on olleet hyviä yhtä poikkeusta lukuunottamatta (vika voi tosin olla vauhtipyörässäkin). Laittaisin tuon CM4 kahdeksanlapaisen kytkimen, normaalisti se ei ole mikään liian äkäisesti pureva. Kaverin autossa se vaan jostain syystä täryttää aika paljon liikkeellelähdössä.

                                                            Fidanzan vauhtipyörä painaa 5.5 kg verrattuna alkuperäiseen 12.5 kiloon. Aika iso ero painossa, mutta käytettävyyteen tuo ei vaikuta juuri ollenkaan.

                                                            Ultrarev.comista saa noita kohtuuhintaan. Tuota CM4 kahdeksanlapaista ei taida näkyä listalla, mutta sen voi pyytää.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X