Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusien Audien ohjaustehostinongelmat, "mutteriohjaus", keskialueen tunnottomuus jne.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Tuon hydraulisen tehostimen tsb on sikäli turha että sitä ei tällä markkina alueella ole eli tiskillä eivät tuota dokumenttia löydä. Vika toki on, mutta sen putken vaihto menee omaan piikkiin. Ja on muuten kallis putken pätkä.

    Comment


      #62
      Korjaus osa 2

      Mun autoon tehtiin toinen softapäivitys + korjailtiin ohjauskulmia viime viikolla. Lyhyen kokemuksen perusteella ongelma katosi, ohjaus on ihan unelma (nastarenkaat, vakioalusta). Mutta tämähän on ollut lämpötilariippuvainen, edellinen softakorjaus poisti vian nollakelillä, mutta toi takaisin muuamalla plus-asteella. Seuraan tilannetta.

      27.11.2013
      Ajokilometrit 55012 km
      Toimipiste Audi Center Espoo
      Kuvaus Gfs/ohjattu toiminto
      Yksityiskohdat Työrivi: Gfs/ohjattu toiminto, määrä: 1
      Työrivi: Kampanja 26h7 kr 8k, määrä: 1
      Työrivi: Melusuoja irrotettuna ja kiinnitettynä, määrä: 1
      Varaosa: Gasket, määrä: 1
      Työrivi: Takapyörien kallistuma säädettynä, määrä: 1
      Työrivi: Takapyörien auraus säädettynä, määrä: 1
      Työrivi: Etupyörien kallistuma säädettynä, määrä: 1
      Varaosa: Tiiv.reng, määrä: 1
      Työrivi: Etupyörien auraus säädettynä, määrä: 1
      Työrivi: Etu-/taka-akseliston mittaus mitattuna, määrä: 1
      Työrivi: Akku ladattuna, määrä: 1

      Comment


      • #63
        15tkm tuli omalla A4:llä ajettua ja nyt tuo mutteriohjaus ilmestyi. Tuntunut taajama-alueella 40-50km/h nopeuksissa. Ihan kuin räikkää pyörittelisi. Selkeät pykälät. Matkanopeudet vielä testaamatta.
        Tähän asti ohjaustuntuma on ollut todella hyvä. Nykyautoksi tunnokas, eikä ole tarvinnut matkassakaan paimentaa jne. Pitää jossain välissä kiikuttaa merkkihuoltoon ja pelätä millaisena tulee takaisin. Toivottavasti saavat kuntoon, kun työliisarin hävittäminen on pikkasen haastavampaa, kuin oman auton.

        Comment


          #64
          Ei muuta ku huoltoon vaan. Ainakin mulla on toiminut sen jälkeen hienosti

          Comment


          • #65
            Vm 2012 A kutoseen ilmesty talvella mutteriohjaus (viime talvena ei ongelmaa ollu, syksyllä huollon yhteydessä "tehostinpäivitys" 48K8), Porin käyttöauto hoiteli takuutyönä tyylikkäästi homman (molemmilla kerroilla sijaisauto käytössä, hammastankokeikalla pyytämättäkin). Tehtiin pyöränkulmien tarkistus, ohjelmapäivitys ja hammastangon vaihto. Yksi aamulähtö ulkoa vasta takana, sen peruusteella ongelmaa ei enää olisi, mutta kuunnellaan.
            Viimeksi muokannut T-spec; 9.4.2014, 14:04.

            Comment


            • #66
              Itsellä A4 TDI quattro "12 havainnut mielestäni hiukan poikkeavaa hapuilua maantie nopeuksissa, myös aika tiuhaan antaa ilmoituksia myös rest recommentation järjestelmä, ärsyttävänkin usein. Auto ei kuitenkaan voimakkaasti puolla mihinkään suuntaan, mutta muutama voimakkaampi jarrutus mielestäni satunnaisesti ohjannut autoa voimakkaasti oikealle.

              Ilmoittelin ongelmista jo laakkoselle joka sai konaultointia audicenteriltä. 3pv pitäisi kuulemma viedä tutkittavaksi ja hyvin tosennäköisesti valmistajan piikkiin menevät kustannukset. Vielä 1kk takuuta jäljellä sekä 12kk vaihtoautotakuuta jäljellä.

              Suoranaista mutteria en kyllä havaitse... vai johtuuko 17" renkaista ja uraherkkyydestä, ehkei kuitenkaan(?)
              Josko saisivat analysoitua ekaan päivään onko vikaa vai ei. Rupea lopulta asiassa maksumieheksi :)

              Comment


              • #67
                Audizinella on tästä aika mielenkiintoista juttua. Ilmeisesti VCDS:llä saa myös ensiapua ongelmaan kun kuljettajan ohjaussuosituksen ottaa pois päältä.

                44 - Steering Assist
                Coding
                Long Coding
                Byte 0 - Bit 4 "Driver steering recommendation" pois päältä

                DSR on ilmeisesti Continentalin valmistama järjestelmä, jonka tarkoitus on ohjata kuljettajaa ohjaamaan autoa oikeaan suuntaan ja kompensoimaan mm. tuulen vaikutusta maantiellä. Omassa autossa en ole moista vielä huomannut, mutta jos jolla kulla on tätä esiintynyt saattaa koodausmuutos olla hyvä ensiapu ongelmaan.

                Audin kampanjakoodi korjaukselle lienee 48K8.

                Comment


                • #68
                  Sijaisautona -14 A5, joka rekisteröity 5/14. Ohjaus on tuossa aivan kamala, ei mene näissä lähellä nollaa lämpötiloissa hetkeäkään suoraan paimentamatta ja paimentaminen on todella rasittavaa kun keskialueella on ensin täysin kuollut kohta ja kun ohjaus vihdoin tottelee, korjausliike on liian suuri haluttuun lopputulokseen. Jotenkin kuvittelin, että tehdas oli saanut tuon jo taklattua.

                  Comment


                  • #69
                    Minulla on 4/14 käyttöönotettu A5 ja vähän samanlainen ajotuntuma - jotenkin liian tarkka ohjaus. Jo pienikin ohjauspyörän liike keskialueella aiheuttaa muutoksen joka pitää korjata takaisin. Muutoin kyllä menee kuin juna. Ominaisuus poistui talvirenkailla ja luulenpa että Land of Quattro 245/40/18" rengaskoko sen tekee. Talvirenkaat ovat 225/50/17".

                    Comment


                    • #70
                      Niin siis tuossa sijaisautossa ei ollut liian tarkka ohjaus vaan todella paha mutteri. Eli keskialueella ohjaus "nukahtelee" ja rattia voi siirrellä ilman että vaikuttaa suuntaan. Sitten ohjaus "herää" ja siinä tuntuu selkä pykälä, jonka jälkeen suunta muuttuu salamana. Aivan kamala ajettava.
                      Oma pre-facelift menee kun juna 255/35/19 ja 245/40/18 renkailla kesät talvet
                      Viimeksi muokannut okkim; 21.1.2015, 12:14. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                      Comment


                      • #71
                        Ovatkohan lie tehtaalla tehneet jo tälle asialle jotain? Onko kellään ollut ongelmia 2014-loppuvuodesta rekisteröidyillä ajoneuvoilla?

                        Comment


                        • #72
                          Meikäläisen 2013 A4:ssä ei ainakaan vielä ole oman omistukseni aikana ilmennyt edes kovilla pakkasilla. Liekkö käytetty kampanjahuollossa aikanaan, sitä en osaa sanoa.

                          Comment


                            #73
                            Huoltokirjasta, jos, löytää merkinnän. Jos ei ole, niin marmori kertoo.

                            Comment


                            • #74
                              A4 avant -13 mutteriratti on kummitellut pari kertaa. Auto on ollut nyt minulla ajossa reilun kuukauden ja mutterituntuma on pari kertaa käynyt hetken kylmällä ilmalla ja oikeastaan ensimmäisen mutkan jälkeen hävinnyt. Sormet ristissä että josko se vain pelottelee! Mutta jos alkaa toistumaan tai jää päälle niin minä en korjausrumbaan lähde. Kyllä silloin vaihtuu auto, koska oletettavaa on että tämän hintaluokan auton pitäisi olla kunnossa alle 100tkm ajettuna. Vituttaa jo ajatuskin ja verenpaineet nousee, että jos näin käy... :D

                              Comment


                              • #75
                                A4 Sedan -15 6000 alkaa olemaan mittarissa ja erittäin vaihtelevissa keleissä. Ei ainakaan vielä ohjauksessa moitittavaa. Olen kyllä toiveikas että eiköhän tähän mennessä olisi korjattu tämä ongelma:)

                                Comment


                                • #76
                                  Itsellä alkoi A3:ssa ongelmat ~15tkm kohdalla ja moni muukin on raportoinut, että ottaa yli 10tkm kunnes ongelmia tulee. En tietenkään sano, että sinulla näin olisi ;)

                                  Comment


                                  • #77
                                    Toivottavasti ei tule:) 7500km on mittarissa. Ainakin toistaiseksi käyttäytyy hyvin ja ei ole kahvitaukoa ehdollut kuin kerran:)

                                    Comment


                                      #78
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Janikuula Näytä viesti
                                      ei ole kahvitaukoa ehdollut kuin kerran:)
                                      Offtopic.... Vm15 saa kahvitaukoehdottelut disabloitua, ihan MMIstä ilman koodailuja. Arvaa olenko poistanut ;)

                                      Comment


                                      • #79
                                        no niinpäs vain:) A3 kuskit vain puhuneet tosta mutteri ongelmien kanssa painiessaan. Eli ehdottelee taukoa jatkuvasti kun auto vaeltelee itsekseen sivulta sivulle. Ilmeisesti ton mutterin voi todeta (jos sellainen on) pitämällä virrat päällä ja tasasella käännellessä, pitäisi tuntua klapia ohjauksessa. Tämäkin vain mututietoa ei faktaa.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Minulla on nyt vajaa 4tkm ajettu A3 Sedan. Heti itsekin disabloin sen kahvipaussiehdottimen. Huomasin että jos ajaa matkaa ratti Dynamic-asetuksella niin ehdottelee herkemmin kuin Comfortilla, kun siinä on väljempi se tehostus. Kyselin tuttavalta Laakkosen huollosta ja sanoi että toistaiseksi ne mutteriohjaukset on vaivannut A4 Faceliftejä ja A5sia, sekä isommista malleista A6 ja A7. Isän A7 ajettu nyt 30tkm, ei vielä mitään. A3sissa ei ainakaan Kuopiossa ole ollut yhtään tapausta. Moni saattaa epäillä tuota mutteriohjausta liian herkästi jos auto puoltaa tai seilailee. Siihen kun vaikuttaa niin paljon rengastus ja suomen tiestö. Sen klapin ja naksahtelevan ohjauksen huomaa kyllä selvästi sitten kun se ilmestyy.

                                          Comment


                                            #81
                                            Juicea komppaan tuosta että mutteriohjausominaisuus ei ole 8V:tä vaivannut. Ei ole mulla tiedossa montaakaan tapausta. Nämä pikkuisethan poikkeavat aika reilusti perusrakenteeltaan noista isoista. Eli potilaina mun tietoon vain B8 pohjaiset (a4, a5 ja q5) ja 4G pohjaiset (a6 ja a7) ja tietyin varauksin a8 ja q7. A3 on varsinkin isoilla rengaskoilla 18"-> ja alhaisilla oletusrengaspaineilla varsin uraherkkä ja tykkää haeskella. Osansa tekee myös tuo täyssähköinen ohjaustehostus. Varsinainen mutteriohjaus on selkeä klappi/porras, ei vaeltelua tms.

                                            Mä olen omasta 8Vstä 12tkm aikana saanut kerran rest recommendationin esiin. Se oli vähän arpovin liikkein suoritetun balttialaisen ohituspaikan haeskelun avulla 4h ajon jälkeen. Tosin "auto" asetus mulla on käytössä yleensä kun ei näillä mun pulkannaruilla "dynamicilla" ratti käänny :D
                                            Viimeksi muokannut ee-2; 7.5.2015, 20:25.

                                            Comment


                                            • #82
                                              No tuolta toiselta palstalta katsonut niin suhteutettuna autojen määrään on 8Vssä ollut erittäin paljon ohjausongelmia. Kaikkiin ongelmatapauksiin on vaihdettu ohjausvaihde ainakin. Ja itse tiedän yhden henkilökohtaisesti jolla 8Vssä ns"mutteri" ollut mutta liike korjasi sen ja nyt pelaa. Itse käytän individual modea jossa dynamic ohjaus ja muut autolla:) jämäkkä ohjaus. Toki huomioinut että joutuu enemmän "ajamaan" tolla dynamic modella. Herkästi ohjailee eli välystä ei ole....

                                              Comment


                                              • #83
                                                Vagarenan puolella tosiaan tapauksia on ainakin toistakymmentä mukaanlukien omani, kuten olen tänne aiemmin raportoinut. Suhteellisen paljon näitä mielestäni on vaihdettu suhteessa kommenttiin "ei juurikaan" tai "en ole kuullutkaan".

                                                Comment


                                                  #84
                                                  ömm... jos verrataan myyntimääriin, niin alle 20 tapausta ei vielä ole yleistä, eikös?

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Vagarena on tietolähteenä hieman kyseenalainen (siihenhän viitataan monissa aiheesn uutisissakin) kun siellä on näitä valitusketjuja jotka aloitetaan mielessä se, että lypsetään käyttäjiltä negatiivisiä kommentteja. Samalla sitten asioita paisutellaan niin että porukka alkaa tulemaan vainoharhaiseksi ja vie autoaan merkkihuoltoon vaatien osien vaihtoa kun on nettifoorumilta kuullut että "tämä on ihan yleistä näissä audeissa".

                                                    Tietysti jos ymmärtää käyttää lähdekritiikkiä, niin tuo vagarena on ok. Jos vaan sokkona uskoo kaiken mitä tuolta lukee niin on kyllä vähän siinä ja tässä että onko sisältö asiallista.

                                                    Mun mielestä.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Niinno, en mä nyt tiedä onko se vagarena sen kyseenalaisempi tietolähde kuin vaikka tämäkään foorumi. En kyllä ole huomannut siellä mitään kummempaa asioiden paisuttelua tai negatiivisten kommenttien "lypsämistä". Hyvä vaan että tuodaan asioita esille.
                                                      Se on helppo leimata muiden ongelmat liioitteluksi jos itsellä niitä ole.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        En minäkään nyt sinisin silmin lueskele arenaa. Mutta tuskin nyt kukaan tyhjänpäiten keksii alkaa valittamaan ohjauksestaan. No mutta toivotaan että asia on jo ratkaistu.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Kyllä mulla oli aafemmassa lievä mutteri. Ei se ojaan vienyt, mutta kyllä sen havaitsi. Jopa muutkin autolla ajaneet kuin minä. Ja kyllä minä ymmärrän sitäkin, että jos on autoon lyöty karvan alle satatonnia, niin sitä kuvittelisi että perusasiat on sitä "premiumia".

                                                          SQ5:ssä ei ole ollut vielä kelejä, jotta tuota olisi voinut todentaa.

                                                          Tietysti nettifoorumeilla homma lähtee helposti laukalle varsinkin jos on pari-kolme kovaäänistä, mutta ei se silti poista sitä alkuperäistä ongelmaa.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Ei toki poista.

                                                            Mutta foorumia kun lukee niin, jokainen lötkö ja C4 korinen vuotaa tehostinnesteitä, vaihda ohjausvaihde ja pumppu ja pommi jne. Samoin joka ikinen V8 koneinen audi on öljykrematorio ja jokainen ZF valmistetta oleva laatikkon on syvintä paskaa mihin voit kätesi iskeä.

                                                            Silti tässäkin maassa on julmettu määrä lötköjä ja C4 korisia jotka eivät kuse tehostinnesteitä allensa, samoin V8 koneisia Audeja jotka eivät syö öljyä. Samoin on 2.0TFSI koneita joissa männänrenkaat eivät ole jummittaneet.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Tää alkaa karkaamaan aiheestaan mutta toteanpa kuitenkin että oli kyseessä tämä foorumi, vagarena, suomi24, Iltasanomat tai mikä tahansa media, on hyvä oppia lukemaan kriittisesti. En tarkoita että kaikkien todenperäisyyttä pitäisi epäillä, mutta terve järki ja suhteellisuudentaju auttaa kummasti.

                                                              Ja ettei mene ihan off-topiciksi, niin todetaan että oma nykyinen aanelkku mallivuotta -15 toimii kuin unelma, ei tietoakaan mutteriohjauksista millään drive modeilla. Eikä muutakaan valittamista :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X