Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5tdi -99 aut kulutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    mulla näkyy näyttävan 10,9l kaupunkiajoa,kesällä levin(1600km) reissu 8,2l

    Comment


    • #32
      mulla meni rikkinäisellä maffilla parhaimillaan 6.9 l/100 ja maffin vaihdon jälkeen en ole päässyt alle 8 l/100. ajo pääosin motaria, mikä tietty vaikuttaa.

      Comment


      • #33
        AFB ja tippi vieny matkassa minun ajolla noin 7 ja vaimolla vähän alle, jopa 6 kulutusta kun välistä joutunu hitaammin ajeleen(alle 90km/h). Keskikulutus ollu 7.5-8 riippuen minun osuudesta ajomäärään... ;D Toinen pirssi vie aika tarkkaan 13l/100km korkeaoktaanista, että kyllä tuolla dieselillä hitusen säästää kun kilometrejä tulee kuussa reilu 5000.

        Comment


        • #34
          Mullakin näyttää tietokone noin puoli litraa enemmän verrattuna kun itse mittaa täydestä täyteen. Mä pääsin lukemaan 7,1 140km/h nopeudella ruåtsin läpiajossa. 2,5TDI+tiptronic, etuveto A8. Normaali työmatka-ajossa, webaston kanssa 8,2.

          Comment


          • #35
            2.5 TDI ja kulutus

            Kulkine on A6 Avant 2.5 TDI AEL -97 ja ZF:n automaatti, EI webastoa. Itsekin säikähdin ajotietokoneen näyttämää n. 8 l/100km. Ajotapani on 95% pitkää matkaa loput kaupunki-ajoa, moottoriteitä hyvin harvoin.

            Meinasin myydä koko rakkineen pois, koska ajan kuitenkin työni puolesta 65-70 tkm vuosittain, jolloin polttoaineen kulutus näyttelee nykyhinnoilla jo aika isoa osaa...

            No rauhoituin ja laskin itse kulutuksia kesällä 5000 kilometrin taipaleelle, sain todellisen kulutuksen putoamaan 6,5--6,7 l/100km, jonka tälläinen "vanhan liiton" Diesel-automaatti saa minusta viedäkin...

            Sinänsä ajotietokone saa näyttää mitä lystää, mutta polttoaineen loppumisen herjaus kojelaudassa ärsyttää, vaikka aineella pääsisi vielä helposti sen 150 kilometriä...

            Kysymys kuuluukin ; VAG-Comillahan voi kalibroida ajotietokonetta, mutta mitäpä muuttujaa "kaavasta" muutetaan, jos ajotietokone valehtelee sen 20 % ??
            Onko polttoaine-mittarin mittaviesti virheellinen, vai mitä pitäisi tehdä ??

            Pekka
            Viimeksi muokannut pee1975; 4.11.2008, 09:46.

            Comment


              #36
              irrotinpa tossa ilmanputsarikotelon ja huomasin että lämpöisen ilmanottoaukon tiiviste oli irronnut ja tukki imuaukon!!en tiiä johtuko siitä vai talvirengaiden vaihdosta,mutta nyt oli kulutus matka-ajossa 6.8l ja sekös jo hymyillyttää!!!

              Comment


                #37
                tuli tuossa ajeltua reilu 500km, suurin osa matka-ajoa. ajotietokone näytti keskikulutukseksi 8.1l/100km.
                autona audi a6 avant AKN 2.5 tdi + tippi loota. onko tuolla aina noin huimia nuo kulutukset?
                tuossa vanhemmassa (AEL 2.5 tdi avant+manuaali aski) olen tehny useamman kerran saman reissun kulutuksen ollessa n.6.5 l/100km(talvella) ja useampi reissu kesällä tehty 4 hengen kuormalla ilmastointi päällä kulutuksen ollessa 5.2l/100km ja pohjosen reissuja vaunuperässä (1400kg) kulutuksen ollessa 11l/100km.
                johtuuko tuo tipin kulutus ihan vaan talvikelistä vai onko odotettavissa samanlaisia kulutuksia kesälläkin?
                paljonko teillä manuaali vaihteisena nuo kulutukset on ollu vastaavassa autossa?
                entä nelikkona ja nelikko+tippi

                Comment


                • #38
                  Samanlaisella autolla (a6 avant AKN 2.5 tdi + tippi) käytiin pohjoisessa täydellä kuormalla ja boxi katolla. Keskikulutus oli 7.0l/100km

                  Comment


                    #39
                    mitenkäs tuon ajotietokoneen kulutuksen saa vastaamaan todellista kulutusta?
                    useamman tankillisen mittauksen perusteella ajo tietokone näyttää 8-9desiä enemmän aina,mitä tuo oikea kulutus.

                    Comment


                    • #40
                      VCDS -> Instruments -> Adaptation
                      Sitten katsot sieltä alasvetovalikosta joku "consumption", ei nyt muistu mieleen mikä se oli.
                      Sieltä voit säätää prosentteina näyttämästä yli tai ali.

                      Comment

                      Working...
                      X