Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI Nokkaketjun vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI Nokkaketjun vaihto

    Moro.
    Olisi tarkoitus vaihtaa tuo pikkuketju ja sitten se bensapumpun seuraaja "kuppi", onkos kukaan täällä tuota operaatiota tehnyt. Vinkit olisi tervetulleita. Tuo homma ilmeisesti vaatii erikoistyökalun tuohon nokka-askelin ajoittimen irroitukseen? Mistähän semmoisen voisi ostaa?

  • #2
    Itse hetki sitten tein AXX koneiseen Golfiin. Tilasin ebaystä työkalusarjan hommaan ja googletin workshop manuals. Noilla sekä youtuben avulla helppo homma.

    Ebay työkalu oli halvin mitä löysin ja sitä joutui hiukan vahvistamaan hitsaamalla jotta sai pakonokan päästä ajoituksen säätimen irti.

    Jollei halua ajoituksensäädintä irroittaa on ketju ja kiristin mahdollista vaihtaa irroittamalla vain imunokka. Itse vaihdoin 220tkm ajetusta myös tuon säätimen, koska oli jo kulunut huonoksi.

    Comment


    • #3
      Kiitoksia, neuvoista. Merteilistä kävin tänään osat hakemassa ja tuon nokkien lukitus työkalun tilasin tools.fi:stä. Olikos sulla ongelmia sen vtt:n. Pultin kanssa? Luin tuolta maailmalta että monella jampalla mennyt se kanta rikki, ja joutuneet poraa pultin pois.

      Comment


        #4
        Jos se pakonokan säädin toimii eikä heitä vikakoodeja niin jättäisin vaihtamatta ja sen pultin irrottamatta. Ainakin hihnakoneessa on monta muuta paljon pahempaa ongelmaa kuin se säädin.

        Comment


        • #5
          Tsori, nyt en tajuu... Olen siis vaihtamassa sen lyhyen ketjut ja sen kiristimen sekä bensapumpun seuraajan. Ja ilman tuotan pulttin irrottamista ei visiin homma onnistu, ilman että ottaa nokat irtti?

          Comment


            #6
            Joo ei mitään, unohda koko juttu. Pultti täytyy avata, jos ei nokkia irrota.

            Comment


            • #7
              Poikittaiskoneeseen tuo remppa on aika helppo. Pitkittäiskoneeseen vähän hitaampi, kun osat on siellä tulipellin välissä. Ei kuitenkaan tekemätön paikka.

              Sen nokan säätimen pultin kanta on aika matala. Oikea avain sen avaamiseen on "Ribe 10.3". Tuota ei perus Motonet, Biltema, perus varaosaputka -akselilta saa. Työkalu kannattaa hakea Vw/Audi-merkkiliikkeestä. Työkalun koodi on T40080 ja hinta oli n. 10 €. Skodalta (=Helkama-auto) tuon myös saa, mutta toimitusaika oli viikon luokkaa, noin pari kuukautta sitten ainakin.

              Tässä vielä Skoda-foorumilta mun kirjoittelu aiheesta:
              http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index...37089#msg37089

              Edit: se nokkien lukitustyökalu on tarpeellinen kyseisessä rempassa, että saa säätimen pultin auki, mutta sen verran väljiä on olleet ne kaksi eri valmistajan lukitustyökalua, että tein varmuuden vuoksi omat tussimerkit (Pica Ink -tussilla voi pirtää öljyisiin nokkiin ja -pukkeihin suoraan). Useampi juttu oli skoda-foorumilla että olivat saaneet itse tai liikkeessä jaon hampaalla pieleen.

              Comment

              Working...
              X