Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodin lukijaa hankkimassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodin lukijaa hankkimassa.

    Olen hankkimassa vikakoodin lukijaa jotta saisin tosta volkkarin (audi) V8:sta luettua vikakoodit.
    Mikä liitin jne. tollasessa vm. ´92 olevassa kasissa on eli mikä sinne sopii kun niitä on kaikkia OBD2- yms. pistokkeita?

    #2
    2x2-liitin ja adapteri pitää kyetä tarpeeksi hitaaseen (vanhanaikaiseen) tiedonsiirtoon, jotta toimii oikein. Karkeasti ottaen USB:hen kytkettävät adapterit tuskin siihen kykenevät.
    Viimeksi muokannut jasso; 6.3.2007, 16:12.

    Comment


    • #3
      Mikäli kaapeli on usb:llä, ei sitä taida saada toimimaan.

      Olen kokeillut myös usb-rs232 adapterin avulla (sarjaporttia imitoiva adapteri usb-porttiin, ja kaapeli itsessään siis sarjaportillisella liittimellä), eikä sekään pelaa.

      Ainoa minkä olen saanut pelaamaan 2x2 adapterin kanssa, on vanhalla rs232-liittimellä oleva kaapeli. Nykyään ei vaan tahdo läppäreissä tuota vanhaa sarjaporttia enään tavata.

      Comment


        #4
        Minulla toimii hienosti usb piuha ja 2x2 adapteri ainakin tuon profiilin auton kanssa.

        Comment


          #5
          USB-rs232 adapterilla ei toki voikaan tapahtua muutosta, mutta mitenköhän onnistuu rs232-USB adapterilla? Eli adapterista tulee ulos rs323:sta, joka sitten muutetaan USB:ksi.

          Comment


          • #6
            Kyllä mä sain ainakin yhteyden omaan V8:iin. 2x2 -> OBD2 ja siitä OBD2 -> USB Ja hyvin toimii, eikä mulla oo läppärissä muuta ku usb-liitäntöjä. Jotkut Vagcom softa-versiot ei tainnu toimia kaikkien autojen kanssa. Ps. Hantin jalkatilan mattojen alta löytyy liittimet.

            http://hobbes.no-ip.org/jari/index.php?menu=obd2 Tuolta saat sopivat kaapelit, kotimaasta.
            Viimeksi muokannut Skmxz; 6.3.2007, 22:36.

            Comment


            • #7
              Kyselläänpäs nyt sitten vielä kun en näistä juurikaan itse ymmärrä sen enempää kuin sika tuulimyllystä.
              Kun katselin tossa noita erilaisia vikakoodin lukijoita niin joissakin ilmoitetaan, että ei sovi autoihin joissa on can- väylä.
              Onko V8:ssa sellainen ja mitä nuo kaikki tarkoittaa käytännössä?

              Comment


              • #8
                CAN väylä löytyy vasta uusimmista autoista. V Golf pohjaiset on esim CAN väylällä varustettu.

                Comment


                • #9
                  Ei V8:n mitään vikakoodin lukijaa tarvii vaan tollaisen yllä mainitsemani kaapelin ja Ross-Tech:n Vagcom ohjelman. Ja tietysti läppärin. Version numeroa en muista. Mutta toimivan version selvität ku kokeilet millä saa yhteyden, shareware eli ilmaisversiota kokeilemalla. Kun sen selvität voitkin ostaa pro-version ja sittenhän saatkin lisää ominaisuuksia siihen ohjelmistoon. Saat sen jälkeen luettua kaikkia arvoja yms. koneesta. Can väylää ei taatusti V8:sta löydy, A8:n jossain malleissa se sit varmaankin taitaakin jo olla. Ylläolevasta linkistä löytyy tietoa Vagcom versioista ja kaapeleista.

                  Comment


                    #10
                    OBD-adapteri yhdessä läppäriin asennetun VAG-comin kanssa muodostavat vikakoodin lukijan.

                    Comment


                    • #11
                      Minkäläinen kaapeli käy urS4 ja mistäpäin autoa löytyy pistoke sille? Kaverilla on OBD2-adapteri ja se käy ainakin -99 A4:seen. Käyköhän sama urssiinkin vai pitääkö hankkia siihen joku erilainen?

                      Comment


                        #12
                        Käy. Pitää vain hommata päähän 2x2 -> OBD adapteri. Vaihtoehtoisesti voi toki patentoida vaikka abikoilla, jos purkaa sen OBD-liittimen.

                        Comment


                        • #13
                          Pistinpä moisen tilaukseen. Ja pistokkeen paikkakin löytyi konehuoneen puolella olevasta sulakeboksista, kun vähän asiaa selvitteli. Kiitoksia!

                          Comment

                          Working...
                          X