Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä öljyä 2.5 tdi koneeseen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitä öljyä 2.5 tdi koneeseen?

    Mitä öljyä kannattais käyttää 2.5 tdi -99 koneessa. Kilsoja on 275tkm eikä välttämättä huvittais satsata 100 euroa öljyihin...

    #2
    Kannattaa satsata hyviin öljyihin jos haluat nokka-akselien kestävän edes teoreettisesti paremmin.
    En tiedä tuon tarkkaa luokitusta, mutta pitää sopia hydraulinostimille sen öljyn.

    Comment


    • #3
      Edellinen omistaja oli käyttänyt Mobilia ja nyt olen itse käyttänyt Castrollin öljyjä
      ( tarkempaa tietoa en nyt muista! ). Voi olla vaan luulojakin, mutta koneen käyntiääni hiljeni jonkun verran parin öljynvaihdon jälkeen. Öljyt oon vaihtanu 15tkm välein.

      Comment


      • #4
        Pumpparin luokitus 505.01 voisi olla hyvä tuolle, mutta ei poista lopullista ongelmaa, mikä lienee matala öljynpaine nokilla tyhjäkäynnillä. Diamond Dsl 0w-40 tuolla luokituksella lienee kelvollista. Jos omistaisin ko laitoksen, laittaisin ainoastaan Kendallia.

        Comment


        • #5
          Ilmeisesti tämä VW 504.00/507.00 luokituksen öljy käy kaikkiin VAG diesel moottoreihin, poislukien V10 TDI ja R5.

          Lähde: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG...04.00.2F507.00

          Comment


            #6
            Tota castrolin longlifea kannattaa ehdottomasti tankata. Tykkää koneisto paljon
            paremmin, nimenomaan tämä v6tdi koneisto.

            Comment


              #7
              Mobil1 ei sovi tuohon koneeseen. Jos laitat niin tod-näk hetken päästä se öljypohjan huohotin on tukossa ja savua tulee omiksi tarpeiksi.

              Öljyn kanssa ei kannata paljon säästää tuon koneen kanssa. Tietty jos vaihtaa öljyt 7-8 tkm välein niin sitten voi ottaa jotain halvempaa kuin Castrolin oikeat.

              Comment


              • #8
                Noiden Kendall-öljyjen kehuja on alkanut tulla vähän siellä sun täällä vastaan. Onko ne oikeasti jostain syystä keskimääräistä parempaa tavaraa?

                Comment


                • #9
                  Ehkä niin, että ne ovat saaneet keskimääräistä vähemmän moitteita kisa-puolelta ja raskaan kaluston puolelta? Merkillä ollut jo pitkään öljyanalyysipalvelu, mikä säästää kustannuksia raskaalla puolella. Tutustuin maahantuojaan 90-luvun alussa pelkästä mielenkiinnosta Raumalla asuessani. Sain tuotteista hyvän vaikutelman ja pääosin niitä sittemmin käytellyt raskaassa ja lähinnä kevyessä kalustossa, ongelmitta.

                  Omakohtaisesti olen havainnut tdi:n öljynkulutuksen olleen Elitellä hieman suurempi kuin oli Castrolilla. Olen kuullut huhua ongelmista Kendallista normiöljyyn palaamisessa, mitä en usko. Kokemusta tästä voisin hankkia vaikka portterin 2.4D:llä.

                  Comment


                  • #10
                    Joskus joku sanoi väitti, että Shellin "Shell Helix diesel plus VA" olisi hinta-
                    laatu suhteeltaan OK tavaraa noihin. Tuota olen sitten padalle juottanut
                    viimeiset 80t km kotikonstein vaihdellen siinä 13..15t km välein.
                    Eipä tuossa sen ihmeempää kerrottavaa ole ollut. Ainakin siinä pitäisi olla
                    mukana ne pumppusuutinten korkeapaine lisäaineet joista voi tuurilla olla
                    apuja myös noihin tuon masiinan nokka-akseli mysteerioihin.

                    Mitä mieltä raati tästä liemestä ?
                    http://www.shell.com/static/fi-fi/do...us_va_5w40.pdf

                    Comment


                    • #11
                      Kävin tänään kattelemassa öljyjä,mutta en oikeen osannut päättää mitä castrolin öljyä ostaisin. Myyjä suositteli jotain mobilin öljyä tuohon koneeseen,mutta jotenki tuntuu että castrolia laittasin mielummin, vielä kun osais päättää mitä castrolin öljyä alkais käyttää. Öljyn ei välttämättä tarvitsis olla longlifea koska ajattelin vaihtaa öljyt maksimissan 15tkm välein,vai onko longlifeöljy sitte jotenki parempaa tuollekki vaihtovälille?

                      Comment


                      • #12
                        Magnatec, jos Castrolia välttämättä haluat laittaa. Longlifet voi kyllä mielestäni unohtaa.

                        Comment


                        • #13
                          Tuota Magnatec purkkia kädessä jo pyörittelinki. Ei sen öljyn välttämättä tarvi Castrolia olla,mutta sitähän täällä on aikalailla suositeltu. Löytyykö sitte parempaaki öljyä kuin tuo Castrolin Magnatec?

                          Comment


                          • #14
                            No vaikea kai se on sanoa mikä on parempaa kuin toinen.

                            Itsekin paljon käytin Magnatecia Audeissa, kunnes hoksasin että Teboil Diamond samalla viskositeetilla on voittanut testejä.

                            Siitä saakka olen Teboilia käyttänyt.
                            Se on vähän halvempaa kuin Castrol, ja sen saatavuus on helpompaa.

                            Castrolia tahtoi autot kuluttaakin vähän, mutta Teboilia ei. Joidenkin mielestä se on parempaa mitä kuluu, tiedä sitten?

                            Comment


                              #15
                              Teboilin Diamond Dieseliin itsekkin siirryin kun sitä saa kympin tonkissa ja pysyy hyvin koneessa, vaihtovälin aikana ei öljynpinta silminnähden tipu mittatikussa.

                              Kokeilin alkuun Mobilin ja Castrollin vastaavia öljyjä mutta ne ei oikein pysyny koneessa, vaihtovälinä kun olen kymppiä pitänyt niin 3-6dl sai lisäillä tuolla vaihtovälillä.
                              Viimeksi muokannut retulainen; 14.9.2008, 00:59. Perustelu: korjaus

                              Comment


                              • #16
                                Liquid Molyyn siirryin itse, ainakin käyntiääni on "pehmeämpi" kuin Mobililla.

                                Comment


                                • #17
                                  Teboil Diamond Dieseliin siirtymisen jälkeen moottorin (afn) käyntiääni tuli pehmeämmäksi kuin entisellä Mobil ykkösellä. Öljyn kulutuskin on mielestäni laskenut aavistuksen.

                                  Vaikeahan sitä tosiaan on sanoa mikä noista on parempaa kuin toinen. Mobil on perinteisesti ollut hyvin "ohutta" muihin merkkeihin verrattuna. Mutten ainakaan itse havainnut talven kylmäkäynnistyksissä mitään ongelmaa Teboiliin siirtymisen jälkeen, ennemminkin päinvastoin.

                                  Teboilin öljyn suuntaan käännyin sen hinnan takia ja saatavuuskin sillä on ihan hyvä, testeissäkin on tainnut pärjätä kuten Aki jo mainitsi.

                                  Tärkeämpää minusta on huolehtia riittävän säännöllisestä öljynvaihdosta, kuin miettiä mikä öljyistä on parempaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tarkennan sen verran, että käytän tosiaan Teboil Diamondia, EN sitä Diesel versiota.

                                    Jossain päin suomenniemeä dieselversio maksaa kuulemma saman verran kuin normaali timantti, mutta täällä hintaeroa on 5-6e/kannu normaalin Diamondin eduksi.

                                    Tavallinen Diamond käy jakajapumpullisiin ihan yhtä hyvin kuin dieselversio. Dieselversiossa lienee jotain lisäaineistusta sen verran, että on saanut pumppariluokituksen, joten en ole katsonut tarpeelliseksi maksaa sitäkään lisäainelisää siitä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No joo tuon pumppariluokituksen takia ainakin itse omassa AKN:ssä käytän diesel versiota.
                                      Yksi syy käyttöön on tuo surullisen kuuluisat nokat ja keinut.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Dieselversiossa lienee jotain lisäaineistusta sen verran, että on saanut pumppariluokituksen,
                                        Pintapaineen kesto on huomattavasti suurempi ennen rajavoitelutilannetta, mikä on erittäin hyvä asia 2.5 V6 TDI:ssä, vaikka ei pumppari olekaan.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X