Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A2 webasto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A2 webasto

    Elikkäs 2001 mallinen A2 1.4 TDI (AMF) kyseessä. Tehdasasenteinen webasto lakkasi, yllättäen, näin talvella toimimasta. Kävin sitten suoraan selvittämässä vikakoodit ja puhallin on antautunut. Oli kuulemma pyörinyt ihan kohtuullisen tuntimäärän, 850 h. Varaosa olisi ollut hyllyssä (230 € + asennus = yli 500 €), jota en ihan suoraan ottanut. Olisiko jossain vähän edullisempaa osaa tuohon? Ajatuksissa oli itse asentaa. En ainakaan itse näe järkeä laittaa melkein puolta uuden hinnasta vanhan korjaamiseen, kun kaikki muut osat kuitenkin on vanhoja -vai onko muut hajoavat osat sitten halvempia?

    #2
    Webaston tyyppi olisi hyvä tietää.
    Jos on vaikka Webasto Thermo Top Z, niin puhaltimen osanro 9001383B.

    Sitten vaikka ebaystä tuolla varaosanumerolla.

    Ja manuaali vaikka tuolta: http://www.elektromobily.org/w/images/1/13/Webasto.pdf

    Comment


    • #3
      Kiitos vastauksesta ja tiedoista. Luulisin sen olevan juuri tuo Z-malli. Täytyy irroittaa sen verran, että näkee tunnistetarran. Ainakin Z on tullut vastaan, kun on etsinyt A2:sen webastoja.

      Comment


      • #4
        Samalla kannattaa tarkistaa höyrystimen kunto ja ainakin puhdistaa. Höyrystimen tiiviste murenee monesti jo tuon ikäisestä käsiin eli se kannattaa hommata varalle.

        Comment


        • #5
          Thermo Top C on vissiin aika sama kapistus kuin Z. Ja niissä yleensä puhaltimen vikakoodin tullessa on vika oikeasti aivoissa. Komponenttidiagnoosilla puhallin toimii, muuten ei.

          Comment


          • #6
            Ei ole kovin yleinen Z-kortilla palopuhallinvika. Muutamia olen niitäkin korjannut. Erittäin yleinen vika se on kylläkin MB, VW ja BMW väyläkorteilla.

            Ebereissä noita palopuhurivikaisia aivoja saakin sitten korjata alvariinsa.

            Comment

            Working...
            X