Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenonit näyttävät eri korkeudelle A6 C5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Xenonit näyttävät eri korkeudelle A6 C5

    Katselin haulla aiheeseen liittyviä ketjuja, mutta niistä ei ollut apua mun ongelmaan. Mulla oli siis valot vielä pari viikkoa sitten ihan kunnossa, mutta viikonloppuna huomasin että kuskin puoleinen valo näyttää viiden metrin päähän auton keulasta. Kun auton käynnistää, niin molemmat valot tekevät sen säätöön liittyvän ylös-alas liikkeen jonka jälkeen ne asettuvat paikoilleen. Eli korkeudensäätömoottorit vaikuttaisivat olevan kunnossa. Katsoin myös vikakoodit autossa mukana kulkevalla halpis lukijalla ja sillä ei vikakoodeja löytynyt, täytyy vielä tänään katsoa vcds:llä vaikka epäilen että sillä mitään löytyy. Tänään katsoin parkkihallin seinää vasten valokuvioita ja huomasin että alas osoittavassa valossa on ehkä normaalia enemmän valovuotoa ylöspäin, voisiko kyseessä olla paikoiltaan irronnut polttimo? Toinen ihmetystä herättänyt asia on pelkääjän puolen pienehkö valokuvio, onkohan toi ihan normaali?



    Uploaded with ImageShack.us

  • #2
    Itse itselleni vastaten, että korkeudensäätöongelma poistui kun otin kuskin puolen polttimon irti ja laitoin taikaisin. Eli taisi olla kosketushäiriö jossain. Valokuvioihin kaipailisin vielä kommentteja, voiko oikean puoleisen umpion heijastinpinta olla jotenkin heikossa hapessa kun sen valokuvio on maallikon silmiin aika pistemäinen?

    Comment


    • #3
      Voi, sillä heijastinpinnalla on tapana ajan mittaan tummua ja/tai varista pois. Kannattaa myös katsoa, että myös vänkärin puolen polttimo on kunnolla paikallaan kun sekin voi vaikuttaa kuvioon. Polttimoissakin on eroja, varsinkin halvemmissa ns. ei merkkituotteissa.

      Comment


      • #4
        Voikohan tuohon valojen eri korkeudelle näyttämiseen olla jotain muuta syytä kuin kosketushäiriö? Käynnistettäessä nimittäin valot ensin alkavat osoittamaan oikealle korkeudelle ja noin minuutin ajon jälkeen vasemman puoleinen valo suuntaa itsensä aivan ala-asentoon. Eli korkeudensäätömoottori toimii ja ilmeisesti myös anturit jotka mittaavat auton asennon, sillä vänkärin puoleinen valo näyttää oikealle korkeudelle.

        Comment

        Working...
        X